Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:amber15 schreef:Waarom ben je niet zo'n fan van Beaphar?
Ik snap niet hoe het kan dat hij nog geen verbod heeft op het verkopen van vogels. Waarom zitten daar geen instanties bovenop?!
Mijn ene parkiet doet de laatste tijd iets geks. Hij pakt een tralie vast met zijn snavel en gaat dan van links naar rechts. Is dat stereotype gedrag of kan het een andere oorzaak hebben?
Nou, niet zozeer geen fan van de pellets, maar meer van een aantal van hun andere producten.
Zo heeft een vriendin van mij (collega-kweekster) haar vogels met Beaphar ontwormd en die bleken later alsnog helemaal onder de wormen te zitten.
De werkzame stof had zijn werk totaal niet gedaan. Daardoor heeft ze 3 vogels verloren
En zo zijn er nog een aantal voorbeeldjes.
amber15 schreef:Thanks! Ga ik daar eens kijken!
Ik ben altijd bang voor giftige stoffen op spullen die niet bij de dierenwinkel vandaan komen. Of ben ik dan te huiverig?
Heb gisteravond gelachen om mijn matcho! Hij vliegt al weken de donkere gang in telkens. Gisteren toen hij ineens niet meer terugkwam, snapte ik waarom![]()
Hoe hij dat in het pikkedonker voor elkaar heeft gekregen, geen idee. De lamp reageert alleen op beweging en ging pas aan toen ik naar hem toe liep, dus hij zag geen klap volgens mij![]()
https://youtu.be/_DA_W2cyZ5I
Citaat:Ik heb ook wel eens zitten denken aan zelf speeltjes maken, maar ik durf het nog niet aan. Heb nog te weinig verstand van wat wel en niet geschikt is..
amber15 schreef:Lukasje, ik zou er huiverig voor zijn, hoor. Kan je niet een bosje ophangen in de kooi?
Kim, die van mij maken geluidjes als ze gaan slapen, wat hier wel een beetje op lijkt, maar dan veel zachter en niet schel. Misschien is dat het en deed hij dat eerder niet, omdat hij niet lekker in zijn vel zat? De andere vogel reageert er ook niet op. Dus het lijkt me normaal.
Kan me wel voorstellen dat je er gek van wordt als je dat de hele dag hoort![]()
Lukt het wat beter met tam maken en los laten vliegen? (Dat was jij toch of niet?)