Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 08:57

Voor niet schrokken met zowel KVV als brok kun je een anti schrok bak/slow feeder fijn gebruiken. Er zijn veel verschillende soorten te krijgen ondertussen en vrijwel allemaal zijn geschikt voor brok en/of vlees. Hier eentje met sterren erin (dankzij kiwi op ons pad gekomen en hij is erg tof!) die we gebruiken om d’r het vlees eens op andere manier te geven als normaal, maar je hebt er ook met golvende designs, soort stekels van verschillende hoogtes, etc.

Voorbeeld (er zijn nog veel meer varianten te krijgen)

Afbeelding

---

EDIT:
Zo kreeg Arya d'r kvv vandaag dus ook in d'r slowfeeder:
En Arya schrokt in principe niet, maar ik doe dit toch regelmatig op deze manier aanbieden om d'r wat langer bezig te houden en wat afwisseling aan te bieden.

Afbeelding

Afbeelding

En daar is ze dan ongeveer 4/5x zolang mee bezig als dat ik het uit een gewone voerbak geef.
Sansa vond het vlees van vandaag ook interessant (ze is, verrassing, kieskeurig haha) en moet met d'r snuitje overal als eerste bij zijn natuurlijk #lifewithacat. Maar er zijn dus nog meer hele leuke varianten van slowfeeders. Als je even google erbij pakt en/of op de gemiddelde dieren webshop kijkt, kom je er al snel veel van tegen.

Voor kvv is de lickimat wobble ook erg leuk om eens naar te kijken. Is een soort kom vorm die wat wiebelt en waar ze ook best wat moeite ervoor moeten doen.

DOUBLE EDIT:

En zo ziet de bak uit na afloopt; 3x schoon gelikt :')

Afbeelding

---

Een verbed met anti slip lijkt me idd ook handig en wat kiwi zegt; als ze op maat gemaakt kunnen worden helemaal. Wel opletten dat je dan een koopt met anti slip eronder (er worden er ook zonder verkocht), dan heb je er het meest profijt van natuurlijk. Zelfs met geschoren haartjes tussen de tenen blijft zo’n vloer voor een groeiende hond vaak te glad als er flink gespeeld wordt. De vloer bedekken met matten e.d. is dan imo ook wel een van de fijnere mogelijkheden/opties - en achter balletjes e.d. aanrennen wat minimaliseren helpt ook.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:45

Een plens water vertraagt wel iets, maar dan gaat het nog hard naar binnen :=

Oh die bakken zijn mooi, maar als je die in de vaatwasser wilt doen, dan moeten ze zeker bijna plat liggen? Ik heb maar smalle vaatwasser, dus zeker die mooie met sterren lijkt mij dan erg veel plek in te nemen. Maar die paarse lijkt mij misschien wel wat. Goed om te lezen dat dat prima gaat met kvv.

yvetjes

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:47

Aaah ik zag eerder fluffy puppy foto’s. Te cute!

Hier ook een snuffelkussen zelf gemaakt en wat puzzels gekocht ook. Heerlijk om te doen samen met je hond(en). Koekjes in huis verstoppen doe ik ook heel regelmatig. Inmiddels zijn de plekken wel redelijk bekend en moet ik ook nadenken waar ik iets verstop hahaha.

Mijn KVV leng is soms aan met water en heb ook een sliwfeeder/ kringelbak bij intratuin gekocht. Die zijn flink groot en hebberiger krullen. Mij spreekt dat meer aan dan bijv jouw sterren CB. Dat lijkt me wat ‘scherp’ door de hoeken. Ook al valt dat vast mee.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:02

_Christina schreef:
Een plens water vertraagt wel iets, maar dan gaat het nog hard naar binnen :=

Oh die bakken zijn mooi, maar als je die in de vaatwasser wilt doen, dan moeten ze zeker bijna plat liggen? Ik heb maar smalle vaatwasser, dus zeker die mooie met sterren lijkt mij dan erg veel plek in te nemen. Maar die paarse lijkt mij misschien wel wat. Goed om te lezen dat dat prima gaat met kvv.

Of gewoon even in warm water zetten en met een sponsje even uitwassen? Zo doe ik het lig en ik heb een grafhekel aan afwassen met de hand maar ook vaatwassers vullen, maar een voerbak/slowfeeder even uitwassen is het werk niet := Ik weet ook eigenlijk niet of die überhaupt in de vaatwasser kunnen, maar gezien het materiaal zal dat best. Ik doe het in ieder geval altijd met de hand.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-01-21 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:03

yvetjes schreef:
Aaah ik zag eerder fluffy puppy foto’s. Te cute!

Hier ook een snuffelkussen zelf gemaakt en wat puzzels gekocht ook. Heerlijk om te doen samen met je hond(en). Koekjes in huis verstoppen doe ik ook heel regelmatig. Inmiddels zijn de plekken wel redelijk bekend en moet ik ook nadenken waar ik iets verstop hahaha.

Mijn KVV leng is soms aan met water en heb ook een sliwfeeder/ kringelbak bij intratuin gekocht. Die zijn flink groot en hebberiger krullen. Mij spreekt dat meer aan dan bijv jouw sterren CB. Dat lijkt me wat ‘scherp’ door de hoeken. Ook al valt dat vast mee.

Nee ze zijn echt niet scherp, is gewoon allemaal met ronde randen afgewerkt zeg maar. Maar er zijn ontiegelijk veel verschillende soorten slow feeders natuurlijk, dus er moet in dat opzicht echt voor elk wat wils tussen zitten imo. Ik heb nu de sterren dan, maar wil gaan afwisselen met oa ook lickimat varianten en andere slowfeeders nog, zoals idd ook die 'swirls' bakken. Maar hier iig 0,0 problemen met de sterrenbak en ik vind 'm zelf echt fantastisch - mijn foto's waren meer om even als voorbeeld te laten zien, maar erboven zie je nog een foto met allemaal verschillende soorten die je nog meer kunt krijgen (en dat is lang niet alles ook)

De sterren hebben ze oa bij pets place, dus mocht je daar eens komen kun je altijd eens kijken irl hoe je ze vind. Met slow feeders is het sowieso wel leuk om met eigen ogen te kijken hoe ze zijn (al ga je in Corona tijd natuurlijk niet even voor de lol naar de winkel natuurlijk, maar mocht je er toevallig eens zijn). We hebben hier een pets place XL dus die hebben best een leuk aanbod, maar dat moet je toevallig net in de buurt hebben liggen dan en er toevallig dan ook net naartoe moeten - ik haal het vlees van Sansa daar dus kom er toch af en toe wel dan.

Zelf wil ik de collectie ook nog graag uitbreiden zodat ik meer diverse soorten heb, zodat het telkens weer een andere 'uitdaging' is ook.

Zijn ook maar ideetjes allemaal en moet iedereen natuurlijk ook zelf weten wat ze willen proberen of niet :) Het werkt meestal wel best goed in ieder geval met schrokkers, van zowel brok als kvv eters, maar het is soms even uitzoeken welke het fijnste is voor je hond - afhankelijk ook van het eet gedrag en de grootte van de hond etc. Zo was het voor m'n zusje met d'r dwergkeesjes best een zoektocht, omdat niet elke slow feeder echt werkte bij hun.

Je zou ook een normale lickimat kunnen pakken voor kvv en het dan eventjes in de vriezer stoppen. Dan zijn ze er ook weer net iets langer mee bezig. Vooral in de zomer erg leuk!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:42

Ik heb ook die sterrenbak, die vind ik (en Roetsj) ook erg fijn. Maar met Kvv eet ze eigenlijk vrij rustig. Nou smeer ik dat ook in haar hele bak uit (tegen de randen), dus het is sowieso niet hap slik weg. Dus dat heb ik eigenlijk nog nooit in die sterrenbak gedaan.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:50

Met de hand is niet onmogelijk, maar hygiëne technisch vind ik het fijner als het ook in de vaatwasser mag. Maar ik lees bij veel bakken (slodog, paw feeder, lickimat) dat ze niet in de vaatwasser mogen (of het staat er helemaal niet bij). De lickimat slomo mag bijvoorbeeld wel in de vaatwasser, maar van alle lickimat producten lijken mij de kuiltjes niet diep genoeg om het eten echt te vertragen, met het oog op hoe kvv toch best wel aan elkaar blijft hangen.
Die paarse op jouw foto, waar is die van?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:10

_Christina schreef:
Met de hand is niet onmogelijk, maar hygiëne technisch vind ik het fijner als het ook in de vaatwasser mag. Maar ik lees bij veel bakken (slodog, paw feeder, lickimat) dat ze niet in de vaatwasser mogen (of het staat er helemaal niet bij). De lickimat slomo mag bijvoorbeeld wel in de vaatwasser, maar van alle lickimat producten lijken mij de kuiltjes niet diep genoeg om het eten echt te vertragen, met het oog op hoe kvv toch best wel aan elkaar blijft hangen.
Die paarse op jouw foto, waar is die van?

Ik zit even mobiel en even afgeleid momenteel, maar zal thuis die paarse even opzoeken.

Hygiëne technisch zijn er wel wat mogelijkheden: poets handschoenen aan en eventueel met gekookt water schoonmaken en dan kun je ook met KVV alles hygiënisch prima schoon krijgen :) de handelingen van de sproeiers in een vaatwasser zijn niet perse hygiënischer dan met de hand afwassen, zeker als je warm genoeg water gebruikt. Maar goed, is wat je wilt en zijn maar ideetjes. Het kan dus wel zo maar als je dat liever niet doet, ook prima natuurlijk :)

En met de lickimat smeer en druk je de KVV ook wat meer aan als een gewone slowfeeder, en dat werkt in principe prima. Het is iig een erg veelgebruikte en geliefde slow feeder in het KVV wereldje. Maar het is ook een beetje zoeken wat werkt voor jou en je hond. Niet alles zal even prettig en even leuk zijn, maar er is genoeg diversiteit om meestal voor elk individu wel wat te vinden wat werkt.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:25

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:40

Met water is woody ook te wild, dit resulteert ook nog wel eens in de hik. Geen optie.

Dan toch maar kijken voor een schrokbak! Thnx voor de tip. :) Ik twijfelde daar nog over of er geen andere opties waren.

Woody is vandaag naar de speeltuin gegaan en heeft het goed gedaan.
Ze hadden +/- 30min aan geluidjes om aan te wennen van vuurwerk tot vrachtwagens, vliegtuigen tot aan boerderijduren en woongeluiden. Enige waar die van opkeek was het vliegtuig en de krijsende baby. De rest speelde hij lekker door.. Hij heeft wel een nieuw favo speeltje haha..

https://www.instagram.com/p/CJ0fdn_FPTH/

Woody werd alleen beledigd, we kwamen andere mensen met een pup tegen die dachten dat het een husky was hahah... Hij mist zoiezo dan de rechtopstaande oren. :P

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:30

Dankjewel voor de link, die lijkt er inderdaad wel op maar is denk ik niet dezelfde. Desalniettemin kan deze in de vaatwasser, dat is fijn. Van Northmate zo te zien. Ze zijn wel een stuk groter dan ik had verwacht, 40 of 29cm lang. Dat wordt even goed mijn kleine vaatwasser opmeten welke het best past :=

Knappe Woody! En husky naja, dat is in ieder geval niet zo ver gezocht. Malamutes zijn toch ook pluiziger husky's? O:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:27

Ik ga morgen even een uitgebreide bijlees post maken. :+

Vanochtend zijn we voor het eerst gaan steppen. Althans. Kijken of Jip het überhaupt leuk vond. En dat vond hij! Het is dat zijn tong al op half 7 hing, anders was hij nog wel een paar rondjes gegaan. _O-

We gaan eerst verder conditie opbouwen, en dan eerst met de mountainbike aan de slag. M'n studentenbudget kan nog geen step veroorloven :Y)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:31

Doe ook even een ego post

Afbeelding
Afbeelding

Voor de fokkers onder ons... Iemand tips.
Ben aan het kijken of fokken met Yoshi mogelijk is... Maar voor NTC moet ik 3 jaar lid zijn en een cursus iets volgen. Voor het andere kan gewoon mits je op een show een ZG gescoord heb. Die show is ingeschreven. Adressen voor ogen en testen etc zijn er.

En nu staat Yoshi op mijn naam. En willen m'n schoonouders helpen en eventueel ook op hun naam... Maar wat is wijsheid en handig... Mag ook per PB.

Eerste loopsheid is net klaar... Maar je kan beter optijd info inwinnen :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:37

CupCakes_ schreef:
Ik ga morgen even een uitgebreide bijlees post maken. :+

Vanochtend zijn we voor het eerst gaan steppen. Althans. Kijken of Jip het überhaupt leuk vond. En dat vond hij! Het is dat zijn tong al op half 7 hing, anders was hij nog wel een paar rondjes gegaan. _O-

We gaan eerst verder conditie opbouwen, en dan eerst met de mountainbike aan de slag. M'n studentenbudget kan nog geen step veroorloven :Y)

Welkom bij de club! *\o/* Steppen is leuk! Je hebt het vast al gehoord maar voor de zekerheid, als je Jip op welke manier dan ook verbind met de step of mountainbike heb je een ontheffing nodig. Die kun je aanvragen via de rijksoverheid. :j

Ik zal nog even wat puppyspam delen en aangezien de keuze niet meer snel zal veranderen (zeg nooit nooit), oranje bandje oftewel Miltank komt bij ons wonen. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:55

Anti schrokbak heb ik hier niet nodig, beide eten nu goed maar de schnauzer is een moeilijke eter en de poedel eet goed maar hij moet er ook geen moeite voor moeten doen want dan is de honger over...
Ben al blij als ze allebei hun portie vers vlees meteen opeten. Brokken staan er de hele dag door wel voor de afwisseling.

KimD, wat groeien ze hard!

Hier heeft Otis een hele leuke dag gehad. We zijn bij zijn fokker geweest en hij heeft heerlijk met z’n moeder en zus en tantes kunnen spelen.
De fokker heeft Otis bijgewerkt met scheren dus hij ziet er weer uit als een poedel :D
Daarna lekker met de hele groep van 6 poedels (van volwassen koningspoedel tot toy puppy) wezen wandelen en nu ligt meneer uitgeteld op de bank.
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 19:00

Met yoshi gewoon zorgen dat je niet lid bent van de rasvereniging. Dan heb je namelijk nergens naar te kijken behalve de regels van de raad. :)
Alleen even kijken wat ze in de normering zetten met de stambomen. Omdat ze daar nu volop mee bezig zijn.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:27

Ooh KimD wat gaat de tijd snel ! <3

Jup: ik kom Otis stelen <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 19:48

Vandaag bij de babies stamboom gaan wegbrengen!

Gelijk langs de mama to be en het broertje van djessey gereden. Want dat lag letterlijk 4 minuten van de route
Chaos
Afbeelding
Dario
Afbeelding
Afbeelding
Loki
Afbeelding
Afbeelding
Nala

Afbeelding
Dash
Afbeelding

Baco en Haylie
Afbeelding

Chill(broertje djessey)
Afbeelding
Snooze, aanstaande mama
Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:36

Ahhh al die puppiieeesssss <3 <3 <3

@ CupCakes: Wat leuk dat je voor het eerst hebt gestept! Welke step heb je enz? :D Ik wil het misschien ook proberen met Zahra..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:56

Ahhhhh puppies <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:58

@kimD Jaa dat had ik gehoord. Gaan we nog achteraan. Eerst maar goede conditie opbouwen haha.
Oeh, puppies <3

@ Limoen, helaas hebben we nog geen eigen step. M'n budget laat het nu even niet toe na de rekening van Utrecht -O-
Iemand uit de buurt gaf een privé les hierin. Wilde weten of Jip het leuk vond.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:05

Wat een gave anti schrokbak, die met de sterren! Vanaf welke leeftijd kan je zoiets (ter afwisseling aanbieden)? Kan dat ook als ze niet schrokken? Lijkt me wel fijn qua hersenwerk af en toe, of niet?

Wat een leuke foto van Otis *D

En de pups <3 vooral Nala!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 22:17

woepsie90 schreef:
Wat een gave anti schrokbak, die met de sterren! Vanaf welke leeftijd kan je zoiets (ter afwisseling aanbieden)? Kan dat ook als ze niet schrokken? Lijkt me wel fijn qua hersenwerk af en toe, of niet?

Wat een leuke foto van Otis *D

En de pups <3 vooral Nala!

Tuurlijk! Kan zeker als ze niet schrokken.
Dan is t gewoon een denkspelletje. Wel makkelijk beginnen dat ze niet gefrustreerd raken.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:40

Die sterren heb ik ook voor Charlie. Voor naya gewoon 1 met kronkels. Deze met sterren vind ik “beter” werken omdat die dieper is :)

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:09

Ik kom me ook melden. Sinds gisteren het baasje van een 12 weken oude pup uit het asiel.
Kruising Maltezer x staff (staff was de mama gelukkig) met een missende voetje.

Meet Apollo.
Afbeelding

Afbeelding