Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 04:39

Gister is Pamela (Boktnaam: plp) van "Pam loves photograpy" langs geweest om foto's te maken van de pups. En ik heb al een klein voorproefje binnen <3

Tessa
Afbeelding

Cerise
Afbeelding

Countess
Afbeelding

Het zijn echt geweldig gave foto's en ik kan niet wachten tot de rest <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 07:15

Ze zijn echt geweldig mooi! <3

Wij lopen hier een beetje tegen minder leuk gedrag aan waar ik niet zoveel ervaring mee heb. Dexter ligt graag bij ons maar moet dan s nachts toch in de bench slapen. Op het moment dat je hem dan optilt gromt hij en bijt hij flink (niet door maar scheelt niet veel). Absoluut geen goed gedrag dus! Ook op momenten dat hij te ver gaat met spelen en even moet afkoelen in de bench pakt hij je bij het oppakken.

Nu is het sowieso een uitdager. Als je hem corrigeert met een 'nee' trekt ie gerust zn lip op naar je. Dat wordt ook weer gecorrigeerd totdat hij zich afwendt.

Oppakken om naar buiten te gaan om te plassen vindt hij wel oké. Hij heeft dus heel goed door wat er gaat gebeuren en het ligt niet aan het oppakken zelf.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit gedrag enigszins 'beangstigend' vind omdat ik absoluut geen agressieve hond wil die zelf alles maar lekker wil bepalen en anders bijt.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Uiteraard pakken we hem gewoon op als hij bijt, maar is er meer wat we kunnen doen?

Edit: en iemand die me misschien gerust kan stellen dat dit hoogstwaarschijnlijk niet het einde van de wereld is en ik Dexter niet volgende week hoef laten inslapen omdat het Cujo de tweede is geworden... %) Ik voel me er namelijk echt naar over.

petitparis

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 07:49

@kaus: waarom pak je hem eigenlijk op? Kan je hem niet gewoon weg/naar zijn bench sturen? Komt hij zelf bij jullie liggen of pakken jullie hem ook op om erbij te komen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:00

Hij springt zelf op bed. Vindt hij heerlijk. Ligt het liefst de hele dag op schoot. Hij is in diepe slaap dan en na heel rustig wakker maken is hij er niet zo'n fan van om zijn favoriete plekje te verruilen voor een plekje in de kast (nachtplek). Maar is op zich wel een idee om daar op te trainen. Dat op commando te doen. Ik merk bij mijn andere hond dat commando's zoals van de bank af, van het bed af en in de bench allemaal vanzelf zijn gekomen. Dus nooit bewust op getraind.

Op commando naar de bench kent hij nog niet. Hij gaat er wel in met wat lekkers maar om hem uit zijn spel met Dundy te halen als hij doordraaft is niet te doen zonder ze fysiek uit elkaar te halen. Dundy is goed te stoppen maar Dexter dramt door. Vandaar even afkoelen.

Edit: en is daarbij dit gedrag ook niet heel zorgwekkend? Ik vind het geen probleem om hem niet op te tillen en dus even flink te investeren in een speed cursus commando's aanleren. Maar heeft dit gedrag niet een diepere kern?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:22

Als hij altijd initiatief neemt, is hij baas. Hij vind het zijn recht. En als hij zo'n doordrammertje zit daar een deel vh "probleem".

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:35

Hmm in het begin was hij te klein om op bed te springen. Toen tilden wij hem erop. Nu kan hij er wel op springen. Maar ik denk dat ik goed ga trainen op wegsturen en naar de bench sturen.

Ben ook wel benieuwd wat de anderen ervan vinden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:46

Kaus, hoe oud is hij nu?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:12

Zeker heeft het gedrag een diepere reden. Namelijk dat hij vind dat hij mag bepalen!!
Hier is nee gewoon nee en klaar is klaar en pootjes zijn om zelf te gebruiken. Je hebt het in mijn ogen veel te ver laten komen!!

Vast niet leuk te lezen maarrrr als je dit niet wil of niet gaat beseffen dan gaan de problemen groter en onhoudbaar worden. Dussss aan de slag per direct en liever nog vanaf gisteren ;) dus maak er haast mee.

Eventueel gewone halsband aan doen met stuk lijn er aan. Kun je via de lijn sturen ipv hem aan te raken en confrontatie met hem aan gaan ;) Geen lijn met lus oid aan doen zelfs stuk touw is oke als het maar niet breekt als hij kracht zet.

Ik zou het fors aan pakken. Nee geen geweld! Hij mag geen geweld (tanden) gebruiken en jij net zo min ;)

Dus zijn eten mag hij gaan verdienen en voor hij maar iets van eten krijgt moet hij in elk geval een commando uit voeren in 1x!! Dus niet "je zei wat" "mmm ik moet zitten" "oke ze meent het echt ik kom er niet vanonder" 3x is te laat voor iets lekkers. Dan kun je hooguit nog "goed zo" zeggen.

Het is een hond. Een maatje, een kameraad voor het leven! Echter wel 1 die of leiding wil of leiding neemt.

Heb hier 6 grote honden (herders en husky's en labrador x rottweiler) waarvan 1 van 15 maanden en 1 van 8 maanden. Lekkere pubers dus en zo gek als een deur bij tijden. Echter mijn nee is nee en mijn hier is hier. Tuurlijk moet ik wel eens herhalen en tuurlijk wil het door mij gestopte spel na 10 minuten braaf te zijn weer wel eens opnieuw gestart worden maar kan het ook dan weer zo af kappen.
Geen bench nodig daar voor want klaar is klaar. Ze weten niet beter dat was al zo vanaf minuut 1.

Nee ik ben geen vreselijk mens in hun ogen. Ik ben hun kameraad die zegt wat goed is voor hun. Hun vertrouwen dat ik gelijk heb en volgen mijn raad daarom dus op. Niet altijd met plezier maar "vrouwtje zal wel gelijk hebben" gebeurd zeker ook regelmatig. Nu willen de pubers ook het liefst ravotten maar het mag niet. Ik weet dat we zo 10 km gaan wandelen. Hun weten dat niet. Ze liggen braaf te liggen. Al 3x geprobeerd te gaan spelen. "Nee, plaatsen".... mmm oke vrouwtje zal gelijk hebben... ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 10:05

dierenfan schreef:
Zeker heeft het gedrag een diepere reden. Namelijk dat hij vind dat hij mag bepalen!!
Hier is nee gewoon nee en klaar is klaar en pootjes zijn om zelf te gebruiken. Je hebt het in mijn ogen veel te ver laten komen!!

Vast niet leuk te lezen maarrrr als je dit niet wil of niet gaat beseffen dan gaan de problemen groter en onhoudbaar worden. Dussss aan de slag per direct en liever nog vanaf gisteren ;) dus maak er haast mee.

Eventueel gewone halsband aan doen met stuk lijn er aan. Kun je via de lijn sturen ipv hem aan te raken en confrontatie met hem aan gaan ;) Geen lijn met lus oid aan doen zelfs stuk touw is oke als het maar niet breekt als hij kracht zet.

Ik zou het fors aan pakken. Nee geen geweld! Hij mag geen geweld (tanden) gebruiken en jij net zo min ;)

Dus zijn eten mag hij gaan verdienen en voor hij maar iets van eten krijgt moet hij in elk geval een commando uit voeren in 1x!! Dus niet "je zei wat" "mmm ik moet zitten" "oke ze meent het echt ik kom er niet vanonder" 3x is te laat voor iets lekkers. Dan kun je hooguit nog "goed zo" zeggen.

Het is een hond. Een maatje, een kameraad voor het leven! Echter wel 1 die of leiding wil of leiding neemt.

Heb hier 6 grote honden (herders en husky's en labrador x rottweiler) waarvan 1 van 15 maanden en 1 van 8 maanden. Lekkere pubers dus en zo gek als een deur bij tijden. Echter mijn nee is nee en mijn hier is hier. Tuurlijk moet ik wel eens herhalen en tuurlijk wil het door mij gestopte spel na 10 minuten braaf te zijn weer wel eens opnieuw gestart worden maar kan het ook dan weer zo af kappen.
Geen bench nodig daar voor want klaar is klaar. Ze weten niet beter dat was al zo vanaf minuut 1.

Nee ik ben geen vreselijk mens in hun ogen. Ik ben hun kameraad die zegt wat goed is voor hun. Hun vertrouwen dat ik gelijk heb en volgen mijn raad daarom dus op. Niet altijd met plezier maar "vrouwtje zal wel gelijk hebben" gebeurd zeker ook regelmatig. Nu willen de pubers ook het liefst ravotten maar het mag niet. Ik weet dat we zo 10 km gaan wandelen. Hun weten dat niet. Ze liggen braaf te liggen. Al 3x geprobeerd te gaan spelen. "Nee, plaatsen".... mmm oke vrouwtje zal gelijk hebben... ;)

Ik kan mij hier wel in vinden Kaus. Alleen ik gebruik wel een bench. Om de doodeenvoudige reden dat ik bij beide honden heb gemerkt dat ze daar bijna altijd eerder tot rust komen als ik vind dat ze te ver gegaan zijn.
En ik pak ze ook gerust echt vast als ze mij bijten(al dan niet perongeluk bijten). Ik ben ook gewoon groot geworden zonder problemen terwijl ik ook echt wel eens een tik tegen mn billen of even aan mn arm vast werd gehouden. Ik ben van mening dat dat geen probleem hoeft te zijn. Zeker niet als ie veel maar dan ook echt veel te ver gegaan is. Maar, dat betekent natuurlijk niet dat als je boos word je het beest door de ruimte moet slingeren. :D
Mar denk dat een lijntje eraan, zoals dierenfan beschrijft een prima oplossing is voor nu om hem dan dus weg te sturen. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:01

Ik ga geen lichamelijk strijd aan (door oppakken als pup zich er tegen verzet), dus ik ben ook voor een lijntje. Ja, dan moet je even opletten met spelen tussen die 2, maar dat lijkt me ook niet zo verkeerd als hij zo doordraaft er in. Met lijntje hoef je ook geen commando's te gebruiken die pup nog niet kent of fysiek in te grijpen.

Ik gebruik wel een bench als ze jong zijn en bij de jongste nog een kennel. Die kan ik wel op commando naar hun plaats sturen, maar dat vatten ze op als commando en dan blijven ze dus 'aan' staan. De oudste 2 stuur ik weg met een 'klaar en weg!' en die gaan rustig liggen. Die jongste moet je echt op haar plaats leggen en dan blijft ze alert. Terwijl als ik haar opsluit ze meteen ontspant. Moet eerlijk zeggen dat het ook wel handiger is, omdat ze van mij niet alle 3 op de plaats moeten als er 2 vervelend zijn. En de oudste trekt zich alles aan. :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:10

Ik zou hem even niet meer op bed laten iig.
Hier doe ik dat met de volwassen hond ook. Is ze braaf en luistert ze goed mag ze regelmatig op schoot (de hemel voor haar) maar gaat ze het misbruiken en krijgt ze bananen in haar oren dan is het jammer maar helaas dan ligt ze maar op de grond. Ondertussen werk ik even extra aan die bananen :+

Prachtige puppyfotos overigens, wat worden ze snel groot allemaal :oo

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:10

Diandra en R_G. Ik wil jullie puppy's <3 <3 <3 Zoooooooo lief en schattig! :D <3

Gisteren een Cane Corso pupje geknuffeld op kraamvisite, zoooo schattig. Die frummel velletjes, die lipjes etc <3 Echt heel schattig.

Puppy's <3 <3 Zucht..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:23

Oh ik gebruik wel bench hoor en ook een kennel buiten ;) maar die zijn niet nodig als straf bedoelde ik. Pups zitten hier veel in de bench voor hun rust en veiligheid (in de roedel is niet elke hond altijd even geduldig met pups).
De jongste slaapt er ook nog steeds in en bij alleen thuis zijn ook in bench. Zonder commando's want zit er al in voor we iets kunnen zeggen. Na laatste ronde gauw bench in dan lekkere koek. Gaat vrouwtje weg en mag ik niet mee? Gauw bench in dan lekker groot veilig bot!
Wij lopen best veel. Pups gaan gewoon mee. Voor en na wandeling vaak uren in bench. Dan slapen ze ook gewoon. Half uur a uur bos (dan geen vele kilometers lopen kan gerust 2 a 3 km in uur lopen en deels tillen) dan zijn ze gewoon op. Hier expres mee want lopen in bos met de roedel mee is stuk beter voor pups dan in huis ravotten en klieren ;)
Nu net terug uit het bos en geen bench meer nodig want ook de jongste pakt goed zelf zijn rust ;)
Voordeel als je de eerste 2 maanden na wandeling de bench in doet. Ze zijn gelijk gewend na uitlaten is het relaxen. Zindelijk maken gaat zo ook met niets ;) doe het al generaties lang zo en meestal rond 1 a 1.5 jaar leeftijd kan bench weg.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:28

https://youtu.be/-GF8NW9vM08

Nu net in bos aan het ravotten. De korthaar herder met bal is 15 maanden en de grote langharige herder is 8 maanden. De kleine langhaar herder is x border vandaar ander formaat al zijn de jongste reuzen rond de 40 kg haha

Hun ochtend lied in het stille bos haha
https://youtu.be/Foda8XmL6yc

De korthaar herder is overigens half broer van de pups van Ennasil92 ;)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:35

Hier is paar keer in mijn handen klappen het teken dat iedereen op zijn plek moet gaan liggen en kappen met hun gedoe. Olivia gaat dan naar boven, Jasper naar zijn bench en satan op haar kussen. Opvang honden hebben het ook al snel door, die gaan dan in hun bench of mand liggen.

Nee is hier meer iets individueels. Voor Olivia is de nee veel te sterk, daar kijk ik naar en ze houd op. Mijn ouders hebben wel nog de nee nodig bij Olivia, want daar neemt ze anders gerust het eten uit hun hand ( en zelfs een keer uit hun mond.... )

Jasper krijgt vaak een hoge gil te horen, hij wilt altijd aan al het voedsel. Vaak heeft hij dan 2 teefjes die tegen hem grommen en dan ik nog, dus hij probeert het iedere ochtend 1x en dan is het dat voor de dag.

Zou hem echt verplichte rust geven en werken aan lichaamstaal. Dus niet optillen om in de nacht in de bench te zetten, maar hem er zelf heen laten lopen. Soms eens een kong geven, andere keer een koekje of een aai. Bench is rust, geen straf.

Gaan ze in spelen te ver, nooit een hond wegpakken. Gewoon allebei in dezelfde ruimte laten liggen. Desnoods even je voet op zijn lijn en verder negeren. Je hebt nee gezegd, dus gaan we nu allemaal rusten.

Haal je hem weg, dan heb je vaak dat hij meteen wilt spelen als hij je andere hond ziet. Nee, we spelen buiten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:38

Als straf gebruik ik ze ook nooit, nee. :n Zelfs als ze iets doen waardoor ze er in moeten laat ik ze uit zichzelf er in gaan en krijgen ze wat. Ze kijken me hier aan of ze er in moeten of dat we weggaan, maar allebei vinden ze goed. Ze vliegen er idd in.

Alleen hielp dat hier niks met zindelijk maken :') Ja, bij de jongste teef, maar de reu had er geen moeite mee om het in de bench te doen. Piepte ook pas als alles nat was. En die was een ramp met bench/kennels in het begin, dat heeft maanden geduurd. De jongste teef heeft nog een kennel in huis (en buiten, want zij en de reu slapen buiten in kennels, ook als we weg zijn), want die pakt absoluut de rust niet. Ze is nu bijna 3 en pas nu begint ze het soms uit zichzelf te pakken, maar heeft niks nodig om weer op standje 100 te zitten. Aan de ene kant fijn, want dat doet ze met trainen ook, maar ook wel lastig. Vooral als je met anderen praat en die roepen hoe makkelijk het is om dit en dat aan te leren en je dan niet geloven als je zegt dat dit een uitzondering is. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 11:46

dierenfan schreef:
Oh ik gebruik wel bench hoor en ook een kennel buiten ;) maar die zijn niet nodig als straf bedoelde ik. Pups zitten hier veel in de bench voor hun rust en veiligheid (in de roedel is niet elke hond altijd even geduldig met pups).
De jongste slaapt er ook nog steeds in en bij alleen thuis zijn ook in bench. Zonder commando's want zit er al in voor we iets kunnen zeggen. Na laatste ronde gauw bench in dan lekkere koek. Gaat vrouwtje weg en mag ik niet mee? Gauw bench in dan lekker groot veilig bot!
Wij lopen best veel. Pups gaan gewoon mee. Voor en na wandeling vaak uren in bench. Dan slapen ze ook gewoon. Half uur a uur bos (dan geen vele kilometers lopen kan gerust 2 a 3 km in uur lopen en deels tillen) dan zijn ze gewoon op. Hier expres mee want lopen in bos met de roedel mee is stuk beter voor pups dan in huis ravotten en klieren ;)
Nu net terug uit het bos en geen bench meer nodig want ook de jongste pakt goed zelf zijn rust ;)
Voordeel als je de eerste 2 maanden na wandeling de bench in doet. Ze zijn gelijk gewend na uitlaten is het relaxen. Zindelijk maken gaat zo ook met niets ;) doe het al generaties lang zo en meestal rond 1 a 1.5 jaar leeftijd kan bench weg.

Weet niet zeker of dit op mij gericht is :o Hier is de bench ook geen strafplek. Zo zie ik het tenminste niet. Maar als ik 2 max 3 waarschuwingen gegeven heb en het gedrag niet zie veranderen kies ik voor de bench. Wat mij betreft niet voor straf. Maar de ervaring is hier dat zodra ze dan weer uit de bench komen ze weer rustig en ontspannen zijn. Ze slapen ook in de bench in de nacht, of als we weg zijn. Overdag mogen ze slapen/liggen waar ze willen. Ze hebben hun eigen bench, en proberen ook echt niet om in elkaars bench te gaan liggen.
Ook als ze naar mijn idee te druk spelen gaan ze beide in de bench, of als 1 van de 2 duidelijk maakt dat t spelletje klaar is maar de ander toch nog even wil vervelen.
En Chick had toen ze hier kwam heel erge voernijd. Dat is inmiddels zo goed als over. Maar op momenten dat ze toch begint te grommen oid als ze hier gewoon liggen te kauwen verdwijnt ze ook in haar bench. In alle gevallen wacht ik tot ze echt rustig gaan liggen, en dan gaat de deur weer open. En meestal betekent dat dan dat ik binnen 5 min weer terug sta bij de bench..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:54

Kiwiwitje was naar niemand speciaal haha maar was omdat er mensen dachten dat ik alles zonder bench doe ;)
Bench hoort hier bij de opvoeding. Vind het erg belangrijk dat ze zich in beperkte ruimte comfortabel voelen. Immers je weet nooit wat je in 15 jaar mee gaat maken ;)
Al is de kleinste maat bench hier 107 cm en vlot 120 cm benchen.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:11

Wat een enorm leuke foto's komen hier langs. Maar die Sheltie is toch wel de leukste, ben helemaal niet bevooroordeeld :D Hopelijk hebben wij ook binnenkort zo'n fruppie! Nog een dag of 10 tot ze er hopelijk zijn!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 12:20

dierenfan schreef:
Kiwiwitje was naar niemand speciaal haha maar was omdat er mensen dachten dat ik alles zonder bench doe ;)
Bench hoort hier bij de opvoeding. Vind het erg belangrijk dat ze zich in beperkte ruimte comfortabel voelen. Immers je weet nooit wat je in 15 jaar mee gaat maken ;)
Al is de kleinste maat bench hier 107 cm en vlot 120 cm benchen.

Oh haha dan voel ik me gewoon snel aangesproken :D :+
Ik denk, nouja weet eigenlijk wel zeker, dat als we weg zijn of slapen dat ze prima buiten de bench zouden kunnen. Maar vind het ergens ook wel een fijn idee zo de bench. En ze hebben er geen moeite mee. Dus ze blijven :P

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:35

Jeej! puppyspam! Ik moet nog wachten tot zondag voor ik weer foto's kan maken, dus geniet lekker van die van jullie.

Kaus, ik zou naast de adviezen die hier gegeven worden, misschien ook even niet meer toestaan om zomaar op de bank of op het bed te gaan liggen. Prima op commando, maar niet standaard. Knuffelen is leuk, maar het mag niet zo zijn, dat hij bepaald hoe, wat, waar en wanneer. Ik weet niet of dat zo is, maar zo lees ik het uit jouw bericht. Ik denk dat hij gewoon duidelijke grenzen nodig heeft en dat hoeft niet met geweld, maar wel met duidelijke regels.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:32

Ennasil92 schreef:
Gister is Pamela (Boktnaam: plp) van "Pam loves photograpy" langs geweest om foto's te maken van de pups. En ik heb al een klein voorproefje binnen <3

Tessa
[ [url=m/1OcmTx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cerise
[ [url=m/bC6brl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Countess
[ [url=m/q7tpNi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het zijn echt geweldig gave foto's en ik kan niet wachten tot de rest <3

Oh wauw wauw wauw!!!! Wat een prachtige foto's!!! Ik ben verliefd <3

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:22

Ennasil92 wat een mooie foto's! Zal je vast ontzettend blij mee zijn!

Allemaal leuke puppyfoto's voorbij zien komen trouwens. <3

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:22

Ik kreeg nog een foto van onze pup. :+:

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:28

Wanneer mocht jij haar ook alweer ophalen absque? Hoe oud ze nu?