Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ufurio4e

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:29

Bedankt voorde tips!
Het water waar ze nu in zitten is van het andere aquarium. Dus goed water. Ik ga het gehele aquarium verschonen en water van het andere aquarium erin doen. Maar wil een andere bodem. Dus ze mogen hier nog even inzitten gelukkig doe ik dat.
Ik ga nog even de mos toevoegen. Heb ook geen voer meer. Maar denk dat ze de buik wel vol hebben ;)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:58

Ooh dan gaat dit prima hoor! Idd even grote pluk mos toevoegen, slim idee!

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:59

Iemand interesse in stuk hout?
Afbeelding

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:10

Ufurio4e schreef:
Iemand interesse in stuk hout?
[ [url=m/NbSjyX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet helemaal de vorm die ik wil helaas!

Voor de geïnteresseerden (@Safiera), mijn huidige, nog niet in gebruik hout-assortiment en wat ik er voor betaald heb, voor zover ik me herinner:

Afbeelding

Rood = 4 tot 9 euro
Groen = 9 tot 18 euro
Blauw = 18 tot 27 euro

Dat massieve blok rechts was waarempel maar 21 euro, verbaasde me. En midden boven maar 9 euro... De spiderwoods links, die ook groen gekleurd zijn, zaten eerder aan de 14 euro, dacht ik.

De betta is nu Alduin! Dat is een zwarte draak uit het spel Skyrim. Hij is ook behoorlijk actief en veeleisend, een echte draak :')

Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:33

dat het een draakje zou zijn, had ik al gemerkt in je filmpje. Zoveel flair dat die heeft :=
ik blijf hem prachtig vinden!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:40

Ik heb gister de bak van de kogeltjes geverfd aan de achterkant en vandaag is die eindelijk verplaatst naar de woonkamer. Hij heeft vanaf januari op het aanrecht gestaan, maar er stond nu teveel zon op in de middag.. Nu alleen nog een keer wat mooie grote planten halen, het ziet er nog een beetje zielig uit.. _O- Afbeelding

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:55

Waar heb je hem mee geverfd Joanieke? Ziet er mooi uit!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:27

Hoe is het nu met de garnalen? Dat is best even schrikken zeg!

Mooi zo die donkere achterkant van het aquarium. Staat nu ook op een mooie plek.

Mooie naam voor je betta. Ondeugend koppie heeft hij.

Ik heb vandaag een eigen watertest set gekocht. Dezelfde die ze op mijn werk gebruiken. Dan kan ik mooi zelf gelijk meten. Het is geen volledige test enkel ph kh en gh maar had ook wat test trips meegekregen. Ben benieuwd

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:39

Mooie bak JOanieke! Dat donkere staat echt goed, staat ook op een mooie plek op de kast nu.

Bedankt voor de foto en prijzen-indicatie Melyoramel! Mooie stukken hout heb je :j Ik heb nu via marktplaats twee stukjes opgehaald voor elk 5,- Euro.

Uforio4e: Nee dankjewel, in mijn huidige aquarium geen plaats en of er een aquarium bij komt weet ik nog niet. Hoop dat het met de garnalen goed gaat?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:19

Met een test potje van perfection, kleur zwart.. :D

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:21

Pfff nou m'n l nummer is wel kieskeurig hoor. Zeggen ze groente voeren maar ja hij vind niks lekker. Komkommer, paprika, broccoli, bloemkool, courgette vanalles is al de revue gepasseerd maar hij haalt z'n neus er voor op :(

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:00

Ik geef l nummers nooit groente.. ze krijgen wel van die wafeltjes extra maar verder eten ze met de rest mee

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:11

Ik geef ze hier wel is komkommer en dat vinden ze wel erg lekker.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:36

ik alleen courgette.
heb alleen nog een ancistrus op het werk zitten en die krijgt 2x per week een stukje op theelepeltje :j
en die is vooral gek op het schilletje.
ik kook het ook niet,gewoon zo er in doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:21

Ik ben echt verbaasd wat ik vandaag aantrof een gup was in de pomp gezogen, waar het snoer boven uit komt daar zat ze voor de helft in gezogen. Ze was ook nog maar net dood. Dit moet toch niet kunnen?

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:28

Ooh poeh, heb je een intern filter (in het aquarium)?
Het zou niet moeten, maar ik dat idee wel vaker met ingebouwde filters, je moet ze vaak aanpassen om ze echt geschikt te maken.
De Superfish Home is een geinig aquarium met filter, maar ik ken 2 mensen die er een hebben, en beide hebben aanpassingen moeten doen om het goed/veilig werkend te krijgen...
Ben daarom zelf wel fan van externe filters.

Over filters gesproken, ik heb een nieuwe besteld voor mijn nieuwe bak die nog moet komen. Het wordt een Oase Filtosmart met ingebouwde thermostaat, dus dan heb ik die niet zichtbaar in het aquarium.

Dus als iemand nog interesse heeft in een Eheim 2213 extern filter, die van mij is binnenkort beschikbaar :')

OH! En een van mijn favoriete webshops, https://www.azaqua.nl heeft vandaag 20% korting op eigen merk spullen, ivm Koningsdag.
Dus ik heb maar weer spullen besteld :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 23:34

Kan iemand mij misschien helpen. Zoals jullie weten vallen jonge guppen en jonge algeneters met bosjes om.

Maar nu ook 2 volwassen guppen, waarvan 1 bijna. Maar opvallend is de witte ontlasting en de rode vlekken op het lichaam. Ik zelf dacht aan flagellaten. Maar voor ik ga behandelen wil ik het zeker weten.

Waterwaardes vandaag gemeten ph 7.5 kh 11 en gh 6

Afbeelding

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 23:42

Deze foto is beter, ik durf even niet te zeggen of ze net bevallen zou kunnen zijn. Maar de rode plekken op haar buik vond ik raar. Afbeelding

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:49

Sorry ik kan je niet helpen geen ervaring mee..hoop dat je een oplossing vind. Altijd zo naar als veel vissen tegelijk sterven.

Ik heb op het moment het probleem dat m'n kh te laag is..3 ik heb al 2 dagen waterwissel gedaan erst 10% en gisteren 30% maar het helpt niet. Balen! Vandaag maar gewoon potje kh plus kopen durf het niet langer aan te kijken

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:29

Ik weet zo ook geen oplossing, wat zijn je andere waterwaardes?

Hier bodemrot in de 1 meter bak. Daarom afgelopen maandag alles eruit gehaald en een grovere korrel filterzand erin gedaan. Zoveel mogelijk geprobeerd de filterbacteriën in tact te houden en hopelijk nu geen problemen meer.

We zijn met z'n tweeën 6 uur achtereen bezig geweest. -O- Leuke hobby af & toe...
(Van 20 zijn we naar 200+ garnalen gegaan, dat was wel weer positief.) :')

Interessant filter de Oase Filtosmart! Daar ga ik me wat meer in verdiepen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:08

Wat een gedoe allemaal zeg. Natuurlijk vind ik het niet leuk dat andere ook problemen hebben, maar het geeft je wel weer het gevoel je bent niet alleen met ellende.

Hopelijk ben je er snel van af van de bodemrot.

Kh kan je inderdaad verhogen met een middeltje. Hier is hij 11 en dat is eigenlijk best hoog.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:41

Melyoramel, coole naam voor je Betta :D ! Ik had nooit zoveel met Betta’s, maar door alle enthousiaste berichten zou je er bijna ook een bakje om neerzetten haha! Ben benieuwd hoe je Oase gaat bevallen trouwens! Ik heb hier mede om de kosten voor de JBL filters gekozen (2x een 1502 en 1x een 902). Vind van die Oase filters wel heel mooi hoe ontzettend makkelijk dat voorfilter er uit te halen is!

J0anieke, erg mooi vind ik met zo’n geverfde achtergrond! Heb ik hier ook gedaan met de Rio125.

L_Rivaldo oh balen van de gup in de filter zeg… Zie toch ook via bv de Facebook groepen toch wel met enige regelmaat dat soort dingen voorbij komen.

Qua die vlekken en de witte ontlasting durf ik eigenlijk niet echt wat te zeggen, maar het ziet er niet goed uit. Allicht even afstemmen met een dierenarts met verstand van vissen?

Marisje76, heb je het water uit de kraan ook opnieuw getest? Misschien dat de samenstelling veranderd is? Kan soms… Ik weet het even niet meer, maar is het een garnalenbakje dat je zulke kleine waterwissels doet? Als de waarde uit de kraan wel goed is zou ik gewoon 60~70% waterwissel doen.

Ann, ahh oliebol, bodemrot is naar. Ik had het hier in de slakkenkweek. De eerste heb ik inmiddels bare bottom, maar wat een rotklus inderdaad… Haha je weet nu in elk geval dat je een goede hoeveelheid garnalen hebt zullen we maar zeggen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:42

Gedeelde smart is halve smart, L_Rivaldo? :D

Met kH middeltjes heb ik geen ervaring, hopelijk krijg je het weer in orde, Marisje76.

MarliesR, toen ik de corydoras venezuelas kreeg, waren sommigen nog best klein. Daarom heb ik wat extra gevoerd met bodemtabletten. Denk dat dit de bodemrot veroorzaakt heeft. Nu wordt er minder vaak gevoerd, plus een grote schoonmaakploeg aan garnalen.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:50

@Ann en @MarliesR - Ben ook benieuwd naar het filter. Deze heeft geen voorfilter die je er makkelijk uittrekt, dat is de Biomaster variant. Maar dat vind ik toch een tikkie lomp voor een 70 liter bak. En de Filtosmart past in mijn kast :j

En omg het is zover! Goed dat ik net alle spullen heb besteld XD
Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:50

Wat spannend, Melyoramel! :)