Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:39

Puppytijd is heel leuk hoor, maar nu ze volwassen zijn, is ook wel heel fijn hahaha!

Ik zondag even thuis met de paaltjes geoefend zonder riem (met riem doet ze ze perfect).
Even rustig aan gedaan, maar het lukte nu aardig.

Ik heb trouwens wel de paaltjes van zooplus, maar verwacht niet dat die van mij de palen uit de grond drukt, zij is vrij voorzichtig en we doen het ook aleen voor de hobby, niet voor de sport.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:44

Ik vind die hele kleine pups ook niet leuk, zo vanaf een week of 16/20 vind ik ze pas leuk. :')

Jij hebt de paaltjes aangeleerd met de schaatsmethode gok ik?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:47

JesdaJinn schreef:
Zijn er hier geen mensen die thuis paaltjes hebben?
Zoja, welke paaltjes hebben jullie?
Ik wil graag paaltjes kopen maar weet niet welke. Ben zelf bang dat wanneer ik die simpele prikpaakltjes van zooplus neem dat ze allemaal plat liggen wanneer Jinn er door is geweest.
Ik weet niet hoe stevig die staan en Jinn gaat vrij kort langs die paaltjes dus die krijgen wel wat te vorduren (?)

Misschien wat laat, maar ik heb die wat je ook kunt openzetten voor het aanleren. Wel een hap geld (€325,-), maar die dingen zijn super. +:)+

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:48

Ja, ikzelf maak inderdaad soort van schaatsbeweging met in/uit. Als ik een klein stukje riem vast heb, hoef ik in principe niks te zeggen of een schaatsbeweging meer te maken, maar dan gaat ze gewoon vanzelf. Maar zodra ik de riem er af had, was het net of ze het niet meer wist ofzo.

Het is wel echt een onwijze zenuwpees van zichzelf ook

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:06

Ik ben blij dat mijn teef eindelijk wat volwassen wordt. Ga blij zijn als we een jaar verder zijn dat mijn reu ook volwassen is :p

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:25

DanielleB schreef:
Ja, ikzelf maak inderdaad soort van schaatsbeweging met in/uit. Als ik een klein stukje riem vast heb, hoef ik in principe niks te zeggen of een schaatsbeweging meer te maken, maar dan gaat ze gewoon vanzelf. Maar zodra ik de riem er af had, was het net of ze het niet meer wist ofzo.

Het is wel echt een onwijze zenuwpees van zichzelf ook

Dit komt echt door het schaatsen, die manier is prehistorisch en ook echt niet handig. Ik kan erover meepraten, onze eerste agility hond hebben we daarna verpest namelijk... Daar heb ik nu nog de naweeën van, en dan trainen we ons suf op de palen.

Terwijl Puk het met een betere methode heeft aangeleerd en die vliegt erdoorheen.

Ze zeggen niet voor niks dat je de eerste hond verpest, ik wilde het vijf jaar geleden niet geloven, maar nu zeg ik het zelf. :Y)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:28

Wat voor methode gebruik je nu dan?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 08:47

ik heb geen flauw benul hoe je met een riem om een hond palen leert.

Ik gebruik de channel wire methode.
Fiji is nu 19 weken, en nu wordt ze met de dag leuker! Niet meer zo klein en kwetsbaar :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:01

Ff opgezocht maar ik weet nu wat je bedoelt ;)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:47

Gefeliciteerd KimD!

Tigress: Wat tof dat je daar in de buurt woont en dat ze zich er zo kan uitleven. Moet een heerlijke uitlaatklep zijn!

Gisteren met Pepsi weer aan een cursus behendigheid begonnen. Was een beetje spannend, want dit was de eerste keer dat ze ergens zonder haar grote broer Mitch kwam. Maar ik kon me geen blijere hond wensen. Die heeft heel de les met een 'big smile' rondgehuppeld. (En ik dus ook)

Afbeelding

En laatst in het zonnetje nog wat foto's gemaakt:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:04

prachtige honden komen er voorbij!

Vraag: welk middel gebruiken jullie bij je collie tegen teken, vlooien en event. wormen?
Ik vernam laatst dat collies niet tegen Advantix kunnen, wist ik niet eens.
Ik heb het al gekocht, gelukkig nog niet gebruikt.

edit: ik lees nu verder het topic terug en lees dat de vraag al vaker is gesteld.
maar welk middel gebruiken jullie dan voor de zekerheid?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:09

Ik kijk gewoon op internet wat er een beetje "in de aanbieding" is en dat bestel ik.
Ik wissel dus wel wat tussen verschillende merken (heel het trouwens niet bij de action ofzo hoor!).
Die van mij heeft nog nooit ergens reactie op gehad

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:12

Hier word advantage gebruikt :j

Lara is net gecastreerd. Ze ligt nu lekker bij te komen naast mij op de bank. Samen met haar grote steun slaapt ze haar roes verder uit <3
Afbeelding
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:16

als je hond vrij van mdr1 is is advantrix helemaal geen probleem. test kost ene paar tientjes en ben je altijd zeker dat je hond niet op bepaalde spullen reageerd. en het komt maar bij 0.5% van bde borders voor dus zeer weinig (bij schotse collies ligt dit veel hoger).

Ik gebruik bravecto. ondanks de horrorverhalen. Elk bekend geval van een zieke hond is wanneer de bravecto niet in juiste omstandigheden is oegedient (niet gelijk met andere inentingen of ontworming, enkel geven aan ene gezonde volgroeide hond etc.)
Mijn pup reu krijgt frontline

arme lara!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:18

Ach Lara.... beterschap meid!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:21

oke, is frontline wel veilig voor bordercollies dan?

zielige Lara, sterkte :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:23

Knakker schreef:
oke, is frontline wel veilig voor bordercollies dan?

mijn honden zijn beide vrij van mdr1 (Kenai dordat de ouders vrij zijn en daeva heb ik laten testen omdat de afstammng onbekend is.)
Als je dat laat testen hoef je je geen zorgen meer te maken, want mdr1 ositieve honden kunnen ook niet tegen bepaalde andere medicijnen of tegen een product dat in de meest gebruikte narcose zit

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:26

oei, echt waar?
2 weken geleden is ze gesteriliseerd, ging goed met de narcose.
Was dus een risicio geweest? De dierenarts heeft me daar niet opgewezen, wel een algemeen bloedonderzoek gedaan, alles was prima,.

Voor de zekerheid maar laten testen dus!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:28

veel dierenartsen zijn (helaas) zelf niet op de hoogte van hoe en wat van mdr1 en wanneer er een risico is. laatst in het asiel waar ik vrijwilliger ben ene border pup die ze advantix hadden gegeven zonder te weten hoe het met mdr1 zak (was ene pup afgeschreven uit de broodfk). paar uur later lag de scht om haa leven te vechten al stuiptrekkend.. die was dus mdr1 lijder...

De kans is zo klein, maar het komt dus el voor

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:07

he gatsie, moet je niet aan denken, dank voor de waarschuwing!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:43

Zoe_97 schreef:
als je hond vrij van mdr1 is is advantrix helemaal geen probleem. test kost ene paar tientjes en ben je altijd zeker dat je hond niet op bepaalde spullen reageerd. en het komt maar bij 0.5% van bde borders voor dus zeer weinig (bij schotse collies ligt dit veel hoger).

Ik gebruik bravecto. ondanks de horrorverhalen. Elk bekend geval van een zieke hond is wanneer de bravecto niet in juiste omstandigheden is oegedient (niet gelijk met andere inentingen of ontworming, enkel geven aan ene gezonde volgroeide hond etc.)
Mijn pup reu krijgt frontline

arme lara!

En dan nog is er bij geen enkel geval sectie verricht. Sommige gingen maaanden na toegift dood. Dus als ik nu een koekje eet en ik ga over 6 maanden dood, kan "ik" ook zeggen dat het door dat ene koekje kwam.

De mijne krijgt dus ook gewoon Bravecto. Werkt als een trein en niet een hond die gek wordt van een pippetje in de nek.

Zoe_97: tot nu toe alle dierenartsen waar ik mee gewerkt heb weten van het MDR-1. De meeste hanteren zelfs; white feet, no treat. Tot het tegendeel is bewezen.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:12

Hier word ook gewoon Advantix gebruikt lieverd geen enkel probleem op.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:28

okee en is jouw hond getest?

Ik heb Medpets gebeld, volgens hen is Advantix niet gevaarlijk voor dragers van het gen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:34

even opgeoht er zit inderdaad geen invectimine in (ben ik in de war met een ander merk waar het wel in zit)

Seni de dierenarts van het asiel dus niet... mijn eigen dierenarts heeft ook wat opzoekingswerk gedaan toen ik een test aanvroeg. misschien dat het ok een beetje van de regio afhangt. je ziet hier amper schotse collies (de grootste risicogroep) dus de DA's hier krijgen er amper mee te maken.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:41

oke, het is dus de ivermectine die het gevaarlijk maakt voor collies.
Dan hoef ik dus mijn Advantix niet terug te sturen, maar kan ik het veilig gebruiken.