Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:Had je toch ook je topic moeten linken als je egoïstisch wilde doen.
Flux schreef:Kiwi spannend weer! Hoeveel pups zijn normaal voor staffords? Bij fokkers die ik ken zijn onlangs twee geboren en dat vond ik best weinig voor een hond.
Mijn collega wil deze zomer een nest met haar Beauceron en daar zijn nesten van 10-11-12 niet ongewoon. Lijkt me ook wel leuk om daar wat over te posten maar daar lijkt me dit niet het topic voor![]()
Qua rui sluit ik me volledig aan bij curse! Liefst zo min mogelijk aan de vacht komen buiten de ruiperioden. Ik heb voor Vesper een slickerbrush voor tijdens de rui, de waterblazer staat nog op mn verlanglijst![]()
Rauw eitje is een prima idee maar als je de vacht echt even wil boosten zou ik alleen het eigeel geven. In eiwit zit avidine en dat verminderd de opname van biotine wat in eigeel zit. Er zit meer biotine in eigeel dan avidine in eiwit dus hoewel je met het geven van een heel ei geen tekorten kweekt zou ik het scheiden als je het voor de vacht doet. Eiwit kan je de volgende dag dan prima nog geven of even koken/opbakken. Verhitten breekt avidine af.
Gister was Vesper diep in de rouw omdat haar favoriete yogabal was stukgebeten door een opvanghondZe bleef maar proberen om ermee te rollen en stoeien en begon te piepen toen bleek dat lekke ballen niet meer rollen
![]()
Dus heb me suf gepompt voor een nieuwe bal.
[ [url=m/YDlaS2.png]Afbeelding[/url] ]
Flux schreef:Oeh, vertel me meer over dat juiste moment
KimD schreef:Ik merk dat bij die van onze heel erg omdat op de billen dan van die 'wilde plukken' zitten, dat zijn van die plukken die dan uitsteken en niet mooi glad zijn. Klinkt dat logisch?Die plukken kun je er ook zo uitpakken.
Als ze dat hebben was ik ze, laat de shampoo vijf minuten intrekken en al dat dode/losse haar zuigt dan water en valt eraf. Daarna een kwartiertje met de waterblazer en klaar, naar de zomervacht moet ik het proces één keer herhalen een week later maar dan is de rui al klaar.
Flux schreef:Kiwi spannend weer! Hoeveel pups zijn normaal voor staffords? Bij fokkers die ik ken zijn onlangs twee geboren en dat vond ik best weinig voor een hond. ]
StalMelyn schreef:Gefeliciteerd met aanstaande nestje Kiwi!
Hier borstel ik 5 x per week, maar heb een ruwhaar en pup dus is ook beetje opvoedtechnisch dat ik iets vaker borstel.
Hier vandaag voor het eerst puppycursus gehad. We verschillen over aantal punten toch echt wel van mening. Zo vinden ze dat je veel kan voorkomen. Als hij in de gordijnen hangt moet je hier een knoop in leggen zodat hij er niet meer bij kan. Ander voorbeeld was dat als ze door het raam blaffen je deze moet afplakken. In mijn optiek stel je het probleem uit maar goed.
Je mag namelijk geen nee zeggen want dat is niet leuk en het moet leuk blijven. Ik ben zeker van mening dat luisteren over algemeen leuk moet zijn maar dit gaat mij dan te ver. Je mag best een hond duidelijk maken dat iets niet mag, ik geef er vaak wat anders voor terug zodat hij iets kan doen wat wel mag.
Ook zat Bonne te veel, ik heb hem geleerd dat als ik ergens stilsta (wachten) dat hij gaat zitten. Maar dat is niet goed voor de heupen nog en zat trainen een beetje in de weg want nu zat hij mij telkens aan te kijken en dat was nu net de reactie die ze wilde creëren.
Ik voelde niet echt een klik. Aan begin ging het ook al even mis want er werd gevraagd hoe oud Bonne was, 14 weken. Toen kwam het verwijt dat ik dan wel erg laat met hem op cursus ging. Toen ik zei dat ze niet eerder plek hadden voor ons mocht ik echt in mijn handen knijpen dat ik kon komen want ze moesten mensen ook afwijzen.
Bonne is uitgeteld van het uitstapje en ligt nu naast me te slapen
[ [url=m/uRLdCT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik twijfel nog of ik doorga of gewoon zelf ga trainen zoals de vorige 2.
StalMelyn schreef:Hier kan ik al weer meer mee met deze uitleg en wekt begrip op. Dat had ik vanochtend echt niet.
Ik heb Bonne leren zitten met aanlijnen, weg oversteken en wachten. Bonne kan ook lig dus kan hem dan vragen te liggen als dat beter is.
Ik sta echt wel open om te leren maar hoe het werd gebracht vond ik naar. Ik was nog geen minuut op het terrein en werd al afgeblaft want Bonne liep aan de riem en moest hem optillen want er mocht op het terrein niet geplast worden. Leg gewoon eerst even alle regels uit, of stuur voor de cursus een mail zodat je dit weet.