Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:29

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eske_B

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:04

Wat zijn ze leuk <3

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:41

Schatjes <3

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:34

Ik heb even de dames gewogen, Luna en Nala wegen allebei 55 gram en Zoefje 77 gram. Zoefje is een mooie slanke dame dus :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:44

Wat een schatjes Desteny!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:58

Leuke gerbils directeur zwart witte lijkt op mijn zwart witte! Ellabellaah die zijn nog zwaarder dan die uit mijn 1e nest haha

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:13

Fotospam van mijn gerbils Smaug, Nyx en Pan <3 <3

Smaug & Pan
Afbeelding

Nyx
Afbeelding

Smaug & Nyx
Afbeelding

Pan
Afbeelding

Nyx
Afbeelding

Nyx
Afbeelding

Nyx
Afbeelding

Nyx&Pan
Afbeelding

Pan
Afbeelding

Pan en de staart van (volgensmij) Smaug
Afbeelding

Een filmpje komt er ook aan

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 00:39

Ahh leuk om ze terug te zien! Zijn lekker nieuwschierig he haha

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:07

Ahh wat leuk om de zusjes van Nala en Luna te zien! Mams heeft wel flink haar best gedaan om haar kleurtje door te fokken :P
@stalmilagro: weet jij nog hoeveel ze wogen toen ze bij jou weggingen? Als ze nu al zwaarder zijn dan grote zus, zullen het wel flinke dames worden :+

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:47

43 gram dacht ik! Zus blijft hangen op 48 gram maar misschien krijgt ze die groeispurt nog haha totaal heeft ze 7 zwarte, 4 lilac en 1 saffier (mijn zelf gehouden mannetje) met en zonder vlekjes pups gehad

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 00:28

Mijn zelfgefokte dame heeft iets nieuws :) via mijn arm omhoog kruipen uit de bak hihi echt schattig

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 00:49

Freddie heeft ook een 'trucje geleerd' :=

Ik had hem op schoot op de bank, meneer loopt/rent wat rond zoals altijd. Maar ineens bleef ie stil staan, op z'n achterpootjes en mij aankijken. En ineens springt ie omhoog, en zit ie half in m'n nek.. Schrok me kapot :P

Daar heeft ie wat rond gekeken :') en toen haalde ik hem toch maar weer naar beneden, gek beest :P

zo is ie ook al eens in m'n shirt gekropen, was zeker lekker warm zo daar tussen in :')

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 01:02

Hahaha dat is ook leuk. Vind het zo schattig als ze van die dingen verzinnen. Mijn mannetje de papa gerbil zit vaak onder mijn vest als ik daaronder een shirt aan heb en 1 keer zat hij wel erg stil, dus ik dacht dat hij sliep maar het bleek dat hij mijn shirt aan het kapot knabbelen was! :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:00

Wat lief dat ze zo bij jullie willen zijn.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 14:58

Dat hier nog gereageerd word :oo
Mijn laatste gerbil is helaas een paar weken overleden, ze was duidelijk op, at bijna niet meer en lag bijna alleen nog maar te slapen. Ze is net geen 5 jaar geworden

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:31

Wat jammer Maleficent, maar het is wel een mooie leeftijd.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:06

Ah sneu maar idd mooie leeftijd

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:27

D_desteny wat een mooie gebiltjes heb je :+: Ik heb altijd van die lichte kleuren gehad dus die bontjes vind ik gaaf.

Acrylicmess Pan is gaaf! Leuk dat ze zo tam zijn!

Sterkte Maleficent! Maar bijna 5 is een zeer respectabele leeftijd.

Ik kom hier alleen niet voor alleen maar de gezelligheid. Ik heb een gerbil van 3,5 jaar oud en die heeft sinds 2 weken een opgeblazen buik, alsof er een pingpongbal inzit. De buik lijkt nu met de dag groter te worden. Iemand van jullie een idee wat het kan zijn? Ik vrees ivm de leeftijd een tumor. Ze heeft er geen "last" van. Eet, drinkt en knaagt nog gewoon.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:28

Zou tumor kunnen zijn, gerbil van mijn oom heeft er ook een jaar mee doorgeleefd (uiteindelijk ingeslapen).

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:42

Ik zal mijm gerbils ook eens wegen, ik denk dat Pan dikker is dan Nyx of Smaug. Iniedergeval ziet hij er wat "voller uit" xD. Ik heb ze een nieuw huisje gegeven en ze gaan er met zn 3en gezellig op/over elkaar in liggen. Ik ben er nog niet in geslaagd er een goede foto van te maken.

Mijn gerbils zijn ook aardig tam ja, Nyx wil nog wel eens wat schuwer zijn maar als ik mijn hand heel stil houd durft hij er wel op te gaan zitten en een pitke zitten eten. Pan en Smaug zijn echter wat brutaler daarbij moet ik echt opletten dat ze niet uit de kooi klimmen als het ruitje open staan. Smaug blijft het rustigste zitten die gaat ook gerust even indutten in je hand, Pan is echt een druktemaker en Nyx laat ik meestal gewoon rustig pitjes eten op mijn handpalm voor de kooi omdat hij dus een wat schuwer karakter heeft. Ze zijn allemaal wel erg nieuwschierig ja.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:49

Echt schattig! Hier wordt de mijne liever niet opgepakt maar neemt wel van alles aan van me. Heb haar nooit tam gemaakt/gekregen. Maar dat is niet erg.

Eskegirl ze lijkt er ook geen last van te hebben maar als de groei zo doorzet ben ik bang dat het haar organen verdrukt. Op het moment dat ze er last van gaat krijgen wordt ze ook gewoon ingeslapen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:20

Sallie: echt ter grootte van een pingpongbal? Ik zou er toch wel even naar laten kijken door een dierenarts, ik kan me haast niet voorstellen dat ze er geen last van heeft. Mijn kat heeft atm een groot abces op haar rug, eet, drinkt, speelt nog gewoon en gaat nog naar buiten, maar bleek wel hoge koorts te hebben en een fikse ontsteking! Dus dat ze nog actief is en eet en drinkt hoeft niet veel te zeggen. Ik zou het iig wel na willen laten kijken..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:42

Nog gefeliciteerd Karlijn!

Ezarja is handtam (kan haar oppakken) en komt graag zonnebloempitjes of meelwormpjes halen. Nibbit is een stuk minder tam, is gewoon nooit gelukt, maar ze rent iig niet meer direct weg als je langs de kooi loopt. Haal ze er alleen uit voor verschonen.

Mijn vorige paartje was echt heel tam, dat was heel leuk.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 02:22

Ik zou naar de dierenarts gaan en kijken wat die ervan zegt

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 02:56

Sappos schreef:
D_desteny wat een mooie gebiltjes heb je :+: Ik heb altijd van die lichte kleuren gehad dus die bontjes vind ik gaaf.

Acrylicmess Pan is gaaf! Leuk dat ze zo tam zijn!

Sterkte Maleficent! Maar bijna 5 is een zeer respectabele leeftijd.

Ik kom hier alleen niet voor alleen maar de gezelligheid. Ik heb een gerbil van 3,5 jaar oud en die heeft sinds 2 weken een opgeblazen buik, alsof er een pingpongbal inzit. De buik lijkt nu met de dag groter te worden. Iemand van jullie een idee wat het kan zijn? Ik vrees ivm de leeftijd een tumor. Ze heeft er geen "last" van. Eet, drinkt en knaagt nog gewoon.

Een van mijn vorige gerbils had dat ook, werd ook mager en doffe vacht. Verder wel actief enzo. Bleek een flink abces te zijn. Inderdaad zo groot als een pingpongbal in de buik. 2 keer naar de DA geweest en die heeft het open gemaakt (je wil niet weten wat er uit kwam). Wij moesten het elke dag schoon maken maar het beestje werd niet beter en had alleen maar veel pijn en stress, we hebben hem uit zijn lijden verlost. Zal ook iets van 3/4 jaar oud zijn geweest toen. Altijd naar dat soort dingen :( zou even naar de DA gaan als ik jou was maar ben er bang voor dat het goed komt :(:)