Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 13:07

Ahh gefeliciteerd!

Hier echt even te druk om bij te lezen/actief te posten enzo sorry

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:38

Afbeelding
Vanochtend zijn we terug gekomen vanuit Noorwegen. We hebben een fantastische vakantie gehad en Vidar heeft zich ontzettend goed gedragen. Prachtige hikes gemaakt en we hadden ontzettend veel geluk met het zomerse weer.
De boot blijft spannend. Op de terugweg hadden we veel golven die een harde inslag hadden. We hebben dus een pittige nacht achter de rug. Vidar heeft de hele reis alles ingehouden en heeft alleen maar bij ons op bed gelegen. Gelukkig zijn we nu weer thuis en is hij weer rustig. Hij is en één vakantie een stuk volwassener geworden.

Afbeelding
Vandaag een jaar geleden hebben we hem opgehaald. Time flies! Het frummeltje van 7,5 week is uitgegroeid tot een prachtige stoere hond. Iets wat niet zo vanzelfsprekend was toen we hem net hadden. Vizsla's (ook de draadhaar) zijn laatbloeiers en snel overprikkeld. Zeker één uit werklijn. Dit wisten wij en we hadden ons op heel veel voorbereid, maar ondanks dat, hebben we een enorm zware puppytijd gehad. Hij is veel ziek geweest (o.a. giardia) en zat echt niet lekker in zijn vel. Ik wil even laten weten aan andere Bokkers dat de puppy blues echt bestaan! De puppytijd hoort leuk te zijn, maar soms heb je gewoon een hondje waar het allemaal niet bij mee zit. Het is echt niet erg om je daar verdrietig of gefrustreerd over te voelen. En het is ook echt niet erg om hulp te vragen. Mocht je graag je verhaal kwijt willen of vragen hierover hebben stuur me gerust een berichtje.

Afbeelding
Het afgelopen jaar heeft hij ondanks zijn probleempjes wel de puppy jachttraining en jonge honden jachttraining afgerond. We zijn bewust niet verder gegaan met de zomer training omdat we niet meer lekker meekwamen met het niveau en omdat we wilden focussen op stabiliteit in en om het huis. Na een lange pauze hebben we nu sinds een paar maanden privé jachttraining om de puntjes op de i te zetten en dat gaat heel goed. We hopen hem komend seizoen mee te kunnen nemen in ons jachtveld.
Alles is dus helemaal goed gekomen en we zijn ontzettend blij met hem. Op naar het volgende jaar!

Afbeelding

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:14

Wat heeft Maisie een mooie aftekening op haar kop <3 Succes met het laatste weekje wachten!

Mooie post Pippa :) Fijn dat jullie op jullie pootjes terecht gekomen zijn, en Vidar is idd ineens een hele hond! Knappe snorremans <3 Veel plezier met hem tijdens de jacht. Jullie moeite zal zich vast terug betalen in een fijne, stabiele hond :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:18

Wat een mooie post Pippa! <3
Hier ook druk, we hebben Dobbel nu bijna een week. Wat een leven in huis haha! <3 Ontzettend blij met hem, echt een leuk hondje!

Volgende week begint de puppycursus.
Afgelopen maandag ook al een fotoshoot gehad, en ondanks dat we hem pas 2,5 dag hadden kon hij super netjes los en bleef bij ons. Sowieso loopt hij prachtig aan de riem, terwijl hij dat niet kende toen hij bij ons kwam. _O_
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond of morgen gaan we voor het eerst naar het strand. :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 21:09

Wat is Dobbel leuk zeg <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 21:28

Ohh wat snoezig <3

Ik zou dobbel dus steeds “afkorten” door dobby _O-

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:43

Ik kom me ook weer melden in dit topic

Een paar weken gelden heb ik gioia mijn dwergpoedel in moeten laten slapen. Ze kon niet meer staan of lopen, dan is het toch echt klaar (na jaren klachten)
Afbeelding

En we zijn 2 weken geleden een heel leuk nestje tegengekomen waar nog een teefje beschikbaar was.

Dit is lilo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een kruising cocker spaniel met poedel. Een heerlijk drukke pup waar ik goed moet kijken wat ze nu weer aan het uitvreten is :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:43

Oh leuk zeg! Haha ja het is een hele omslag om van een oude hond naar een jonge stuiterbal te gaan _O-

Net weer foto’s gekregen van de fokker <3
Morgen voor de laatste keer op bezoek en dan mogen we Maisie volgende week vrijdag ophalen *\o/*

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:35

Wat is ze schattig!! <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:55

Wat een dotje Imandra, ze heeft wel vrij veel wit aan deze kant, of niet? Andere kant net zo?

Arrabella, nog gecondoleerd met Gioia, wat had ze, dat ze zo jong zo slecht ging?
Hopelijk veel plezier met je nieuwe pup, waarom voor deze combi gekozen?
En Dobbel, wat een schatje <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:09

fannetje schreef:
Wat een dotje Imandra, ze heeft wel vrij veel wit aan deze kant, of niet? Andere kant net zo?

Arrabella, nog gecondoleerd met Gioia, wat had ze, dat ze zo jong zo slecht ging?
Hopelijk veel plezier met je nieuwe pup, waarom voor deze combi gekozen?
En Dobbel, wat een schatje <3

Ja klopt, ze is heel licht. Amper vlekjes :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:18

Oooh wat een schatje imandra!!!

@fannetje: gioia had sinds haar 4de problemen met mank lopen. Vanalles onderzocht bij osteopaten geweest alles. Het werd met de jaren steeds iets erger. Sinds april heeft ze bijna iedere dag pijnstilling gehad en op een ochtend kon ze niet meer opstaan. Hoe graag ze ook wilde. Staan lopen of ontlasten ging niet meer. Dan is het voor mij klaar. Het moet wel nog eerlijk zijn.

Ik wilde graag weer een hondje met een wavy of krulbacht. Een donkere hond en een teef.
Cocker spaniels vind ik ook heel leuk, en toen we deze combi zagen waren we meten verliefd.
De moeder wordt gebruikt in de jacht, dus een echt werkhondje.

Vandaag haar wel lekker de snoet geschoren. Ik houdt daarvan en het is lekker schoon. Geen idee of we het zo houden in de toekomst of kort houden, maar als ik het wil moet ik er nu mee beginnen.
Het is nog niet helemaal zoals het hoort, maar dit was de eerste keer scheren bij de bek. Dat is spannend(al is de afleiding van de likmat wel super helpend).
Afbeelding

Gister kwam ik erachter dat haar zusje naar iemand gegaan is die bij dezelfde agility club getrained heeft. Echt zo leuk :D die gaan we dus nog wel eens meeten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:45

Cursebreaker, zalig zo'n auto waarmee je gewoon lekker je ding kan doen met Arya! Ben benieuwd hoe je het uiteindelijk gaat inrichten.

amy_leftover, hoe leuk!! En inderdaad, op weinig tijd kunnen ze al ontzettend veel verder staan. Had je er een goed gevoel bij?

kiwiwitje, gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat je dan enorm trots bent <3 Mooie commentaren ook. Heb je al een gouden mandje gevonden? Zo sneu...

Hennos, wat spannend! Die foto van de twee samen, echt een koppel zo :D

Warboel, prachtige foto's. Die badjas heft Chipito ook, zo grappig :D Hopelijk voel je je al wat beter nu... Hier drie weken geleden ook corona gehad, nog niet 100%... Rustig aan doen.

Imandra <3 Maisie

Pippa13, wat een reis! En zo leuk om die foto's naast elkaar te zien. Je hebt zelf denk ik niet snel door hoe snel ze groeien, tot je het zo naast elkaar ziet. En lief dat je je pb-box aanbiedt, als het ooit nodig blijkt.

Captain, wat een knapperd <3 *Smelt* Ik heb een voorliefde voor dalmatiërs, prachtig.

arabella2000, veel sterkte, maar hou dat kleine grut maar goed in de gaten, haha }> Kan je wel al je liefde aan kwijt :(:)

Hier was het vorige week zaterdag eindelijk zo ver! Chipito is in the house :')
Doordat ik pas zo laat wist dat hij bij ons mocht komen, was er weinig voorbereidingstijd. Onze vakantie was ook al geregeld met het werk, dus afgelopen week (en komende week) moesten we even overbruggen. Werken + nieuwe puppy is even zoeken :D
Maar ik zou hem al niet meer kunnen missen, ook al is het met momenten een land shark.
Heb even een fototopic gemaakt: [BB-ITP] Puppy Chipito!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:04

@ tieneke: zeker! In eerste instantie hadden we een teefje uit het eerste nest toegewezen gekregen, maar overeengekomen als er genoeg teefjes in het 2e nest zaten, dat we naar dat nest zouden doorschuiven. Vond dat wel een beetje ondankbaar voelen van mezelf, maar ik heb vanaf het begin aangegeven voorkeur te hebben voor die combinatie :o ben ook blij met die keuze, hoewel mijn zoon helemaal weg was van een teefje uit het eerste nest :+
Het voelt allemaal nog wel een beetje onwerkelijk, maar dat komt vast nog bij een volgend bezoek en zodra duidelijk is welke bij ons komt wonen :j

Hoe gaat het met Chipito? Voelt ie zich al thuis??

@ arabella: wat kan die onschuldig kijken zeg :))

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:12

Als het concreet wordt, is dat inderdaad toch nog een beetje anders en pas dan dringt het door. Maar goed dat je bij je gevoel en wensen bent gebleven.

Chipito voelt zich heel erg thuis, haha. In de puppyren buiten zonder mij, in of uit beeld, vindt hij nog lastig. Maar we oefenen er veel op. Hij is heel erg aanhankelijk bij mij, is op zich fijn, maar hij moet er ook mee om kunnen als ik er niet ben. In de hondenschool daarstraks werd hij nog maar aangeraakt door de instructrice en ik gaf de leiband aan haar...groot drama. Dus tot nu toe heb ik hem elke dag aan nieuwe dingen blootgesteld en is hij een paar keer bij mijn moeder gebleven (als ik naar kantoor moest). Van die dingen helpen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:47

@Imandra oh wat een dotje is Maisie! Leuke naam ook! <3 Apart met die lichte vlekjes. Wat een lekker pluizenbolletje :D

@arabella2000 gecondoleerd met Gioia, sterkte! Leuke pup, lijkt me wel een pittige kruising of niet?

@Tieneke ben nog niet helemaal opgeknapt helaas, vanochtend ook weer met een enorm snot hoofd en keelpijn wakker geworden dus het schiet nog niet echt op.
Wat heerlijk dat Chipito thuis is, geniale naam :D Hij heeft onwijs mooie oogjes zeg, knap hondje <3 heel erg veel plezier van 'm, maar dat zal vast goedkomen!

--

Ik wilde nog een vergelijkingsfoto van Otje met Appa maken maar ging niet helemaal soepel... Ze hadden er geen zin in :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:02

Chipito is echt een prachtig hondje zeg, wow! <3 :oo

Haha, warboel foto's maken van 2 dieren is inderdaad een uitdaging. Als je er net 1 op de foto hebt kijkt de ander de andere kant op. :+

We hebben hier onze handen vol aan Dobbel, het is echt een terrorist. :+ Maar wel lief. :+
Gisteren heb ik hem meegenomen naar stal. Mijn paard was zo voorzichtig met hem. Heel bijzonder om te zien. <3
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:27

Die Appa groeit zo hard <3

Dobbel is ook ontzettend leuk zeg, ik ben echt benieuwd naar hoe die uitgroeit :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 07:18

Lief tieneke!

We hebben gister een fijne kennismaking gehad met mensen. Als t klikt tussen de honden mag ie snel verhuizen.

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:18

Wauw wat een hoop leuke, schattige pups zijn erbij gekomen!

Hier ook niet zoveel meer gepost en eens in de zoveel tijd lees ik alles bij haha!

Met Woody gaat het goed!
We gaan lekker met de hoopers, dogfrisbee en wandelingen.

Heeft er iemand goede ervaringen met een potenbalsem, en welke? Ga het toch overwegen omdat de combinatie zwemmen en verhard lopen funest is voor zijn zooltjes.

Qua hoopers heb ik m'n startlicentie binnen voor wedstrijden en ga me 17 juli gelijk inschrijven voor de eerste wedstrijd 3 september in bergen op zoom! Zo benieuwd!

De KV waar ik les is zo fijn, er zijn nu 2 Gates besteld omdat we deze nog niet hebben en de instructrice wil de opleiding voor nadac instructeur gaan doen. Ze helpen me zo op weg!

Wat zijn must-haves voor een wedstrijd? Pin heb ik, tent kan ik lenen.. bestaat er zoiets als een soort fleece "jachtlijn" met stop (die je dus niet strak trekt) zoiets lijkt me ideaal voor wedstrijd gezien ze niks om mogen hebben + eind leuk trekspelletje

Zijn ook gestart met muilkorf training maar toch twijfels bij de muilkorf, zit naar mijn idee niet fijn. Toch te klein, maar maat groter gaat hij niet meer met bandjes passen

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 07:21

Je kan bij FG doggear muilkorven op maat laten maken. :)

Potenbalsem vinden wij fijn van vetramil.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:17

meisie94 schreef:
Heeft er iemand goede ervaringen met een potenbalsem, en welke? Ga het toch overwegen omdat de combinatie zwemmen en verhard lopen funest is voor zijn zooltjes.

Hier groot fan van Musher's secret paw protection wax. Wel niet altijd makkelijk hier te krijgen .

Succes alvast met het Hooper debuut!

---------------

Hier hebben we het honden kind een lading aarde gegeven om op los te gaan. Het is een succes!

Ook is hij gisteren weer goedgekeurd door de fysio. Altijd fijn als hij er weer met flag en wimpel doorheen komt. Met het zwemmen maakt hij niet graag een bocht naar rechts - hij maakt liever een driekwart cirkel linksom. Ze kon niks vinden dat dat kon verklaren. Waarschijnlijk door zijn nog onervarenheid met zwemmen (in April heeft hij pas het zwemmen echt ondekt, daarvoor was het vooral pootjebaden).

Vrijdag nog een krappe week naar Drenthe (mijn man doet daar een mindfulness cursus) en dan is het echt bijna vertrek tijd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een een Paar fotootjes van de dogsurvival in Eersel :). Was echt top!

Afbeelding

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:29

Wat een super leuke foto's weer en wat ziet die dog survival er mega leuk uit.

Ik ga zaterdag kijken voor een nieuwe (eventueel elektrische) fiets. Freek is nu ruim 5 maanden en woog afgelopen zaterdag bij de dierenarts net geen 6kg. Ik ga er dus wel vanuit dat hij (ruim) onder de 10kg zal blijven.

Hoe doen jullie dit met de kleinere hondjes? Ik zat te kijken naar een fiets met zo'n rek aan de voorkant en dan de hond vastmaken in een fietskrat? Of een reistas te kopen en dan hond met reistas in de fietskrat zetten? Ik wil dat hij veilig zit, er niet uit kan springen of heen en weer door de krat kan banjeren en het ook enigszins veilig is mochten we een keer vallen...

Ben benieuwd of er hier mensen zijn die met de pup/hond fietsen!

Afbeelding

tinker_sallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:22

Wij fietsen zo rond. Mandje erover hoort er niet bij maar heb ik er zelf aan vastgemaakt. En horgaas rondom vastgemaaid eraan tegen de vliegen.
Dit mandje kan tot 7 kilo dragen.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:25

Een mandje tot 7 kilo vindt ik een beetje te spannend. Ik vermoed zelf namelijk dat hij ergens tussen de 7-9 kilo gaat wegen en dan heb ik er straks niks meer aan.