Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:32

Rohol schreef:
Wat leuk, een husky topic. Al vanaf kleins af aan roep ik dat ik 'als ik groot ben' een husky wil. Vroeger hadden de buren husky's, geweldige dieren. Lees en kijk dus stiekem even mee met dit topic.

op deze manier ben ik aan de mijne begonnen! hahahaha

Ook een meisjes droom en iedereen rade het me af.

Ik heb nog geen moment spijt gehad! Het zijn zulke leuke lieve honden. En ja absoluut met een eigen willetje en niet altijd even makkelijk en ze hebben een groot jachtinstinct waar je rekening mee moet houden, maar ze zijn ook heel lief en sociaal en ze maken je aan het lachen

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:35

Wij hebben en husky herder kruising, met 5 maanden al 3 eigenaars gehad, echt een schat van een dier!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:37

Jada als pup
Afbeelding

Afbeelding

en ouder:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de pup van 5,5 maanden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xTiffani

Jaa ik heb er ook een *\o/* geweldige honden <3 !

Ik ben zelf 17jaar en kreeg Pepper al op jonge leeftijd. Toen ik 14 was kwam hij eens logeren voor een week, ik was gelijk gek op hem. Ik viel voor zijn karakter en niet omdat het mooie ogen had, misschien slecht maar heb me ook niet goed voorbereid. Maar het is super uitgepakt want we hadden gewoon een enorme klik, ik deed er alles voor. Nu bleek dat de eigenaren hem weg wouden doen en ik wou hem gelijk meenemen, duurde even maar uiteindelijk stemde mijn ouders er ook in mee. se vonden het sneu aangezien hij daar nooit werd uitgelaten etc. Hij heeft inmiddels al 3 baasjes gehad en heeft nu zijn gouden mandje gevonden.

Een hobby van ons allebei is reizen, ik ben al heel nederland doorgereisd met de trein samen met mijn maatje, ben al bij verschillende losloopgebieden en evenementen geweest, van limburg tot noord-holland of friesland ben er allemaal geweest.

Hij wordt in november al weer 4 jaar en in februari is hij al 3 jaar bij bij ons. Ik heb hem afgelopen winter voor het eerst voor de step gedaan, eerst vond hij het wel leuk maar na een tijdje keek hij me alleen maar aan van nou trek hem maar lekker zelf.. -O- met 2 honden gaat het beter. Loslopen doet hij hdt liefst, lekker racen en stoeien met andere honden of in zijn eentje de boel verkennen waar we dan weer zijn.

Genoeg gepraat, hier is mijn knapperd <3 :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met de hussen gang..

Greentea01

zanakuzies schreef:
Wij hebben en husky herder kruising, met 5 maanden al 3 eigenaars gehad, echt een schat van een dier!

wat sneu dat hij al zoveel baasjes gehad heeft in zijn jonge leventje. -O-

Gelukkig heeft hij nu een goed huisje!

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:38

Marcella_e schreef:
Rohol schreef:
Wat leuk, een husky topic. Al vanaf kleins af aan roep ik dat ik 'als ik groot ben' een husky wil. Vroeger hadden de buren husky's, geweldige dieren. Lees en kijk dus stiekem even mee met dit topic.

op deze manier ben ik aan de mijne begonnen! hahahaha

Ook een meisjes droom en iedereen rade het me af.

Ik heb nog geen moment spijt gehad! Het zijn zulke leuke lieve honden. En ja absoluut met een eigen willetje en niet altijd even makkelijk en ze hebben een groot jachtinstinct waar je rekening mee moet houden, maar ze zijn ook heel lief en sociaal en ze maken je aan het lachen

In principe is het mij ook altijd afgeraden. Vanwege hun temperament en energielevel. Maar ja, iedere hond heeft zo zijn dingetjes. En ik ben er ook zeker van overtuigd dat een groot deel ligt bij de opvoeding en bij de hond als individu.
Ik zou de hond ook pas echt nemen als ik er alle tijd in kan steken en dat gaat nu nog niet.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:39

ook een hele mooie hond xTiffani !

Greentea01

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:43

Rohol, Ik heb goldens en labjes gezien die 10 x slechter luisteren dan mijn husky hoor.

tuurlijk je red het niet met 3 x 10 minuten wandelen. maar dat je red met een labje en een golden etc ook niet.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:48

Pepper luisterd ook redelijk goed, best wel goed eigenlijk :D

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:49

Marcella_e schreef:
Rohol, Ik heb goldens en labjes gezien die 10 x slechter luisteren dan mijn husky hoor.

tuurlijk je red het niet met 3 x 10 minuten wandelen. maar dat je red met een labje en een golden etc ook niet.

Precies! En wie zegt dat een chihuahua daar wel genoeg aan heeft? Dat mensen er van uit gaan dat dit genoeg is, is een ander verhaal. Mijn inziens moet je pas beginnen aan een hond als je zeker weet dat je alles kan geven wat hij nodig heeft, of je nou een Deense dog, pitbull of husky neemt!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:56

ja hoor goed informeren over waar je aan begint. scheelt een hoop!

Die van ons luisteren beide wel goed hoor. En kunnen beide ook los.

Het jonkie is alleen aan het puberen dus die heeft een slechte periode nu.

Kan wel los op het pad bij ons, maar op stal bijvoorbeeld blijft ze dus niet op het terrein.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:00

Prachtige honden komen hier voorbij zeg <3

Afbeelding
En als het even kan kruipt die zo op de stoel.. :Y) (ik weet dat het niet mag, dus hij ging er ook zo weer vanaf)

Afbeelding
Of jat ie mijn spullen >;)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:04

Jullie hebben helemaal gelijk, alsof een chihuahua genoeg heeft met minder ? Het is en blijft een hond.. :\

Zag een tijdje terug op soesterduinen een chihuahua, pepper lag op de grond en dat hondje had een lef :oo klom gewoon op hem met zn voorpootjes om even te snuffelen, pepper keek hem aan van wat doe jij nou.. en de baasjes kwamen eraan, lijnde hem aan omdat ze verder moesten en tilde het hondje niet op. Wat een leuk beestje was dat zeg!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:42

ja hoor ook dat zijn gewoon honden als de eigenaren ze als zodanig behandelen.

Wij hebben ook een hele leuk een buurt. die is ook niet bang voor grote honden en doet gewoon mee.

Ze hebben wel kortere pootjes dus maken over de zelfde afstand dat ons hussen maken wel heel wat meer stappen. :p

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:44

Ik heb er zelfs 2. Twee meiden welke echt totaal verschillend zijn van elkaar. Qua alles. qua karakter, qua bouw, vacht, drukte etc.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:47

Ze kunnen ook wel erg leuk zijn, al vindt ik de meeste zwaar irritant :n maar meestal als gevolg van de baasjes.

Naast me woont een maltheser kruising die al 2 x in Pepper's kraag hing te bijten :? Daarna was Pepper een keer los en huppelt lekker over het veld, komt die vrouw aan tilt gelijk dat hondje op en begint vervolgens uit te kramen dat pepper agressief en gevaarlijk is -O- >;) nou ik ben er klaar mee..

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:49

Fionami schreef:
Ik heb er zelfs 2. Twee meiden welke echt totaal verschillend zijn van elkaar. Qua alles. qua karakter, qua bouw, vacht, drukte etc.

Nu ben ik wel benieuwd naar foto's :D

Hoe verschillen ze in karakter dan?

Ik ken er genoeg en inderdaad, zo veel verschil he!

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die met de blauwe ogen heeft een bepaald percentage wolvenbloed (Speciaal mee gefokt toen door de fokker). Dat maakt haar lui. als een wolf iets niet hoeft te doen, dan doen ze het ook niet. Bij haar is het juist de uitdaging om te vinden wat ze leuk vind. Ze vind vlindertjes en vliegjes jagen geweldig. Ze is ook niet heel speels maar vind trucjes doen wel leuk of achter haar brokjes aan moeten rennen ipv uit haar bak eten. Ze is ook snel afgeleid en buiten luistert ze slecht.

Die met de gekleurde ogen is juist een kneiterharde werker. Fietsen,rennen, dat vind ze helemaal geweldig. Buiten luistert ze echt goed. Zal altijd dicht bij mij blijven. Ze is onwijs speels en druk. Afentoe echt een idioot. Vind het heerlijk om te mogen rennen, balletje te apporteren etc. Juist een hond dat maar een ding wilt..spelen.

Wel zijn ze beiden echt ontzettend op ons gesteld. We hebben ook 3 katten thuis en daar gaat het prima mee.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:25

Wat een schitterende dieren komen hier voorbij.

Hier is het ook een meisjes droom om een husky te hebben. <3
Vriendlief heeft helaas helemaal niks met honden, dus voorlopig zit het er nog niet in.. Maaaaaaar ooooooit!!!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:40

Fionami schreef:

Hier ook 2. Tante en nichtje. Ook totaal verschillend in karakter en uiterlijk ondank het zelfde ras en nog familie ook.

Ayla is een dochter van Jada haar Zus

Wij hebben ook 2 katten en dat gaat ook goed. Al willen de honden soms spelen en de katten dus totaal niet

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:37

Mooie husky's zie ik voorbij komen, zo mooi ook om te zien hoe anders iedere hond er toch uit ziet qua bouw en uiterlijk.

Ik ben begonnen met een asielhusky en 2 maanden later heb ik een huskypup erbij genomen omdat ik 1 hond niet vind kunnen. Wat jaren later is er ook een duitser bij gekomen.

Nadat deze husky's van ouderdom waren gestorven heb ik weer een duitse herderpup erbij genomen en 3 maanden later weer een huskymix erbij ,haar vader was husky en haar moeder husky x duitse herder.
Ze kan goed luisteren als ze het nuttig vind maar heeft een zeer groot jachtinstinct en heeft al muis gevangen terwijl ze aan de flexriem liep.

Dit is mijn Nakai
Afbeelding

en madame nu
Afbeelding

Afbeelding
Ze heeft echt de herder vachtkleuren geerfd maar wel met de husky aftekening
Laatst bijgewerkt door risky op 13-07-15 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:45

Wow gaaf zeg <3

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 17:47

Onze mexx groeit hard ! :))

Afbeelding

Huski herder mix hebben wij ook gehad maar dat was zo'n lieve hond !

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:51

Ik heb er zelf geen 1 maar vind ze echt prachtig.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:58

Wouw komen er weer knappe honden voorbij!

Leuke mix husky x herder!

Onze jada kan ook goed vangen. die heeft regelmatig muizen en molletjes te pakken. Katten jaagt ze alleen op. We hebben thuis ook 2 katten en met onze eigen gaat het wel goed!