Tessa

Cerise

Countess

Het zijn echt geweldig gave foto's en ik kan niet wachten tot de rest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:Zeker heeft het gedrag een diepere reden. Namelijk dat hij vind dat hij mag bepalen!!
Hier is nee gewoon nee en klaar is klaar en pootjes zijn om zelf te gebruiken. Je hebt het in mijn ogen veel te ver laten komen!!
Vast niet leuk te lezen maarrrr als je dit niet wil of niet gaat beseffen dan gaan de problemen groter en onhoudbaar worden. Dussss aan de slag per direct en liever nog vanaf gisterendus maak er haast mee.
Eventueel gewone halsband aan doen met stuk lijn er aan. Kun je via de lijn sturen ipv hem aan te raken en confrontatie met hem aan gaanGeen lijn met lus oid aan doen zelfs stuk touw is oke als het maar niet breekt als hij kracht zet.
Ik zou het fors aan pakken. Nee geen geweld! Hij mag geen geweld (tanden) gebruiken en jij net zo min
Dus zijn eten mag hij gaan verdienen en voor hij maar iets van eten krijgt moet hij in elk geval een commando uit voeren in 1x!! Dus niet "je zei wat" "mmm ik moet zitten" "oke ze meent het echt ik kom er niet vanonder" 3x is te laat voor iets lekkers. Dan kun je hooguit nog "goed zo" zeggen.
Het is een hond. Een maatje, een kameraad voor het leven! Echter wel 1 die of leiding wil of leiding neemt.
Heb hier 6 grote honden (herders en husky's en labrador x rottweiler) waarvan 1 van 15 maanden en 1 van 8 maanden. Lekkere pubers dus en zo gek als een deur bij tijden. Echter mijn nee is nee en mijn hier is hier. Tuurlijk moet ik wel eens herhalen en tuurlijk wil het door mij gestopte spel na 10 minuten braaf te zijn weer wel eens opnieuw gestart worden maar kan het ook dan weer zo af kappen.
Geen bench nodig daar voor want klaar is klaar. Ze weten niet beter dat was al zo vanaf minuut 1.
Nee ik ben geen vreselijk mens in hun ogen. Ik ben hun kameraad die zegt wat goed is voor hun. Hun vertrouwen dat ik gelijk heb en volgen mijn raad daarom dus op. Niet altijd met plezier maar "vrouwtje zal wel gelijk hebben" gebeurd zeker ook regelmatig. Nu willen de pubers ook het liefst ravotten maar het mag niet. Ik weet dat we zo 10 km gaan wandelen. Hun weten dat niet. Ze liggen braaf te liggen. Al 3x geprobeerd te gaan spelen. "Nee, plaatsen".... mmm oke vrouwtje zal gelijk hebben...
dierenfan schreef:Oh ik gebruik wel bench hoor en ook een kennel buitenmaar die zijn niet nodig als straf bedoelde ik. Pups zitten hier veel in de bench voor hun rust en veiligheid (in de roedel is niet elke hond altijd even geduldig met pups).
De jongste slaapt er ook nog steeds in en bij alleen thuis zijn ook in bench. Zonder commando's want zit er al in voor we iets kunnen zeggen. Na laatste ronde gauw bench in dan lekkere koek. Gaat vrouwtje weg en mag ik niet mee? Gauw bench in dan lekker groot veilig bot!
Wij lopen best veel. Pups gaan gewoon mee. Voor en na wandeling vaak uren in bench. Dan slapen ze ook gewoon. Half uur a uur bos (dan geen vele kilometers lopen kan gerust 2 a 3 km in uur lopen en deels tillen) dan zijn ze gewoon op. Hier expres mee want lopen in bos met de roedel mee is stuk beter voor pups dan in huis ravotten en klieren
Nu net terug uit het bos en geen bench meer nodig want ook de jongste pakt goed zelf zijn rust![]()
Voordeel als je de eerste 2 maanden na wandeling de bench in doet. Ze zijn gelijk gewend na uitlaten is het relaxen. Zindelijk maken gaat zo ook met nietsdoe het al generaties lang zo en meestal rond 1 a 1.5 jaar leeftijd kan bench weg.
dierenfan schreef:Kiwiwitje was naar niemand speciaal haha maar was omdat er mensen dachten dat ik alles zonder bench doe![]()
Bench hoort hier bij de opvoeding. Vind het erg belangrijk dat ze zich in beperkte ruimte comfortabel voelen. Immers je weet nooit wat je in 15 jaar mee gaat maken
Al is de kleinste maat bench hier 107 cm en vlot 120 cm benchen.
Ennasil92 schreef:Gister is Pamela (Boktnaam: plp) van "Pam loves photograpy" langs geweest om foto's te maken van de pups. En ik heb al een klein voorproefje binnen
Tessa
[ [url=m/1OcmTx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cerise
[ [url=m/bC6brl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Countess
[ [url=m/q7tpNi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het zijn echt geweldig gave foto's en ik kan niet wachten tot de rest