Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:43

Wij zijn vooral nog in Duitsland te vinden, net drie dagen EPP cup achter de rug. Fantastische parcoursen van Daniel & Tamas, wel graad 4+ :') en een en al gezelligheid. Voor Maze wist ik bij voorbaat al dat ik geen resultaten zou lopen maar de stukken die ze liet zien ben ik heel blij mee. Helaas maar drie van de zes kunnen lopen, bij het uitlopen na het derde rondje liep ze ineens niet helemaal goed. Haar afgemeld voor die dag maar de ochtend daarop nog steeds ruk, dus helemaal afgemeld.

Desalniettemin echt genoten van de mensen, de organisatie en de hele EPP cup. Volgend jaar weer. **\O/** NL was al goed vertegenwoordigd weer en Bianca heeft onze NL eer als enige hoog weten te houden door de finale te winnen. _O_

Wij hebben Huijbergen op de planning, dan het weekend van Someren naar Mendig, wij gaan als het echt hoeft niet meer naar Someren. Jammer van de locatie maar de lol is er echt af daar.

Daarna hebben wij in December nog twee weekenden Mendig, en we overwegen 14 december naar Wulfrath te rijden, Laag Soeren was voor ons ook geen brainbreaker met de keurmeesters, zonde van de reistijd. :=

Ik gok dat hier sommige ook nog WAO selecties hebben? Die hebben wij ook niet ingeschreven, WAO valt samen met Canis en dan ga ik liever naar Canis. :D

EmptyWords

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:47

Ik ken de keurmeesters van laag soeren (nog) niet. Ik heb mezelf beloofd dat ik 1x zelf bij de omstreden keurmeesters loop en vanuit daar beslis of ik het met iedereen eens ben.
Daarbij is laag soeren 25 minuten rijden.

Hamminkeln ligt ook redelijk in de buurt, dus ga ook nog eens uitzoeken om daar eens wedstrijd te lopen. Voor nu maar gewoon even lekker bezig zijn

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:22

EmptyWords schreef:
Ik ken de keurmeesters van laag soeren (nog) niet. Ik heb mezelf beloofd dat ik 1x zelf bij de omstreden keurmeesters loop en vanuit daar beslis of ik het met iedereen eens ben.
Daarbij is laag soeren 25 minuten rijden.

Hamminkeln ligt ook redelijk in de buurt, dus ga ook nog eens uitzoeken om daar eens wedstrijd te lopen. Voor nu maar gewoon even lekker bezig zijn

Dat is ook goed, sommige mensen vinden de keurmeester waar we het hier over hebben prettig. Eerlijk, het laatste parcours wat ik van deze keurmeester live heb gezien was in ieder geval na een paar kleine aanpassingen wel veilig voor de honden en deze keurmeester nam het advies ter harte, dat is zeer zeker niet het geval bij allemaal, sommige zijn dan echt op de tenen getrapt.

Bij de Masters stonden blijkbaar ook weer pareltjes van een bepaalde keurmeester, de filmpjes logen er in ieder geval niet om...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:42

Ik heb laag Soeren wel ingeschreven. Kaestra is weer terug na haar blessure en we moeten gewoon wedstrijd meters maken. En qua keurmeesters weet je t straks toch niet meer aangezien de nieuwe opleiding is begonnen.

WAO selectie heb ik met Kaestra ook ingeschreven :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:57

Machie schreef:
Ik heb laag Soeren wel ingeschreven. Kaestra is weer terug na haar blessure en we moeten gewoon wedstrijd meters maken. En qua keurmeesters weet je t straks toch niet meer aangezien de nieuwe opleiding is begonnen.

WAO selectie heb ik met Kaestra ook ingeschreven :)

Een aantal nieuwe spreekt me aan, een aantal niet. :+ Máár, sommige keurmeesters kunnen beter bouwen dan dat ze kunnen lopen, dus ik ga iedereen wel een kans geven. Het is vaak toch al snel duidelijk. :j

Wel fijn dat Kaestra weer terug in de running is, want dat was niet direct de verwachting, toch?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:20

Nee we waren bang voor kruisbandletsel. Gelukkig bleek het een verrekking/scheurtje in een bandje van de heup te zijn. Herstel duurde best lang, ruim 3 maanden, en ze is nog niet helemaal 100% terug in conditie maar dat gaat elke week beter!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:10

Dat klinkt goed marleen!

Hoe weten jullie wie nu de opleiding doen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:19

Machie schreef:
Nee we waren bang voor kruisbandletsel. Gelukkig bleek het een verrekking/scheurtje in een bandje van de heup te zijn. Herstel duurde best lang, ruim 3 maanden, en ze is nog niet helemaal 100% terug in conditie maar dat gaat elke week beter!

Herkenbaar, Harvey raakte geblesseerd eind maart en we hadden in mei groen licht om weer te beginnen, door vakanties en zomerperiode aanzienlijk minder getraind en wedstrijden gehad (waar hij sowieso niet ingeschreven was). Dus hij heeft echt een hele rustige opbouw gehad en begin september zijn eerste wedstrijd, en toch merken we het nu nog.

EPP cup was nu drie dagen, en hoewel hij drie dagen zuiver en goed gelopen heeft merk je dat naarmate de dagen vorderden er meer gebruik van de SWIT+ en opwarming & cooling down nodig waren. Dus volgende keer bij drie dagen start hij de tweede dag niet. We willen hem ook absoluut niet extra belasten /blesseren. Het blijft een hobby en het is wel de bedoeling dat hij gezond en fit oud mag worden, hopelijk!

Zo'n blessures hebben toch meer impact dan je denkt merk ik.

EmptyWords schreef:
Dat klinkt goed marleen!

Hoe weten jullie wie nu de opleiding doen?

De agility tam-tam werkt beter en sneller dan menig nieuwszender. GTST is er niks bij. :Y) De agilitywereld in NLD is maar klein en ons kent ons, dus zoiets is binnen no-time 'bekend'. Soms handig, soms onhandig. _O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:08

Wie heeft de gouden tip voor het trainen van de muur?
Simba stapt op de muur en zet zich af op die extra blokken. Die vallen er dus af.
Als hij veel snelheid heeft doet ie het minder snel maar ook nog wel.

Heb gehoord om er gewoon een sprong boven te zetten. Nog meer tips?

Vanavond denk 10 minuutjes met Yuki getraind. Wilde kattenloop oefenen en een gewoon simpel lijntje.
Was begonnen met kattenloop met de t&t en hij deed het super.
Toen begon het megaaaaaaa hard te regenen en ben gestopt. Alles wel glad. Wel even fijn de kattenloop kunnen oefenen.
Door de regen Simba niet getraind maar dat vond ik niet zo erg. Die had zaterdag wedstrijd en gister hele dag strand dus prima.

Misschien woensdag even :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:23

Een sprong erachter heeft weinig doel als Simba zich erop afzet, dan is het een sprong ervoor en een lat eronder.

Daarnaast zijn alle basic skills trainen op de muur ook een aanrader want des te minder kan hij afzetten en leert daardoor dat het ook ongewenst is.

Pas als het muscle memory correct is zou je de skills erop kunnen blijven trainen met een lat op de muur zodat afzetten minder aantrekkelijk wordt.

Een commando koppelen aan de muur is ook handig, ook in een parcours waar je moet layeren en de muur genomen moet worden.

Dat gezegd hebbende, Dana deed het ook maar liet de muur daarbij altijd liggen, op één keer na nooit een fout voor gekregen. :+ Dana daarentegen was altijd heel trots op zichzelf. Maar daardoor wel extra aandacht eraan besteed bij de volgende honden.

Maze heeft geen respect voor de muur omdat ie zacht is en tikt graag de top eraf, dat is sneller.

Op training trainen we die dus standaard op 60 met lat erop, dan laat ze hem op wedstrijd op 50 liggen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:01

Al die soft toestellen hebben inderdaad wel als nadeel dat honden er niet perse veel respect voor hebben :+ Ik train de muur in het begin altijd met een korte bocht. Of een outje. Lumoz springt 'm in principe goed maar durft er ook wel door te knallen.

Hij heeft trouwens zijn 1e wedstrijdje gelopen en hij was echt 0.0 bezig met zn omgeving. Echt zo knap!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:28

Okee thanks dames. We gaan er even mee puzzelen

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

Geen tips voor de muur of breed, mijn honden nemen die gewoon vanaf het begin goed.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:21

Machie schreef:
Al die soft toestellen hebben inderdaad wel als nadeel dat honden er niet perse veel respect voor hebben :+ Ik train de muur in het begin altijd met een korte bocht. Of een outje. Lumoz springt 'm in principe goed maar durft er ook wel door te knallen.

Hij heeft trouwens zijn 1e wedstrijdje gelopen en hij was echt 0.0 bezig met zn omgeving. Echt zo knap!

Daarom train ik geregeld met een sprong erachter en een lat eronder, dan leren ze dat wel af. In ieder geval bewust erdoorheen gaan, heeft Maze een handje aan.

Heel irritant.:')