[VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:47

Jee, wat een verschil tussen de handschoen waar de vogel op zit en die nieuwe.
Ga je nu snel door een handschoen heen? Dus dat er zoveel gaatjes/klauwtjes instaan dat je de klauwen in je hand voelt zeg maar?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:45

Wat ziet dat leerwerk er super netjes uit zeg! Heel erg chic!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:15

Wat een mooie nieuwe set zeg!
Ziet er weer keurig uit

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:11

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:39

Ik ben lekker op vakantie in Duitsland met mijn vriend, en zondag hebben we adler und wolfspark kasselburg bezocht, waar bij de entreeprijs een roofvogelshow inbegrepen zat. Voordien konden we alle verblijven van de vogels zien, en met mijn ongetrainde oog zag dat er uitermate goed uit! De volières waren (volgens mij) erg groot.. ongeveer 2x groter dan de gemiddelde paardenstal (behalve de gieren, die hadden echt een gigantische kooi)
Ze hadden diverse takken en plekken waar ze konden zitten, konden kiezen uit zon of schaduw en hadden allemaal een badje.
De show was echt geweldig. Het was lekker rustig die dag dus we konden alles goed zien.
Ze vlogen met twee harrissen, een kerkuil, een zwarte wouw, twee vale gieren en twee kleine roofvogeltjes waarvan ik de naam niet weet. (deze sloegen hun prooi uit de lucht en gilden daar hartstochtelijk bij)
Ook was er een prachtige grijze vogel, ongeveer even groot als de wouw. Weet niet hoe die heette, maar daar heb ik wel een paar hele vette actiefoto's van. Als ik thuis ben zal ik die hier plaatsen :) vooral de gieren vond ik machtig om te zien, hoe ze met hun zware lijven en lage vlucht zo laag overscheerden dat ik de wind in mn haren voelde.

Verder hadden ze nog een europese oehoe, een witkopzeearend, een sneeuwuil, nog een gierensoort en nog wat vogels waar geen bordjes bij stonden en waar ik de namen dus ook niet van weet. Het was al met al heel indrukwekkend, en ik vond het vooral erg tof dat ik erg veel informatie uit dit topic over mijn vriend kon uitspuwen :D
Heb dus gewoon echt al super veel van je geleerd! *\o/*

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:24

Ik volg hier ook al lang mee, vind het zo interessant. En ik vind dat je echt super met je vogels omgaat.
Ik ben 2 weken terug een workshop met roofvogels gaan doen met mijn Vader voor zijn verjaardag. Na wat zoeken heb ik gekozen voor de Havikshoeve. Super fijne mensen, een hart voor dieren en de vogels zaten echt in mooie verblijven. Hebben uiteindelijk ook met de Chilli arend en de zeearend mogen vliegen <3 Was echt super leerzaam ook. Als het mag van jouw en als andere geïnteresseerd zijn wil ik gerust foto's plaatsen hier.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 10:16

Ik zal binnenkort even op iedereen antwoorden hoor haha, momenteel beetje druk :D
Foto's plaatsen mag uiteraard!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:54

@Laurora: leuk dat jullie daar waren! Ik vind het ook erg mooi daar en er wordt tijdens de demonstratie veel informatie gegeven (weliswaar in het Duits). Heb je de wolven ook gezien? Van mijn laatste bezoek (2015?) heb ik ook nog veel foto's.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:48

Laurora schreef:
Ik ben lekker op vakantie in Duitsland met mijn vriend, en zondag hebben we adler und wolfspark kasselburg bezocht,

Oh bestaan die nog?? Ruim dertig jaar geleden daar met m'n ouders geweest, en de herinnering aan "die Wölfe" is nog steeds levend :D
De man die toen de wolven presenteerde, sprak steeds zeer nadrukkelijk over "die Wölfe", en hield dan een kleine pauze in de zin :') Maar een passie voor alle dieren hadden ze toen al <3

Misschien maar eens kijken of ik er een keertje heen kan weer :o

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:00

Dat hart voor dieren is er nog steeds! Ik ben er ook al meerdere malen geweest, eerste keer toen ik 13 was ofzo (ruim 12 jaar geleden)
Echt een dikke aanrader voor iedereen die van roofvogels, wolven en/of mooie kasteelruïnes houd! :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:26

Ik heb vandaag een Europese oehoe en een steenuiltje mogen vasthouden.
Echt zo cool.
Ze vloog een demo bij ons op school. Was heel duidelijk, niet aaien, uitleg erbij, dat t geen huisdieren zijn als honden enz.
Echt super.

De oehoe liet ze alleen zien. Ik had de mazzel dat die vrouw collega van mn moeder is, mocht m daarom vasthouden. Echt super gaaf. Wat een klauwen

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 06:41

Afbeelding
Sorry dat ik zo binnen kom vallen, weet jij wat voor jong dit is? Deze zat wat verdwaasd aan de rand van het bos. Kon nog niet vliegen, was zwart met hier en daar wit. Ik had de honden bij me dus kon niet heel dicht bij komen. Hij leek me niet helemaal in orde, verschillende instanties gebeld maar niemand wilde hem komen helpen. Het stikt daar van de katten en ook vossen. Ik vond het erg sneu om hem daar achter te laten. Hij was groter dan een volwassen kauw. Ik hoorde ook geen ouders in de buurt. Kwam later toen ik in de straat liep een jong van een kauw tegen, maar daar waren de ouders duidelijk van aanwezig.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 06:44

Raaf volgens mij.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:14

Jonge kraai die net het nest verlaten heeft, lekker laten zitten ouders zijn in de buurt of komen terug om te voeren.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:41

Fenrir schreef:
Jonge kraai die net het nest verlaten heeft, lekker laten zitten ouders zijn in de buurt of komen terug om te voeren.
zo groot? Hahaha...een kauw is het zeker niet. Heb hem ook laten zitten.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 17:56

Laurora schreef:
Wauw dat zijn mooie manchetjes, goed afgewerkt, ziet er ook lekker zacht en soepel uit.
Hoe onderhoud je zulk spul eigenlijk? Gewoon net zoals een zadel of hoofdstel met ledervet?

Ik maak alles minimaal 1x per week schoon met grand national zadelzeep. Dat reinigd maar ontvet niet (aanrader voor je paardenspullen :D daar gebruik ik het ook voor)
Eens in de zoveel tijd spuit ik het in met Ballistol

assie schreef:
Ga je nu snel door een handschoen heen? Dus dat er zoveel gaatjes/klauwtjes instaan dat je de klauwen in je hand voelt zeg maar?

Ligt er een beetje aan wat voor vogels je hebt qua knijpen en nagels en hoeveel je met je vogels bezig bent. Ook het merk handschoen zegt veel.
Ik heb Falconcrest handschoenen (€69) die ik om de 2 jaar moet vernieuwen, ik ken iemand die gebruikt m dit jaar voor het 16e jaar.
Mijn mac Falcon handschoen (€25) kan ik met een paar maanden al weggooien :+ maar ken er genoeg die hier ook jaren mee doen.

Heel erg gaaf Laurora en Nieky!

Haha mazzelaar Carina!

YazshiSien dit is inderdaad een jonge kraai die aan het uitvliegen is, beestje leert met een aantal dagen goed te vliegen, de ouders zitten in de buurt en beschermen het jong :j

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 18:59

Jonge Europese Oehoes met een vos als prooi

Afbeelding

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:20

Oh wauw, bijzonder plaatje! Ik wist niet dat ze ook andere roofdieren pakten joh

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 22:20

Als ze écht honger hebben of veel voedsel nodig hebben nemen ze zulke risico's :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 00:18

Bijzonder plaatje.

Wel weer een zoekplaatje want wat hoort waar....

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:29

_Dracarys schreef:
Laurora schreef:
Wauw dat zijn mooie manchetjes, goed afgewerkt, ziet er ook lekker zacht en soepel uit.
Hoe onderhoud je zulk spul eigenlijk? Gewoon net zoals een zadel of hoofdstel met ledervet?

Ik maak alles minimaal 1x per week schoon met grand national zadelzeep. Dat reinigd maar ontvet niet (aanrader voor je paardenspullen :D daar gebruik ik het ook voor)
Eens in de zoveel tijd spuit ik het in met Ballistol

assie schreef:

Ligt er een beetje aan wat voor vogels je hebt qua knijpen en nagels en hoeveel je met je vogels bezig bent. Ook het merk handschoen zegt veel.
Ik heb Falconcrest handschoenen (€69) die ik om de 2 jaar moet vernieuwen, ik ken iemand die gebruikt m dit jaar voor het 16e jaar.
Mijn mac Falcon handschoen (€25) kan ik met een paar maanden al weggooien :+ maar ken er genoeg die hier ook jaren mee doen.

Heel erg gaaf Laurora en Nieky!

Haha mazzelaar Carina!

YazshiSien dit is inderdaad een jonge kraai die aan het uitvliegen is, beestje leert met een aantal dagen goed te vliegen, de ouders zitten in de buurt en beschermen het jong :j
ok, had zo met hem te doen hahah

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:10

Dracarys, heb je nog zoekplaatjes voor ons? Ik vond dat altijd superleuk om te proberen die vogels te vinden... die zich soms op de gekste plekjes bleken te bevinden haha

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 14:55

Ik ga mn best doen Barbara :D momenteel erg druk haha.

Zojuist praktijk examen gehad en geslaagd voor mn valkeniersopleiding. Alles afgrond nu *\o/*

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:57

Gefeliciteerd!!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:05

Wat goed! Van harte gefeliciteerd meid! Y)(^) *\o/*