Knaagkanaries 2021: Het nieuwe broedseizoen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horselover22

Re: Knaagkanaries 2021: Het nieuwe broedseizoen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:24

ik duim heel hard voor je mee dat je weer zo`n pracht meisje krijg als zus halo

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:25

Ik ben heel hard aan het duimen!

Ik zag in het 'op kamers' topic al dat Nukumi met open armen is ontvangen door Tommy <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 13:36

Dank jullie wel! <3
Sense wordt ook een dagje ouder (hij is nu 10 jaar) en het is dus ook de vraag hoeveel keer hij nog een nestje krijgt. Het mag niet ten koste van zijn gezondheid gaan natuurlijk.
Hij is nu nog superfit, maar het is algemeen bekend dat de mannen van zijn mutatie redelijk vroeg oud worden en dan neemt sowieso de vruchtbaarheid af.
10 is op zich niet oud en sommige mensen kweken door tot de man of pop 18 jaar of ouder is of tot het gewoon niet meer gaat, maar zover wil ik echt niet gaan. Ik bekijk het per keer, maar het kan dus zomaar zijn dat dit voor hem de laatste keer is. De volgende keer dat ze aan de beurt zijn, zou hij namelijk alweer 12 jaar zijn.

Maar misschien maak ik me druk om niets en ben ik veel te voorzichtig. Ik weet dat veel kwekers me voor gek verklaren dat ik al zo ver vooruit durf te denken terwijl hij misschien nog jaren gezond en fit blijft :')
Hij is ook mijn oudste valk, dus misschien ben ik daarom extra voorzichtig en kweekte ik voorheen met hen binnen in huis zodat ik het extra goed in de gaten kon houden. Maar hij is momenteel zo topfit dat ik het ook eens buiten wilde proberen naast een ander rustig koppel. Sense bijt namelijk niet van zich af en is echt een sulletje die zich niet verdedigd, dus ik had hem liever niet in de buurt van een ander broeds koppel uit angst voor verwondingen.
Sterre ben ik niet zo bang voor. Die is assertief genoeg en twee keer zo groot. Daar heeft iedereen ontzag voor :+
Hij is wel altijd zielsgelukkig met zijn kindjes en een geboren vader. Je ziet hem dan gewoon genieten en trots zijn op zijn kroost <3
Daarom toch besloten om hen samen met het trio in de kraamvoliere te zetten en dat gaat supergoed. Yeti, Djinti en Merel maken nooit ruzie wanneer ze broeds zijn en dat durfde ik wel aan. Yeti en Sense delen zelfs zonder gemopper hun trosgierst *\o/*
En nu dus alweer 4 eitjes <3

Maar mijn geluk kennende zullen het wel allemaal mannen worden of witmasker lutino dames :')
En witmasker lutino dames vind ik ook prachtig, maar kan ik er momenteel niet bij hebben :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:32

Ook ik hoop voor je dat deze wens voor een volle zus van Halo in vervulling mag gaan!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 06:24

Cayenne schreef:
Dank jullie wel! <3
Sense wordt ook een dagje ouder (hij is nu 10 jaar) en het is dus ook de vraag hoeveel keer hij nog een nestje krijgt. Het mag niet ten koste van zijn gezondheid gaan natuurlijk.
Hij is nu nog superfit, maar het is algemeen bekend dat de mannen van zijn mutatie redelijk vroeg oud worden en dan neemt sowieso de vruchtbaarheid af.
10 is op zich niet oud en sommige mensen kweken door tot de man of pop 18 jaar of ouder is of tot het gewoon niet meer gaat, maar zover wil ik echt niet gaan. Ik bekijk het per keer, maar het kan dus zomaar zijn dat dit voor hem de laatste keer is. De volgende keer dat ze aan de beurt zijn, zou hij namelijk alweer 12 jaar zijn.

Maar misschien maak ik me druk om niets en ben ik veel te voorzichtig. Ik weet dat veel kwekers me voor gek verklaren dat ik al zo ver vooruit durf te denken terwijl hij misschien nog jaren gezond en fit blijft :')
Hij is ook mijn oudste valk, dus misschien ben ik daarom extra voorzichtig en kweekte ik voorheen met hen binnen in huis zodat ik het extra goed in de gaten kon houden. Maar hij is momenteel zo topfit dat ik het ook eens buiten wilde proberen naast een ander rustig koppel. Sense bijt namelijk niet van zich af en is echt een sulletje die zich niet verdedigd, dus ik had hem liever niet in de buurt van een ander broeds koppel uit angst voor verwondingen.
Sterre ben ik niet zo bang voor. Die is assertief genoeg en twee keer zo groot. Daar heeft iedereen ontzag voor :+
Hij is wel altijd zielsgelukkig met zijn kindjes en een geboren vader. Je ziet hem dan gewoon genieten en trots zijn op zijn kroost <3
Daarom toch besloten om hen samen met het trio in de kraamvoliere te zetten en dat gaat supergoed. Yeti, Djinti en Merel maken nooit ruzie wanneer ze broeds zijn en dat durfde ik wel aan. Yeti en Sense delen zelfs zonder gemopper hun trosgierst *\o/*
En nu dus alweer 4 eitjes <3

Maar mijn geluk kennende zullen het wel allemaal mannen worden of witmasker lutino dames :')
En witmasker lutino dames vind ik ook prachtig, maar kan ik er momenteel niet bij hebben :+

Never jinx... Je weet het niet.. Ik duim mee voor een volle zus van Halo in het zelfde kleurenpalet..

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:46

Oh Cayenne… het zou je zo gegund zijn! :knuffel:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 09:57

Goedemorgen namens Astra, Brandi & Reign :D
Het is nog best een drukke boel in de voliere, maar deze week verhuizen er weer een aantal jonge vogels :j

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:23

Lekker setje :)) Zo nieuwsgierig <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 10:44

Ja, die moeten altijd overal bij zijn _O- Voor de duvel niet bang :))

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:01

Brandi heeft zo’n pretbekkie hè <3

En echt… als ik niet beter zou weten, zou ik echt denken dat Reign en Marah zusjes zijn! Die lijken qua gedrag zó op elkaar :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:50

Ook hallo aan de Angel Wings knaagkanarie-kippetjes! :wave:

Wat een nieuwsgierige pretbekkies zijn het toch!

Vind het heel knap dat ze aan die pootjes/ nagels zo aan het hekwerk blijven hangen ogenschijnlijk met volle gewicht. Die nageltjes zijn nog best sterk zeg.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 18:03

Ze lijken idd op elkaar! En ook qua gedrag idd! Reign is echt haantje de voorste en zit het liefst midden in je gezicht om alles te kunnen zien :')

JPitty: Daar heb ik op die manier nog nooit over nagedacht haha. Ze zijn idd heel sterk! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:32

Zal door mijn vorm van aanverwant autisme komen. Ik denk wel vaker na over dingen, waar een ander misschien niet aan denkt. Of die voor een ander vanzelfsprekend zijn.

En dat ze sterk zijn is te zien.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:56

Cayenne schreef:
Ze lijken idd op elkaar! En ook qua gedrag idd! Reign is echt haantje de voorste en zit het liefst midden in je gezicht om alles te kunnen zien :')

Nou, dat dus… net of je Marah beschrijft :') volgens mij heeft die dit gedrag echt bij Reign afgekeken hoor _/-\o_

Knappe kippetjes <3

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:46

Geen nieuws te melden? Of is er een nieuw topic geopend?(of is dit tot 500 pag)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 22:01

Jawel! Ik was alleen even heel druk met de verhuizende babies! :D

Ondertussen zijn de dames uitgelegd en het blijven kleine nestjes!

Sterre & Sense hebben 4 eitjes en daarvan zijn er 3 bevrucht.
En bij het trio liggen 5 eitjes waarvan er ook maar 3 bevrucht zijn.

Dus dat gaan kleine nestjes worden! :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:40

Kleine nestjes zijn ook nestjes! Geeft jou misschien ook wat meer overzicht over de nestjes, beter de managen denk ik dan twee grote nesten!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 17:50

Dat is ook zeker waar!

Yeti & Djinti op het nest!
Yeti had wat commentaar op de catering geloof ik! _O-
Ze zijn wel heel lief samen :+:

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:12

Wat een knap stel <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 20:50

Ja, ze wonen hier alweer 7 jaar en ik ben nog altijd superblij met ze <3

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:53

Nou hier is alles nog steeds rustig in de kooi zelfs de grootste herrie schopper is heel rustig hahah o en ik vond het heel leuk met ophalen dat ik twice even op me hand mocht wat een schatje is dat zeg zo lief <3 <3 met zijn baby pruttel hoop wel dat ie toch snel zijn achterstand inhaald en lekker in de voilere kan gaan wonen bij zijn soortgenoten

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:55

Oh wat een dottig filmpje! <3
Zo vriendelijk, zo lief! <3

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 23:42

Hoeveel bevruchte eitjes zijn nou eigenlijk van Djinti, en hoeveel zijn van er van Merel?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 05:39

Ik denk dat alle bevruchte eitjes in dat nest van Merel zijn en dat Djinti geen bevruchte eitjes heeft helaas..
Dit is echt de eerste keer dat Yeti mis geschoten heeft :wow:
Misschien dat het jongste bevruchte eitje wel van haar is, maar die kans is erg klein.

Nog 4 dagen tot de eerste eitjes mogen uitkomen! <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:02

Waar ligt dat dan aan dat de eitjes niet bevrucht zijn? Dat heb je bij de andere nestjes niet gehad toch?
Lijkt het dan toch aan Yeti te liggen? Of worden de vrouwtjes dan gedekt op het verkeerde moment?