Nu ben ik geen fokker, vind het wel interessant om mee te lezen. Maar ik heb wel een vraagje qua hormonen.
Zoals jullie weten(of misschien niet meer) heb ik voor het eerst in mijn leven een teefje. En haar eerste loopsheid is nou niet bepaald volgens het boekje gegaan. Ze had al vanaf 10 maanden last van enorme schommelende hormonen. Ze werd uiteindelijk pas met 15 maanden loops. Was 2 weken voor de loopsheid sloom, loom, niet in der hum. Tijdens der loopsheid was het wel oke, behalve met trainen. Na der loopsheid bleef het met trainen "slecht". Ze wilde maar niet en was langzaam en snel moe, bedoel echt na 1 a 2 kleine oefeningen(agility) moe...
Dus nu na een maand na der loopsheid is ze nog steeds niet zichzelf. Bij de dierenarts geweest en die zei toch echt hormonen en misschien een schijnzwangerschap onderweg. Samen met de dierenarts overlegd om toch even bloed te prikken en te kijken hoe hoog de testosteron is.
Ik kreeg gisteren de uitslag: 57,98
De dierenarts vertelde dat zij met 30-40 aanraden om de dekreu te bezoeken en dat dit dus wel extreem hoog is voor een hond die niet loops meer is...
Herkennen jullie dit? Gebeurd dit vaker?
En naast de PUUR druppels schijnzwanger, hebben jullie misschien tips hoe ik het leven op dit moment plezieriger kan maken voor haar?