Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:22

Ik snap je probleem heel goed! Hier kunnen maar weinig mensen zo'n lekkere krullenbol pup weerstaan en dat is gewoon erg lastig. Ik heb een "aaien eerst vragen" label aan de riem en dat helpt redelijk. Hij mag van mij best snuffelen maar ik vraag nu aan mensen om hem eerst te laten zitten voor hij geaaid wordt. Ik wil geen springhond. :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:27

Ah oké dan begrijpen we elkaar Finnens :D

Dundy en Dexter hebben vandaag een eendagskuiken gehad := Dundy had vrij snel door hoe het moest. Dexter daarentegen heeft er een uur mee lopen gooien en spelen. Toen is ie maar naar Dundy gegaan. Die had de smaak na de eerste snel te pakken dus de tweede was hap-slik-weg. :9

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:28

Toen karma pup was ook zulke asociale mensen := nu is ze een wolf en is ze eng :')

Ik spreek zulke mensen ook gewoon "hard" aan ben er niet van gediend straks met de pups zal het wel weer hetzelfde gezeik zijn. Vooral kinderen zijn het ergst ik spreek dus gerust ouders aan ook dat ze hun kinderen moeten opvoeden

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:41

Ooh dat vind ik ook altijd irritant ja, dat ongevraagd aaien := Zal wel leuk worden straks met die witte fluffbal :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:49

Ik zeg het nu gewoon heel duidelijk voor ze eraan zijn. Mensen die het vriendelijk vragen mogen vaak wel aaien. Anderen zeg ik kort “afblijven” tegen. Gaan ze nog door wordt hèt “hij bijt”.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:01

Haha ja, ik ben er ook wel vrij makkelijk in hoor, vaak als ze aan komen lopen dan begin ik bij voorbaat al te zeggen dat ze wel mogen aaien maar alleen als ze door hun knieen gaan en eerst laten snuffelen

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:42

Vind dat je op wandeling wel zo vriendelijk kunt zijn om je hond aan te lijnen of bij jou even te roepen als er mensen aankomen. Sommige mensen hebben echt bang van honden.
Naya roep ik bij mij en maak ze even vast want zij wilt altijd iedereen dag zeggen. Bij fietsers bijna niet dus kan ik ze gewoon naast mij laten zitten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:46

Lara, maar jij woont in België. Daar zijn geen losloopgebieden toch? Als ik hier in een losloopgebied loop op een mooie dag zoals afgelopen zondag kan ik mn hond beter aan de riem houden de hele wandeling als ie elke keer vast moet wanneer er tegenliggers zijn.

Op plekken waar het gedoogd wordt los te lopen (buiten de bebouwde kom in mijn gemeente) heb ik er geen moeite mee om ze aan te lijnen of naast me te roepen wanneer er iemand aankomt. Maar in losloopgebieden laat ik ze gewoon los en lopen mijn honden er met een grote boog omheen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:47

Wordt er gel van. Kan óveral waar ik kom continu zeggen" laat maar met rust, negeren, niet aaien" en mensen dan toch doorgaan met lokken, wat een wild blaffende Skip oplevert.

Laat mijn hond gewoon met rust!

(Ik lok jou kind toch ook niet naar me toe? Sta ik gelijk te boek als pedofiel)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:58

Oei neen bij ons geen losloopgebieden en in principe mogen honden nergens los in België :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:08

Nee precies, dat vind ik wel een verschil. In gebieden waar loslopen wordt gedoogd van bijvoorbeeld oktober tm april vind ik het prima om aan te lijnen bij tegenliggers. De mensen die daar dan lopen kiezen er ook nog niet voor dat alles en iedereen dan maar los mag. En zeker dus in België waar eigenlijk niks los mag.

Maar in losloopgebieden kies je er als wandelaar bewust voor om loslopende honden tegen te komen. Je kiest er natuurlijk niet voor om besprongen te worden :Y) Maar eens een knuffel langs je been zou imo geen probleem moeten zijn.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:10

xLaraaj schreef:
Vind dat je op wandeling wel zo vriendelijk kunt zijn om je hond aan te lijnen of bij jou even te roepen als er mensen aankomen. Sommige mensen hebben echt bang van honden.
Naya roep ik bij mij en maak ze even vast want zij wilt altijd iedereen dag zeggen. Bij fietsers bijna niet dus kan ik ze gewoon naast mij laten zitten

Helaas gaat wat verteld wordt vaak helemaal niet over losloopgebieden. Als je hier over straat loopt met je hond gaan mensen gewoon je hond lokken, naar hem roepen, lekker uitgebreid met stem belonen als hij tegen ze op springt. Je ziet ze hier specifiek oversteken omdat ze aan je hond willen zitten. Sommige begroeten mij niet eens, keuren me geen blik waardig maar vinden wel dat ze het recht hebben ongevraagd mijn hond aan te halen. Dan ben ik niet zo aardig meer. +:)+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:16

ja zou ik ook niet zijn!
Toen dat Naya 3/4 maanden was waren we er mee op vakantie. Als alle mensen toen 1€ hadden betaald omdat ze ongevraagd die schattige pup hadden aangeraakt was mijn vakantie terug betaald :P
Naya is heel erg springerig naar mensen (wat wel een beetje in het ras zit) en probeer al maanden dat ze dit niet meer doet. Maar als alle mensen zeggen : nee nee bij mij mag ze dat en haar nog wilder maken dan zit ik er ook van ... _-:(

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:31

mvdende schreef:
(Ik lok jou kind toch ook niet naar me toe? Sta ik gelijk te boek als pedofiel)

Hehe daar heb je een heel goed punt :Y)

Hier zijn de mensen wel goed "opgevoed" :+ , ze vragen eerst of ze mogen aaien en dat mag meestal mits Daisy rustig bij me komt zitten en als ze te druk doet ffies niet :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:32

Maar jij hebt zo'n gevaarlijke duitse herder wieneke :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:33

Bij een fluffy border zijn de mensen niet zo terughoudend -O-

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:38

Ja echt ze is heel eng xD

Nou merk je wel serieus dat mensen wat anders naar je kijken ofzo, bepaalde mensen roepen ook vanaf 10 meter afstand al dat ze d'r eng vinden terwijl ze aan een riem loopt, van de week riep er een bouwvakker 'he das REXX' en vervolgens blaft Daisy 1 keer uit enthousiasme en was t stil aan de overkant :Y) :Y)

Ze heeft vandaag een nieuw knuffeltje gehad :)

Afbeelding

Maar welke moet je nou kiezen ?! -O-

Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:42

Praat met niet van mensen in losloop gebieden... Ik was zondag (ja super dom met dat weer) naar een losloopgebied gegaan. Super druk natuurlijk en dan mensen die hun hond niet onder controle hebben. Als mijn jack russel iets haat is het dat gespring en gedoe om hem heen en dan durft ie wel eens te bijten. (Hij zoekt mensen en honden zelf overigens niet op, loopt er met een grote boog omheen). Loopt er een vrouw met dochter (lees jaar of 8) met twee keffertjes aan een lijn. Die keffers als een idioot om mijn hondje dus die waarschuwd, ik roep hem bij me en zegt ze laat maar dan leren ze het eens.. Uhh tja, het is niet de taak van mijn hond om die van jouw op te voeden en ik wil niet gezeik krijgen omdat ze wondes hebben (of erger)...

Prim is overigens wel nieuwsgierig, gaat bij mensen snuffelen maar iedereen duikt er dan gelijk op. Ze houd daar niet van en springt gelijk weg, worden mensen haast boos als ik zeg dat ze dat niet wil.. |o

Oftewel, niet meer op een hele mooie zonnige zondag naar het losloopgebied..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 17:20

Ik ga gewoon niet naar losloopgebieden, en de meeste mensen vinden Staffies toch niet aaibaar dus dat scheelt haha.

Puppytijd! :D Helaas hadden ze 1 naam afgekeurd bij de RvB. Dus besloten om Mr. Ballistic de naam ''Mister Balthazar'' te geven!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:58

Ik kan nog steeds niet over straat met Marley zonder dat hij de aandacht van voorbijgangers trekt. Zijn het geen aaiers dan zijn het wel mensen die zeggen wat een mooie hond heeft u mevrouw. Ik til er niet te zwaar aan maar dat is ook omdat Marley geen springer is maar wel gek op aandacht. Ik stel het wel op prijs als mensen eerst vragen of ze mogen aaien maar aan de andere kant straalt dat beest nu eenmaal heel sterk aai mij uit. Ik kan het zelf ook niet weerstaan eigenlijk :P Het scheelt ook een hoop dat hij totaal nergens bang voor is en heel open van karakter. Ik kan me daardoor de luxe ook wel veroorloven. Zelfs bange kindjes durven Marley vaak wel even te aaien. En dat is dan vaak wel pas nadat ouders het gevraagd hebben. Worden zij misschien iets minder bang en Marley vind het best..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:09

Nee er wordt niet op kleur gefokt. Black and tan is wel meest populair. Zo'n creme als Nysse zie je veel minder.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:46

Creme vind ik het mooiste <3 hier zie je ze ook veel black/tan

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:40

Kim - knappe skye lekker genieten op het strand nog even geduld kunnen wij dat ook <3

Nynkster - jeetje wat een verhaal zeg echt brutaal. Ik heb gelukkig nooit geen last ervan met Mn rottie en Stafford ben benieuwd wat mensen gaan doen als kruimel erbij loopt ...

Vandaag eerste puppy bandje binnen *\%/*

Vrouwtje hij past niet

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:16

Ik ga ook heel bewust niet naar losloopgebieden en ik loop ook heel bewust niet op de drukste momenten van de dag :) Vind ik niet eerlijk tegenover Bo en een relaxte wandeling is gewoon veel fijner. Wij lopen zeker geen standaard rondje, we hebben er meerdere en die wissel ik ook gewoon af.

Wij gaan gewoon op vakantie naar een particulier huisje waar een grote afgezette tuin is met een afgezet wandelpad van een kilometer. Daar is ook een soort vijver/plas en het wandelpad kan je natuurlijk meerdere keren belopen. Ze genieten er volop van. Ik hoef in principe niet waaks op te letten en ze kunnen lekker los. Vakantie voor ons, vakantie voor hun. Goed geregeld vind ik zelf :Y)

Praat me niet van puppies die gelokt worden. Bo is altijd al heel erg op mensen geweest en tsja, zijn lilac-border-looks trekken ook wel de aandacht .. zelfs nu hij volwassen is. Gelukkig schrikt zijn 22kilo wel een beetje af, hij toont ook best wel wat body dus dat scheelt. Maar ik wilde dit dus afleren als pup zijnde. Zo was ik op het grasveld (ver van de stoep af) aan het trainen en er kwam een aangeschoten koppel langs lopen. En maar kusjesgeluidjes maken weet je wel .. en op een begeven moment zei ik van goh, kan het even? We zijn aan het trainen en dit werkt niet mee :') EN KWAAD DAT ZE WAREN!?!?!

Het is toch verdeurie mijn hond … kom nou toch op zeg ...

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:23

Mijn honden lopen alle wandelingen los, maar ik kom dan ook niemand tegen hier *\o/* *\o/* :+ Moet er niet aan denken om met ze aan de lijn te lopen :')

De Duitsers zijn blijkbaar netter, ik heb nooit mensen die zomaar mijn honden aaien. Zelfs kinderen vragen altijd eerst netjes of ze de honden mogen aaien.