Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 13:29

Envie gisteren getiterd. Ze is inmiddels al weer 1 jr. dus het was weer tijd. Tot nu toe heeft ze 1 vaccinatie gehad. 1x de DHP

Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 18:26

mavantos schreef:
Een mandje tot 7 kilo vindt ik een beetje te spannend. Ik vermoed zelf namelijk dat hij ergens tussen de 7-9 kilo gaat wegen en dan heb ik er straks niks meer aan.

Oh ja dat wordt dan inderdaad net wel net niet.
Ik vind deze ook heel mooi, mocht Zoë uit de huidige groeien wil ik hiervoor gaan kijken.
https://www.bol.com/nl/p/front-carrier- ... androidapp

Voor achterop is er keuze genoeg maar vind dat zo ongezellig. En je ziet niet wat ze doen.

mavantos

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 18:33

Ik neem een fiets met een fietskrat voorop, dus dan is een mandje niet meer nodig. Ik ben alleen zoekende hoe ik zorg dat hij stil zit in de krat. Vastzetten aan de krat, of in een hondentas en dan in de krat.

In de auto is hij super relaxt. Gaat altijd rustig liggen slapen. Dan zit hij in een stoffen bench.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:04

Hier is de hond te groot voor op de fiets, die ging wel eens mee in de bakfiets en vanaf een jaar moest ze gewoon zelf lopen naast de fiets. O:)
In een kratje, vastgezet aan het krat, zou ik toch bang zijn dat ze er om wat voor reden dan ook proberen uit te springen en dan komen te hangen. Dus ik zou dan kiezen voor zo’n ding met zo’n rekje erover of anders met hondentas in het krat.

Overigens kunnen kleine hondjes ook prima naast de fiets, deed ik vroeger altijd met onze jack russell, vond ie prachtig! :D Uiteraard tempo en afstand aangepast op de hond.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:56

Sorry voor het inbreken, lees wel mee.
Maar hier gaat de hond van 7,5 kilo ongeveer in de mand voorop. Rekje is bevestigd aan het balhoofd van de fiets. En heb een haakje erin gemaakt om haar vast te kunnen zetten aan een tuigje. De kleine stukjes naar m'n schoonouders zit ze altijd los.
Afbeelding
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:15

Ahhh die oortjes! <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:04

x_Jeanine_x schreef:
Sorry voor het inbreken, lees wel mee.
Maar hier gaat de hond van 7,5 kilo ongeveer in de mand voorop. Rekje is bevestigd aan het balhoofd van de fiets. En heb een haakje erin gemaakt om haar vast te kunnen zetten aan een tuigje. De kleine stukjes naar m'n schoonouders zit ze altijd los.
[ [url=m/FXZ98s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Lii6hZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oohja dat ziet er goed uit!

@amy_leftover: ik ben niet zo bang dat hij eruit springt als hij gewoon strak genoeg aan een harnas vast zit. Mocht het mis gaan is het ook een fiets en sta ik zo stil.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:32

Interessant om te zien kiwi! Vesper is nu 16wk en nog niet geent. Titers waren steeds goed. Maandag gaan we weer titeren. Ben benieuwd.

Over voormandjes heb ik geen tips. Die van mij gaat er nooit inpassen haha. Had ze wel leuk gevonden trouwens. :))

Wil hier even een foto delen van haar en haar grote voorbeeld:
Afbeelding

De twee werkopzichters bij elkaar <3 de beauceron ligt daar zo graag en Ves mag er van haar bij liggen. Gaat erg goed tussen die twee! <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:55

Lees dalijk bij, maar we gaan Maisie nu ophalen *\o/* *\o/*

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:20

Veel plezier!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 08:23

Veel plezier!

Oeh 16 weken en nog beschermd! Wat mooi!
Zo zie je gelijk dat bij jouw hondje het standaard ent schema dus niet voor bescherming had gezorgd en je dus tot zeker 1 jr met een onbeschermd hondje had gelopen!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:44

Veel plezier Imandra! Happy gotcha day!! *\%/*

Echt hea! Ben zeer benieuwd wat de titer van maandag gaat zeggen. Super interessant. Moet zeggen dat ik dat bloed prikken de eerste keer wat spannend vond maar het boeit haar geen hol en ze kan lekker op brokjes van de dierenarts kauwen. :)) Bizar wel om te weten dat ze mogelijk tot een jaar onbeschermd was geweest als we het reguliere schema hadden gevolgd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 09:00

Daarom ben ik zo’n voorstander van titeren!
Het is namelijk niet dat mensen die titeren TEGEN vaccinaties zijn.
We hebben allemaal t zelfde doel; je hond beschermen tegen de ziektes waarvoor je ent.

Het is alleen helaas nog steeds niet algemeen bekend dat de antistoffen die ze van mama krijgen tot zelfs wel 25 weken in je pup kunnen zitten.
Nu is 25 heel extreem. Maar langer dan 12 weken is wel heel veel voorkomend.
Je loopt echt snel t risico dat pups dan onbeschermd zijn tot ze op 1 jr gevaccineerd worden(mits deze enting aanslaat)

En eerlijk is eerlijk. Waarom vaccineren en het lichaam belasten met een vaccinatie als je hond nog beschermd is..

Het normale ent schema(mbt DHP)

6 wkn- DP(distemper - Parvo)
9 wkn - DHP (distemper - hepatitis - parvo)
12 wkn - DHP

En in sommige schema’s nog op 16 weken DHP
Daarna op 1 jr / 1 jr na de laatste vaccinatie. Terwijl DHP volgens de fabrikanten 3 jaar geldig is.
Das al best bijzonder..

Dat bevestigd, zowel de 16 weken als 1 jr vaccinatie, dat de bescherming in t eerste jaar best een ding is.

Alles wat hier vanaf pup getiterd is, en op t juiste moment gevaccineerd(bewezen door titer voor en na vaccinatie) maar 1 x de DHP gehad hebben. En daarmee op 1 jarige leeftijd voor 2-3 jr afgetekend.
Door op dat moment opnieuw te titeren zie je of de antistoffen stabiel blijven(wat opnieuw afgetekend word voor 2-3 jr) of dat er mogelijk opnieuw gevaccineerd moet worden.

Dus perfect beschermde hondjes. Met zo min mogelijk vaccinatie en dus “chemische rommel”
Want hoewel vaccinaties uiteraard mega belangrijk zijn. Kunnen we ook overdrijven in t gebruik. :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:20

Ik vind titeren (autocorrect maakt er 'tieten' van :') ) heel interessant. De dierenarts waar ik met Chipito naartoe wil, maar die net nu een paar weken met vakantie is, doet titeravonden. Dan doen ze testjes en gaan ze op basis daarvan kijken of er gevaccineerd moet worden of niet.

Veel plezier, Imandra!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 09:37

Oh das helemaal handig Tieneke! ( ik had dat eerst ook die autocorrect :P )

Wij verwachten begin aug pups. En thank god is de mijne terug van vakantie als we met de pups moeten titeren. Geloof dat ze de 22e ofzo met vakantie gaat.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:11

Flux schreef:
Interessant om te zien kiwi! Vesper is nu 16wk en nog niet geent. Titers waren steeds goed. Maandag gaan we weer titeren. Ben benieuwd.

Over voormandjes heb ik geen tips. Die van mij gaat er nooit inpassen haha. Had ze wel leuk gevonden trouwens. :))

Wil hier even een foto delen van haar en haar grote voorbeeld:
[ [url=m/tuUsUN.jpg]Afbeelding[/url] ]

De twee werkopzichters bij elkaar <3 de beauceron ligt daar zo graag en Ves mag er van haar bij liggen. Gaat erg goed tussen die twee! <3

Super lief! Fijn dat het zo goed gaat! Fitz heeft ook 2 Beauceron vriendinnen, geweldige honden!

Fietsoplossingen kan ik niet over meepraten. Misschien wil ik ooit een kar maar vind ze snel zo klein ofzo.

Hier ook een DA die titert, heel fijn.

Geniet er van Imandra! Eindelijk is het zo ver!!

Afbeelding

Fitz is 19 weken! En 17,6 kg zwaar.

Van de week ook eens een topic gemaakt:
[BB-ITP] Onze Australian Shepherd pup Fitz

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:20

Nu is ie officieel zwaarder dan mijn hond van bijna 1.5. Wordt een flinke dus :+
Vind hem echt prachtig!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:30

Hij is prachtig Leo! Hoe zwaar verwacht je hem?

Ves is nu met 16wk 10.8 kilo. Haar moeder zou onder de 20kg zitten als ze in conditie is. Ik ben zeeeer benieuwd wat Vesper doet :))

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:37

Bedankt allebei!!
Hij zit vanaf het begin al bovenin de groeicurve voor het ras dus ik verwacht hem wel richting de 30 kg.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:42

Echt een prachtig beestje Leo!! <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:47

Zoo, nu 't mupke even slaapt, een bijleespost!

@Eelmo: Thanks! Het is echt een schatje!

@Captain: Die foto's <3 Wat is Dobbel een knapperd, die vlekjes rond zn ogen zijn zo mooi. Hoe terroriseert hij je thuis :))?

@Arabella: Lilo, ook al zo mooi haha. Dat witte snoetje, cute! Wel wat vervelend van je vorige hondje, altijd echt rot als je je vriendje moet laten gaan :(

@Tieneke: Woooo Chipito in the house! Ga zo gelijk even je topic bekijken :D

@Warboel: Haha werkt net niet mee altijd he :P Wat heeft Otje een mooie halsband! En Appa groeit inderdaad hard

@meisie94: Geen ervaring met potenbalsem en westrijden helaas, sorry! Succes met Hooper!

@Oshaa: Fijn dat hij goed is gekeurd door de Fysio! Hopelijk is het idd gebrek aan ervaring en trekt dat vanzelf recht (ghehe). Gaaf die foto's ook! Dat ijsje, wat zit daarin? Wil even kijken of ik ook wat ga maken voor Maisie voor als het straks zo warm wordt.

@Flux: Oh fijn dat het goed gaat! Mooi setje zo :D.

@Leo: Oehh wat mooi. Wat groeien ze hard zo die eerste weken :o. Wbt voeren, kreeg van de fokker te horen dat Maisie wel wat bijgevoerd mag worden, is niet te licht maar heeft geen reserves. Blijkbaar te snel afgeleid met eten :)). En wauw 30kg, das pas een hond zeg <3. Ook mooie aftekening!

Hier gaat het goed, inmiddels sinds een uur of 11 hier. Autorit was wat spannend (madam wilde vooral héél graag naar de achterbank om deze te verkennen) maar verder prima. Heeft heel zelfverzekerd de tuin en vervolgens het huis verkend :j. Speeltjes bevallen goed _O-. En de kat is vervelend, die wil niet spelen -O-

Eerste wandeling was leuk, want kwamen gelijk kinderen die wilden aaien haha. Ze vroegen heel netjes of ze haar mochten aaien en toen ze er genoeg van had ben ik verder gelopen en lieten de kinderen haar ook met rust gelukkig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu weer een dutje :D

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:52

Ach wat een dotje Imandra, daar gaan jullie vast veel plezier mee hebben.

Hier is het aftellen echt begonnen, nog 1 week tot 1,5 week en dan zullen de pups er wel zijn.

Mijn mooie dikke meisje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:03

noox schreef:
Nu is ie officieel zwaarder dan mijn hond van bijna 1.5. Wordt een flinke dus :+
Vind hem echt prachtig!

Fitz is zwaarder dan vijf van onze honden, nog twee te gaan. _O-

Hij is ook flink uit verhouding nu. :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:12

De verhoudingen zijn flink zoek inderdaad :')
Maaaaaar hij is dan weer niet overbouwd geweest. Gelukkig.

Veel geluk met de start met Maisie Imandra!! Het is echt een dotje!

En wat wordt ze al zwaar Hennos, succes met de laatste loodjes!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:15

Zo leuk al die puppy's!