Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 02:01

Qua kosten zit het op 19 tot 25 euro(ligt aan de variant )
Per 5 kg(blokken van 350 gram)
Eyck krijgt 1 blok waarvan hij soms 1 hapje laat staan, die mag Sygin dan hebben
Sygin een halve aangevuld met sperziebonen ivm iets of wat te curvy zijn :=
Daarnaast krijgen ze door de dag heen wat brok ter beloning (dus tijdens wandelen en/of train momentjes)
Maar vers blijft de hoofdmoot

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 22:49

Hoe is het met iedereen en hun honden kinders ?

Paar fotootjes van vandaag :)
Gingen eerst naar de biesbosch, maar dat was echt een teleurstelling. Uiteindelijk geëindigd in Bergse bos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:54

Das ook toevallig! Moest net aan jullie denken. En dat ik morgen waarschijnlijk een nieuwtje kwam brengen.
We gaan morgen bij een hond kijken. Vriendinnetje voor buffel. Als het klikt natuurlijk. Vanmorgen al even kennis gemaakt met mijn zoontje en dat ging al heel goed.

Buffel eet inmiddels kvv en ook dat gaat goed! Eindelijk een blije hond rond etenstijd haha

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:12

Donna wat leuk! Ik Ga duimen voor jullie!

Britt super gave foto's <3

Hier alles Ok! Zenna haar vacht alleen weer ruk! Kan wel huilen! Weer op glutamine kuur met over een week probiotica.

Nelson heeft steeds minders stoute momenten en lijkt af en toe zelfs iets beter te luisteren!

Zit met smart te wachten op de Foto's van onze fotoshoot met jut en jul!

Afbeelding
Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:15

Ja heel leuk.
Altijd gezegd dat als er een leuke passende hond hier in het asiel zou zitten dat we het gaat over wegen.
En die zit er nu!
Teefje van 1,5 jaar.
Kan alleen niet met elke hond dus moeten we morgen even goed uitproberen. Dus oppas geregeld voor de kleine en we gaan morgen lekker aan de wandel met de honden.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:23

Hoi allemaal ! Dat is lang geleden! Hier ook weer eens een update. Na relatiebreuk ben ik tijdelijk met Charlie bij mijn ouders ingetrokken. Die al een bouvier en shih-tzu/pekinees hadden. Beide teefjes. Samen met gedragsdeskundige de boel aan elkaar voorgesteld en dat gaat zo ontzettend goed ! Kleine prinses is uiteraard de baas over die twee grote zwarte reuzen, zo grappig om te zien! Charlie is ontzettend aan ze gehecht en vind het fantastisch met ze samen te wonen! Hij veranderd nog dagelijks in positieve zin en word steeds meer hond !
Afbeelding

Afbeelding

Ohja en wegens plaatsgebrek slaapt meneer nu bij mij in bed. Dat vind die zo leuk! Ligt hele nacht tegen mij aan en smorgens word ik wakker door lieve kusjes. Oh ik ben zo gelukkig met mijn puppenkind!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 06:40

Hey zo'n vacht heb ik vaker gezien bij staffords van bekenden. Wat zegt jouw da hierover Loez? Spannend donna, hoop dat het klikt. Wat is het voor ras en hoe oud? Jeetje kimvicious, niet leuk maar gelukkig veel steun aan Charlie.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 06:47

Hier is mijn zwartje geopereerd. Hij had een flink stuk van z'n enkel afgebroken. Vh bewegende deel. We konden ook z'n enkel laten verstijven met een plaat maar wilden hem eerst toch de kans geven of na het verwijderen vh afgebroken stuk hij de poot goed kan blijven gebruiken. Het ging best goed tot er begin deze week een wondinfectie overheen kwam. Poot was helemaal opgezwollen en vol pus. Nu gelukkig weer beetje onder controle met antibiotica. Nu op gaan bouwen met beweging en de toekomst moet uit wijzen wat hij nog kan met die poot. Wij liepen heel hoog in de sport maar dat zit er denk ik niet meer in. Maar is ook niet erg, als hij maar weer lekker vrolijk kan rennen en spelen dan ben ik blij. Nu nog rustig houden en dat valt niet mee met zo'n overactieve adhder. Dus doen we nu dit om hem geestelijk moe te maken. Mensen onderweg vinden het nogal grappig want iedereen lacht naar hem. Is wel beetje beneden z'n stand voor zo'n stoere rottie hoor haha

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 06:52

Afbeelding
Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 06:53

Hier net geopereerd en het stuk wat er uit isAfbeelding
Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:19

Ahhh tm wat een skeet zo in die fiets kar

Ze is een stafford van 1,5 jaar
Ben heel benieuwd vandaag. Maar nogmaals, het moet echt goed voelen anders doen we het niet. Hebben natuurlijk ook nog een kleine kabouter rond lopen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:08

Donna, heel veel succes! Ik duim voor jullie!

Kim, balen van je relatiebreuk zeg! Klote! Wel ontzettend fijn dat jij en Charlie bij je ouders terecht konden en dat Charlie dit zo goed doet! En lekker samen in bed! Groot gelijk hoor! Deed ik ook voordat ik een relatie had :') heerlijk!

TM, het begon bij Zenna met een eiwit allergie. Dit is gestabiliseerd door een brok met laag eiwit en een kuur van glutamine en daarna probiotica om een soort beschermlaagje in de darmen aan te leggen. Dit ging met doglovers gold supergoed.

Toen over op vlees , de geit variant ging perfect! Tot dat ze nu geen geit meer leverden omdat de kwaliteit Die ze Nu kunnen krijgen te slecht is.

Over op Nelson z'n standaard vlees maar dat was jeuk binnen een week. Nou dan terug op dlg, want dat ging voorheen ook goed.

Nu binnen 4 weken meteen weer jeuk. Dus nu met de kuur bezig, jeuk lijkt al iets minder. Pfff ellende!

Wow! Dat is een flink stuk wat ie afgebroken heeft zeg! Hihi in de fietskar! Geweldig! Dikke knuffel voor je knapperd en hopelijk hersteld ie snel en goed!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:28

Oef, dat is een nare breuk! Wel fijn dat de fietskar ook werkt, al zal hij dat minder vinden.

Charlie in bed, ligt vast lekker!

Allergie is vervelend, zeker als je zo weinig voer opties over houdt. Jeuk is zo vervelend!

En een nieuwe hond altijd leuk!

Hier gaat alles goed. Milo is nu 8 maanden, lekker aan het puberen afentoe en klein! hij zal nu op 26 kg zitten ongeveer. We zijn wel aan paar dingen aan het werken: hij werd een beetje reactief en had bedacht dat hij bv ook "zijn" zakje snoepjes moest/mocht verdedigen... Niets ernstigs, maar wel gedrag waar mensen bij deze honden snel bang van worden. Dus hij mag atm ff weinig: met wandelen in het bos is het hyper alert zijn op geluiden atm bv al niet ok: kans dat hij dan in jacht modus gaat en dus niet meer luisterd is best aanwezig. Gaat best goed want resultaat is dat hij steeds beter luisterd en de wandelingen dus ontspannener zijn, maar kom soms best wel over als dril sergant. Niet perse leuk wandelen :X
Wel vind hij zwemmen ondertussen echt helemaal geweldig. Hij heeft zelfs al in zee gezwommen en heeft er geen problemen mee afentoe zn kop onder water te steken. Dinsdag gaan we beginnen aan de basis gehoorzaamheid, zin in!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:11

Wat ontzettend balen loez!
Airborn, wat goed dat je zo met hem bezig bent.

Vanmorgen ging erg goed. Ze kan idd heel fel zijn naar honden, zag haar nog uit vallen naar een andere asiel hond. Maar met buffel ging erg goed. Eerst een half uur gewandeld. Daarna hebben ze samen gespeeld nog in de speelweide. Ook dat was erg leuk !
Dussss we halen haar morgen op.

We willen haar alleen een andere naam geven. Ze heet nu nog Amy. Dus moet wel beetje dezelfde kklank hebben maar Amy vinden we niet leuk.
Dus als iemand ideeën heeft

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:52

Donna, tja, ik wil een happy gehoorzame hond die niet voor problemen zorgt, moet ik er ook de tijd en energie in steken om daar voor te zorgen. Soms wel irritant dat mensen bij milo alles meteen als eng zien terwijl de helft van bv jackrussels precies zelfde gedrag vertoont..

Fijn dat het zo goed ging! Emma als naam? Andy? Sandy? Sammy? Stiekum vind ik amy best een leuke naam.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:06

Wij hebben met Amy als honden naam een hele andere associatie. Haha wij kennen meerdere amy's die vallen bij ons onder de noemer cavia of dwijl. Haha vandaar.
Graag een stoere naam.
We hadden gisteren shenzi maar nu twijfelt manlief daar weer over

En ja dat vooroordeel hou je toch.
Dat hebben we met buffel al. En dat word vast niet anders als er een stafford naast loopt haha

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:23

_(:'?(;(:'2@£§%^=<$^*{\

Hoe hebben jullie de honden geleerd niet op alle kinderen af te rennen?
Vandaag in het bos is milo voor het eerst in tijden terug gerent, bocht om, naar kinderen. 3 jongens, basisschool leeftijd en hun 2 ouders. Blijkbaar 1 kind omver gesprongen daarna 3 gillende kinderen waarvan 1 hard rondjes rende een krijsende moeder en een vader die als een soort keeper rond sprong en probeerde milo al stuiterend weg te sturen. Milo snapte er niets van en deed niets dan mee rennen.niet ok, maar hoe leer ik hem gewoon niet op alle kids af te gaan en tegen ze op te springen... Hij bedoelt het zo goed maar het geeft zoveel stress. Die moeder was ook echt in paniek wat niet hielp.
Als ik hey optijd door heb gaat hij bij kinderen aan de lijn en als ze aaien moet hij zitten. Dat gaat echt goed laatste tijd en nu weer dit. Zit zelf ook wat te shaken

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:41

Durf het je niet te zeggen. Buffel moet bij kinderen ook altijd netjes zitten. Hij is gek op kinderen en rent ook graag mee. Maar als ik zeg nee dan is het ook echt nee. En gaat ie piepend van enthousiastme naast me zitten wachten.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:56

Ja, dat krijg ik nog niet voor mekaar. Heel frustrerend. Dusdanig dat ik me afvraag wat ik fout doe. Maar nog harder corrigeren is ook niet een optie, dan wordt ik echt te hard, ben al best streng.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:03

Ja buffel is heel snel onder de indruk dus dat helpt
Kan maar zo dat ik met de nieuwe hond ook plan van aanpak moet veranderen haha

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:59

Die kans is groot donna haha :')

Wat fijn dat de kennismaking goed ging! Ik meende een hele reactie geplaatst te hebben maar blijkbaar niet pff!

Zenna reageerde ook totaal niet fel op Nelson en zocht eerder echt bescherming bij hem! Heel apart, want bij een passerende hond tijdens kennismaking viel ze wel enorm uit naar die andere hond!

Toen wist ik idd ook direct dat dit snor zat!

Heeeel veel succes, plezier en geluk! En uiteraard wachten wij geduldig op foto's O:)

Nóg meer geduld want ik heb nog geen foto's van onze shoot van Nellie en zenna en ik ben zooooo benieuwd! Zenna zal overal d'r muil open hebben verwacht ik want die had het erg warm. Ze vond het ook best spannend.

Airborn, jij bent goed bezig met Milo Hoor! Mogen meer mensen doen van mij, die tijd en energie er wél instoppen omdat dat uiteindelijk gewoon echt z'n vruchten afwerpt.

Hmm kleine kids eigenlijk met de honden Geen ervaring mee. Zenna zit altijd aan de lijn en ook zij zou er volop op af stuiven en kids omver springen om ze vervolgens plat te kussen :')

Eigenlijk lopen beide honden hier altijd aan de lange longeerlijn. Nelson heeft nogal bananen in z'n oren, dus better safe then sorry. Hij wil altijd spelen met iedereen en andere hondjes, maar sommige honden vinden hem doodeng omdat ie zo groot is :(:) wellicht aaan een lange lijn op zon moment en veel oefenen daarmee. Maarja je komt niet altijd kids tegen natuurlijk

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 14:46

Loez wel even die fotos van de fotoshoot hier showen he *\o/*

Wat vervelend van de relatie breuk Kim. Ziet je ex hem dan ook nog? Of hij blijft gewoon 100 % bij jou? Fijn dat je bij je ouders terecht kunt en dat het met die honden ook klikt. Blijf Charlie een heerlijke hond vinden :+.

Wat fijn dat je in het asiel kijkt Donna, weet je ook waarom die hond er zat ? Of was het weer eens een impuls aankoop ? -O-. Dat ze niet met vreemde andere honden kan, is niet raar bij een staff. Fijn dat het met buffel wel goed ging nu. Heb je in nood gevallen wel de mogelijkheid tot scheiden? Vind Amy eigenlijk nog best een leuke naam :Y). Maar je naam die jij had verzonnen, vind ik ook erg leuk!

Tinkermuts beterschap voor je kanjer! Is ook niet niks zeg. Hopelijk knapt hij snel weer op en kan je weer opbouwen met wandelen. Zo een karretje is natuurlijk wel ideaal en beetje hillarisch :o.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:21

Uiteraard Britt :D kan Ik uiteraard niet laten!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:40

De reden dat ze in asiel zat is omdat die jongen al 2 staffords had. Deze er bij genomen maar dat was toch wel heel heftig 3 staffords. Ohja en dat allemaal op een flatje.

Dus eerste wat ze hier in de tuin deed was plassen, want een tuin kent ze niet .
Ze is gek op zwemmen dus hebben we net even gedaan

Hier alvast wat foto's die op akte van asiel stonden en 1 van de wandeling

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:11

Wat een lekker snuutje Donna89! Big smile !

Loez wij willen fotooooos :D zo benieuwd nelson en zenna zijn zo knap!

Airborn ik denk dat je op de goede weg bent hoor ! De aanhouder wint dus gewoon volhouden, je neemt in ieder geval de moeite er tijd en energie in te steken!

Merk met Charlie ook dat ik regelmatig de muur probeer te corrigeren ipv mijn hond, bananen in zn oren en gewoon doorgaan :P maar dan als ik kijk van een maand geleden, is er wel degelijk al iets veranderd. Nog lang niet perfect, maar wel een teken dat met nog meer geduld wij er wel komen haha.

Charlie en schoothondje Prinses Kira zijn zulke maatjes aan het worden. Doen werkelijk alles samen :P
Afbeelding