Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisie94

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:47

Ja en ik heb gemerkt dat hij ontiegelijk snel leert.. is zonde als je dan zon puzzel koopt en hij na 2x al helemaal door heeft waardoor hij maar in de kast blijft liggen haha. 'Doe zo nu en dan ook wat trucjes met hem en die heeft hij ook supersnel door.

Hij kan inmiddels bench, zit , kom hier en zijn naam :D Zit is nog wel in progress, hij wil het snoepje zo graag dat hij zijn poot op mn hand legt xD Oh en los hebben we vandaag geoefend ( speeltje loslaten)

Wel hebben we gemerkt dat hij een enorme voorkeur voor vrouwen heeft. Hij luistert veel beter naar mij als naar Remon.. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:51

Met honden die ontiegelijk snel leren zou ik idd wel opletten dat je toch niet onbewust gaat overvragen en te snel gaat idd, dus ik denk dat ze dat misschien bedoeld hebben toen ze zeiden om geen braingames te doen met een pup, waar je het eerder over had.

Imo kan het wel prima, maar juist met de slimme pups zeker ook opletten dat je ze genoeg balans geeft, als in dat hij dus ook genoeg (mentale) rust krijgt tussendoor idd. Maar dat is ook vooral zelf even aankijken als eigenaar zijnde; je pup nog leren kennen zodat je kunt zien waar de grenzen liggen. Dat zie je als eigenaar normaal natuurlijk het beste en daar kan een ander weinig over zeggen . Maar met alles wat je onderneemt is het gewoon; met mate en dan kun je zoiets als dit prima doen.

Maar wel fijn dat hij alles zo snel oppikt, top!

Ik vind het iig erg gaaf om te zien wat er tegenwoordig allemaal te koop is aan hersenwerk spul, ook al kun je veel zelf doen of maken ook. Die facebook groepen zijn dus imo erg leuk om ook eens rond te snuffelen :j

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:02

arabella : wat een leuke hond! welk ras is dat?
Mijn mini heeft een donutbed in zijn bench. Geeft toch wat een geborgen idee...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:13

Ik heb een súper leuke puzzel van Romy (uit dit topic) te leen gekregen voor Dexter. Is een van de moeilijkste puzzels die er is voor honden voor zover ik weet. Als je een puzzel zoekt is deze zeker de moeite waard. Dexter had 'm na vier dagen wel van top tot teen door :') Maar die is echt zo ontiegelijk goed in puzzelen. Zeker een pupje is hier wel een flinke tijd zoet mee:

http://www.woofwebshop.com/epages/83197 ... oducts/001

Dexter gaat echt met sprongen vooruit sinds we de laserbehandelingen hebben gehad. Ik vraag hem nog niet 100% omdat hij een dikke maand niks gedaan heeft maar er is nu geen risico meer dat er iets scheurt of gaat ontstoken dus helemaal tevreden *\o/*

(Paar dagen terug alweer)
Afbeelding

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:18

Heeft er hier iemand ervaring met de snuffelmatten? Ik wil graag een snuffelmat aanschaffen, maar weet zo niet of ze 't wel leuk zullen vinden...En welke grootte/model moet ik kiezen?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:25

sevke schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met de snuffelmatten? Ik wil graag een snuffelmat aanschaffen, maar weet zo niet of ze 't wel leuk zullen vinden...En welke grootte/model moet ik kiezen?

Ik heb er hier 1 voor Jinn. Hij vindt het wel om daar in te snuffelen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 17:27

sevke schreef:

Gewoon zelf maken *\o/*
Je pakt een afwasmatje of verfrekje en een fleecekleed.
In stroken knippen en knopen maar.

Jeej kaus!

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:32

Ik heb de snuffelmat ook zelf gemaakt, je kan ook sets kopen die je zelf nog kan maken. Ik heb een rubberen mat bij de hornbach gehaald 2 fleecedekens bij de action. Was +/- 10eu kwijt voor 30x40 ( dekens waren op mat is eigenlijk 60x40)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:09

Je kunt met een rubberen deurmat en fleece stof repen idd ook zelf aan de slag wat ook heel leuk is idd. Kun je zelf de dikte van de repen, maar ook de lengte naar wens maken.

Maar naast dat soort 'gewone' snuffel matten, heb je nog meer verschillende soorten waarmee je dus iets meer afwisseling kunt bieden. Zo vind ik oa dit ook erg leuk (die staat nog op de wishlist):

Afbeelding

En dan heb je ook nog dit soort snuffel doeken, in verschillende soorten en maten:
Daar zitten dan ook flapjes bij die ze moeten open vouwen, etc.

Afbeelding

Kaus
De wond is al flink verbeterd tov wat het was, gelukkig!
Gelukkig nu idd ver genoeg geheeld al dat er niet snel meer iets mee zal gebeuren idd.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:33

Ben hier bang met een snuffelmat dat Senna die niet laat liggen en gelijk mee weg ren.

Kaus ziet er netjes uit de wond.

Voer er hier iemand de darf brokken ?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:49

Ik heb hier de snuffelmat ook zelf gemaakt, is nog steeds een succes :o

Cody zijn nieuwe kussen is eindelijk binnen. Deze is op de plek van zijn bench gekomen, ben benieuwd of die zijn nieuwe bed lekker vindt :D

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:03

Hier doen we met. Onze pup van 4,5 maand ook wel wat hersenwerk.

Ik heb twee verschillende snuffelmat ten, een voerbal en een voerpuzzel. Maar onze favoriet is toch voertjes door de woonkamer verstoppen. Hij wacht dan in zn bench terwijl ik overal voertjes verstop en daarna volgt hij echt zn neus opzoek naar de voertjes. Heel leuk om te zien!

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:05

Freetorun, dat is ook nog wel een keer leuk om te doen ja! Thnx voor het idee! :)

De voerbal is idd ook een giga succes hier.. :P Al gooit ie die graag onder de tafel of tv meubel en kan die er niet meer bij hahaha. Woody probeert het soms ook met de snuffelmat te gooien maar hij luisterd gelukkig als ik NEE zeg waardoor hij hem uiteindelijk laat liggen.

Cursebreaker die bloem is ook gaaf <3 Ik ben inderdaad ook al lid van hersenwerk groepen :) Vandaar dat ik ook zag dat ze adviseerde na 6 maanden.

Oké , de zit is afgevinkt, die doet ie netjes... Dus dacht probeer een stap meer voor af..
Woody maakt dan echt een snoekduik naar de grond ipv netjes te gaan liggen hahaha.

Iemand tips tegen schrokken? Hij schrokt zo erg dat hij na de maaltijd 9/10 keer hikt. Hij krijgt gewoon netjes zijn porties ( meer is ook dunne poep) maar heb ook het idee dat hij honger heeft. We gaan morgen wel even kijken voor ander voer. Zou dat kunnen helpen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 20:24

Afbeelding
Afbeelding

Qua schrokken; water erbij wil helpen, of een anti schrokbak, voeren uit een snuffelmat of brok over de grond strooien. Evt kleinere porties.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:39

Afbeelding
Deze ben ik zelf aan het maken. Dit is een 40x60 rubber mat waar ik dus allerlei kleuren fleece aan het in knopen ben. Roetsj is met dit soort dingen nogal fanatiek, dus dacht ik maak een zwaar exemplaar.
Tegen schrokken, uit een voerbal of anti-schrokbak voeren. Dat hielp bij Roetsj goed.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:09

Jip heeft er een handje van als we de snuffelmat gebruiken, hem met zijn bek op te pakken en leeg te schudden _O-

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:55

CupCakes_ schreef:
Jip heeft er een handje van als we de snuffelmat gebruiken, hem met zijn bek op te pakken en leeg te schudden _O-

Waarom zie ik dit beeld zo gebeuren *\o/*

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:13

CupCakes_ schreef:

Hier ben ik ook bang voor :')

Vraagje; wij hebben een gladde laminaat vloer want niet handig is voor opgroeiende puppy beentjes, waar kan ik het beste een anti slip vloerkleed of tapijt vinden voor onze smalle lange gang en smalle lange keuken? De lopers die ik bij leenbakker zie zijn te klein, en die van ikea (jute of grijs) vind ik niet leuk :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 00:15

woepsie90 schreef:
CupCakes_ schreef:

Hier ben ik ook bang voor :')

Vraagje; wij hebben een gladde laminaat vloer want niet handig is voor opgroeiende puppy beentjes, waar kan ik het beste een anti slip vloerkleed of tapijt vinden voor onze smalle lange gang en smalle lange keuken? De lopers die ik bij leenbakker zie zijn te klein, en die van ikea (jute of grijs) vind ik niet leuk :+

Vetbed is anti slip :+
Maar misschien niet mega charmant maar wel uitwasbaar bij ongelukjes. Vaak werkt een stuk tapijt wel of van die droogloopmat

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:16

@Woepsie ik heb ook een laminaatvloer, wat onze dierenwinkel gedaan heeft is de haartjes tussen de voetzolen geschoren ( vond meneer trouwens prima!) hierdoor staat ie een stuk stabieler en glijd hij niet meer op het laminaat. Wellicht dat dat een oplossing kan zijn. :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:18

meisie94 schreef:
@Woepsie ik heb ook een laminaatvloer, wat onze dierenwinkel gedaan heeft is de haartjes tussen de voetzolen geschoren ( vond meneer trouwens prima!) hierdoor staat ie een stuk stabieler en glijd hij niet meer op het laminaat. Wellicht dat dat een oplossing kan zijn. :)

O, slim idee zeg! Ga alsnog voor een lang vloerkleed in de keuken kijken want dat is ook waar we altijd naar binnen/buiten gaan dus dan kunnen we daar de vieze pootjes en schoenen op zetten ipv de vloer :Y)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:20

Citaat:
Maar misschien niet mega charmant maar wel uitwasbaar bij ongelukjes. Vaak werkt een stuk tapijt wel of van die droogloopmat

Vetbed en droogloop matten zijn niet super smal en lang toch :+ ? Maar stuk tapijt is een idee, zal eens googlen. Thanks x

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 00:56

woepsie90 schreef:
Citaat:

Vetbed en droogloop matten zijn niet super smal en lang toch :+ ? Maar stuk tapijt is een idee, zal eens googlen. Thanks x

Vetbed kun je op maat knippen :)*
Die droogloopmat die we hier hebben zal iets van een meter breed zijn max. En ik denk 130 lang ofzo

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 01:15

Dat met de snuffelmat pakken en schudden had ik hier ook verwacht, maar dat is helemaal nog niet gebeurd. Laatst begon ie wel te plukken aan een van de strookjes, maar dat is nog niet zo erg en was m'n eigen schuld. Er zaten een paar hele kleine kruimels brok in.

Iemand vroeg naar Darf brokken, ik voer(de) die. In het begin vielen die niet zo lekker. Of thans, ik had het idee dat ze hem niet lekker lagen. Een tikkeltje onrustig na het eten en wat smakken en likken. Dat hield weliswaar niet zo lang aan en hij eet ze heel erg graag, dus ik dacht dat het wel goed zat. Maar nu ik weer een portie met vlees vervang en zie hoe hij zich daarna gedraagt, heb ik het idee dat de brokken toch niet helemaal lekker vallen. Aangezien ik niet ontevreden was met de vorige brokken, heb ik die weer gehaald (Real Nature). Ook omdat ik dan meer smaakkeuze heb (zelfs met zijn kieskeurige lichaam, ze hebben echt veel smaken zonder kip en rund) en ik kan ze zelf halen. Dat vind ik fijn en zo kan ik de bezorgdiensten wat ontlasten.

Ik weet niet of ze iets met anti-slip hebben, maar bij Leen Bakker/Kwantum en dergelijke, kun je per strekkende meter tapijt kopen. Dan zou je bijvoorbeeld voor één meter kunnen gaan en dan zou je een stuk van één bij de breedte van de rol moeten krijgen. Ik meen uit m'n hoofd dat dat een meter of drie, misschien zelfs vier is.

Qua niet schrokken ben ik ook wel benieuwd naar tips voor kvv. En dan geen kong, want dat gesmeer wil ik binnen niet hebben met rauw vlees. Zijn er mensen die zo'n lickimat (of hoe het heet) hebben? Ik vraag me af of dat wel goed werkt met vlees dat niet de structuur van paté heeft, althans zowel kivo als barfmenu blijft aardig aan elkaar zitten vind ik. Een eis is wel dat het in de vaatwasser moet kunnen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 07:49

_Christina schreef:
Dat met de snuffelmat pakken en schudden had ik hier ook verwacht, maar dat is helemaal nog niet gebeurd. Laatst begon ie wel te plukken aan een van de strookjes, maar dat is nog niet zo erg en was m'n eigen schuld. Er zaten een paar hele kleine kruimels brok in.

Iemand vroeg naar Darf brokken, ik voer(de) die. In het begin vielen die niet zo lekker. Of thans, ik had het idee dat ze hem niet lekker lagen. Een tikkeltje onrustig na het eten en wat smakken en likken. Dat hield weliswaar niet zo lang aan en hij eet ze heel erg graag, dus ik dacht dat het wel goed zat. Maar nu ik weer een portie met vlees vervang en zie hoe hij zich daarna gedraagt, heb ik het idee dat de brokken toch niet helemaal lekker vallen. Aangezien ik niet ontevreden was met de vorige brokken, heb ik die weer gehaald (Real Nature). Ook omdat ik dan meer smaakkeuze heb (zelfs met zijn kieskeurige lichaam, ze hebben echt veel smaken zonder kip en rund) en ik kan ze zelf halen. Dat vind ik fijn en zo kan ik de bezorgdiensten wat ontlasten.

Ik weet niet of ze iets met anti-slip hebben, maar bij Leen Bakker/Kwantum en dergelijke, kun je per strekkende meter tapijt kopen. Dan zou je bijvoorbeeld voor één meter kunnen gaan en dan zou je een stuk van één bij de breedte van de rol moeten krijgen. Ik meen uit m'n hoofd dat dat een meter of drie, misschien zelfs vier is.

Qua niet schrokken ben ik ook wel benieuwd naar tips voor kvv. En dan geen kong, want dat gesmeer wil ik binnen niet hebben met rauw vlees. Zijn er mensen die zo'n lickimat (of hoe het heet) hebben? Ik vraag me af of dat wel goed werkt met vlees dat niet de structuur van paté heeft, althans zowel kivo als barfmenu blijft aardig aan elkaar zitten vind ik. Een eis is wel dat het in de vaatwasser moet kunnen.

Ik doe er gewoon een plens water bij. :)