Hondenshows

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esplendido
Berichten: 3144
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:59

Show je ook rassen uit rasgroep 6? Ik denk erover om mijn volwassen teefje een keer door een professional voor te laten brengen. Of in ieder geval iemand met veel meer ervaring dan ikzelf heb.

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:01

Ik sta open voor rassen van elke rasgroep. Tot nu toe vooral 1 geshowd en ook al 3. Ik show graag allerlei rasgroepen :D (mijn instructeur heeft zowat elk ras al geshowd dus krijg van hel veel tips)

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:58

:wave: sorry dat ik hier inbreek. Ik lees al even mee maar heb zelf ook maar de moed bij elkaar geraapt om te beginnen met showen. Ik heb er alleen 0 verstand van, dus vroeg me af of jullie een ringtraining in Oost-Brabant of Noord-Limburg kunnen aanraden?

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:02

In Maasbracht geeft Ian ringrntraining. Geen idee of dat in je buurt zit

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:53

Loolotte schreef:
:wave: sorry dat ik hier inbreek. Ik lees al even mee maar heb zelf ook maar de moed bij elkaar geraapt om te beginnen met showen. Ik heb er alleen 0 verstand van, dus vroeg me af of jullie een ringtraining in Oost-Brabant of Noord-Limburg kunnen aanraden?


Als je naar Tilburg zou willen rijden: Kristy Leest. 100% aanrader. Zelf all breed handler, tijd lang in Amerika gezeten, super tof mens :) geeft les bij manege Thielen op dinsdag en woensdagavond.

Ohja en inbreken mag altijd :D the more the merrier! Wat voor hond heb je?

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:22

Ik denk dat het met reuen ook wel beetje is wat ze gewend zijn. Mijn volle reu leeft met teven in huis en hij is gewend dat hij er niks mee mag als ze loops zijn. Nog moet ik hem wel enorm in de gaten houden hoor ;) Maar doordat hij eraan gewend is heb ik wel het idee dat hij makkelijker is met loopse teven dan reuen die ze niet zoveel meemaken (behalve om te dekken)

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:03

Loolotte schreef:
:wave: sorry dat ik hier inbreek. Ik lees al even mee maar heb zelf ook maar de moed bij elkaar geraapt om te beginnen met showen. Ik heb er alleen 0 verstand van, dus vroeg me af of jullie een ringtraining in Oost-Brabant of Noord-Limburg kunnen aanraden?


Wij zijn gewoon bij de dichtstbijzijnde KC begonnen. Voor ons was dat in Geldrop. We kregen daar les van Wil, super lieve mevrouw die zeker 75+ is en duidelijk veel praktijkervaring heeft.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:26

Tilburg en Maasbracht zijn allebei wel redelijk ver helaas. Bij een KC voel ik me een beetje buitenstaander ofzo? Omdat ik dan alleen daar kom voor ringtraining en verder niet :=

Ik heb een Bracco Italiano reu van 8 maanden Neej :D

Esplendido
Berichten: 3144
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:36

Ik kom ook alleen voor de ringtraining bij de KC waar ik die training volg. Is geen enkel probleem hoor.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:43

Oh een Bracco, leuk! waarvandaan?

Ik ken genoeg mensen die alleen voor ringtraining bij een KC komen hoor, dat lijkt me absoluut geen probleem :)

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:46

Ik ben ook alleen maar lid van de KC voor de ringtraining. Zou niet weten waarom niet..

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:49

Ik volg privéles. Maar dat is niet voor de hond maar voor mezelf. :p
Een hond opleiden kan ik zelf ook wel, maar ik volg voornamelijk les om mijn handlen te perfectioneren voor verschillende rassen :p

Esplendido
Berichten: 3144
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:29

Ik volg ringtraining bij een KC en met een klein groepje van 3 a 4 RR eigenaren in de regio trainen we ook nog een of twee keer per maand samen bij mij thuis of in de bedrijfshal van mijn man. En op shows zelf pik je toch ook steeds weer dingen op.

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:51

Mijn kleine meisje op 5 weken oud voor het eerst in stand gezet bij de fokker :D (op basis van zo filmpjes van alle pups die in aanmerking kwamen heb ik voor dit meisje gekozen)

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:01

oh heb je een nieuw teefje gevonden Zoe,

Ik ga zaterdag naar Genk en het gaat super leuk worden *not* Cita is loops geworden, dus de puberreutjes gaan compleet uit hun dak gaan :+ Ze gaat op dag 7 zitten wat stilaan de grens wordt dat ik mijn reu er bij wil/kan laten (hij is helaas niet de gelukkige die mag dekken :(:) )
Ik moet zeggen dat de oudere reuen die al vaker bij een loopse teef gelopen hebben (met of zonder dekken) niet zo geobsedeerd zijn met waar het geurtje vandaag komt. Je moet al met de teef voor hun neus gaan staan alvorens ze hetzelfde idiote gedrag gaan vertonen als ze anders in vrijheid zouden vertonen. Op show zijn ze, eenmaal hun puberteit gepasseerd is, met andere zaken bezig

ivm rassen uit groep 6 showen, honden die op de tafel moeten is toch heel anders. Ik denk niet dat ik zomaar een ander ras zou durven showen...

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:26

ja :D ze komt uit hongarije :)

Ik ga ook op zaterdag naar genk.

Ik heb al meerdere rasgroepen geshowd, ook enkele rassen waarvan hondjes op de tafel moeten.

Esplendido
Berichten: 3144
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:46

Ik ga ook op zaterdag naar Genk. Onze grote dame zit dan op dag 15 van haar loopsheid. Niet heel handig, maar komt vast goed.

Ik heb vroeger wel een aantal keren onze teckel geshowd. Ik vond dat toch eenvoudiger dan onze grote dame. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:53

Dag 15 is al iets spannender dan dag 7 :D

Jullie hebben bij de RR een andere keurmeester dan de rest van Groep 6, anders had ik je dame irl kunnen bewonderen. (Ik ben slecht in ene rondje te lopen en anderen te herkennen en vinden :+ )

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:54

Elin gaat waarschijnlijk pas weer naar show als ze 15 maanden is. Prim heb ik in principe niet aangeschaft om te showen dus die zal ik denk ik alleen inschrijven als ik er toch al met elin ben..

Esplendido
Berichten: 3144
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:08

Ja, er doen 68 RR mee waarvan 44 teven :+ ik ga maar uit van een dure ringtraining voor mijn grote dame. Nog niet bekend hoeveel in iedere klasse maar dat zullen er flink wat in de open klasse zijn bij zoveel inschrijvingen.

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:09

wij hadden dat vorig jaar in genk. 65 border collies, ik stond toen met 8 in de open klasse reuen en met 7 in de jeugd reuen. Nu maar 27 borders

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:14

Esplendido schreef:
Ja, er doen 68 RR mee waarvan 44 teven :+ ik ga maar uit van een dure ringtraining voor mijn grote dame. Nog niet bekend hoeveel in iedere klasse maar dat zullen er flink wat in de open klasse zijn bij zoveel inschrijvingen.

:wow: dat is de moeite, denk niet dat er vaak over de 40 dalmatiërs zijn op een gemiddelde CAC/CACIB show in belgië, den eerder gemiddeld iets rond 25 ofzo...

Waar hebben jullie de statistieken gevonden?

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:16


petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:21

lol vd 7 reu'en zijn het al 3 nestbroertjes en dan mijn reu, die al grappend de nonkel van de spottified familie noemen :+

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:47

Dat zijn de aantallen! Er zijn precies 2 welsh springers in Genk _O- Dat is zelfs voor Belgische begrippen (waar de aantallen voor de wss toch altijd al magertjes zijn) vreselijk sneu :+

Ik heb gister m'n inkoms voor de Hond van het Jaar gekregen, ben nu al een beetje zenuwachtig := En slaat nergens op, want het is toch voor de eer dat we er maar staan, 2 keer! Oll z'n laatste show, wij gaan echt dubbel en dwars pret hebben op die catwalk!

Zit vachttechnisch alweer vol in de voorbereidingen, elke dag borstelen en in de conditioner, woensdagavond na werk wassen, donderdag gaat de schaar er in, zaterdagmiddag nog een x wassen en dan zondag shinen! Heb er zin in!

Zaterdag ook m'n 1e lesdag voor BFH (oude KK1) dus dat is ook leuk :D