De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:25

Tarzan <3 jij hebt ook een rijkdom daar met de kleutertjes en macho <3

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:24

Hihi dankje Rebecca, ze zijn ook gewoon zo leuk <3

Afbeelding
Afbeelding
Smeltsmelt <3

Edit:
Afbeelding
Family portret <3

Die 2 stinkies groeien opeens echt superhard!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:24

Vandaag genoten de boefjes hier van alle aandacht!
Es_ther kwam gezellig langs *\o/*
Het was gezellig!!!

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:45

Wat leuk Coconut en Esther! :D

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:54

Erg gezellig gehad :) ! Boefjes dik tevreden met alle aandacht,haha.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 21:12

Jaaaaa! Knappe Guus en Pumba!
Pumba is wel echt een knuffelkonijn, die geniet heel erg van geaai en geknuffel <3 .

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:41

Heel anders dan Guus hè. Mevrouw gaat er echt voor liggen <3

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:11

Wat leuk Coconut en Esther!

;( Ik kreeg vorige week bericht dat Kaasje een fotoshoot gewonnen had van leukste dier in Limburg voor in hun media uitingen te gebruiken ;( Pfff zo jammer dat die knapperd er niet meer is en ik geen mooie profi foto's van hem heb ;(

Wel wordt er nu een ander konijn of de hele groep op de foto gezet, superlief van ze :) Ik hoop stiekem dat ze van ze allemaal foto's willen maken :D

JustFenna

Berichten: 169
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: Oldebroek

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:35

Hoi allemaal,

wat leuk dat hier konijnenfans zitten. Ik zit alleen met een probleempje met mijn konijn. Ik heb hem nu 2 maanden, en aan het begin vooral veel geprobeerd te aaien, op te pakken en dergelijke zodat hij handtam werd. Echter blijft mijn Dropje alles behalve handtam. Nu zit ik met mijn handen in het haar wat ik met hem moet. Mijn nachtrust is volledig weg, aangezien het geknaag en gestamp de hele nacht door gaat. En ik kan hem ook gewoon niet los in mijn kamer doen, terwijl ik aan het studeren ben, aangezien hij echt alles kapo knaagt wat los en vast zit.
Op dit moment zit ik ook niet lekker in mijn vel, en het doel van een konijn was voor mij dat ik wat had om te knuffelen als ik mij dus niet lekker voelde. En dus iets wat rond hupst als ik aan het leren ben.
Ik ben nu zo ver dat ik hem eigenlijk weg wil doen, terwijl ik dat ook eigenlijk niet over mijn hart kan verkrijgen. Hebben jullie nog tips of ideeën zoals konijn ruilen of zo.

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:00

JustFenna, welkom.

Ten eerste, een konijn is GEEN knuffeldier en al helemaal niet op momenten dat JIJ dit wil, alleen op momenten als hij het zelf zou willen.
Daarnaast zijn sommige konijnen gewoon bang aangelegd, je kunt het ze wel leren door rustig bij ze te gaan zitten (terwijl hij rondloopt) en hem te negeren dus ga een boek lezen oid. Zo win je vertrouwen en zul je langzaamaan uit kunnen breiden met voeren uit de hand en volgende stap aaien. Oppakken is not done bij konijnen gezien het prooidieren zijn.

Ten 2e is een konijn een groepsdier en gezien wat hij allemaal doet aan slopen verveeld je konijn zich, dat is op te lossen door een maatje erbij te zetten. Gecastreerde ram met voedster is hierbij de beste oplossing.

Ten 3e hebben konijnen 24/7 de ruimte nodig om te rennen en springen, het zijn schemerdieren dus zullen overdag voornamelijk slapen en in de ochtend, avond en nacht het meest actief zijn.

Mocht je hier niet aan toe kunnen/willen geven kun je hem het best naar een opvang brengen, die zorgen dat hij een maatje en een goed huisje krijgt!

Als je nog vragen hebt stel ze gerust!

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:31

Welkom JustFenna :)

Wat Tarzan al boven mij schrijft ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb ook een konijn die na 3 jaar nog niet tam is, ik kan haar nog niet eens aaien, het enige wat ze durft is 1 seconde aan mijn hand snuffelen en weg is ze.
Accepteer dat, niet elk konijn vind het fijn :)

Als je je konijn wilt houden zorg dan voor een maatje en voldoende ruimte!

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:54

Tarzan legt het heel goed uit en ben het er helemaal mee eens!

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 16:43

Ik ook!

Ik heb wel 2 knuffel konijnen, maar die houden niet van oppakken. Aaien mag altijd, maar liefste wel met de pootjes op de vloer!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:06

Hier een enorme knuffel (oppakken kan ook maar doe ik amper) en een konijn die aaien echt vreselijk vindt. Prima,ze mogen heerlijk konijn zijn hier :D.

Een konijn oppakken is heel onnatuurlijk. Een roofdier grijpt ze ook van bovenaf en het zijn toch prooidieren ;). Niet doen, behalve als het echt nodig is (medische behandelingen o.i.d).

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:13

Tarzan wat super dubbel , maar misschien een nieuwe start en een familieportret van je huidige kanjers!


Ben het ook eens , Tarzan wil wel geaaid worden maar meer niet . Oppakken is uit den boze := , en het zijn dieren die ruimte willen en een maatje die net als hun een konijn zijn (net als mensen een man en vrouw samen , ipv condooms even de ballen van de man eraf)


Tarzan zat te stampen vannacht , hij is zo schrikkerig :(:) , aansluitend had ik een nachtmerrie over Jane zo het ging lekker vannacht |o

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:38

En een maatje zoeken voor je konijn! Dat stampen en geknaag is pure frustratie namelijk :) .

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 19:24

Coconut schreef:
Hier een enorme knuffel (oppakken kan ook maar doe ik amper) en een konijn die aaien echt vreselijk vindt. Prima,ze mogen heerlijk konijn zijn hier :D.

Een konijn oppakken is heel onnatuurlijk. Een roofdier grijpt ze ook van bovenaf en het zijn toch prooidieren ;). Niet doen, behalve als het echt nodig is (medische behandelingen o.i.d).

Ja, maar 6 kilo til je ook niet 1 2 3 op :')

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:04

Niet? :')

Wel lekker warm :j :')

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:35

:') komt een konijnenvrouw bij de dokter :')


Nieuwe fase :

Afbeelding

Heb er buikpijn van en lig vast wakker vannacht maar zowel zij al hij zijn klaar voor de nieuwe stap . Ze verveeld zich dood , haar mama was groter gok ik :+

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:59

Rebecca, ja klopt heb je gelijk in maar toch is weer even een slag in m'n gezicht om het te horen en moeten uitleggen dat hij er niet meer is ;(

Ik heb te horen gekregen dat ze voor 1 konijn gaan op de foto en ikzelf mag kiezen welke :)

Aaahw knappies, ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat Tarzan of Lilo aan de andere kant zit, duurde bij Flo niet lang :')

En Pff die nachtmerries, arme jij! :(:)

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:23

Kom me hier ook weer is melden. Ga morgen een uitgebreider berichtje schrijven.

Wij zijn hard opzoek naar een gecastreerde ram voor een van onze voedsters. Wij zouden zaterdag ergens gaan kijken, maar het is niet zeker of dat nog mogelijk is , dus hebben we besloten om zaterdag naar een paar opvangen te rijden opzoek naar een maatje. Regio maakt niet uit. Dus als jullie nog goede opvangen weten dan hoor ik het graag.

Rebecca, spannend hoor maar vind haar wel heel erg knap. Hopelijk gaat de rest van de koppeling goed!

Tarzan, wat leuk dat een van je konijntjes op de foto mag. Ben benieuwd welke je kiest.

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:24

Ik heb bij flappus laten koppelen 2 keer en ben erg tevreden

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:01

Kuipershoek in Klarenbeek!

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:19

Tarzan slechte zaak een konijn hoort samen :x :Y)

Heb even verstevigd want hij was enthousiast tegen het hek op aan het springen _O- , regende net binkies helemaal happy de peppy :)F

Dus ik vermoed dat Tarzan eerder aan de andere kant zit _O-


Is compleet buiten het boekje koppelen , weet wat ik doe en weet wat voor dieren ik heb (klinkt echt arrogant met dieren die ik respectievelijk een halve week en een maand heb _O- ) . Zette eerder niet door omdat Tarzan te mat was , oftewel nog niet aan toe . Nu jaagde hij wat dus een goed teken , al zie ik het liever niet de vorige keren deed ie niks dan is het wachten tot de vlam in de pan schiet vind ik..

Konijnenparadijs is wel een goede opvang

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:01

Ik lees al een hele tijd gewoon mee, maar nu zit ik toch met een probleempje.

Dit weekend ben ik twee dagen niet thuis geweest. Toen ik terugkwam, zag ik dat Lilly in haar huisje zat, en er niet goed uit durfde te komen. Gisteren heb ik gezien dat Lou erg achter Lilly jaagt. Hij rent hard tegen haar achterkant, waardoor ze bang wordt en hard wegloopt. Dit doet hij tot ze in de tunnel of in haar huis zit. Ze is zelfs zo bang dat ze als Lou nog maar naar haar kijkt, al wegkruipt in haar huis.. :( Weet iemand hoe dit opeens komt en of het nog op te lossen is? Is dit misschien een gevolg van mannetje-mannetje? Zet ik ze best apart of toch nog even aanzien? Ik vind het zo zielig voor Lilly, ze zit zowat de hele dag in haar huis.. ;(

Telkens als ik aan de ren kom, begint het. Ik weet dus niet echt of het aan eten gelinkt is, want als ze mij zien krijgen ze eigenlijk altijd eten. Wanneer het eten er ook daadwerkelijk ligt, is er tot nu toe nog geen probleem geweest. Ik geef het nu wel op twee verschillende plekjes.