De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:02

_Tarzan schreef:
Natasja, ik vind dat jij geen foto's meer mag posten, ook niet op je insta en FB :')
Zo leuk die wit/grijsjes <3 Vroeger ook een konijn gehad met die kleur, smelt <3

HorsetimeXL, heerlijk dat de koppeling zo goed gaat! Bij Macho en Luna ging dat toen ook vanaf moment 1 goed en die zijn nog altijd klef en bef samen :D

Ja zo bijzonder en zo leuk om te zien. Ben 27 en heb nu 4 konijnen gehad en nu deze 2. Maar altijd alleen omdat dat van m’n ouders nooit mocht en vroeger had je het niet door maar naar mate ik ouder werd gaat het zo tegen staan.

Toen Tuk m’n laatste konijn toen die 2 was gekoppeld maar dat ging mis en die toen besloten alleen te houden maar nu ik ze voor mezelf heb moesten ze gewoon met z’n tweeen komen. Wel het compromis dat ze dan buiten moesten (woon in het voorste gedeelte van de boerderij en m’n ouders achter). Maar goed dat had ik toch vele malen liever, buiten het feit dat ze prima buiten kunnen zijn, dan alleen binnen. En nu vinden m’n pa en ma het opeens helemaal geweldig en zeggen ze ja ze horen wel echt samen.

Maar goed. Ben zo blij met deze twee en kan ze vanuit de keuken en kamer zien en ze hebben nu zo veel ruimte. Dat had ik ze binnen (onbeheerd) niet kunnen bieden. Dus nu ga ik ook met een gerust hard een dagje weg of weekend weg. Mijn uiteindelijk doel is dat er aan het hok een steviger ren komt wat ook overdekt dicht is. Maar stap voor stap.

En het gaat idd zo soepel het is bijna eng. Dat ik denk Uhm komt het nog dat vechten of plukken haar haha. Gaat 7 dagen echt super. Totaal geen spanning bij die twee alleen ontspanning. Als Bram rijd/reed op haar gaf de zich volledig over. En nu drukt ze haar neus onder Bram als hij zich aan het poetsen is en dan likt hij haar ook van oké prima haha. Ja het is echt genieten met een grote G. Alles is ook precies op tijd voor mekaar gekomen. Sinds vorige week buiten dus hopelijk wel nog echt op tijd en gelukkig nog mooie redelijk warme dagen in het vooruitzicht.

Afbeelding
Zo ziet hun verblijf eruit. Omdat het nog niet overdekt is. Gaan ze tegen het donker aan wel in hun hok.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:41

xXutopiaXx schreef:
Ach wat een heerlijke foto! <3
Fijn hè, om weer bij ze thuis te komen jeetje <3 Mooi dat je ze strakjes tegelijk kan laten enten, maakt 't voor volgend jaar een stuk makkelijker!

Hier groeien de kleintjes lekker door :+:

[ [url=m/5xgBoX.jpg]Afbeelding[/url] ]

En gewoon een schattig plaatje <3

[ [url=m/2kvsnv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Noooooh <3!!

HorseTimeXL

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:00

Hmm heb ik te vroeg gejuicht? Vanmiddag probeerde Roos voor het eerst op Bram te rijden en Bram dacht nee doe maar niet waardoor het vlinderen werd en er denk 2 sec vooral haren van Roos de lucht in vlogen, waarna Roos met een gil weg rende.. ze bleven even op afstand maar zitten nu wel gewoon in elkaars buurt. Roos zoekt Bram ook wel echt weer op. Heb niet ingegrepen omdat het net niet echt op vechten leek..

Afbeelding
Dit was na het incident

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:33

Soms kan het heel heftig gaan maar als het erna klaar is en het niet steeds een achtervolging is komt het wel goed. Wel heel eng hoor als konijnenmoeder om dat te laten gaan, heb ik zelf ook altijd.

Ik ben op dit moment mijn buitenkoppel (v/r) met mijn binnenkoppel aan het koppelen (v/v/r). Gaat bijzonder rustig, waren geneens gevechten. De buitenram hoeft alleen maar te kijken of de anderen vliegen weg. Fijn dat de dominantie ook op zo n manier bepaald wordt ipv heftige gevechten.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:01

StillAngel schreef:
Soms kan het heel heftig gaan maar als het erna klaar is en het niet steeds een achtervolging is komt het wel goed. Wel heel eng hoor als konijnenmoeder om dat te laten gaan, heb ik zelf ook altijd.

Ik ben op dit moment mijn buitenkoppel (v/r) met mijn binnenkoppel aan het koppelen (v/v/r). Gaat bijzonder rustig, waren geneens gevechten. De buitenram hoeft alleen maar te kijken of de anderen vliegen weg. Fijn dat de dominantie ook op zo n manier bepaald wordt ipv heftige gevechten.

Ja echt enorm eng zeg. Bah. En dan dat kleine gilletje. Ze hebben net binnen weer tegen elkaar aangelegen en scharrelen nu samen op het gras. En net zaten ze lekker knus in de zandbak. Gelukkig was het incident echt Max 3 seconde denk ik. Toen stoof Roos weg met een gil. Dat gilletje vond ik niet zo fijn, ze was even beduusd maar ging al vrij snel weer bij Bram zitten.

Afbeelding
Dit was ook na het incident

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:28

Jullie gaan weer hard _O-

Bespoten takken toch maar niet geven dan. Pff, zo moeilijk om geschikte takken te vinden... Heb zelf geen geschikte bomen en ook geen vrienden die dat wel hebben.

Utopia, zooooo schattig weer <3

HorseTimeXL, vreemd dat ze pas na een tijdje "ruzie" hebben gemaakt. Maar als alles weer rustig is zou ik me niet al te veel zorgen maken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:59

Ja vond ik ook zo gek. Naja Roos die probeerde opeens te rijden. Misschien omdat ze begin van de koppel nog maar 15 weken was en nu bijna 16?

Gelukkig vandaag een rustige dag gehad. En de hele nacht zijn ze overigens ook gewoon heel rustig geweest. In het hok geen haar meer gezien.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:57

Oké... ik kan 't niet laten... de 6 beebjes <3

3 'witjes':

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En 3 'blauwtjes':

Afbeelding

Met blauwe ogen <3

Afbeelding

Ja, het is echt een NHD.. maar deze heeft een wel heel erg bolle toet en korte oortjes _O-

Afbeelding

En dit is gewoon té schattig!!! :+:

Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:12

Oh die laatste foto, smelt <3

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:13

oo wat prachtig zeg

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:19

Wat een schatjes zeg <3.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:23

Ooh wat een prachtig nestje weer! Van welke combi? Droppie?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:34

Natasja, als je een konijntje, met name een witte kwijt moet dan weet je waar ik woon _O- :')

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:09

Ik hou van de baby's! Blijf spammen ♡
Lees trouw mee! En smelt elke x weer.

Hier opvang voor Nour en Zaaz gevonden. Het wordt toch Bleiswijk.
Zag er super uit en, anders dan de website zei, toch binnenverblijven.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:34

Zo, ik ben er weer. Had vorige week te weinig puf om fatsoenlijk te reageren.

Welkom San. En wat een mooie oplossing voor de ren om de konijnen er in te houden. Lekker ruim ook voor ze. :))
Tegen opspattend zand is hier een steigerhouten plank voldoende om het niet alle kanten op te laten vliegen.

Wat een mooie ren MoppieFilou. Het is alle werk wel waard zo.

Wat fijn dat de koppeling zo soepel blijft lopen HorseTime. Ook keertje schermutseling is niet zo erg. :) en lekker stukje zo voor ze met de ren eraan.

Art, ik vind jouw heren zo ontzettend knap.

En wat een heerlijk nestje heb je xXutopiaXx. Lekker spammen al mag ik echt niks meer, ik zou ze zo in huis willen nemen...

Zo, ziva hier heeft een vriend. Ze moeten nog beetje aan elkaar wennen. Ziva heeft toch wel een deuk in haar zelfvertrouwen gekregen van het verstoten worden, maar haar nieuwe vriend is echt een heer en dringt zich niet op.

En tot mij allergrootste geluk hadden ze net Zaterdag een gecastreerde Duitse Reus ram binnen gekregen. En op een klein onzekerheids akkefietje aan het begin na ging het eigenlijk al wel heel goed. Dus besloten de koppeling thuis verder te laten verlopen.

En even een foto van t stel:
Afbeelding

Ze aten ook al samen brokjes uit 1 bakje

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:36

Die oren <3! Prachtige konijnen.

Bedankt voor je welkom :D. Een houten plank is een goed idee. Al vraag ik me af of konijnen net zo veel zand verplaatsen als dat kippen dat doen :=.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:14

Afhankelijk van de graaflust van je konijn. Ik heb er hier 1 zitten en die maakt er een heel mijnenveld van... >;) zonder die plank zijn wij nergens. Onderschat konijnen niet :')

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:14

_San87_ schreef:

Bedankt voor je welkom :D. Een houten plank is een goed idee. Al vraag ik me af of konijnen net zo veel zand verplaatsen als dat kippen dat doen :=.

Mijn eerste voedster Belle verplaatste meer zand dan mijn kipjes. Reina was vergelijkbaar. Rosie verplaatst alleen zichzelf. En Jerry tot nu toe alleen het zaagsel uit zijn nachthok.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:23

NAIWHL schreef:
Afhankelijk van de graaflust van je konijn. Ik heb er hier 1 zitten en die maakt er een heel mijnenveld van... >;) zonder die plank zijn wij nergens. Onderschat konijnen niet :')

Oh dat doe ik niet, heb jaren konijnen gehad. Maar die waren niks vergeleken met Tok en de Tokkies :=.

jeetje77 schreef:
_San87_ schreef:

Mijn eerste voedster Belle verplaatste meer zand dan mijn kipjes. Reina was vergelijkbaar. Rosie verplaatst alleen zichzelf. En Jerry tot nu toe alleen het zaagsel uit zijn nachthok.

Ligt aan t konijn, dus :P.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:35

Das mijn conclusie wel ja San

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:38

jeetje77 schreef:
Das mijn conclusie wel ja San

Ach, van ons mogen ze graven dat t ze een lieve lust is, deden de kippen ook :)).

Ik ben al een beetje aan het rondkijken naar herplaatsertjes, maar ik vind t maar lastig. Paar asiels benaderd, maar geen antwoord :\

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:15

HorseTimeXL, fijn dat het rustig is daar nu!

Utopia, <3 <3 <3 <3 Ik vind die witjes zooo leuk!

NAIWHL, dankjewel! En ja, daar heb je gelijk in!
Wat een leukerd is hij! En super dat de koppeling zo vlot verloopt.

Hier is de ren ein-de-lijk grotendeels af geraakt *\o/* . Moet alleen de bloembakken en het lichtsnoer nog ophangen morgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet niet meer wie de tip heeft gegeven voor dat bordje/plankje, maar alleszins bedankt! Het is heel leuk geworden zo :D

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:19

Ik weet niet waar je woont San, maar ik ben heel erg blij met mijn opvang waar ik de konijnen gehaald heb. Konijnenopvang Maaike in Beuningen (ov) zitten ook leuke koppels of kunnen ze voor je samenstellen. :j
En ik had in het begin de fout gemaakt konijnen te onderschatten. Dat doe ik niet meer :')

En echt heel mooi MoppieFilou

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:02

NAIWHL schreef:
Ik weet niet waar je woont San, maar ik ben heel erg blij met mijn opvang waar ik de konijnen gehaald heb. Konijnenopvang Maaike in Beuningen (ov) zitten ook leuke koppels of kunnen ze voor je samenstellen. :j
En ik had in het begin de fout gemaakt konijnen te onderschatten. Dat doe ik niet meer :')

En echt heel mooi MoppieFilou

Ik zit in Rhenen. Beuningen is dan absoluut goed te doen, ik ga eens kijken +:)+.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:41

Dankjewel NAIWHL!