Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:12

@berryz welkom, en wat een schattig koppie zit daarop <3

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:47

@berryz, wat een leukerd. Zo jong al in het asiel, sneu. Gelukkig kunnen jullie hem een goud huisje bieden <3

De schrokbak met sterren heeft mijn oom voor zijn labrador, heeft er goede ervaringen mee.

Hier is alweer een maand voorbij.. :+
Afbeelding

En weer vanaf 2 maanden op een rij :o
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:00

Je blijft ook gewoon altijd verschil zien he. Super leuk!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:13

Wauw wat gaat dat hard zeg Kim! Ik ga proberen ook zo’n reeks te maken met onze GF pup <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 13:22

En gisterochtend was mijn andere projectje klaar;
Long, lever, sprotjes, haring , sardientjes(en nog zo’n rekje sardientjes ligt nu in de droger) en hert vleesblokjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik droog zo af en toe wat dingen voor mijn hondjes. Puur voor de hobby. En om te kijken of ik in de toekomst misschien (deels) zelf kan drogen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:30

Wat groeit Cody hard zeg!

Kiwi Duurt dat drogen niet enorm lang? Of lijkt dat maar zo? En je bent op puppen bezoek geweest! ontzettend leuk!

Berryz Welkom! Fijn dat hij bij jullie een fijn huisje krijgt. Met 12 weken in het asiel is best jong! :(:)

Over de antischrok bak, die heb ik voor Jip niet nodig. Het is soms al een opgave om hem te laten eten.

Jup Wat is Otis leuk <3

Jeanine Fok plannen? Wel leuk!

Hier hebben we weer een pechvogel in huis. Jip heeft een best flinke snee in zijn voetzooltje zitten. Ik denk dat het door het steppen kwam. Dus vanmorgen liepen we er zo bij. Die sok heeft het tot halverwege de wandeling volgehouden. Toen zijn we die ergens verloren. Misschien toch maar even kijken voor iets anders. Vandaag maar een rustig dagje. :(:)

Oh! Mocht iemand mijn naam horen - Willemijn - bij 538, ik heb onze dierenartsrekening ingediend. Bel me dan gerust!:D :+

Afbeelding

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:35

Arme Jip zeg. :(:)

Ziet er goed uit, Kiwi!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 13:36

Oh agos jip!

Hoelang je droogt is verschillend in wat je droogt en hoe groot de stukken zijn.
Hier ben ik ongeveer 48 uur mee “bezig” geweest. :)

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:18

@kim. Wat leuk met die plaat. Lijkt me ook wel iets om het zo bij te houden. Straks het whiteboard maar eens boven halen. :D

Hij en zijn broertjes en zusjes zijn op 8 weken in beslag genomen. Ze komen van een vrouw die een reu en teef heeft, maar geen geld voor castratie. Er was ook nog een teef uit de vorige nest.
Blijkbaar zijn ze geboren op een bed en er is een deel tussen de lattenbodem gevallen, waardoor er nog wat pups gestorven zijn. Ze dachten in het asiel dat Apollo daardoor ook zijn voetje kwijt is.

Mag ik trouwens gewoon natvoer in een kong doen, of heb ik daar iets speciaal voor nodig?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:34

Berryz, toch gekenld jammer dat zoiets kan gebeuren. maar lijkt me dat hij echt afgekneld moet zijn geweest, anders verliezen ze niet zo maar een voet. Sneu hoor, maar gelukkig nu bij jullie op een goed adres. Mag hopen dat alle honden in beslag zijn genomen.
Arme Jip. Ik zal voor je duimen, maar heb zelf ook wat ingestuurd.
En allemaal leuke puppyfoto's gezien, leuk hoor. Wat groeien ze toch hard.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:35

@ Berryz dat kan wel gewoon hoor, doen wij ook vaak bij Jip.

Heeft iemand nog tips voor goede booties/hondenschoenen? Want die sok was een leuk idee voor 1x, maar dan wordt die snee toch elke keer weer vies.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:43

fannetje schreef:
Berryz, toch gekenld jammer dat zoiets kan gebeuren. maar lijkt me dat hij echt afgekneld moet zijn geweest, anders verliezen ze niet zo maar een voet. Sneu hoor, maar gelukkig nu bij jullie op een goed adres. Mag hopen dat alle honden in beslag zijn genomen.

Spijtig genoeg zijn de andere honden nog niet in beslag genomen, maar ze zijn wel van plan dit te proberen, of toch minstens de reu er nog weg te halen zodat er niet nog een nest terecht komt.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 15:57

Berryz schreef:
fannetje schreef:

Spijtig genoeg zijn de andere honden nog niet in beslag genomen, maar ze zijn wel van plan dit te proberen, of toch minstens de reu er nog weg te halen zodat er niet nog een nest terecht komt.

Zo sneu, hoop dat het lukt de rest ook in beslag te nemen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:48

Ach wat een sneu verhaal, welkom! <3

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:29

Wat een plaatje Berryz! Wel een zielig verhaal :(:)

Wij gaan binnenkort weer naar de fokker en eindelijk de golden pups bekijken die 21-12 geboren zijn *\o/*

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:41

Snelle vraag: beste boek over puppies waarbij eventueel ook onze 8 jarige mee kan lezen? Veel plaatjes scoort extra :D bol.com heeft zoveel keus dat ik het even niet meer weet!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:39

Het wordt zo spannend, bericht van de fokker gehad vanmorgen. *\%/*
De temperaturen van de 2 mommy's to be beginnen beiden te dalen en hun uitgerekende datum is ook verstreken inmiddels. Ik ben zo vreselijk benieuwd, hoop dat ze een stel gezonde pups op de wereld gaan zetten! <3

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:54

Leuk! Duimen maar dus. Welk ras gaat het om :o ?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 22:58

Gowlan schreef:
De temperaturen van de 2 mommy's to be beginnen beiden te dalen en hun uitgerekende datum is ook verstreken inmiddels. Ik ben zo vreselijk benieuwd, hoop dat ze een stel gezonde pups op de wereld gaan zetten! <3

Spannend! Liever hun dan ik 2 nesten en 2 bevallingen tegelijk :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:06

M'n schoonouders hebben er volgens mij 1 keer 1 of 2 weken tussen gehad. Dat was al pittig. Maar wel handig want 1 hond had erg veel pups en de ander maar 6 of 7.

Wel spannend!!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:09

@Woepsie: Siberische Husky! :)

kiwiwitje schreef:
Gowlan schreef:

Spannend! Liever hun dan ik 2 nesten en 2 bevallingen tegelijk :+

Haha ik zei ook, de zusjes gaan straks tegelijkertijd bevallen dus je hebt je handen vol :+

@jeanine: maar 6 of 7??? Vind dat best veel hihi. Het is voor beide dames hun eerste nest dus het is nog spannend hoeveel er uit komen. :)

Stomme vraag misschien: hebben jullie je hond verzekerd?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:03

Oooh husky <3 Spannend zeg!
Ik heb mijn hond niet verzekerd, maar ik zet elke maand 50 euro apart voor haar. Kan snel weg zijn, ze is laatst gesteriliseerd en dat kostte al 500 euro. Maar dat kon daar mooi vanaf :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:51

Hier helaas waarschijnlijk geen puppy. De teef heeft de echo gehad en waarschijnlijk maar 1 pup met hartslag. Vrijdag gaan ze terug voor nog een echo. Vorige nest waren er 9 of 10.

Als er een levende pup uitkomen houdt fokker deze zelf, ongeacht reu of teef.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 03:04

Dankjewel voor je reactie Sky, ik zit daar ook aan te denken maar tegelijkertijd wil ik de voor- en nadelen van een verzekering afwegen. Ik hoop dat er mensen in dit topic zijn die wellicht tips hebben en hun ervaringen willen delen.

Marlis, wat balen zeg. :( om wat voor ras gaat het?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 07:12

Gowlan schreef:
Dankjewel voor je reactie Sky, ik zit daar ook aan te denken maar tegelijkertijd wil ik de voor- en nadelen van een verzekering afwegen. Ik hoop dat er mensen in dit topic zijn die wellicht tips hebben en hun ervaringen willen delen.

Marlis, wat balen zeg. :( om wat voor ras gaat het?

Mechelse herder, waar die van mijn zus ook vandaan komt.