Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:58

liliekska schreef:
Laten we een een lijstje maken wie wanneer gaat?
Boktnaam-ras hond- naam hond-

Eendaagse:
- Lhinnolijf- Nederlandse schapendoes & Tervuerense herder
- Essiesilly - Beauceron Idriss Jinga Bergers des Bouleaux
- Donja - Perro de agua Español (2 stuks, jeugdteef en open klas reu)
-
-

Zaterdag 14 december
-
-
-
-
-

Zondag 15 december
- Liliekska - picardische herder - gauguin van de bovendijkse hoeve
- LhinnOlijf- Nederlandse schapendoes
- Essiesilly - Beauceron Idriss Jinga Bergers des Bouleaux
- Donja - Perro de agua Español (4 stuks, jeugdteef, kampioensteef en veteranenteef en een open klas reu)
-

Kunnen altijd meer streepjes bij ;)

was vergeten dat je ook de naam vd hond wilde :)

Neej

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:02

Schrijf je Jolie niet in Es?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:21

nee :) veuhl te duur en kans dat ze daar haar laatste cac haalt schat ik niet groot in
ps heb haar ingeschreven voor wijchen

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:27

liliekska schreef:
helaas gaan we hem als het zo blijft laten castreren ;(

Stop er een staafje in, chemische castratie. Dan heeft hij zijn ballen nog en kan je uitvinden of het puur de hormonen zijn.

Waarschijnlijk ga ik dit jaar ook naar Wijchen... wil nu de punten innen ipv volgend jaar.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:30

haha hoeveel heb je nog nodig lhinnolijf? ik nog een halfje dus hoop ook echt dat ze die in wijchen haalt (de hele dan anders heeft t nog geen zin haha)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:41

Hmm ik weet ff niet wie er bij ons keurt in wijchen.. Wij zijn op de vrijdag aan de beurt, is niet handig -O-

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 20:55

ja maar dan kan ie toch nogsteeds niet meer dekken lhinnolijf?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:11

liliekska schreef:

Eventjes niet inderdaad, maar een chemische castratie werkt uit he, das niet "voor altijd" :) Dan kun je zien of het aan de hormonen ligt en dáárop een beslissing om eventueel definitief te castreren baseren :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:24

Neej schreef:
liliekska schreef:

Eventjes niet inderdaad, maar een chemische castratie werkt uit he, das niet "voor altijd" :) Dan kun je zien of het aan de hormonen ligt en dáárop een beslissing om eventueel definitief te castreren baseren :)

Chemische castratie legt de hormonen +- 6 maanden plat en duurt gemiddeld 2 weken voordat het werkt/ veranderingen in gedrag waarneembaar zijn.

essiesilly schreef:
haha hoeveel heb je nog nodig lhinnolijf? ik nog een halfje dus hoop ook echt dat ze die in wijchen haalt (de hele dan anders heeft t nog geen zin haha)
Ik moet nog 2x 1U jeugdklasse. Het gangwerk gaat belabberd als ik haar voor breng, dus ze gaat met een ander lopen en hopen op de punten ;) Ze heeft nu 2x een 2U en 1U gehaald met telkens hetzelfde commentaar op't gangwerk *zucht*

En de ander heeft nog 2x een hele CAC nodig... Tot nu toe 6x recerve CAC op rij gekregen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 08:51

Je mag maar 1 hele cac van kwartjes maken he (dus 4 res cac s is 1 hele) en de rest moet heel zijn
Ah jammer dat t nog niet gaat zoals je wil met gangwerk, oefenen oefenen oefenen :D haha

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 08:52

Zou ook eerst chemisch castreren ts.. 9 Vd 10 keer veranderd het gedrag nl niet na castreren dus zou het heel zonde zijn als je meteen de ballen er af hakt (geloof me ik heb ervaring en veeeel spijt)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 17:19

ja mijn moeder had e3r ook al aan gedacht maar eerst gaan we naar de winner en daarna gaan we verder kijken.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:28

Ik heb dit jaar Flint ingeschreven, mijn jongste chinese naakthond , en we zijn er op 15 december ! Voor de eendaagse heb ik niks ingeschreven, vond het qua inschrijfgeld wel mooi zo....

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:09

essiesilly schreef:
Je mag maar 1 hele cac van kwartjes maken he (dus 4 res cac s is 1 hele) en de rest moet heel zijn
Ah jammer dat t nog niet gaat zoals je wil met gangwerk, oefenen oefenen oefenen :D haha

Klopt, maar de Schapendoes is ook NJK ;) Dus dat betekend dat we al 2 hele CAC hebben, nu die andere 2 erbij scoren en volgend jaar het laatste kwartje voor de titel :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:31

Ik kom kijken. Dumas niet ingeschreven. Hij heeft zijn NK al en zijn vacht is nog niet voldoende op lengte om kans te maken op een kwalificatie voor de crufts..

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:38

Machie schreef:
Ik kom kijken. Dumas niet ingeschreven. Hij heeft zijn NK al en zijn vacht is nog niet voldoende op lengte om kans te maken op een kwalificatie voor de crufts..

Is hij zo goed dat hij BIS kan worden??? Hoe flik je dat :wow: ?

Enneeuhh hoe kan een Pulli uit vacht raken >;) ? Lijkt mij dat de dreads constant gevormd worden, toch?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:51

Die kwalificatie voor de Crufts krijg je als je (jeugd-/veteranen-) winner/-ster wordt hoor, daar hoef je geen BIS voor te worden :P

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:36

LhinnOlijf schreef:
Machie schreef:

Is hij zo goed dat hij BIS kan worden??? Hoe flik je dat :wow: ?

Enneeuhh hoe kan een Pulli uit vacht raken >;) ? Lijkt mij dat de dreads constant gevormd worden, toch?

hahaha, nee geen BIS, maar wel BOB ;) Alleen daarvoor moet zijn vacht op lengte zijn, hij is niet uit vacht, maar zijn vacht is gewoon niet lang genoeg. Ze zien het liefste een puli met de vacht op de grond. En dat heeft Dumas niet.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:40

Ik ga alleen maar zondag kijken. De zusjes van mijn pup gaan wel.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:52

Neej schreef:
Die kwalificatie voor de Crufts krijg je als je (jeugd-/veteranen-) winner/-ster wordt hoor, daar hoef je geen BIS voor te worden :P

Dus een BOB geeft toegang tot de crufts? Hebben ze dan voor de jeugd/ veteranen nog een aparte ronden in de erering voor kwalificaties?

Ik ben nog een leek wat betreft de Crufts. Ik show pas sinds 9 juni :') en ben meer thuis in de behendigheid en andere hondensporten.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:57

Mijn moeder en ik gaan zondag. Wij twijfelen nog een beetje of wij de jonge pup (Basset Artésien Normand) meenemen. Ze is nu een half jaar, maar wij vinden haar nog erg jong voor zo'n grote show. Misschien eerst klein beginnen. :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:05

LhinnOlijf schreef:
Neej schreef:

Dus een BOB geeft toegang tot de crufts? Hebben ze dan voor de jeugd/ veteranen nog een aparte ronden in de erering voor kwalificaties?

Ik ben nog een leek wat betreft de Crufts. Ik show pas sinds 9 juni :') en ben meer thuis in de behendigheid en andere hondensporten.

Hier in NL kun je alleen op de Winner een kwalificatie voor Crufts binnen halen. Gekwalificeerd zijn per ras de beste reu (Winner), beste teef (winster), beste jeugdreu en -teef (jeugdwinner en -winster) en de beste veteranenreu en -teef (veteranenwinner/-winster) Dus feitelijk gezien heb je per ras dan 6 gekwalificeerde honden :) Indien je een ras hebt wat erkend is door de Kennel Club uiteraard :)

Mijn Ollie is vorig jaar op de Brussels Winner gekwalificeerd door daar beste reu te worden, maar ik ben niet gegaan :P

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:10

Klopt niet Neej, er kunnen er maar 4 gekwalificeerd worden per ras, alleen jeugdwinner, jeugdwinster, winner en winster. De veteranenwinner/winster krijgen geen kwalificatie voor Crufts.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:24

Nou iig, mijn puli heeft zijn vacht nog niet lang genoeg om beste reu te worden ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:48

Toch niet! Ik twijfelde al toen ik t opschreef :P