Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:25

Joh, ik ga op 2e kerstdag in mijn luipaard onesie en op roze crocs naar de supermarkt. Ik denk dat de mensen in het dorp al blij zijn als ik uberhaupt alle kledingstukken aan heb. _O-

De honden zal het weinig interesseren hoe ik erbij loop.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:31

Niniane schreef:
Nou, we hebben vandaag het halsbandje (we willen over gaan op een tuigje als ze iets ouder is) geïntroduceerd en moet zeggen, dit deed ze heel goed. Behalve wat krabben liep ze eigenlijk heel vlot aan. Ik twijfel nu eigenlijk wel wat handig is. Haar nu ook ´s nachts aan de lijn laten plassen of juist los om opwinding te voorkomen? Adviezen?

In het begin hebben we Layla aan de riem in de tuin gehad, vooral omdat ze anders veel te druk was met alles en niet ging. Om dan meteen in de bench weer te piepen. Aan de riem kon ze op avontuur gaan in de tuin en deed ze wel haar behoefte. Al was dit max de eerste 5 dagen en ook alleen 's nachts. Verder is ze in de tuin altijd los. Tijdens het wandelen is het afhankelijk van waar we zijn. In de wijk is het vast, in het bos etc over het algemeen los. Al zal ze nu vooral aan de lijn gaan, omdat de beren nu met hele kleine jongen lopen. Geen idee wat ze zou doen, maar wil er ook niet achter komen. 's Avonds altijd vast vanwege de coyotes die dan vooral actief zijn.

Nu wil ze 's nachts ook wel eens een feestje bouwen in de tuin (of meer 's avonds laat, bij de laatste keer naar buiten). Maar ze kent het commando en doet het dan uiteindelijk gewoon.

Ze was gisteren ontsnapt uit de tuin. Ze heeft een plank vd schutting los getrokken aan de onderkant (verticale plank) en is er op de 1 of andere manier in geslaagd zich er door heen te wringen (plank heeft weinig speling en kan alleen naar je toe worden open getrokken). Ze had alle versiering bij de voordeur van de huisbaas overhoop gehaald en was over de stoep aan het rennen toen ik aan kwam stormen. Er was ook al een auto gestopt, maar gelukkig was ik er al bij. Was even ontzettend schrikken!

Het is voor nu gerepareerd, maar we gaan extra hout halen voor de zekerheid.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:40

Oei het Layla-op-avontuur kaliber blijft maar stijgen! Houdt het wel spannend, zo'n inventieve hond :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:42

Oshaa ik dacht huh beren, zie je nou geen beren op de weg :P bedoel je niet iets anders... Onee toch echt beren

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:47

Het leven is zo wel nooit saai :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:50

Beren op de weg.... en wij ons druk maken over de wolf :+ ( nee, dit is geen ingang voor een discussie over wel of geen wolf, daar zijn topics over. Dit is gewoon een flauw grapje)

In de tuin heb ik ze eigenlijk altijd losgelaten, dan hoef ik zelf zo min mogelijk te bewegen :') snachts is dat nml niet echt mn hobby.

Gister de eerste agility training gehad met sky. Ze vind het geweldig, nu nog even trainen op impulscontrole. Ze is nog jong, komt goed

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:20

Sinds hier de wolf gespot is, mag Max 's avonds niet meer alleen naar buiten om zijn behoefte te doen := Normaal ging hij naar buiten om zijn behoeftes nog even te doen in de tuin (niet omheind) en ging ik tandenpoetsen.

Mechels lopen nooit los, dus bij hun is er niks veranderd. Die laat ik ook nooit uit in de tuin.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:28

Mijn tuin is zo klein met 1 vierkante meter kunstgras dat ik me niet eens de moeite doe ze daar heen te sturen. Jonge pups willen er soms gebruik van maken, maar eigenlijk zijn ze al volledig goed om het een nacht op te houden.

Zaterdag ga ik eindelijk kijken naar de puppy.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:40

Gevaarlijk wild komen we gelukkig zelden tegen. Het gevaarlijkste wat we in Zuid-limburg hebben zijn wilde zwijnen, maar als je er met respect mee omgaat is er zelden iets aan de hand. We hebben een aantal wolven in het bos, die hobbelen de grens over en terug maar nog geen meldingen van mensen die er oog-in-oog mee gestaan hebben.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:03

Ik loop ook lekker in m'n pyjama naar buiten hoor _O- en op m'n roze badslippers

Oshaa, beren, coyotes, dat is nogeens wat om rekening mee te houden :wow:

StonedRomy veel plezier zaterdag!!

Hier zijn ook wolven actief, maar die kant lopen we (nog) niet vaak en overdag is het vrij druk dus denk dat je ze dan niet snel tegenkomt.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 02:25

moonsparkle schreef:
Oshaa ik dacht huh beren, zie je nou geen beren op de weg :P bedoel je niet iets anders... Onee toch echt beren

Ik bedoel echt deze jongens:

(genomen vanuit de deur van ons toemalige huis)

Afbeelding

Met Beer (de hond) zijn we al vaak beren tegen gekomen en dat ging wel goed. 1x was het heel spannend, toen liepen we op een smal bospad (naast een klif) met Beer 5 meter voor ons. Toen kwamen er opeens 5 meter voor Beer, twee jonge zwarte beren (het dier) uit de boom, die naar hun moeder 5 meter verderop het pad renden. Toen was het dus wij - Beer - baby beren - mama beer, op dit smalle pad. Dat was erg spannend, maar gelukkig bleef onze Beer bij ons en besloot de mama om maar om te draaien.

Op trails waar hier veel wolven zijn mag je in principe niet komen met honden. Dit zijn dan bijvoorbeeld de populaire West Coast trail - daar kan je weinig kanten op (met de oceaan aan 1 kant en soms flink stijle kliffen aan de andere kant) en zitten veel (sea) wolven. Die trail is verboden voor honden om conflicten met honden uit de weg te gaan. Ook wordt er vaak afgeraden (maar het is niet verboden) om met honden in de back country te gaan, vanwege problemen met beren. Nu is een grootdeel ook indekken, maar er zijn incidenten dat loslopende honden achter beren aan gingen en die dan terug meenamen naar de baas :+

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik stinkdieren het spannendst vind. Ik weet dat het er een keer van gaat komen met Layla!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:18

Wat gaan jullie snel! Ik heb alles gelezen, maar kon steeds even niet de tijd vinden om te reageren. Sorry ook voor deze hele matige bijleespost, ik zal proberen het weer wat beter bij te houden want ik vind het wel heel erg leuk om over al jullie avonturen te lezen en om foto’s te zien!

Ik zag wel weer leuke puppyfoto’s voorbij komen van Bonne en Evi. Leuk ook dat Evi met die witte herder kon spelen!
De foto’s van Ayra waren ook heel mooi! Prachtig gebied ook om te lopen volgens mij!
En leuk ook dat Nero het zo goed doet op training!
Ik zag ook nog een operatie van een teen voorbij komen. Hopelijk herstelt dag goed!
Dat van die beren lijkt me wel eng zeg! Wel bijzonder om ze van zo dichtbij te zien! Ik kan me niet zo goed voorstellen hoe dat zou zijn als dat soort wild ook in Nederland woont haha.

Charley doet het nog steeds heel goed. Hij heeft zijn 12 weken enting gehad, dus gister mocht hij voor het eerst echt even spelen met een andere hond. Hij heeft verder wel al met andere honden gesnuffeld en hij ziet ook dagelijks honden tijdens het wandelen, maar in de omgeving hebben we helaas niet heel veel honden waarvan we zeker weten dat ze goed met pups kunnen. We waren nu naar de fokker van onze vorige hond gegaan, dat was echt helemaal leuk! Ze hebben heerlijk gespeeld, die andere hond deed het ook echt top! Aan de pretoogjes van beide honden is denk ik wel te zien hoe leuk ze het vonden haha
Afbeelding

We gaan elke dag ook even naar het bos met hem, zodat hij ook steeds even weg gaat met de auto. Dit vind hij ook geweldig!
Afbeelding

En een tijdje terug mocht hij mijn paard ontmoeten, die foto’s wil ik ook nog even delen :D
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond heeft hij ‘examen’ :+ van de puppycursus! Hij doet het super goed op training en vindt alles leuk. Hij wordt af en toe ook echt heel fanatiek, zo grappig. Echt een heel leergierig hondje :D daarna gaan we verder met de basistraining, en als hij alles zo leuk blijft vinden willen we uiteindelijk misschien wel iets van behendigheid met hem doen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:22

Doe die laatste 2 foto's over een Jaar nog eens over :D
Succes met je examen maar vooral veel plezier!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:29

Nero heeft vanmorgen een fijne 3e agility les gehad. Hij pakt het snel op! Vandaag iets intensiever les gehad doordat er afmeldingen waren. Merkte ook op gegeven moment dat het op was en zijn we eerder gestopt. Goed = goed geweest.

Net nog even een klein rondje gedaan voordat de kinderen weer thuis zijn.
En ik hooooop nu toch echt wel dat dit mooi lente weer blijft. (Al vrees ik ervoor :+ )
Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:46

@Shaya haha leuk idee, maar ik ben bang dat ik hem dan niet meer kan tillen :') dankjewel!

Mooie foto ook van je honden! Leuk ook dat het zo goed gaat met Nero! Klinkt dan ook als een goed besluit om eerder te stoppen, zo blijft het voor iedereen ook positief :D

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:31

We trainen voor het plezier en kunnen nog (hopelijk) heel lang trainen :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:09

Oshaa: lijkt me heel spannend, oog in oog met beren :+
Maar jij bent zo te horen wel wat gewend haha!

Larissajulia: wat een heerlijk blij hoofd heeft Charley! En zo leuk met je paard!
Succes met jullie examen vanavond! 8-)

Shaya: heerlijk dit weer he! Mag wel altijd zo zijn haha.
Fijn dat hij de lessen zo goed oppakt en verstandig om er zo in te staan hoor! Zo blijft het ook leuk :D

Wij blijven lekker op pad gaan en ontdekken. Gister mee naar stal geweest & vandaag naar de markt; daar heb je heel wat bekijks met een pup, je hoort constant om je heen; "ohhh kijk nou!!" _O-

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:37

Noohw dotje is het ook <3

Hier zijn we inmiddels lekker bezig met echt opbouwen nu. Vaste routes lopen, verschillende ondergronden, en in het midden tijd voor rust of spel.
Eerst het wekelijkse weegmoment
Afbeelding
Waarna we een speeltje hebben gescoord om mee te nemen naar het water. Dat was een groot succes, en moe maar voldaan kwamen we bij de auto terug :D
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:48

Sanne ik zou ook echt denken aawww cute!

Haha tigress is hij daar aan het rollen of gewoon aan het uitrusten op zijn rug buiten :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:01

Haha flinke jongen alweer *D
Wat woog Parker met 16 weken? Eens vergelijken met Evi _O-

En heerlijke rol/chill foto's haha. Heerlijke clown volgens mij!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:11

Afbeelding
Hier gisteren gewogen, maar Pixy haalt met haar 17 weken, nog net de 10 kg niet, ze was 9,9kg.
Haar broers zijn de 14 kg al voorbij, dus die zijn echt een maatje groter.
Ze is wel als enige volop aan het wisselen, al lijkt het erop dat er nu 1 broer gaat volgen, daar begon er 1 oor wat te flapperen, voor een paar tellen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:15

xSannee schreef:
Haha flinke jongen alweer *D
Wat woog Parker met 16 weken? Eens vergelijken met Evi _O-

En heerlijke rol/chill foto's haha. Heerlijke clown volgens mij!

Ik moest even neuzen tussen de duizenden foto's die ik sindsdien gemaakt heb :') maar 16 weken was rond kerst. Iets ervoor woog hij 9.1, de week erop 9.9. Hij groeide als kool rond die tijd :))
22 december
Afbeelding

30 december
Afbeelding

Het is inderdaad zo'n clown _O-

Moonsparkle, de eerste is uitrusten na een goeie rolsessie waarbij hij eindigde op z'n rug, de tweede was een pauzemoment op z'n rug na het toeblaffen van z'n pa dat hij niet zo'n saaierd moest zijn en mee moest spelen _O- De rugchill stand is een standaard houding hier :))

Wat is ze toch knap fannetje <3
Succes met de wisselperiode!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:10

Owwww kunnen jullie iets minder posten :D

Sanne, herkenbaar. Wij waren dinsdag even op de markt en hij mocht even uit de doggyride en netjes meelopen. De oh’s en ah’s die je dan hoort.

Shaya, klinkt goed en leuk!

Larissajulia, herkenbaar. Ook hier niet echt honden waar hij mee mag spelen. Dat moet ik echt heel bewust organiseren. Wat niet altijd meevalt. Maar hier echt in de buurt ken ik helaas niemand. Gelukkig spreken we binnenkort weer bij de fokker (en tevens vrienden) af. Kan hij even met zijn moeder, halfzus en zus ravotten :D .

Wij zijn vandaag voor de laatste enting geweest. En even op de weegschaal. Morgen is hij 14 weken en hij weegt nu 16,45 kilo. Onze dierenarts wenste ons succes :D . Hij ziet er ook echt vee ouder uit dan hij is. We zijn in elk geval benieuwd wanneer hij in zijn poten gegroeid is……

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:11

Haha wauw big boy Parker *D
Evi was vorig week met 16 weken 6,8kg. Maar het gaat inderdaad hard deze weken!

Echt een hele knappe pup Fannetje <3
Ik merk hier nog niets van wisselen dus ben benieuwd!

Haha beer van een pup Lughnassadh! Bedankt het DA _O-

Evi heeft al wel wat bewuste speeldates gehad en in het bos ook wel een paar keer leuk gespeeld. Maar meeste volwassen honden vinden d'r maar druk en springerig dus gaan er voor uit de weg :))

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 23:07

Sanne, ik houd van de humor van mijn DA. En het gezicht wat hij er dan ook bij trekt _O- . Ik mag dat wel.