Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zimbabwe schreef:Ontzettend leuk stagecadeau lijkt me! Veel succes en plezier ermee!
Zal de eerste zijn die erover begint, maar dat spoelen en ophokken staat mij wel enigzins tegen, maar goed, weet dat dat helaas een normaliteit is in de agrarische sector...
Maaaarije schreef:Wat ontzettend leuk, ik ga dit ook volgen.
Kom regelmatig op boerderijen in verband met open dagen.
Als het kalf goed genoeg is word het verkocht en anders blijf het bij jullie begreep ik?
Zowel stier als koe?
Word zo'n stier dan ook gecastreerd ofzo? Of moet hij dan apart staan?
tita schreef:Leuk ik volg
Aan wat voor soort prijzen moeten we denken
Wat levert een koe op op een veiling en wat leveren embryo's op.....moet ze keuringen lopen voor waarde bepaling?
Wat levert een dekstier op of een vlees stier
lisaaahtjuuh schreef:Maaaarije schreef:Wat ontzettend leuk, ik ga dit ook volgen.
Kom regelmatig op boerderijen in verband met open dagen.
Als het kalf goed genoeg is word het verkocht en anders blijf het bij jullie begreep ik?
Zowel stier als koe?
Word zo'n stier dan ook gecastreerd ofzo? Of moet hij dan apart staan?
Als het een vaarskalf is maar niet goed genoeg blijft ze bij ons dan insemineer ik haar als ze oud genoeg is en als ze gekalfd heeft gaan we haar melken.
Als ze wel goed genoeg is word ze of geveild of ik houd haar en dan gaan we haar zelf spoelen en de embryo's verkopen.
Is het een goede stier dan proberen we hem te verkopen aan een ki station en zal hij misschien een dekstier worden dan krijgt hij misschien wel nakomelingen over de hele wereld.
Is hij niet goed genoeg blijft hij hier en mag hij een aantal van onze koeien en pinken dekken. Als ik hem zelf goed genoeg vind en als hij op de koeien past.
Stieren worden eigenlijk nooit gecastreerd de resterende stiertjes gaan meestal allemaal naar een kalvermesterij.
Maaaarije schreef:Dat dacht ik inderdaad al, maar dan kan hij dus eerst wel blijven.
Aangezien veel boeren niet meer met echte stieren werken vroeg ik me dat af.
Kunnen stieren wel gecastreerd worden eigenlijk?
Dat ze weinig geld opbrengen wist ik inderdaad, ooit bij een boerderij een aanbod gehad om een stierkalf mee te nemen voor 50 euro.