Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:08

Binnenkort ga ik kijken naar twee vrouwelijke kittens van 4 weken oud. Waar moet ik opletten en kijken als ik deze kittens ga bezichtigen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:10

Oogjes schoon, kijken of ze zich overmatig krabben (vlooien). En vooral vragen of ze ontwormt en ontvlooit worden voor vertrek.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:31

Oh ik zat even wat 'oude' foto's terug te kijken. En moet je dit verschil zien, geweldig!

Eerst:
Afbeelding
Nu (bijna geen schoot meer te zien):
Afbeelding

Eerst:
Afbeelding
Nu (steekt altijd uit):
Afbeelding

Eerst:
Afbeelding
Nu:
Afbeelding

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:06

Prachtig beestje zeg! :j

Ik ga van de week met 2 kittens kijken. :D 2 zusjes. Als het goed is zouden ze dan 11 juli mee mogen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:00

Spannend Xivura. Wat voor poesjes zijn het?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:13

TinkerTreas schreef:
Spannend Xivura. Wat voor poesjes zijn het?

Gewone HTK kittens. :) Zwart met witte en een wat tijger kleur. Zijn op dit moment 4 weken oud.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:48

Celine wat een prachtig beest heb je toch 8-) groeit ook goed zo te zien!

Hihi froukje , zulk soort acties herken ik wel. Mijn lieve Jack (rip) had ook altijd dat soort momenten

Tinkertreas stoere panter.die hele houding ook ja. Die katten laten maar wat vaak zien dat ze van wilde katten afstammen . Ook al denken ze meestal dat ze stoerder zijn dan wij denken:p

Aaah karlijn. Wat lief die pootjes. Ook zo keurig vasthouden. Heeft ze echt zulke grote pootjes ?

Ooooh ginootje, die baby is echt perfect ! Nu krijg ik bijna spijt dat ik nie voor een echte langhaar ben gegaan

Dat feliway zit ik ook aan te denken. Vorige koppeling met mijn oudje is uitgelopen op een fiasco . Misschien herinneren jullie het topic nog over mijn hond en kat die beste vriendjes Waren? Die nieuwe kat heb ik na twee weken weer weg moeten doen omdat mijn oudje en hij niet in een ruimte konden zijn zonder dat de plukken haar in de rondte vlogen...

Wij mogen as weekend Hairy Harry halen! Wij zijn er klaar voor

Afbeelding

Van de week komt er nog een bestelling binnen

Hairy oefent alvast stoer en zelfstandig te zijn voor als wij hem komen halen

Afbeelding

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:59

Hallo, ik heb een kater die inmiddels acht a negen maanden oud is en wil deze graag laten castreren. Is het handig om de dierenarts te bellen voor een afspraak of moet ik hiervoor echt langsgaan op spreekuur? Wat kan ik van zo'n castratie verwachten en waar moet ik rekening mee houden? Het is mijn eerste kat dus vind het een beetje spannend hihi

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:01

Maria1991 dat ziet er uit als een heerlijk katten plekje leuk zeg!! Silvericathy je kunt het best even bellen voor een afspraak, veel succes, altijd spannend zo'n operatie natuurlijk!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:12

silvericathy schreef:
Hallo, ik heb een kater die inmiddels acht a negen maanden oud is en wil deze graag laten castreren. Is het handig om de dierenarts te bellen voor een afspraak of moet ik hiervoor echt langsgaan op spreekuur? Wat kan ik van zo'n castratie verwachten en waar moet ik rekening mee houden? Het is mijn eerste kat dus vind het een beetje spannend hihi

Ik zou ook eerst even bellen voor een afspraak.

Hoe oud raden jullie aan om kittens te steriliseren?

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:12

Je kunt vaak gewoon een afspraak inplannen voor de castratie en bij het afleveren de dingen vermelden waar ze evt rekening mee moeten houden.

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:14

Ikzelf ben ervoor om te wachten tot 9 maanden (of langer) maar ik heb ze altijd binnen.
Wil je je kat buiten laten lopen dan zo spoedig mogelijk.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:21

Mijn dierenarts castreerd of steriliseerd vanaf 6 maanden. Mijn siamees is echter iets voor de 6 maanden geholpen. Siamezen worden eerder krols en ik woon in een appartement. Wilde mijn buren echt geen krolse siamees aan doen. Onze stalkatten hebben we ook met 6 maanden laten steriliseren en castreren. Beter op tijd, dan een oeps-nestje.

Ik heb overigens alle dierenartsenpraktijken in de omgeving afgebeld. Gevraagd naar informatie en de prijs van de ingreep. Daaruit gekozen bij welke praktijk is ze wilde laten helpen. Via de telefoon daarna een datum en tijd afgesproken.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:28

vanaf 6 maand inderdaad en hoe later hoe beter, uiteraard wel binnen houden tot die tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:36

Wij laten onze meneer ook helpen vanaf 6 maanden, mevrouw wachten we even af tot ze krols word..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:38

Mijn Bengaal moet geholpen worden voor ze zeven maanden is. Staat ook in het contract.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:53

Het is dus de bedoeling als ik mijn katjes vanaf 8 weken neem, ik ze binnen moet houden tot 6 maanden?...
Ik snap dat je anders kans hebt op een nestje, maar ik ben bang dat de geur in huis dan echt lekker word als ik mijn katten zo lange tijd alleen maar binnen houd...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:57

Hoezo zou je last hebben van de geur? Wij hebben 4 katten grotendeels binnen. Maar geen last van stank hoor. Gewoon de bakken goed schoon houden. Ons katertje zal ergens tussen de 6 en 9 maanden geholpen worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:19

Ik ga Ginger tot zeker 2 jaar heel houden, 1 nestje er uit fokken en ze zal dus niet buiten komen, enkel aan een lijntje, wat ze erg leuk vind overigens.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:20

Xivura schreef:
Het is dus de bedoeling als ik mijn katjes vanaf 8 weken neem, ik ze binnen moet houden tot 6 maanden?...
Ik snap dat je anders kans hebt op een nestje, maar ik ben bang dat de geur in huis dan echt lekker word als ik mijn katten zo lange tijd alleen maar binnen houd...

Een van mijn poezen komt niet eens los buiten Gewoon de bakken op tijd schoonmaken!
Ik vraag me af als je zo bang bent voor een "geur" in huis of het dat wel zo verstandig is om 2 kittens in huis te nemen...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:32

Mijn siamees komt alleen aan een lijntje buiten op het balkon of bij mijn ouders in de tuin. Is dus ook een echte binnenkat. Zolang de kattenbak goed schoongehouden wordt hebben wij geen stank in huis. Ja soms laat ze een windje terwijl ze naast je ligt. Dat is niet echt aangenaam, maar gebeurd gelukkig maar zelden.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:45

als je katten zo erg vind stinken waarom begin je er dan aan? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:12

Bij ons komen ze niet buiten tot wij een vast huis hebben, gaan dus zowiezo nog een keer verhuizen in oktober, hopend op ons vaste huisje.. Maargoed, als alles daar in orde is mogen we van mij naar buiten toe.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:20

Hier zijn ze geholpen met 5 maanden, waarm? Omdat ik een broer en zus heb, en die begonnen al flink te oefenen... Vrees dat ze daardoor niet zo groot uitgegroeid zijn, maar goed. Ik wil geen inteelt en nestjes, dan maar wat kleinere katten.
Nog geen 4 kilo per stuk :D :')

Beloven, je laat ze toch wel helpen voor je ze naar buiten laat?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:22

Als je even terugleest, meneer wordt geholpen zodra die 6 maandjes is, en mevrouw zal ook geholpen worden als ze 6 maandjes is. Dan krijgen we nog 2 zusjes/broertjes of broertje en zusje in augustus, deze zullen ook geholpen zijn zodra ze 6 maandjes zijn, en dan kan alles tegen volgende zomer of ed lekker naar buiten toe. :)! Ook zijn/worden ze allemaal gewoon netjes geent en gechipt.

Hele toekomstplannen dus.