Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:19

Ik lees juist weer veel negatieve verhalen over Nutribird, vandaar dat ik voor Beaphar heb gekozen. Ik hou het nog even zo, anders zijn ze inderdaad meteen weer van de leg.. :+ Ik ga wel eens kijken voor die nutriberries

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:19

Cayenne schreef:
amber15 schreef:
Waarom ben je niet zo'n fan van Beaphar?

Ik snap niet hoe het kan dat hij nog geen verbod heeft op het verkopen van vogels. Waarom zitten daar geen instanties bovenop?!

Mijn ene parkiet doet de laatste tijd iets geks. Hij pakt een tralie vast met zijn snavel en gaat dan van links naar rechts. Is dat stereotype gedrag of kan het een andere oorzaak hebben?

Nou, niet zozeer geen fan van de pellets, maar meer van een aantal van hun andere producten.
Zo heeft een vriendin van mij (collega-kweekster) haar vogels met Beaphar ontwormd en die bleken later alsnog helemaal onder de wormen te zitten.
De werkzame stof had zijn werk totaal niet gedaan. Daardoor heeft ze 3 vogels verloren :(
En zo zijn er nog een aantal voorbeeldjes.

Dat is zuur, Cayenne :(
Snap dat je dan liever een ander merk pakt.

Ik heb deze opgehangen. Verschillende soorten takken met zaad. Zijn ze het hele weekend al druk mee en hij laat de tralies sindsdien met rust. :D
Afbeelding
Van de week, als ik bij opa en oma ben, even wat appel- en perenboomtakken meenemen.
Maken jullie ook weleens zelf speeltjes?
Dierenwinkel is zo schreeuwend duur. :7

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:28

Ik heb wel eens een keertje wat losse onderdelen bij de dierenwinkel gekocht en daar wat mee geknutseld, oja en bij de Action dikke kralen, houten klossen en belletjes. Maar bij Zooplus of Vancraenenbroek kan je ook wel wat leuks en niet te duur vinden.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:37

Thanks! Ga ik daar eens kijken!
Ik ben altijd bang voor giftige stoffen op spullen die niet bij de dierenwinkel vandaan komen. Of ben ik dan te huiverig?

Heb gisteravond gelachen om mijn matcho! Hij vliegt al weken de donkere gang in telkens. Gisteren toen hij ineens niet meer terugkwam, snapte ik waarom _O-
Hoe hij dat in het pikkedonker voor elkaar heeft gekregen, geen idee. De lamp reageert alleen op beweging en ging pas aan toen ik naar hem toe liep, dus hij zag geen klap volgens mij :')

https://youtu.be/_DA_W2cyZ5I

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:40

amber15 schreef:
Thanks! Ga ik daar eens kijken!
Ik ben altijd bang voor giftige stoffen op spullen die niet bij de dierenwinkel vandaan komen. Of ben ik dan te huiverig?

Heb gisteravond gelachen om mijn matcho! Hij vliegt al weken de donkere gang in telkens. Gisteren toen hij ineens niet meer terugkwam, snapte ik waarom _O-
Hoe hij dat in het pikkedonker voor elkaar heeft gekregen, geen idee. De lamp reageert alleen op beweging en ging pas aan toen ik naar hem toe liep, dus hij zag geen klap volgens mij :')

https://youtu.be/_DA_W2cyZ5I

Jij hebt toch wel echt maffe vogels hoor 8)7 ! En dat geluid, dat herken ik totáál niet!

Ik snap wel wat je bedoelt hoor met die giftige stoffen! Zo had ik laatst een prachtig stuk hout/boomstam/tak-achtig iets vast maar ook maar braaf terug gelegd omdat ik het niet vertrouwde. Van metalen belletjes en blank houten klosjes denk ik dat het dan niet zo schadelijk is. Anderzijds had ik mijn vogels laatst een mooi (en duur) speelgoed gekocht bij een dierenzaak en die kralen geven flink kleur af >;) . Tja en wat met de Ali-spullen uit China?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:17

Wat een geluid maakt die van jou amber15 :') Al is het nog altijd mooier dan het gekrijs van die van mij :+
Ik maak geregeld zelf speeltjes, gaat dan wel om sloop speeltjes, mooi zijn ze niet, maar leuk vinden ze ze wel :P

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:33

Echt he :') Een heel vocabulaire inmiddels.
Als ik thuis kom, zeg ik altijd 'haihai' tegen ze. Ik heb het gevoel dat hij dat nadoet. Al heeft het ook wel iets weg van 'mama'. En stiekem vind ik dat veel leuker :')
Verder zijn het allemaal geluidjes die ze van mij hebben geleerd. En ja, ze zijn raar :+ maar sinds ze wat kalmer zijn, kan ik ze beter handelen en kan ik ook wel om ze lachen. Stel karaktertjes.

Luna is echt geobsedeerd door spiegels. Pas zat hij op de bank heel stoer, borst vooruit. Ik dacht al, wat zit die daar maf te doen. Hij zag zichzelf in de spiegel anderhalve meter verderop _O-
Maar hij mag van mij niet bij de spiegels, dat streelt zijn ego teveel. Hij wordt er heel irritant van.

Krijsen kunnen ze ook hoor. Vooral als de uilen 's avonds roepen. Verder zijn ze heel rustig. Catharina eigen.
Die uilen maken een geluid wat wel een beetje op hun geluid lijkt. Ben me een keer rotgeschrokken van die uilen. Als ik thuis kom, fluit ik altijd naar ze als ik de buitendeur open doe en ze fluiten dan terug. Het was 's avonds en pikkedonker (ik woon buitenaf) en in plaats van dat ik in de verte mijn parkieten hoorde, reageerde de uil die vlakbij in een boom zat met precies hetzelfde geluid _O-

Bedankt voor de tips voor de speeltjes! Ik ga eens op zoek.
Die gekleurde speeltjes bij de dierenwinkel heb ik ook nooit gekocht. Vind ik zo onnatuurlijk.

Kim, hoe gaat het met je vogeltjes?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:16

Ik heb een paar dagen geleden een bakje kattengras gekocht en de sprietjes beginnen al aardig door te komen. Is het nou de bedoeling dat ik dat ganse bakje bij mijn catharina’s zet? Zullen ze dan ook niet de korrels waarin het gekiemd is mee opeten?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 14:05

Hahahah Amber, wat een draakje! Fijn dat het nu weer beter lijkt te gaan! :o

Ik heb ook wel eens zitten denken aan zelf speeltjes maken, maar ik durf het nog niet aan. Heb nog te weinig verstand van wat wel en niet geschikt is..

Amber, het gaat stukken beter met mijn vogeltjes. De neusgaatjes zijn weer open, ze eten pellets, en ze zijn veel levendiger. Nu is één van de twee meer een herrieschopper. Zingt, schreeuwt, roept de hele dag door. Hij maakt soms ook geluiden die ik niet echt kan plaatsen.

Op dit filmpje vind ik hem erg zielig klinken. Hij maakt dit geluid vaak als de blauwe aan het eten is en hij boven op de stok zit. Gisteren maakte hij echt de hele dag door deze geluiden, ik werd knettergek :') Ik vind het vooral vervelend dat ik niet weet waarom dat hij deze geluiden maakt.

https://www.youtube.com/watch?v=4eeNzf5jJnw&feature=youtu.be

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:52

Ik begeleid een cliënt en zij heeft een parkiet. Ik vind het beestje er niet zo goed uit zien.
Hij heeft altijd wat raar rondom de oogjes en een kale nek. Ook vind ik hem lusteloos ogen en lijkt het alsof hij jeuk heeft?
Ik heb totaal geen verstand van vogels en weet er helaas dus weinig van.
De cliënt is nog niet echt over te halen om naar de dierenarts te gaan, dus ik probeer het eerst zo maar om wat meer informatie op te vragen..
Hebben jullie tips / ideeën? Dan kan ik deze voorleggen aan de cliënt.

Afbeelding

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:18

Zo gauw mogelijk naar een vogelarts!
Een vogel die er zo bij zit, is écht ziek. Vogels zijn prooidieren en zullen zo lang mogelijk verbergen dat ze ziek zijn, omdat ze dan een makkelijke prooi zijn.

Het lijkt me een kanarie trouwens, of niet?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:34

Citaat:
Ik heb ook wel eens zitten denken aan zelf speeltjes maken, maar ik durf het nog niet aan. Heb nog te weinig verstand van wat wel en niet geschikt is..

Ik ook niet zo heel erg, maar als ik iets heb waarmee ik denk wat te kunnen maken google ik gewoon of het kan.
En je kan ook aan hele simpele dingen denken, zo krijgen ze hier ongeveer eens in de 1 a 2 weken een wc rol, soms gewoon, soms met nog wat papier er aan, of soms knip ik de randen in, vouw een kant dicht, doe er wat lekkers in en vouw de andere kant ook dicht. Simpelste speeltje ooit, maar ze zijn er toch weer enkele uren zoet mee en het blijft leuk, ze gooien hem altijd door de kooi heen, zeker als ze proberen het eten er uit te schudden :j
Als het lukt zal ik eens een foto plaatsen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:54

Oei, lijkt wel een kruipertje! Kruipersziekte is erg besmettelijk voor andere vogels.
Idd zsm mee naar de vogelarts! Anders gaat ie het echt niet redden.
Zo te zien voelt het arme ding zich echt verschrikkelijk rot -O-

Edit: Het lijkt mij eerder een kanarie dan een parkiet?

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 19:03

Ja sorry, het is een kanarie.
Ik vergiste me even.
Ja ik zie ook dat het beestje zich ellendig voelt. Ik zie hem ook alleen maar op de bodem als ik er ben. Super triest ziet het eruit |(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 19:18

Vaak als ze zo op de bodem zitten zijn ze al erg ver heen.
Ligt de Faculteit van Utrecht in de buurt? Anders zou ik daar zeker heen gaan. Daar hebben ze goede vogelartsen.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:46

Wij zitten in de omgeving Hilversum.
Zal eens kijken of Utrecht een optie is

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:01

Ojee, ik krijg tranen in mijn ogen wanneer ik naar die foto kijk. Wat erg ! Ale, dat moet je client toch merken dat dat beestje zich niet goed voelt ! -:(-

Wel lief van jou dat je om info vraagt !

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:03

Mag ik nog even terug komen op mijn vraag die ik eerder gesteld heb ivm het kattengras? Mag ik het complete bakje in de kooi zetten ? Ik vrees dat ze ook de kiemkorrels mee zullen oppeuzelen, of kan dat geen kwaad?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:12

Lukasje, ik zou er huiverig voor zijn, hoor. Kan je niet een bosje ophangen in de kooi?

Kim, die van mij maken geluidjes als ze gaan slapen, wat hier wel een beetje op lijkt, maar dan veel zachter en niet schel. Misschien is dat het en deed hij dat eerder niet, omdat hij niet lekker in zijn vel zat? De andere vogel reageert er ook niet op. Dus het lijkt me normaal.

Kan me wel voorstellen dat je er gek van wordt als je dat de hele dag hoort :')

Lukt het wat beter met tam maken en los laten vliegen? (Dat was jij toch of niet?)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:42

Ivm kiemkorrels zou ik het afknippen en in de kooi ophangen. Zonder kiemkorrels geef ik het altijd wel in het potje.
Maar binnen 10 minuten is er niets meer van over :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:00

Tjsa, ik ben er ook niet gerust in ... maar een bosje ervan maken om op te hangen lukt (nog) niet, daarvoor zijn de sprieten niet lang genoeg. Anders maar gewoon bovenop hun eten leggen al vrees ik dat het dan snel gewoon weg gekieperd wordt :roll:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:09

Tara, hoe is het nu met de zieke?

Lukasje, kattengras groeit supersnel! Kun je geen bakje bij een tuincentrum halen? Daar worden ze vaak zonder kiemkorrels verkocht en dan kun je het direct geven.

Even een voorstelrondje door de voliere! Halo en Brandi waren niet bij me weg te slaan _O-

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:43

amber15 schreef:
Lukasje, ik zou er huiverig voor zijn, hoor. Kan je niet een bosje ophangen in de kooi?

Kim, die van mij maken geluidjes als ze gaan slapen, wat hier wel een beetje op lijkt, maar dan veel zachter en niet schel. Misschien is dat het en deed hij dat eerder niet, omdat hij niet lekker in zijn vel zat? De andere vogel reageert er ook niet op. Dus het lijkt me normaal.

Kan me wel voorstellen dat je er gek van wordt als je dat de hele dag hoort :')

Lukt het wat beter met tam maken en los laten vliegen? (Dat was jij toch of niet?)

Het geluid is iets van de laatste tijd, voorheen deed hij dit niet. Zou dus kunnen dat het komt doordat die zich beter voelt!

Tam maken is echt drama. Op het toilet gaat het redelijk, ze stappen dan ook makkelijk op de vinger, maar toch zijn ze alleen maar bezig met zo snel mogelijk weg wezen. Buiten het toilet stappen ze absoluut niet op de vinger en gaan ze hard weg als je in de buurt komt, zelfs in de kooi. Ze mogen nu sinds een aantal dagen weer eventjes los. Ik haal ze er dan zelf uit, dan gaat het dak pas open. Dit gaat op zich best goed. Ik ben wel heel huiverig dat ze naar de grond vliegen, dan gaat het altijd mis.. Tot nu toe is het nog wel goed gegaan. Ik ben er bang voor dat ze nooit tam zullen worden, dat is jammer, maar dat is dan zo.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:50

Wat een mooie voliere Cayenne, super leuk en gezellig! Leuke vogeltjes ook allemaal! <3

Tara, ik ben ook wel benieuwd naar een update over het vogeltje.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:30

Moeilijk, Kiimm! Soms worden ze idd gewoon niet tam, hoe erg je ook je best doet.
Ik heb er ook een paar tussen zitten, die zijn op oudere leeftijd hier gekomen en zijn eigenlijk nooit in handen geweest, of ze hebben iets mee gemaakt waardoor ze handen niet meer vertrouwen. Maar dat vind ik niet zo erg omdat ze toch buiten zitten. Alleen wanneer ik ze moet vangen hebben we even ruzie :+