Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:58

Nee je kunt het verder niet zien.
Hoop dat een schot voldoende is, ze kunnen vrij stressgevoelig zijn met kleintjes. Vandaar ook dat je de 1e twee weken niet bij de jongen mag kijken. Scheelt wel dat ze al kleintjes heeft gehad, ben benieuwd of ze echt zwanger is!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:02

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:03

love_western schreef:
Hoe groot was je boa toen? En ben benieuwd naar de foto's :o

Ik hou mij gewoon voor dat het niet pijnlijker kan zijn dan die kattenbeet van vorig jaar. Kan goed tegen pijn, maar werd toen redelijk lichtjes in mijn hoofd. En 2 mooie rondjes als litteken over gehouden. Heb er trouwens ook nog een foto van _O-

Ze was toen 1.80 ongeveer volgensmij, gekocht als goed tam, bij de eigenaar nog goed te hanteren, toen ik dr thuis in het terrarium deed en een week later eruit haalde vloog ze de bak uit en greep me bij mn arm := ( temparatuur enz was hetzelfde als bij de vorige eigenaar, oorzaak geen idee. Was een opwelling denk ik :=
Ik was tijdens een dienst bij de dierenambulance onverwachts gebeten door een kat, die liet dus niet meer los, die beet door mijn hand heen tussen mijn pink en ringvinger door, kraakte goed maar gelukkig goed afgelopen, alles doet het nog :D
Zal straks even de foto's opzoeken voor je :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:04

cherell0 schreef:
De adv. Spreekt voor zich vrees ik ...( ik deed dit eerst via pb , maar vind eigenlijk dat iedereen hem zien mag .)

http://link.marktplaats.nl/766085539

Mooie slangen

Groot gelijk !! maar marktplaats is toch openbaar? waarom zou het hier niet geplaatst mogen worden?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:05

Fiffill schreef:
Nee je kunt het verder niet zien.
Hoop dat een schot voldoende is, ze kunnen vrij stressgevoelig zijn met kleintjes. Vandaar ook dat je de 1e twee weken niet bij de jongen mag kijken. Scheelt wel dat ze al kleintjes heeft gehad, ben benieuwd of ze echt zwanger is!

Het is in ieder geval een houten schot, het is dan ook helemaal afgesloten, dus ze kunnen elkaar niet zien ofzo.
De vorige eigenaar heeft de papa er toen ook bij gelaten, dat zou dan weer niet mijn keuze zijn, maar toen is het gelukkig goed gegaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:07

Dat zou wel goed moeten zijn denk ik dan.
Snap echt niet dat mensen de man erbij laten zitten... :n Sowieso beide geslachten bij elkaar houden is 1 ding maar de man bij de kleintjes laten zitten dan mag je echt van geluk spreken dat ze niet zijn opgegeten. Verstandig om ze te scheiden!

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:13

cherell0 schreef:
De adv. Spreekt voor zich vrees ik ...( ik deed dit eerst via pb , maar vind eigenlijk dat iedereen hem zien mag .)

Mooie slangen

Ligt het aan mij of zitten ze voor 3 chins in een wat kleine en vieze kooi?

Edit: Zuidholland ligt ongeveer aan de andere kant van het land, shoot.
Laatst bijgewerkt door Erwtje95 op 29-01-14 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:14

Leuke slangen :) Nu kan ik niet wachten totdat ik ook jonge regius heb. Bij die van mij kan ik gewoon in de bak komen, kijkt wel. Maar doet verder niks. Dus zal met oppakken ook wel zo zijn dan.

En ja katten kunnen goed hard bijten :\

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:14

Tessa_93 schreef:
cherell0 schreef:

Mooie slangen

Groot gelijk !! maar marktplaats is toch openbaar? waarom zou het hier niet geplaatst mogen worden?

Ja idd , dus eigenlijk maakt het niets uit .
Maar ik weet de omstandigheden er om heen ook niet , en wil niemand zomaar publiekelijk afkraken ofzo .

En dat heb je goed gezien , ook staat er geen badzand en water ook niet gespot :(

Ik bedoel maar , mijn vogels zitten ook tijdelijk kleiner gehuisvest tot ik een buiten volière kan neer zetten .
( niet dat ze nou extreem klein zitten , maar heb er ook commentaar op gehad)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:15

Las net over beten...

Ben wel een aantal keer gebeten. Maar een x vergeet ik nooit meer.. Mijn boa dame van ruim 2 meter pakte mij in mn hand en. Begon te wurgen zeg maar... Mijn moeder heeft toen een fles listrine gepakt en een paar drupjes in de bek gegooit. Toen liet ze gelukkig los. Dat was wel eng. Waren ook wat tandjes afgebroken en in mn hand blijven zitten. Dat kan flink onsteken dus kreeg antibiotica en toen zijn ze eruit gegroeit :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:18

Dat is nog wel iets om over na te denken. Wat als ie die van mij niet los laat :+ Mijn vader komt dan echt niet in de buurt, ben ik bang :')

Mijn vader had een domme collega die een tijgerpython in zijn eentje hanteerde. Totdat beestje wel begon te wurgen. 3 man hebben hem inclusief onder de koude douche gezet. En toen liet ze langzaam los. Collega had nog wel paar weken last van zijn ribben.

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:19

Arme beestjes! Als ik nu een fatsoenlijke kooi had en een optie om ze op te halen had ik het meteen gedaan. Voel me altijd zo machteloos als ik zie dat beestjes slecht gehouden worden.

Is er geen opvang in zuid Holland oid?

Edit: Ik dacht ook dat ik ergens had gelezen dat je chins beter geen sla oid kan voeren ;C

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:53

love_western schreef:
Dat is nog wel iets om over na te denken. Wat als ie die van mij niet los laat :+ Mijn vader komt dan echt niet in de buurt, ben ik bang :')

Als het je hand o.i.d. is: onderdompelen in een emmer/ bad met water zodat de slang los moet laten om naar adem te happen :j heb ik een keer moeten doen met een Groene boompython (of een hondskopboa? Weet t niet meer, was groen iig := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:57

Ik heb ooit ( Animal Planet volgens mij) gehoord dat als een wurgslang je pakt, je de staart om moet dubbelvouwen. Omdat hier erg veel zenuwen eindigen doet dit erg zeer. Natuurlijk is het gewoon dom om zo een slang in je eentje te hanteren, maar als de nood aan de man is moet je wat :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:07

Ruth1995 schreef:
Arme beestjes! Als ik nu een fatsoenlijke kooi had en een optie om ze op te halen had ik het meteen gedaan. Voel me altijd zo machteloos als ik zie dat beestjes slecht gehouden worden.

Is er geen opvang in zuid Holland oid?

Edit: Ik dacht ook dat ik ergens had gelezen dat je chins beter geen sla oid kan voeren ;C

Vast wel , maar zelf zal hij ze niet brengen ( ik vind het al fijn dat i er iig een ander huis voor zoekt)
En ik ga niet dieren kopen om ze vervolgens weg te geven ;)

En betreft de sla zou goed kunnen , daarvoor lig ik er al te lang uit

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:33

Iemand ervaring met Humos bodembedekking voor slangen ? schijnt goed vocht vast te houden. Ik heb er nog nooit van gehoord :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:40

Ik gebruik turf. Is volgens mij bijna hetzelfde.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:08

Ruikt dat niet heel erg ?

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:13

Wij gebruiken reptibark bij de slangen , houdt ook goed vocht vast .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:15

Nee ik ruik niks. Gebruik het ook al jaren bij de slakken.

Ik kan morgen opzoek naar een nieuwe warmtekabel ;(

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:16

ja bark ken ik inderdaad. vind dat zelf niet echt fijn spul. ik heb er nu grasmatten in liggen, kan dat goed steriel houden :)

mijn vernevelaar heeft het begeven -O-

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 03:20

love_western schreef:
Hoe groot was je boa toen? En ben benieuwd naar de foto's :o

Ik hou mij gewoon voor dat het niet pijnlijker kan zijn dan die kattenbeet van vorig jaar. Kan goed tegen pijn, maar werd toen redelijk lichtjes in mijn hoofd. En 2 mooie rondjes als litteken over gehouden. Heb er trouwens ook nog een foto van _O-

De boosdoener:
Afbeelding

Had een dik vest aan op het moment dat ze uithaalde :) En dat is ook wel mijn geluk denk ik :))
Had een aantal dagen een raar slaperig gevoel op de plek waar ze gebeten had.

Dag 1 ( links afdrukje van de bovenkaak, rechts paar gaatjes van de onderkaak )
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7MT3MLCE.jpg

Dag 2
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KHEFYF6M.jpg

Dag 4
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ZKEB86PM.jpg

Dag 7
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-37I6B3BF.jpg

Had op het moment toen ze beet geen ontsmettingsmiddel bij de hand ( woonde in het strandhuisje en daar lag alles dus, niet zo slim :roll: ) Toen ik daar aan kwam wat het al dicht, dus vond het wel goed zo, heb het sowieso niet zo op ontsmettingsmiddel enz :')

Uiteindelijk alles goed gekomen. Als je nu goed naar mn arm kijkt dan zie je wel nog de gaatjes zitten van het bovenste gedeelte van de bek, onderkant is mooi genezen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:15

Slangenbeten stellen echt weinig voor idd :))

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:30

Humus is het verterende blad/hout en beestje op de bovengrond van het bos ( niet te vergelijken met compost)
Het schijnt goed vocht vast te houden , binnen kort weet ik meer gezien ik het besteld heb voor m'n miljoen poot .

Wat balen lw en Tessa :(

Mooie boa <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:45

Ah, die chinchilla's in dat kleine vieze kooitje. :( Wat kunnen mensen dieren toch vreselijk tekort doen. :n

Fiffill schreef:
RP ik zat even op je Facebookpagina te kijken (ik zwijmel weg hier <3 ) en wat heb je toffe kooien, waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

De aluminium kooien komen van verschillende bouwers, maar het meest enthousiast ben ik over de twee die van Volierebouw Gelderland komen. Daar is de prijs dan ook naar, maar de kwaliteit is echt heel goed. Mooie afwerking en ook na (jaren) intensief gebruik nog netjes en mooi. Twee anderen komen van hobbybouwers en die zijn prima bruikbaar, maar hebben wel wat minpuntjes (kieren waar vuil in gaat zitten, scheve deurtjes etc.).
De andere kooien zijn 'standaard' rattenkooien, de Royal Suite is ook wel fijn in gebruik trouwens maar die heeft plastic onderplaten en laat dat nou net geen goed idee zijn met KNAAGdieren. :+ Daar zijn alle hoeken dus al uitgeknaagd.

Poeh, zo'n slangenbeet lijkt me niks. Ik heb wel regelmatig bijtende ratten hier en dat kan ook flink hard gaan, maar een slang vind ik toch een beetje eng. :o Misschien ook omdat ik er verder niet bekend mee ben.