Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:00

Oh, sorry, overheen gelezen!

Pff, hier komt mevrouw net met een mol thuis.. Door het lekkere weer de buitendeur open, rent ze zo met het beest het huis in. :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:43

Lekker toch een molletje :D

Wij hadden ze boven neergezet, mevrouw begint weer een formule 1 coureur te worden.. Stopt ze niet op tijd bij de trap.. Boem valt even 3 meter naar beneden.. :l

Gelukkig op eerste gezicht niks.. Schrik me wel even dood..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:46

Heerlijk.. Vies beest! Heb hem maar op de mesthool gegooid nadat ze uitgespeeld was, want opeten doen ze dan weer niet..

Ze komen altijd op hun pootjes terecht hè :P Vaak zit de schrik er bij mensen meer in dan dat de kat echt wat heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:48

Nou dat valt dan weer tegen.

Ja ze viel via de trap op de grond.. Maar ze komt nog niet zo goed op der pootjes terecht hoor, het aanrecht is eigenlijk ook al te hoog voor der. Ze is pas 8 weekjes he..

Ze loopt weer fijn rond, volgens mij had ze een beetje pijn, arm beest. Die andere is daarin weer heel voorzichtig, zij is dan weer zo lomp als maar zijn kan :l

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:26

Bedankt voor de reacties. Had me daar straks vergist, hij is nu zo'n 10maanden oud heb het nog even nagekeken. Wil hem zelf ook zo lang mogelijk kater houden, maar hij begint nu met knuffelbeesten te slepen en te paren, daarnaast begint zijn urine te stinken en is hij erg bezig zijn geur te verspreiden. Hij wil ook graag naar buiten toe, en dit mag van mij alleen als hij gecastreerd is, wil geen kittens bij de poezen die eventueel in de buurt rondlopen. Hij mag nu even aan een tuigje maar dat vind ik zelf wat minder voor hem.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:37

als zijn hormonen beginnen op te spelen zou ik hem zeker binnenkort laten helpen voordat hij begint te sproeien want de kans is er dat hij daar dan niet meer mee op houd

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:45

Van schreef:
als je katten zo erg vind stinken waarom begin je er dan aan? :+

Ik vind katten niet erg stinken. Hebben in mijn ouderlijke huis ook regelmatig katten gehad, maar die konden wel altijd gewoon naar buiten en naar mijn weten waren die al gesteriliseerd toen ze hier kwamen. Overigens hadden we hier nooit last van kattengeur in huis omdat de katten in en uit konden lopen.
Ik vind het vervelend als mijn huis naar katten gaat stinken en zou dat dus graag willen voorkomen. Maar met geurstokjes en kattenbak altijd schoonhouden kom ik al ver.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:52

Sammie zit ook merendeels binnen en heeft een kattenbak. Als iets niet stinkt is het Sammie. Vind hem zelf totaal niet stinken, en als je de juiste kattenbakvulling gebruikt en goed schoon houd ruik je echt niks.

Ik vind persoonlijk honden meer ruiken dan katten. Als ik een hond aai dan ruikt m'n hele hand er naar, bij katten heb ik dit niet.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:59

het is de urine van katten wat stinkt, katten zelf ruiken nauwelijks op ongecastreerde katers na dan(honden hebben inderdaad een veel sterkere lichaamsgeur)
dus bak schoon houden en je ruikt echt niks hoor

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:04

Mijn katten ruiken heel zoet en hooiachtig.
De kattenbak dan weer niet :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:11

Hier ook geen stink katten, ze ruiken zelfs lekker als ik m'n bed verschoond heb. Heerlijke robijntje lucht hebben ze dan bij zich <3

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:15

Oh wat ik hierboven lees heeft Sienna ons ook al 2x geflikt haha.
Racen door het huis en via de zijkant van de trap omhoog klimmen en zo aan de buitenkant van de zoldertrap verder klimmen en dan grip verliezen en vallen.. Wij schrokken ons dood. Sienna zelf ook flink geschrokken, zat eerst een beetje te trillen maar daarna ging ze weer door het huis racen.
Wij dachten, dat doet ze nooit meer nu!
Weekje later is ze weer in een speel-bui.. Gebruikt onze (open) zoldertrap als speelplaats, probeerd onder de trede door haar eigen staart te pakken en valt zo weer naar beneden op de eerste trede van de benedentrap. Die kittens laten je soms wel behoorlijk schrikken en bezorgd zijn haha.

Edit: onze katten ruiken trouwens totaal niet. Huis ruikt ook neutraal. Heb inderdaad vaker in huishoudens waar honden wonen dat je zo'n hondengeur ruikt. Bij katten vind ik dat niet.
Ja, de kattenbak stinkt, maar die staat bij ons buiten in de tuin dus dat scheelt haha.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:03

Oohh dat gaat hier nog spannend worden. Wij hebben een open keldertrap vanuit de woonkamer, denk dat we het kinderhekje maar goed moeten dicht doen dan.
Ook Wil eromheen (daar past een kittenlijfje wel doorheen) tijdelijk iets voor zetten dat is namelijk ook open! oeff ik hou mijn hart vast!

Haha ja leuk he als ze je vol trots hun prooi komen laten zien. Kat bij pap en mam kwam vaker thuis met vleermuizen :+ En als ze een vogeltje had gevangen speelde ze hier eerst een uurtje mee en dan krak het hoofdje door }>

ohh wat duurt wachten voor ons nog lang :( maar we hebben wel al een krabpaal uitgezocht.
http://www.dierenvilla.nl/krabpaal-marleen-zwart.html

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:45

Oei ja, als ze zo tekeer gaan kunnen ze soms ontzettend onbedachtzaam zijn :=

Ik heb mijn katten nog nooit geroken, op een stink drolletje na :') :n

Ik ben stiekem wel heel erg blij dat mijn huistijgertjes niet met kadootjes thuiskomen :') Mijn zusje is eens met blote voeten op een half vergane muis gaan staan %)

Mooie krabpaal Meisje, daar gaat ie veel plezier van beleven! Ik vind het wachten ook eindeloos duren.
Had je al een nieuwe naam? Ik wil stiekem ook wel een nieuwe naam voor mijn grijze muis.
Iemand ideeën? Liefst met een F :j

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:49

Mooie krabpaal Meisje!

Mijn huis ruikt ook niet naar katten hoor. Als ze hebben gepoept op de kattenbak haal ik het er meteen uit en plas ruik je niet.

Vanmiddag lagen Abby en Skye samen <3 of nouja, Skye was tegen Abby aan gaan liggen en Abby liet het toe met een zeer chagrijnige kop :') maar ze bleven wel allebei liggen. Ze spelen ook samen en eten ook naast elkaar. Blij dat dit de goede kant uit gaat!

Afbeelding
Hier wilde Skye net weer opstaan.

@Bowena: Hoe gaat het nu met jouw katten die elkaar even niet leken te herkennen na een dierenartsbezoek?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:59

#Bowena: voor nu is vriendlief helemaal enthousiast over de naam Lenny ,^^ weet je al wanneer jij haar mag gaan halen?
#karlijn: fijn dat het goed gaat! Hihi Abby kijkt idd niet heel blij :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 20:06

Harrejasses wat gaan jullie hard zeg! :oo

Hoor ik daar iets over namen?

Voor meisje_:
Lennox
Leandro
Lewis
Lionel

Voor Bowena:
Leah
Feline
Yara
Elin

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:23

Oei dat koppie van Abby :') Vaak zijn die kleintjes ook gewoon brutaal he.

Met de meiden gaat het wee bijna helemaal goed hier. We zaten net gezellie met zn 3-en op het toilet ( :') ) zonder te blazen en er werd zelfs gesnuffeld *\%/*

Oeh Leah vind ik mooooooi <3

Ik krijg nog bericht wanneer er een vlucht beschikbaar is, ben heel afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij en vrijwilligers Meisje. Heb jij al een datum?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:46

Bowena: ik kom de 19e terug van vakantie en dan wil ik hem de 20e halen :D dan hebben we nog 4 hele dagen voor hem om te wennen. Liefste al de 19e maar nog n uur rijden met wss een jetlag is niet verstandig :')

Leah is een leuke naam!!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:51

Nee doe dat maar niet :') Ach als je zo lang moet wachten kan dat ene dagje ook nog wel toch :))

Ik woon trouwens ook in Limburg. Moeten we maar eens een kitten meeting houden!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:58

Ohh ja Bowena leuk! Hihi ik zie trouwens dat je echt heel dichtbij woont 20 minuutjes rijden ong!

Oh enne eigk kan dat ene dagje niet :')
Ik hoop eigk dat Tamara ook kan die dag hihi bedenk ik nu pas...

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:04

De namen Woezel en Pip vind ik ook nog steeds heel erg leuk. :j Alleen leuker voor een jongen en meisje.
Zijn vanavond bij de 2 kittens (zusjes) wezen kijken en ze zagen er goed uit. Mooie vacht, schone oogjes en lekker vol buikje. :) In de week van 11 juli mogen ze mee.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:14

Mijn turbotirannetjes razen op volle snelheid door het huis. Er gaat regelmatig wat om en er kukelt er standaard 1 ergens van af. Gister was ik ff geschrokken omdat er 1 ff moeilijk liep, maar na een slaapje werd er daarna weer fanatiek gecrost, zonder enige moeite!
Ik ben er af en toe ook ineens 1 kwijt. Geen idee waar ze dan zijn??? Pffff tis best stressvol.
Met 5 katten is het flink doorwerken om het huis geurvrij te houden. Helaas dus af en toe een geurvlaag dus.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:19

Awh ze zijn wel heel erg leuk :)!

Wij hebben een krabpaal gekocht maat dat ding wil niet in elkaar...