gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:24

Eoweyn_x zo lief als ze saampjes zo liggen! Ik hoop dat Bun en Bob dat ook gaan doen in de toekomst :=

Vandaag zitten ze al meer bij elkaar in de buurt, Bun laat Bob al meer in haar buurt komen dus er zit nu nog maar een meter tussen i.p.v van vijf.. ach het is een begin. Alleen samen in het konijnenhok vind ze nog steeds niks, als ze binnen zit en Bob komt er bij dan springt ze meteen weer naar buiten.
Het stormt hier alleen enórm en normaal zou ik Bun met deze wind opsluiten in haar hok.. Ik weet alleen niet of het verstandig is om Bun en Bob samen op te sluiten nu, moet ik het maar riskeren en ze gewoon los laten lopen?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:16

Nee, dat zou ik echt niet doen.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:04

Dan laat ik ze wel gewoon los in de tuin..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:17

Komt vast goed :) Het is hier vandaag code oranje, zoals vaker, en ze zitten altijd in hun grote rennen wat altijd goed gaat.

Kijk eens wie er weer goed genoeg waren om naar buiten te gaan! :D
Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:19

Hier ook gewoon in de ren. Ze kunnen zelf kiezen of ze in hun hok/ren zitten :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:20

Eoweyn_x schreef:
Komt vast goed :) Het is hier vandaag code oranje, zoals vaker, en ze zitten altijd in hun grote rennen wat altijd goed gaat.

Kijk eens wie er weer goed genoeg waren om naar buiten te gaan! :D
[ Afbeelding ]

Dat is mooi! Ze gaan vooruit zo te zien :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:29

Ja, het gaat goed. Het zijn echt buitenkonijnen dus toen ik ze vanochtend wat in een dip zag zitten vond ik buiten beter. Ze blijven goed op temperatuur, eten goed , alles gaat goed. Kunnen ook zonder pijnstilling en hebben een warm hok. Alleen de wond even in de gaten houden maar die ziet er goed uit.

heb ze wel weer moeten scheiden zoals je kunt zien.. Ilona is weer erg fel. Dat wordt dus weer opnieuw koppelen, maar dat had ik ook al wel verwacht. Alleen zo sneu om te zie hoe Lolo zo graag naar ze toe wil, en beide dames naar Lolo...

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:06

Ik zag laatst een konijn in een dierenwinkel zitten, die was echt gewoon ziek. hele doffe vacht, traan ogen en hij lag alleen maar. super zielig. wat zou hij kunnen hebben?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:45

Hoeveel konijnen heb jij dan eoweyn? Want dit waren 2 dames toch binnen? Die gaan meestal niet samen..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:25

Ik heb er 8 :)
Rambo en Fiona (ram en voedster)
Jillz en Bliksem (voedster en ram)
Ilona, Lolo, Lotje en Bella (Voedster, ram, voedster, voedster) Al zitten Ilona en Lolo nu samen, apart van Lotje en Bella, omdat die nog wat zwak zijn van de castratie en na dierenarts ruiken. Daar reageert Ilona dus heel fel op. De koppeling verliep ook niet heel makkelijk, dat wordt helaas dus opnieuw koppelen. Ze zitten nu naast elkaar.

En ja, dat is mij ook bekend. Ze zaten binnen omdat ze vrijdag gecastreerd zijn. In een kooi, omdat ze halfwild zijn en dat het makkelijkste en veiligste voor henzelf is.
Ik moet zeggen dat deze twee ontzettend hecht zijn. Het zijn zusjes, en twee totaal verschillende konijnen qua karakter, maar ze hebben zo vreselijk veel steun aan elkaar, trekken zich zo op aan elkaar en zijn zo vreselijk lief samen. Ze zijn nu een halfjaar, en het kan natuurlijk altijd anders lopen, dat was met Fiona en Ilona ook zo (2 jaar samen, ze kwamen bij mij in een grotere ruimte met nog een konijn en het was knokken) maar voor nu vind het zo zielig om te preventief te scheiden.

Bella en Ilona zijn echter allebei twee felle pittige konijnen wat nogal wat bloed, zweet en tranen heeft gekost voor dat goed ging. Maarja, 4 konijnen meenemen naar de DA kan niet, en 4 konijnen in een 1.20 kooi ook niet... Mocht het koppelen nu niet meer lukken, ga ik proberen of Ilona bij Fiona en Rambo kan. Rambo is mans genoeg om beide in toom te houden, eerder is al gebleken dat het dan wel goed gaat. De ram destijds was gewoon een watje, haha.
En dan blijft Lolo dus bij Lotje en Bella, want echt, die drie zijn geweldig samen.

Even als beeld, dit zijn mijn 8 kanjers. Op de eerste en tweede foto, de donkerste is Lolo, daarnaast Ilona, dan Bella, Lotje. Alle 4 halfwildjes.

Afbeelding

Afbeelding

Jillz, de zwarte, en Bliksem (vosdwerg)

Afbeelding

Fiona (halfwildje, zusje van Ilona) en Rambo (Hollander)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:20

Bedankt voor jullie reacties! Mocht er toch nog iemand plek hebben, hoor ik dat graag!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:24

Joman schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Mocht er toch nog iemand plek hebben, hoor ik dat graag!

ik heb misschien een plekje (ik kan echt niks beloven) ik zal het overleggen, oke?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:27

Yv_ schreef:
Delphi, welk ras is die zwarte niet-hangoor van jou? vind dat echt een leuk beest!

Dat is een vlaamse reus ram van een half jaartje. Hij gaat dus nog een stuk groter worden.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:45

Ilona en Rambo vind ik het mooiste van jouw konijnen Eoweyn :D

Kijk ik net naar buiten, zitten Bun en Bob tegen elkaar aan *\o/* ze boeken vooruitgang

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:07

Iloon is prachtig <3 m'n mooie pittige halfwilde meisje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rambo ook, ik hoor het vaker. Maar ik ben meer van het halfwilde, hoewel Rambo ook geweldig is, zowel van binnen als van buiten. Het is alleen niet echt mijn type konijn. Maarja hij had m'n hulp nodig en dringend een thuis dus... :P

Wat fijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:27

Jeika schreef:
Joman schreef:

ik heb misschien een plekje (ik kan echt niks beloven) ik zal het overleggen, oke?

Heel graag!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:45

Eoweyn, heb jij ook een totaalfoto van je ren(nen)?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:51

Tarzan, sterkte!
Eoweyn, wat een mooie groep konijnen heb je lopen.

Hier lijkt de koppeling geslaagd, ze zitten inmiddels gezellig naast elkaar en alleen als Leo erg druk aan het doen is rent Puck nog hard weg. Leo sprong net wel midden in een plas toen ik wilde gaan voeren, hopelijk gaat hij binnen zitten drogen en vat meneer geen kou.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:56

Ik vind Jillz leuk, maar ik heb iets met zwarte dieren <3.

Hoe heb jij die hooi-bal gemaakt? Of is het een standaard ding dat je kunt kopen? Lijkt me ook wat wat voor hier! Gaat daar een plak per keer in of meer?

Oh, heel leuk is ie Delphi!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:58

pluklief schreef:
Tarzan, sterkte!
Eoweyn, wat een mooie groep konijnen heb je lopen.

Hier lijkt de koppeling geslaagd, ze zitten inmiddels gezellig naast elkaar en alleen als Leo erg druk aan het doen is rent Puck nog hard weg. Leo sprong net wel midden in een plas toen ik wilde gaan voeren, hopelijk gaat hij binnen zitten drogen en vat meneer geen kou.

Fijn is dat hé.. mijn nijnen zitten ook lekker in de modder in de wind.. of als het keihard regent buiten.. maak me constant zorgen of ze niet ziek zullen worden {:)-:(

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:00

Jawel, verschillende zelfs :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet van iedere ren apart, maar ze zijn vrijwel hetzelfde qua indeling. In de ren van de groep staan wel twee hokken zoals je kunt zien :)

Dankjewel Pluklief! Ik ben er ook heel blij mee. Ze zijn stuk voor stuk geweldig, zowel van binnen als van buiten, met ieder hun eigen verhaal.

Yv_, ik ook, zo rot dat niemand anders dat vindt.. Blijven vaak zolang zitten in de opvang. Zij en Bliksem waren een verrassingskoppel. Ik zocht een koppel voor binnen. Geen eisen of voorkeuren, alleen dat ze binnen moesten willen wonen. Ik wist op een gegeven moment wel van Jillz, maar verder was het een totale verrassing :D

Waar Ilona bij zit te eten? Dat is volgens mij de bovenkant van zo'n hondenfietsmand. Gekocht bij de kringloop :P past inderdaad veel in, een halve plak denk ik? Ik prop hem nooit zo vol, Lolo kruipt er graag in namelijk :)
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 29-11-15 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:01

Mooie verblijven! Dat zijn van die hondenrennen toch?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:04

Klopt, puppyrennen van 1.20 hoog. Wel met extra gaas ertegen nadat Freek er van de zomer in vast is komen te zitten en zijn nek heeft gebroken. Hij werd erin gejaagd door een kat dus was een ongeluk.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:12

Hoe breed zijn de tussenruimtes van die spijlen?
Helaas zijn 2 van mijn konijnen ook weleens met hun kopje door de ren gegaan, gelukkig elke keer goed afgelopen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:13

dat durf ik niet precies te zeggen.. een cm of 4?