Kaplaars schreef:Wat gek eigenlijk hè? Dat mensen dan zich bepaalde rechten toe-eigenen.
Ik lees gewoon op de achtergrond met jullie mee, maar nu heb ik een vraag.
Ik heb mijzelf dus bij een fokker op de wachtlijst laten zetten, maar nu heb ik een andere fokker gevonden die mij ook heel erg aanspreekt. Kan iemand mij de wachtlijst/puppykoper/rashonden etiquette uitleggen? Is het not-doen om je bij 2 fokkers te laten inschrijven? Of juist normaal? En vertel ik dat er dan ook bij?
Edit: ik heb nog geen contact met fokker 2, en beide zijn fokkers met ongeveer 1x in de 1,5 of 2 jaar een nestje.
Het ligt aan de situatie ook. Als jij kiest voor een bepaalde fokker om bepaalde lijnen of moeder/vaderhond en dat aangeeft bij de fokker is het gek als je ook verder kijkt. Als jij voor een fokker kiest om een bepaald ras en niet om een bepaalde hond is het niet eens zo gek, ik zou het zelf wel altijd eerlijk vermelden als je besluit om voor een andere fokker te kiezen of voor een ander nestje te kiezen. Ik vind het zelf heel vervelend als ik zelf achter de mensen aan moet hobbelen of er nog interesse is of niet. Terwijl het even goede vrienden is als je een andere pup gevonden hebt of voor een andere fokker kiest om wat voor reden dan ook.
Geef jij bij voorbaat aan dat je voor mijn nest kiest vanwege vader/moederlijn en geeft dan aan dat je toch verder gaat kijken of bij een andere fokker (met niet dezelfde lijnen) dan ga je bij mij wel van de lijst want dat is gek natuurlijk.