De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:03

MoppieFilou schreef:
HorseTimeXL, fijn dat het rustig is daar nu!

Utopia, <3 <3 <3 <3 Ik vind die witjes zooo leuk!

NAIWHL, dankjewel! En ja, daar heb je gelijk in!
Wat een leukerd is hij! En super dat de koppeling zo vlot verloopt.

Hier is de ren ein-de-lijk grotendeels af geraakt *\o/* . Moet alleen de bloembakken en het lichtsnoer nog ophangen morgen.
[ [url=m/vuBr1h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZQ2ihM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ku2hsP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a5cPzd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wdMa7P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tHwcQu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H11h8n.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ClETcy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet meer wie de tip heeft gegeven voor dat bordje/plankje, maar alleszins bedankt! Het is heel leuk geworden zo :D

Prachtig zeg! Hier is alles gelukkig nog steeds helemaal rustig en ook Roos zoekt Bram continu op en andersom. Dus absoluut geen spanning oid meer dus hopelijk blijft het zo. Vond het zo sneu dat Roos een gil gaf. Bah. Had verder geen wondjes oid.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:41

_San87_ schreef:
NAIWHL schreef:
Ik weet niet waar je woont San, maar ik ben heel erg blij met mijn opvang waar ik de konijnen gehaald heb. Konijnenopvang Maaike in Beuningen (ov) zitten ook leuke koppels of kunnen ze voor je samenstellen. :j
En ik had in het begin de fout gemaakt konijnen te onderschatten. Dat doe ik niet meer :')

En echt heel mooi MoppieFilou

Ik zit in Rhenen. Beuningen is dan absoluut goed te doen, ik ga eens kijken +:)+.

Overijssel Beuningen is het. Hoop dat mijn (ov) duidelijk genoeg was. Want daar ging het gister in gesprek met mijn man ook al mis.

Het beste kan je even bellen of een whatsapp sturen. Maaike haar 06 staat wel op haar website. Het bereik daar telefonisch is dramatisch op zijn zachtst gezegd.

Ziva en Ricciardo (we vernoemen de konijnen nu naar de F1) gaan steeds beter met elkaar. Ziva zoekt hem steeds iets meer op. Foto vanuit de woonkamer genomen:

Afbeelding

Het is hier overigens hondenweer. Iedereen zit droog, maar alleen Checo en de cavia’s hebben besloten dat je ook in het hok lekker zit... rare beesten...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:49

Haha wat grappig. Hier valt het mee. Maar de eerste keren dat ze te maken kregen met regen zaten ze buiten en toen zaten ze echt in een dubio. Maar gingen toch uiteindelijk het hok weer in.

Ze hebben gelukkig ook allebei het nachthok goed in de gaten. Roos vond het vooral heel spannend maar die gaat nu ook van boven naar beneden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:35

NAIWHL schreef:
_San87_ schreef:

Ik zit in Rhenen. Beuningen is dan absoluut goed te doen, ik ga eens kijken +:)+.

Overijssel Beuningen is het. Hoop dat mijn (ov) duidelijk genoeg was. Want daar ging het gister in gesprek met mijn man ook al mis.

Het beste kan je even bellen of een whatsapp sturen. Maaike haar 06 staat wel op haar website. Het bereik daar telefonisch is dramatisch op zijn zachtst gezegd.

Ziva en Ricciardo (we vernoemen de konijnen nu naar de F1) gaan steeds beter met elkaar. Ziva zoekt hem steeds iets meer op. Foto vanuit de woonkamer genomen:

[ [url=m/3RhT3U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is hier overigens hondenweer. Iedereen zit droog, maar alleen Checo en de cavia’s hebben besloten dat je ook in het hok lekker zit... rare beesten...

Ja, weet ik. Is te doen :j.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:15

Gigixponys schreef:
Ooh wat een prachtig nestje weer! Van welke combi? Droppie?

Ja klopt! :D Da's de papa.. en de mama is Minty:

Afbeelding

Haha, dank voor alle leuke reacties <3 Het blijft ook een feestje :D

Wat een prachtig hok is het geworden zeg!! Ben benieuwd naar als de lampjes eraan zitten :D :+:

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:19

Knap hok geworden MoppieFilou
Naambordje laten maken door Seven op bokt? Dan was ik die tip gever :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:12

NAIWHL, wat is die nieuwe ram leuk zeg! :D

_San87_, stichting Flappus ook geprobeerd? Die hebben er op dit moment meer dan honderd zitten. En mijn ervaring is dat ze altijd met 1-2 dagen reageren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:05

Mjetterd schreef:

_San87_, stichting Flappus ook geprobeerd? Die hebben er op dit moment meer dan honderd zitten. En mijn ervaring is dat ze altijd met 1-2 dagen reageren.

Thanks, ik heb ze meteen gemaild +:)+.

MoppieFilou

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:44

Utopia, dankjewel! :D De lampjes zitten er ondertussen aan maar ik ga jullie nog even in spanning houden tot het donker is haha :P

Art_Ificious, dankje! Ooh ja jij was het inderdaad haha! Nog eens bedankt in dat geval :))

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:58

Dat het maar snel donker is ben zoo benieuwd naar de verlichting. :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:28

Haha ik ben ook erg benieuwd. Ik wil ook mooie lichtjes gaan ophangen haha. Hier gelukkig alles nog heel rustig. Geen gekke incidenten geweest. Zag ze vanmiddag wel een keer nog even 2 sec vlinderen maar nu rende roos gewoon weg.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 23:18

_San87_ schreef:
Mjetterd schreef:

Leuk! Ben benieuwd of het wat wordt.
Ben je op zoek naar 1 koppel?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 23:25

Mjetterd schreef:
_San87_ schreef:

Leuk! Ben benieuwd of het wat wordt.
Ben je op zoek naar 1 koppel?

We hebben een best knappe ruimte, en zouden dan ook best wat meer dan 2 konijntjes een fijn thuis willen bieden.

We weten alleen niet welk aantal mooi zou zijn en of dat allemaal samen gaat, natuurlijk. Ik dacht zelf aan 3 of 4 konijnen. Ik heb die vraag ook aan Flappus voorgelegd, ik ben benieuwd waar zij mee komen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:33

Art_Ificious schreef:
Dat het maar snel donker is ben zoo benieuwd naar de verlichting. :D

Ik ga jullie moeten teleurstellen :') . Het zijn lampjes op zonne-energie en ze hebben volgens mij niet meer genoeg tijd gehad om te kunnen opladen gisteren... Het zal dus voor vanavond worden!

HorseTimeXL schreef:
Haha ik ben ook erg benieuwd. Ik wil ook mooie lichtjes gaan ophangen haha. Hier gelukkig alles nog heel rustig. Geen gekke incidenten geweest. Zag ze vanmiddag wel een keer nog even 2 sec vlinderen maar nu rende roos gewoon weg.

Super dat het nu wel weer prima gaat tussen hen!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:56

Ik heb even terug gezocht _San87_, wauw wat heb je een mooie ren! Daar kunnen er zeker wel 4 in inderdaad.

Al een idee wat je wil qua konijnen? Ook nog een Vlaamse reus o.i.d. er bij :)?
Deze vind ik leuk! Als ik er nog 1 bij zou nemen dan zou ik deze kiezen.
https://flappus.nl/dieren/doortje-1768/

Helaas betekend dat dat ik met 7 konijnen dan die kant op moet, daar heb ik geen zin in :'). Alleen ze allemaal vangen ben ik 3 uur verder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:05

Mjetterd schreef:
Ik heb even terug gezocht _San87_, wauw wat heb je een mooie ren! Daar kunnen er zeker wel 4 in inderdaad.

Al een idee wat je wil qua konijnen? Ook nog een Vlaamse reus o.i.d. er bij :)?
Deze vind ik leuk! Als ik er nog 1 bij zou nemen dan zou ik deze kiezen.
https://flappus.nl/dieren/doortje-1768/

Helaas betekend dat dat ik met 7 konijnen dan die kant op moet, daar heb ik geen zin in :'). Alleen ze allemaal vangen ben ik 3 uur verder.

Ja, haar vind ik heel erg leuk <3. We zijn sowieso wel van de hangoren.

Heb jij je alle 7 samen zitten?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:08

Ik heb 1 hangoor en het is echt mijn favo <3. Zo relaxt en chill.

Ja ik heb ze alle 7 bij elkaar zitten :D. Eerst 3 en toen bij Flappus laten koppelen tot een groep van 7 (3 van de opvang, 1 van een kennis)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:37

Zo met terug van de dierenarts. Rosie was beetje afgevallen. Maar die bleek ook beetje laat van snot te hebben. Dus die mag 2 weken ab. Jerry was super braaf.
En beide weer geënt.

Afbeelding

En wat betreft hangoren, ik zeg al jaren ik wil er een hangoor nijn bij. Maar ja, ik laat het altijd vd opvang afhangen wat past bij wat ik al heb.
De volgende wordt een hangoor! Ik ga een statement zetten. Waarbij ik hoop dat het nog lang niet hoeft natuurlijk.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:44

Wat een knapperds heeft Flappus zitten trouwens <3 Even stiekem gekeken haha.
Ik kan je de Franse hangoor wel aanraden, eens een Fransje altijd een Fransje :')

Luna gaf mij net weer een hartverzakking :Z
Afbeelding

Enne, past precies toch?!?! _O- :') :') :')
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:47

Oh née Luna ligt daar echt niet handig. Zou ook gelijk het ergste denken als ik een konijn zo aantref.

Gelukkig niets aan de hand :D

Klein vraagje.
Vanaf wanneer kan een castratie? Mijn mannen zijn nu bijna 4 maanden oud. Wil hen sowieso gecastreerd hebben. Moest er dan toch eens ruzie komen tussen hen kan ik er gemakkelijk een voedster bij zetten.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:52

Vanaf 12 weken. Je zou ze zelf even kunnen omdraaien en kijken/voelen of de ballen er zijn, als die er zijn dan kunnen ze ook eraf :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:02

Het gaat hier nog steeds helemaal goed. Hier trof ik ze net heerlijk duttend tegen elkaar aan. Wat kan je daar zelf ook lekker ontspannen van worden zeg <3.

En wat blijft het toch heerlijk dat ze nu gewoon buiten zijn. Had verwacht dat ik er heel veel moeite mee zou hebben, want ja binnen is wel gezellig. Maar ik had ze binnen nooit al die ruimte kunnen bieden die ik nu buiten voor ze heb. Al zou ik ze opsluiten in hun buitenhok dan hebben ze nog ruimte genoeg.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:28

Mjetterd schreef:
Ik heb 1 hangoor en het is echt mijn favo <3. Zo relaxt en chill.

Ja ik heb ze alle 7 bij elkaar zitten :D. Eerst 3 en toen bij Flappus laten koppelen tot een groep van 7 (3 van de opvang, 1 van een kennis)

Leuk zeg. Wij hebben vroeger idd hangoren gehad en het karakter is inderdaad leuk.

Ik heb antwoord van Flappus dat ze meerdere dieren hebben zitten, koppels, maar ook nog niet gekoppelde dieren. Ik denk dat we na ons weekend weg maar eens gaan kijken :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:29

_Tarzan schreef:
Wat een knapperds heeft Flappus zitten trouwens <3 Even stiekem gekeken haha.
Ik kan je de Franse hangoor wel aanraden, eens een Fransje altijd een Fransje :')

Luna gaf mij net weer een hartverzakking :Z
[ [url=m/57FCtP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enne, past precies toch?!?! _O- :') :') :')
[ [url=m/7UOVS3.jpg]Afbeelding[/url] ]

:))!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:35

Wat een heerlijke foto's weer hahaha.. geweldig :D

Wel jammer dat we nog steeds geen lampjes-foto's hebben :') Ik moet ook nog steeds verlichting bij de konijnen hebben.. is bij ons aan de rand van 't bos, aan de zijkant van de schuur, dus echt 0 licht 's avonds := Moet ik toch eens wat aan doen, want bij het laatste rondje voor het slapen gaan is 't hier altijd muisstil en dan is 't stiekem best wel eng _O-

Vandaag weer foto's van de beeebies gemaakt, en beetje gekeken al naar de geslachten.. ze zijn nu 4 weekjes oud, dus je kunt het al een beetje zien :+: Volgens mij heb ik precies 3 vrouwtjes en 3 mannetjes :P :D Voor het eerst foto's gemaakt in onze 'pluktuin' :D <3

Afbeelding