Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JesdaPower schreef:Je traint toch ook niet elke week het zelfde rondje? Ik maak alleen bij de tunnel verschillende draaien want dat rechtdoor lopen doet hij wel. Het is het zelfde toestel maar een andere oefening, dat traint toch iedereen? Om de hond alles op verschillende manieren te sturen?
Sassy schreef:Joehoe..redelijk kort dag besloten in te schrijven op de valentijnstrial in NL vandaag, met Jacky en Easy gestart, hun trial debuut, en met ieder in hun klasse 4e geworden. Jacky met 67 punten, en Easy 75 pt.
Zelf handlersfouten gemaakt die punten gekost hebben, maar gelukkig weer kunnen herstellen.
Beide runs rustig en compleet uit kunnen lopen.
Mijn weekeinde kan niet meer stuk![]()
En nu verder met trainen, we weten nu ook weer waar de zwakke plekken zitten en waar we dringend nog op moeten trainen
JesdaPower schreef:Ik twijfel er ook niet aan dat ikzelf een rol speel, maar het rare is dat hij het de ene keer wel doet en dan weer 10 keer niet en dan weer 2 keer wel en dan weer 6 keer niet. Als hij het niet zou snappen dan moest het toch nooit snappen? Zo bedoel ik het meer
Kuggur schreef:Sassy schreef:Joehoe..redelijk kort dag besloten in te schrijven op de valentijnstrial in NL vandaag, met Jacky en Easy gestart, hun trial debuut, en met ieder in hun klasse 4e geworden. Jacky met 67 punten, en Easy 75 pt.
Zelf handlersfouten gemaakt die punten gekost hebben, maar gelukkig weer kunnen herstellen.
Beide runs rustig en compleet uit kunnen lopen.
Mijn weekeinde kan niet meer stuk![]()
En nu verder met trainen, we weten nu ook weer waar de zwakke plekken zitten en waar we dringend nog op moeten trainen
Gefeliciteerd, een mooie prestatie, zéker voor een debuut!
Kom net binnen van het scannen van het scannen van de jaarlingen. Mijn "slimme" plan een deel niet zwanger te laten zijn is een beetje erg goed gelukt; Alle tien niet zwanger...![]()
Nu ja, dat betekent dat ze allemaal beschikbaar zijn als nieuwe oefengroep; ongedogde ijslandse jaarlingen, dat zal aardig licht en vluchtig zijn. Hoewel een paar van de dames óók weten dat ze horens hebben en er best mee willen dreigen (Gláma is een beetje een softie...).
Gezien januarie absurd mild is geweest zijn de velden rond de boerderij sneeuw- en ijsvrij (voor hoe lang het duurt...) en kunnen we dus in principe "los" met training. Als het morgen acceptabel weer is hoop ik op de eerste trainingssessie van het seizoen.
Het grove plan is te beginnen met Gláma, zowel om aan haar zwakkere plekken te werken, en om de schapen te doggen voor de introductie van Max.
Eens kijken hoe lang ik geduld kan oefenen vóór ik hem eens uitprobeer. Hij is nu net 6 maanden, dus er is bepaald geen haast bij.
De fokker heeft zelf een broertje en zusje van hem gehouden, en een week geleden uitgeprobeerd, zag er naar zijn zeggen veelbelovend uit.
Sassy schreef:Go for it...zolang het weer zo zacht is profiteren wij ook ervan en trainen door...
Sassy schreef:Weet je, ik ga me geen dwang meer aandoen dat een pup al voordat ie een jaar is al wat heeft moeten laten zien aan de schapen, mijn idee is tegenwoordig dat je beter wat later begint, ze leren dan des te sneller omdat ze mentaal rijper zijn.
Sassy schreef:Soft hondje en tegendraadse schapen? Die mocht van mij dan toch een keer grippen.
Zeker als je de hond hoofdzakelijk voor praktijkwerk nodig hebt.
Sassy schreef:Ook hier proberen ze wel eens te testen hoe ver ze kunnen gaan, ze weten sowieso met welke hond ik de wei opkom. Easy is een sterke hond met veel druk, die zal nooit hoeven bijten om ze vooruit te krijgen, maar van de andere kant werkt die ook zo rustig dat je confrontaties kunt vermijden.
Die liep vandaag een outrun voor klasse 2
Sassy schreef:Reminds me, ging jij niet een keer een foto laten zien van jouw youngster??