Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Dank jullie wel!
Sense wordt ook een dagje ouder (hij is nu 10 jaar) en het is dus ook de vraag hoeveel keer hij nog een nestje krijgt. Het mag niet ten koste van zijn gezondheid gaan natuurlijk.
Hij is nu nog superfit, maar het is algemeen bekend dat de mannen van zijn mutatie redelijk vroeg oud worden en dan neemt sowieso de vruchtbaarheid af.
10 is op zich niet oud en sommige mensen kweken door tot de man of pop 18 jaar of ouder is of tot het gewoon niet meer gaat, maar zover wil ik echt niet gaan. Ik bekijk het per keer, maar het kan dus zomaar zijn dat dit voor hem de laatste keer is. De volgende keer dat ze aan de beurt zijn, zou hij namelijk alweer 12 jaar zijn.
Maar misschien maak ik me druk om niets en ben ik veel te voorzichtig. Ik weet dat veel kwekers me voor gek verklaren dat ik al zo ver vooruit durf te denken terwijl hij misschien nog jaren gezond en fit blijft
Hij is ook mijn oudste valk, dus misschien ben ik daarom extra voorzichtig en kweekte ik voorheen met hen binnen in huis zodat ik het extra goed in de gaten kon houden. Maar hij is momenteel zo topfit dat ik het ook eens buiten wilde proberen naast een ander rustig koppel. Sense bijt namelijk niet van zich af en is echt een sulletje die zich niet verdedigd, dus ik had hem liever niet in de buurt van een ander broeds koppel uit angst voor verwondingen.
Sterre ben ik niet zo bang voor. Die is assertief genoeg en twee keer zo groot. Daar heeft iedereen ontzag voor
Hij is wel altijd zielsgelukkig met zijn kindjes en een geboren vader. Je ziet hem dan gewoon genieten en trots zijn op zijn kroost
Daarom toch besloten om hen samen met het trio in de kraamvoliere te zetten en dat gaat supergoed. Yeti, Djinti en Merel maken nooit ruzie wanneer ze broeds zijn en dat durfde ik wel aan. Yeti en Sense delen zelfs zonder gemopper hun trosgierst
En nu dus alweer 4 eitjes
Maar mijn geluk kennende zullen het wel allemaal mannen worden of witmasker lutino dames
En witmasker lutino dames vind ik ook prachtig, maar kan ik er momenteel niet bij hebben