Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassy4barrel schreef:Is er iemand die tijdens jouw vakantie naar de bijen kijkt of laat je ze dan gewoon even?
Indy_Mouse_9 schreef:Sassy4barrel schreef:Is er iemand die tijdens jouw vakantie naar de bijen kijkt of laat je ze dan gewoon even?
Ik laat ze meestal gewoon, over het algemeen heb ik het idee dat ze zich redden ondanks mij in plaats van dankzij mij
Ik heb een vorm staan voor waxine lichtjes, daar wil ik mee aan de slag een keer. Alleen nog een geschikt pannetje vinden om was in te smelten.
Propolis verzamel ik wel altijd, maar doe er niets meer. Heb het vermoeden dat ik er zelf allergisch voor ben, dus ben nu wat huiverig om er zalf van te maken en te gebruikenIn de afgelopen jaren is het een aantal keer voorgekomen dat ineens mijn hele hoofd dik werd, tot het punt dat mijn ogen dicht zaten omdat alles er omheen zo gezwollen was. En de HA kon/deed niks.
De laatste keren voel ik het beter aankomen, mijn oogleden gaan jeuken, worden wat paarsig en voelen plakkerig. Als ik dan flink antihistamine slik, blijft het daar bij gelukkig.
Ik weet het niet zeker, maar een aantal van de keren dat het gebeurde, was ik de dag er voor bezig met een flink dichtgekitte kast, of met het schoonmaken van kastdelen. Tegenwoordig dus iets voorzichtiger daarmee.
Marcella schreef:Kan je niet een oude zeef gebruiken die je niet meer voor voedsel gebruikt.
Sassy4barrel schreef:Marcella schreef:Kan je niet een oude zeef gebruiken die je niet meer voor voedsel gebruikt.
dus als je was verwarmt en zeeft heb je schone wax om kaarsen te maken?
En hoe gaat dat met propolis ?
Ik had me ingeschreven voor die workshop om te leren propolis tinctuur te maken en gevraagd of ik zelf propolis mocht meenemen maar ze schreef dat het alleen kan als ik perfect gezuiverde propolis mee nam.. maar geen idee wat ze daarmee bedoeld. Ik dacht juist dat ik dat op die workshop zou leren