Egelliefhebbers verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 22:48

Even gekeken in je profiel Percella, mooi egeltje hoor! En wat heb je veel andere leuke dieren zeg!

@ikke tussen de 4-6 jaar ongeveer

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:54

Fiffill schreef:
Even gekeken in je profiel Percella, mooi egeltje hoor! En wat heb je veel andere leuke dieren zeg!

@ikke tussen de 4-6 jaar ongeveer

Ah, dank je, weer wat geleerd :D

Ik heb lang geleden op een vakantie eens egels gefotografeerd, op goed geluk en dat was best aardig gelukt.
In het donker zaten ze onder een struik achter ons vakantiehuisje. Een hoop geritsel en geknor, dus ik kijken wat dat was; een groepje egels dus. Camera gepakt, flits erop; scherp stellen met een zaklamp en een paar foto's geschoten. De resultaten waren best OK voor zo'n hap-snap-actie :D

Tutti_Frutti

Re: Egelliefhebbers verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 01:11

Hier nog een egeleigenaar! Heb sinds kort Olli in huis! Hij moet nog een beetje wennen, moet ook eerlijk zeggen dat ik door tentamens en drukte op werk haar niet elke dag eruit haal maar dat is mijn eerste goede voornemen voor het nieuwe jaar! Zal morgen een foto proberen te posten!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 01:18

Ik meld me ook! Mede dankzij Fiffill egelfan en -eigenaar! Ik zal binnenkort een foto plaatsen van Minion!

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 01:28

Helaas heb ik geen egeltjes meer :(
Mijn lieve Pixie is een paar maanden geleden overleden,ze was 4 jaar oud en echt een omaatje.
Mss leuk om wat foto's te tonen van mijn egeltjes,ook al leven ze niet meer..

Meet Ace The Face!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan mijn meisje :) Princess Pixie Prickles

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn zusje had ook een egeltje,die helaas ook niet meer is,genaamd Igor :)

Afbeelding

Afbeelding

Als ik dan deze foto's weer zie wil ik er eigenlijk weer 1 in huis halen..
Maar ik heb er gewoon geen tijd voor en mijn vriend vind dat ik al genoeg huisdieren heb :')
Laatst bijgewerkt door Evelyne op 24-12-14 01:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 01:35

Ik heb net Olli even in bad gedaan, en zag dat ze een heel klein wondje op een van haar voorpootjes had. Zag er niet ontstoken of iets uit, maar kan ik daar nog iets aan doen nu? Verdunde betadine misschien?
Wat jammer Evelyne van je egeltje! Zou je er nog eentje willen nemen of even niet?

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 01:45

Mijn post ff aangepast :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 02:00

Wat een leukerds! Vind voor Ace en Igor heel leuk! Ben volgensmij niet zo van de rode oogjes.

Ik hou mijn kleine even in de gaten. Ga morgen het hok schoonmaken dus kan dan mooi even op onderzoek uit waar ze zich zou zeer aan herft gedaan...

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 02:08

Wat jammer dat ze er niet meer zijn Evelyn, sterkte! Wat was Ace grappig getekend zeg, leuk!

Tutti_Frutti Waarschijnlijk heb je er voor nu niks aan, maar probeer eens Dutimon-poeder. Dat gebruikte ik altijd als mijn hond of katten een wondje hadden en voor mezelf ook als ik weer eens een sneetje had. Werkt ontsmettend maar prikt niet en een wondje is meestal na 1 dag al zo goed als dicht. :) Het is trouwens via de apotheek te krijgen en is ook niet duur. Voor nu zou je er idd wat betadinezalf op kunnen doen, maar als het er rustig uit ziet zou ik het zelf gewoon zo laten. :)

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:57

@Fiffill; Dankjewel voor het leuke compliment :D Het is een flinke collectie geworden ondertussen, en het ergste is dat we nog niet klaar zijn :o

En wat een leuke egeltjes Evelyne! En ik kan me voorstellen dat het weer gaat kriebelen als je de foto's bekijkt.

Tutti-Frutti; Oei, wat vervelend, inderdaad even goed in de gaten houden! Ik gebruik eigenlijk altijd propolis creme als mijn dieren iets hebben. Eerst met wat water schoonmaken en dan een dun laagje erop. Omdat wij koppels en groepen hebben vind ik het fijner om iets natuurlijks te gebruiken :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 16:25

Afbeelding

Hoop dat het een beetje te zien is :)

Slechte foto, sorry, maar het gaat om het idee...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 18:21

Wat een toffe klok! Erg leuk!

Leuk zoveel eigenaren (en meelezers uiteraard) :)
Evelyne, wat een leuke egeltjes. Wat jammer dat ze er niet meer zijn.
Ik ben bij veel dieren niet zo'n fan van albino maar bij egeltjes vind ik het wel weer erg leuk! Nu heb ik ook gewoon een zwak voor roze neusjes :o

Bij hele kleine wondjes doe ik er eigenlijk nooit wat op. Voor grotere plekken heb ik honingzalf, dat werkt er goed.

Heb ook nog wel wat leuke foto's van een paar dagen terug

Afbeelding

Afbeelding

Met d'r pretbekkie :')

En natuurlijk m'n mannetje <3

Afbeelding

En mijn Noord Afrikaanse (Algerijnse) egel :)

Afbeelding

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:25

Ahw wat lief *smelt*
Hoeveel tijd ben je kwijt aan verzorging? Ik werk vier dagen in de week, kan je dan een egel houden?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:27

Kan toch niet tippen aan zo'n echt schatje <3

Ik smelt keer op keer bij het zien van die lekkere bekkies :+:

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:28

Wat een snoepjes :D

Ik ben niet zo'n liefhebber van albino maar karakter vind ik belangrijker; in ieder geval bij paarden maar ik denk dat dat voor egel-bezitters niet anders zal zijn.

egels als huisdier gaat hier niet lukken; daar gaan twee katten serieus wat van vinden! Dus lees ik gezellig mee en kijk naar jullie egels.

Leuke klok! Past erbij :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 18:31

Ik probeer elke dag wat tijd vrij te maken om ze aandacht te geven, dit is meestal 's avonds.
Meestal zit ik een film te kijken, boek te lezen etc. terwijl er eentje ligt te slapen op mijn schoot. Is voor mij een vast relax moment, film of serie kijken met een egel erbij :D

@ikke karakter is ook belangrijk hoor, ik vind eigenlijk alle kleuren wel mooi. Blijf een zwak houden voor roze neusjes maar hele donkere maskers vind ik ook erg gaaf om te zien al zijn die vrij zeldzaam. Vooral zonder bont dan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:33

Ik heb alleen "wilde" egels buiten. Maar wel zo tam dat elke zomer er eentje elke avond net na zonsondergang een plakje worst komt halen en inmiddels bij de achterdeur wacht rond dat tijdstip. En hij helpt mijn hosta's van de slakken af. Hij heeft ook zijn eigen winterhokje. Een soort iglo met hooi met twee ingangen. In de zomer stonden er ineens 7 bij de achterdeur. Bleek prikkie toch stiekum een vrouwtje te zijn. Ben nu al benieuwd wat me in het voorjaar weer staat te wachten. Komt ze terug of niet....
Nu in de winter heb ik mijn tamme roodborstje weer. Die tikt op het raam voor zijn broodkorstje na het ontbijt. De kat is al een paar keer tegen het raam gebotst... Die denkt nog steeds dat hij hem vangen kan.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:14

Wat een heerlijke dieren heb jij toch! Dat tandloze fototje _/-\o_

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:23

Anne_GTI schreef:
Ik heb alleen "wilde" egels buiten. Maar wel zo tam dat elke zomer er eentje elke avond net na zonsondergang een plakje worst komt halen en inmiddels bij de achterdeur wacht rond dat tijdstip. En hij helpt mijn hosta's van de slakken af. Hij heeft ook zijn eigen winterhokje. Een soort iglo met hooi met twee ingangen. In de zomer stonden er ineens 7 bij de achterdeur. Bleek prikkie toch stiekum een vrouwtje te zijn. Ben nu al benieuwd wat me in het voorjaar weer staat te wachten. Komt ze terug of niet....
Nu in de winter heb ik mijn tamme roodborstje weer. Die tikt op het raam voor zijn broodkorstje na het ontbijt. De kat is al een paar keer tegen het raam gebotst... Die denkt nog steeds dat hij hem vangen kan.

Foto!!
Ja, dat is leedvermaak, sorry, maar ik zie het al helemaal voor me (niet in de laatste plaats door soortgelijke kattenakties hier).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 22:51

Geweldig een hele egelfamilie :D Wat leuk ook dat ze wat lekkers komt halen. Ben heel benieuwd of ze er komend jaar weer zitten!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 00:39

Hoe krijg je dat voor mekaar Bente?
Mijn egeltje is altijd zo actief en poept en plast vaak op schoot dus moet echt opletten dat hij niet in mn bed of op de bank zn behoefte doet haha

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 00:50

Ik ga ook lekker volgen :D
Nu even geen tijd/plek voor een egeltje, maar wie weet kan ik mijn lieve vriendje overhalen om over een tijdje eens te gaan kijken ;)

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 07:40

@tutti_frutti heb je een konijnentoilet dat je egel kan gebruiken. Ik heb sheldon hiermee zindelijk gemaakt. Eigenlijk met clickertraining en als beloninh meelworm. Wanneer hij wakker is staat hij me op te wachten. Ik haal hem er dan uit en mag dan in de woonkamer eten. Wanneer hij klaar is raced hij naar zijn toilet om alles te doen en dan doet hij niets meer in principe. Hij heeft eens in de paar weken een ongelukje maar dat is te verwaarlozen. Vooral visite vind het een hilarisch gezicht als hij naar zijn toilet rent.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 10:16

Als ik die van mij wakker maak laat ik ze altijd even in het hok zitten, dan kunnen ze wat eten en even poepen/plassen (haal meestal hun huisje weg anders gaan ze weer liggen slapen overdag :') ). Ze poepen eigenlijk nooit op mij. En ik herken hun 'poopface' dus mochten ze aanstalten maken wanneer ze eruit zijn weet ik wanneer ik ze snel terug moet zetten :P

Maar het ligt er ook aan hoe oud ze zijn. Jonge egels (< 6 maanden) hebben er nog maar weinig controle over en poepen ook meer, die kunnen er niet zoveel aan doen.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:43

Ik heb idd wel een hoektoilet in huis, maar moet daar nog even mee aan de slag. Dat is ook wel een goeie tip Bente!