[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:36

Lollywood, Je kunt vast wel iets moois maken met javamos (bijvoorbeeld gebonden op steen of hout), hout met hierop Microsorum pteropus trident (of een andere M.p. variatie), cryptocorynes, vallisneria gigantae/natans.

Aiden, beterschap met je pols! Ik weet hoe het is om je pols niet normaal te kunnen gebruiken, gelukkig heb je een spalk eromheen zodat je het niet (nouja, moeilijker :P ) overbelasten kan.

LoveUggs, fijn dat alles binnen gekomen is :D Maak je foto's als je alles geplant hebt? :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:51

Het staat erin hoor! Ben er vet blij mee!

Mijn uitzicht!
Afbeelding

De anubias nana yellow hart (zit zelfs een knopje in!) en het gras.
Afbeelding

En de alternanthera rosanervig
Afbeelding

En mn steen!
Afbeelding

Ik vind het er zelf heel mooi uit zien, snak al naar meer haha

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:53

Ik vind het ook erg mooi geworden :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:04

Hij wordt mooi!!! _/-\o_

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:08

Bedankt! Even kijken wat het allemaal gaat doen, maar had nooit verwacht dat ik de plantjes zo gaaf zou vinden! Vooral die rode, heeft echt een aantal fel roze blaadjes! Echt heel gaaf kleurtje! De anubias heb ik geprobeerd met alleen de wortels te planten en de rest boven de grond te houden. Moest wel een klein beetje ingraven omdat hij anders gaat drijven maar hij staat er mooi bij zo. :j

Edit; en ik gok dat ik weer een zwangere molly heb, maar t is even afwachten. 3 van de jongen van laatst zwemmen nog rond en denk niet dat die nog worden opgegeten dus mocht ze zwanger zijn moet ik echt even gaan verzinnen wat ik daar nu weer mee ga doen.. Meer vissen word m niet want dan raakt mn bak toch echt overbevolkt ben ik bang :+ Ik denk eraan om mn kleine bakje te gebruiken voor jongen zodat ik die eventueel kan verkopen. Maar volgens mij kan je die het beste artmenia (Hoe heet dat ook alweer haha) voeren toch? Maar zat daar laatst naar te kijken en je hebt er hele installaties voor, en de eitjes, maar hoe werkt zo iets? Ik weet dat iemand hier dit gekocht had (mioux geloof ik?) misschien dat iemand me daar meer over kan vertellen?
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 07-01-16 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:09

LOLLYYwood schreef:
Balen van je pols, hopelijk valt de pijn mee? :=

Ik heb vandaag al 3 plantjes over gezet naar mijn nieuw aquarium en je ziet ze nauwelijks staan :') Grappig. In mijn oude aquarium lag de top neer op het water en nu zitten ze nog niet op de helft

Heeft iemand van jullie trouwens een leuke, vrij natuurlijke inrichting? Rekeninghoudend met het feit dat ik enkel planten met klein blad kan hebben door de Pleco

Ik heb bij allebei een natuurlijke inrichting maar wel met iets grotere bladen..
Kun je niet iets gebruiken zoals anubias nana of nana mini?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:18

Hier krijgen de jongen van de zwaarddragers gewoon zeer fijn gemalen vlokvoer.
Als ze een week of 2 zijn, krijgen ze er wat spirulina vlokken bij..
En als ze nog wat ouder zijn krijgen ze alles wat de ouderen ook krijgen, zolang het maar fijn genoeg is voor die kleine bekjes.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:20

LoveUggs, nette bak zo hoor :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:24

hier voer ik de jonge garnalen ook fijn gemalen vlokvoer, is stofvoer in een potje. Gaat prima. Als ze wat groter zijn dan heb ik bepaalde geperst voer valt uit elkaar op de bodem en kunnen jonge garnalen ook eten.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:30

Ja ik heb een tijdje geleden zelf mn vlokvoer in mini beetjes staan malen. Ik heb alles in kleine beetjes in een mini zeefje gedaan en vervolgens met een theelepel eroverheen gewreven om het door de zeef te krijgen. Ik had alleen maar het grotere vlokvoer namelijk haha.

Enige dat er nog mist in mn bak is een paar drijfplantjes, maar laat dit niet heel je bak dicht groeien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:00

Als je de planten er niet uitschept wel :P Af en toe verwijderen, op Marktplaats ben je het zo kwijt :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:10

Haha dan ga ik daar weer even voor kijken morgen.
Ik dacht trouwens voldoende onderzoek te hebben gedaan naar de gourami's, maar helaas.. Kom nu weer wat tegen war misschien verklaart waarom mijn marmer gourami's zich verstoppen en tegen mn filter aanplakken..
Marmer gourami's, ofwel de blauwe gourami, dient in een bak van minimaal 120 cm gehouden te worden. Fijn.. Ik heb een bak van de helft. :/
Voor de twee marmer gourami's zoek ik dus een ander plekje, de Colisa Lalia kan ik gelukkig wel houden.

Gaat om dit setje, iemand interesse? :+
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:43

gourami komt er hier niet in :P

Wat ik wel heb is een leuk nieuwtje :P ik plaats een foto ervan en mogen jullie raden wie de ouders zijn:

Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:56

Wat voor bestand had je ook alweer?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:58

6 x maanvis 3 volwassen 3 jong
15 kardinaal tetra ongeveer
15 koperzalmen ongeveer
15 corydoras ongeveer
1 synondontis
1 plecostomus gibbicebs
5 helena slakken

rest is inmiddels verhuisd.

(ongeveer omdat het tussen 10-15 zijn haha)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:06

Haha ik zou het niet weten, je maanvissen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:07

nope ! maanvisjes leggen kleinere eieren :P Dit zijn eieren van 1 van mijn corydoras. Of 2... or 3 :P

Heb gold laser, green laser,bronze wildvang en black vanuzuela zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:17

Helaas, hier ook een 60cm bakje. Of ik mag ze bij de schildpadden indoen, maar dan garandeer ik niet dat ze het langer dan 5 minuten volhouden :+

Oeh, dat is een bijzondere collectie corydoras Mioux! Jammer dat ze de eitjes niet markeren van wie ze gelegd heeft :P Ga je ze op laten groeien in een kweekbak?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:22

ik heb ze nu in een kweek bak staan met stroming en lucht, we gaan zien of t lukt !

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:49

Ik vind mijn kwikwi's zoooo cool :D
Mijn ander visje heeft een andere mening..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:34

Wat een mooie bakken komen er voorbij :)
Ik heb ook weer zin in een nieuwe bak.

Ik zat te denken om in mijn 30 liter bakje iets te doen.
Een betta man met wat garnalen, is dat te doen of is het fijner als de betta groter zit?

Anders wil ik misschien alleen garnalen in de bak. Zijn er vissen die makkelijk te onderhouden zijn en in een 30 liter bakje kunnen? Ik wil het niet te krap maken nl :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:46

Spruit schreef:
Als je het niet vertrouwd kun je er een plaatje piepschuim onder leggen. Deze zijn los te koop bij de meeste bouwzaken. Je hebt ze al vanaf een halve cm dik.

Bedankt voor de tip. Zou jammer zijn als hii zo scheef blijft. Is naamlijst speciaal meubel voor onder het aquarium...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:57

hij word niet in ene recht door t piepschuim, maar bied ondersteuning :) Ik heb hem ook altijd onder me aquaria

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:23

Albion, sommige mensen hebben een Betta die wel met garnalen kan, anderen hebben hun Betta dood uit het aquarium kunnen halen omdat ie zich vergiste in het formaat garnaal. Hangt erg af van het karakter van de vis. Visjes zoals Boraras Brigittae/Merah schijnen er wel in te kunnen, naast garnalen. Soms wordt de Celestichthys margaritatus (ook bekend onder de verkeerde naam Rasbora Galaxy/Galaxy Rasbora) ook aangeraden, maar deze zijn weer even wat forser dan de brigittea/merah. Een Betta alleen kan prima in een 30L bakje zitten :)

Keeyzie, je zou kunnen kijken hoe hoe het aquarium helt, en aan de kant waar die naartoe helt een plint onder de aquariumkast zetten. Dan is die weer rechter :)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:26

Ik lees gewoon nog mee hoor. Heb het alleen ontzettend druk en weinig aquarium nieuws :)