Esplendido schreef:Bij het ras dat ik heb doen er altijd veel mee en zelfs dan zegt een of meer titels niet alles. Inderdaad de smaak van de keurmeester. Maar ook hoe vaak ga je naar show? Er is een hond die in meer dan tien landen kampioen is, een prachtige hond hoor echt waar, maar die mensen hebben anderhalf a twee jaar lang heel Europa doorgereisd en deden heel vaak aan een of twee shows mee. Natuurlijk moet je dan nog steeds een hond hebben die goed in elkaar zit, maar er zijn misschien nog andere mensen met een hond die misschien net zo goed is die niet de tijd, zin en het geld hebben om zoveel te showen in verschillende landen. Inschrijfgeld, hotels, reiskosten dat loopt immers aardig in de papieren. Hiermee wil ik zeker niks afdoen aan hun prestatie want dat is het zeker en het is ook echt een prachtig dier.
Snap je helemaal! Mijn Ollie heeft ook een buttload aan titels, daar zit ook heel veel geld in
En dan moet ik zeggen dat ie in de laatste paar jaar op 2 shows na overal de BOB of BOS gepakt heeft, dus hij heeft z'n sporen echt wel verdiend, maar als ik 'm niet zoveel uitgebracht had had ie ook niet zoveel titels gehad
M'n vriendin heeft een plaatje van een reu, die heeft misschien 6 shows gelopen maar hij vindt het niks. Hij is Nederlands Kampioen geworden en ik vind 'm mooier dan Oll, maar hij heeft veel minder titels
Daarom, die rits aan kampioenschappen zegt precies niks