Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:25

Ik vind ze heel huge, Guinness is 63 en die heeft in Ruffwear een S, net zoals Kyna, een herder van 30 kg. Die zou een M mogen hebben, maar S past ook prima bij haar.

Als ik Guinness een L om hang dan is het meer tuig dan hond.

Misschien dat DC in de banden een stuk scheelt, dat zou kunnen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:43

Ik vind hondenmaten nooit te vergelijken. Dundy draagt een halfslip halsband maat XS. Maar XS past imo toch beter bij een chihuahua :')

Volgende week komen als het goed is de Non Stop tuigen naar Nederland *\%/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 01:05

Kaus schreef:
Ik vind hondenmaten nooit te vergelijken. Dundy draagt een halfslip halsband maat XS. Maar XS past imo toch beter bij een chihuahua :')

Volgende week komen als het goed is de Non Stop tuigen naar Nederland *\%/*

Nice! Non stop is een van mijn favoriete merken! :j

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 07:15

Oh ik zie dat ik niet twijfel tussen m of l maar tussen l en xl! De Hurtta is dus vanaf 80cm en die past ook perfect daar kan hij nog makkelijk wat in groeien alleen wil ik de DC er graag bij vanwege de extra borst ring. Ruffwear vind ik ook mooi maar dat handvat boven op wat de Hurtta en DC hebben is zo handig. Dat heeft de front range weer niet...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:37

Even rustig geweest. Niet veel te melden nog.

Qua halsband of tuig. Ik kies toch liever een zacht leren halsband ipv een heel tuig. Ze wil er ook niet mee lopen. Maar Fenna trekt niet en loopt mooi naast. Lijn is altijd in een boog.

Nynke geweldige foto's <3 Hoe is het met hem?

Prachtige foto liesje!!

Zeer intressant de kleurgenetica. Zo leer je nog eens wat :D Zelf weinig verstand van dus kan niet mee praten :P

KimD wauw die zijn bijna identiek

Kiwiwitje prachtige pups <3

Milan respect voor je bijleespost. Mooi dat het zo goed gaat!

Ahhh wat is Marley leuk <3

Mijn droppie. Bijna 4 weken oud
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:54

Oh god, die blik, dat voorspelt niet veel goeds. ~~}>

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:07

Aaaa gossie dat kleine drolleke. Smelt! Wel een goed idee om eens op marktplaats te kijken voor tuigen. Onze gup past nu nog in een M maar gaat hier ook uit groeien. Nog steeds elke week een kilo erbij :=
Als we nog een maat omhoog gaan is het denk ik wel voor een langere tijd dus dan kan er wel een wat deftiger tuig komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:35

Kim en Zoë ik vind het interessant hoor al die genetica. Blijf delen wat mij betreft. Finse Lappenhonden kunnen ook in heel veel varianten voorkomen qua kleur en aftekeningen. Het is echt elke keer weer een verrassing wat er allemaal uit kan komen. Domino is ook een patroon (denk dat dat zo heet?) wat daar voorkomt. Hoe ontstaat deze?
Ik hoop stiekem op een bruine (brown and tan of sable) of een domino pup. (dus zal wel met een andere thuiskomen hahaha)
Grootste gedeelte is wel black and tan bij dit ras. Mijn teefje is creme uit een brown and tan vader en domino moeder. As pup moeder is vlgs mij wolf sable en vader brown and tan.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:37

Nysse heeft ook huertta tuigje. Vindt het heel fijn. Zacht materiaal en heel licht. Maat M vlgs mij...

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:09

Knappe pup Kabayo! Wel een enorm eigenwijze smoel, sterkte :')

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:10

Afbeelding
Ik heb deze eens besteld via Aliexpress. Ben heel benieuwd. Het ziet er uit als een mooi degelijk tuig ook op de foto's van klanten. Uiteindelijk gaan we waarschijnlijk voor een dog copenhagen maar was wel benieuwd hoe deze zou zijn :P

Kabayo wat een snoetje !! Verliefd ! De ondeugd straalt er nu al vanaf.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:20

Ikzelf gebruik eigenlijk enkel tuigen voor de sport. Om te wandelen vind ik halsbanden voor fijner

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:49

suze_ schreef:
Kim en Zoë ik vind het interessant hoor al die genetica. Blijf delen wat mij betreft. Finse Lappenhonden kunnen ook in heel veel varianten voorkomen qua kleur en aftekeningen. Het is echt elke keer weer een verrassing wat er allemaal uit kan komen. Domino is ook een patroon (denk dat dat zo heet?) wat daar voorkomt. Hoe ontstaat deze?
Ik hoop stiekem op een bruine (brown and tan of sable) of een domino pup. (dus zal wel met een andere thuiskomen hahaha)
Grootste gedeelte is wel black and tan bij dit ras. Mijn teefje is creme uit een brown and tan vader en domino moeder. As pup moeder is vlgs mij wolf sable en vader brown and tan.

[ [url=m/gEYEaA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij mogen lappen net als borders in alle kleuren van de regenboog. :j

Weet niet hoezeer op kleur wordt gefokt bij een Finse lappenhond? :o?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:54

Domino heb ik me niet echt in verdiept hoe dat tot stand komt. Gezien het niet in mijn ras voorkomt. Sorry

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:51

Wat een heerlijke foto's weer kabayo <3

Ziet er uit als een prima tuigje kimvicious. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Ook een fijne prijs. Vind een nadeel aan tuigen dat ze vaak nog best duur zijn en je bij puppy's zo snel een nieuwe nodig heb vaak dus dan is een fijne prijs wel handig.

De kleuren hou ik me even buiten, daar heb ik totaal geen verstand van :')

Nog even over het alleen zijn, ze heeft vannacht voor het eerst alleen beneden geslapen. Van 11 tot 7. Zonder geblaf en gepiep! Dus daar was ik erg blij mee. Dan hoeven we niet meer elke avond de bench mee naar boven te slepen :D

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:19

Ik heb de hurtta en de DC en ik vind zelf de DC fijner. De ring voorop niet, daar loopt hij erg met zijn poot tegenaan als hij voor loopt en dat ziet er niet comfortabel uit.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:29

Dankje finnens :D Super pupje heb je! Braaf al hihi

Kimvicious. Jaa heel ondeugend hihi
Ziet er uit als een fijn tuig

Hahaha liesje _/-\o_ Dankjewel :P

Lief he simoonsel :D

KimD gaat nog wat worden :=

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:30

Wat ik net toch had... Was met pup langs de weg aan het wandelen toen die bij een vrouw wilde kijken. Dus ik laat m even snuffelen enzo. Was nog minimaal op 3 meter afstand van die vrouw. Komt ze ineens naar voren gezet en voordat ik er erg in heb heeft ze m bij de riem vast en sleept ze hem naar haar toe???? Omdat hij niet naar haar toe durfde, hij is wat afwachtend. En toen ging ze m wild aaien. Heb vrouw boos aangesproken en ben weggelopen. Beeestje was doodsbang voor die vrouw. Wat denk je wel niet.....

Kan er zo kwaad om worden. Hoe haal je het in je hoofd!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:41

Nynkster schreef:
Wat ik net toch had... Was met pup langs de weg aan het wandelen toen die bij een vrouw wilde kijken. Dus ik laat m even snuffelen enzo. Was nog minimaal op 3 meter afstand van die vrouw. Komt ze ineens naar voren gezet en voordat ik er erg in heb heeft ze m bij de riem vast en sleept ze hem naar haar toe???? Omdat hij niet naar haar toe durfde, hij is wat afwachtend. En toen ging ze m wild aaien. Heb vrouw boos aangesproken en ben weggelopen. Beeestje was doodsbang voor die vrouw. Wat denk je wel niet.....

Kan er zo kwaad om worden. Hoe haal je het in je hoofd!

En dat is dus precies de reden dat ik mensen die ik niet ken niet meer aan de honden / puppy's laat.

Mensen zijn zo egoïstisch. Het is een puppy, die MOET geaaid worden. _-:(

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:43

Ja dit was voor mij ook wel weer een leer. Hoe bedenk je het dat je een pup over straat kan slepen om m te aaien?! Never again dus. Hond wordt alleen nog geaaid door mensen die ik ken.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:44

kabayo het heeft wel 9 weken geduurd voordat dit lukte, maar we hebben geen haast :D en vooruitgang zijn we altijd blij mee!

Nynkster, zulke mensen bedoelen het vast goed maar ik snap heel erg goed dat je daar flink van baalt. Dat ze ook echt de riem pakt gaat echt wel te ver! Moet zeggen dat ik het ook erg vervelend vind dat iedereen de pup aanhaalt buiten. Die van mij vind dag juist helemaal geweldig en stormt dus op elk mens af die ze ziet, en iedereen bevestigd dat het leuk is door te gaan aaien. Denk dat ik stickers van 'negeer mij' op der tuig ga maken :Y) nu lijn ik der maar aan zodra ik mensen zie zodat ze niet steeds kan knuffelen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:46

Ja ze bedoelen het goed maar hij gaf op elke mogelijke manier aan dat hij bang was.
Ze willen gewoon niet kijken hoe de hond reageert en of hij/zij het wel goed vind. Alleen maar eigenbelang..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:48

Die stickers negeren ze gewoon hoor. Ik ken mensen die met “ik bijt” op het tuig lopen en nog mensen die aan de honden gaan....

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:59

Hier werken die stickers uitstekend! Mensen vragen wel geregeld waarom het erop staat of vragen of het een hulphond is. Maar bewust aaien doen ze echt niet. Enkel eens per ongeluk als hond bijvoorbeeld ligt en het niet helemaal zichtbaar is.

Maar hier hebben we sowieso niet zo'n probleem met mensen die zomaar aaien. Enkel op de hondenschool maar goed daar ben ik dan ook om weg gegaan :')

In de trein, bus, op station, allemaal geen probleem. Enkel eens op wandeling wanneer Dexter losloopt en ze hem roepen. Hij kijkt namelijk vaak wel kwispelend naar mensen maar gaat er niet naar toe. Als hij dan wordt geroepen is het wel een uitnodiging die niet kan worden weerstaan natuurlijk :)) Maar met commando 'vooruit ' loopt hij dan ook weer door.

Edit: ik moet wel zeggen dat je die stickers natuurlijk zelf ook waar moet maken. Een hond los laten lopen die op iedereen afstormt met 'negeer mij ' zou ik waarschijnlijk of wegduwen of aanhalen. Als je wil dat je hond genegeerd wordt moet hij ook niet op andere mensen afkomen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:08

Dat snap ik kaus, dat het niet de bedoeling is dat een hond op iedereen afstormt. Maar een pup moet het natuurlijk nog enigszins leren. Als we alleen zijn luistert ze perfect naar hier, met leuke aaiende mensen in de buurt heeft dat oefening nodig. En we kunnen het alleen oefenen door ze niet uit de weg te gaan. Als niemand haar zo blij zou begroeten zou ze er ook minder heen gaan, vandaar dat ik aan die stickers dacht. Ze wordt nu steeds beloond voor 'slecht' gedrag.
Edit; die stickers zouden misschien een hulpmiddel zijn maar uiteraard oefen ik ook door af te leiden etc. Om er niet naar toe te gaan.