In Duitsland zijn ze veel verder daar in. Ik heb dit natuurlijk vanuit de hamsterwereld. Maar een konijn en een cavia koop je hier in Nederland vrij gemakkelijk als een impuls vanwege de lage prijzen. 49,95 is niet echt een impulsprijs Dus ik vind dat eigenlijk heel goed. Je ziet daar in die winkel ook amper (te) kleine kooitjes. Ook zitten de meeste dieren daar vrij royaal. Ik vind dat eigenlijk alleen maar heel positief
Ja misschien kijk ik er tegen anders aan omdat ik daadwerkelijk in een dierenspeciaalzaak sta. Ik hoop niet dat mensen mij nu scheef gaan aankijken. Ik vind wel dat wij niet te vergelijken zijn met andere winkels. Die zich echt als winkel gedragen.
Hommage
Geplaatst: 13-10-18 20:17
Tja opzich wel, maar er zaten ook honden en katten. Dat vind ik dan eigenlijk weer een slecht beeld voor een winkel. Belangrijkste is eigenlijk dat de cavia's in dierenwinkels niet van handelaren afkomen, goed (opgeleid) kundig personeel en enkel verkopen met voldoende informatie. Informatie wordt bij de meeste winkels hier niet of nauwelijks gegeven of je koopt ze drachtig.....
Daar is ook al jaren ophef over. Maar toen ik daar ben geweest heb ik het een beetje ontlopen. Ik houd daar ook niet van. Wel zag ik behoorlijke prijzen en dus geen hondjes van 200 euro wat dus weer een impuls kan zijn. Bedoel 995.- en boven de 1000 is toch een impuls, of ik zit in een hele andere klasse mensen
Over de herkomst van dieren ga ik geen woorden aan 'vuil' maken. Personeel dat moeite doet om de dieren te leren kennen, het juiste advies geeft, een winkel die het juiste aanbod bied & klanten die er voor open staan en niet hun eigen weg trekken helpt heel erg. Ik heb vandaag weer m'n strot zeer gepraat met informatie. Ik schrijf ook zelf de informatie flyers in de winkel. Het is niet zo zwart wit als men het schetst.
Maar verder houd ik er over op. Morgen gaan wij hout halen om te beginnen aan het hok
Je hebt gewoon een groot verschil in de kunde van dierenwinkels. Verbaasd mij ook niets dat mensen hun beesten weer weg doen mp staat er vol mee. Gratis hamsters, cavia's, konijnen noem maar op. Schrijnend soms om te zien hoe de beesten erbij zitten. Alles wat ik hier heb lopen krijgt meer dan genoeg ruimte en voor de hamster ben ik mij ook gaan inlezen. Grotere bak, hamsterscaping.
Cavia's hebben tot negen uur heerlijk buiten vertoefd. Wouden eigenlijk niet naar binnen. Toch maar gedaan en ze lagen vrij snel voor pampus, aangezien ze flink hebben lopen vreten. Zijn nu de kantjes maaiertjes aangezien ik die niet heb haha
Wij doen ook erg ons best Hamsterscaping heb ik immers de wereld in gebracht Dus ga zo door Mira!
Pfoe we hebben niet echt een einddatum. Mijn broertje is sinds kort buschauffeur dus hij is vrij onregelmatig weg. En ik moet het van zijn handigheid hebben want volgens mijn ontwerp had alles in elkaar gezakt Dus het zal van de zondagen afhangen!
Dat ken ik van dat ik iemand erbij nodig heb haha. Anders is het een papieren huisje en zak alles in elkaar. Hopelijk is je broertje snel vrij! (de grotere bak voor hammie moet nog naar boven gesjouwd worden, en aangezien mijn vader ook regelmatig er niet is)
Hommage
Geplaatst: 14-10-18 08:53
Oh heel herkenbaar! Ben blij dat mijn vriend handig is . Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Melody, ik zag net een filmpje voorbij komen op facebook van extreem popcornende cavia's. Die is van jou toch? Hij was echt hilarisch
Mira283
Geplaatst: 14-10-18 09:01
Kan prima dingen ontwerpen en uit tekenen maar in elkaar zetten...
Haha, nou dat heb ik dus ook. Ik moest en zou het uittekenen en dat is gebeurd .. maarja nu het echte werk Komende week moet hij continu tot 01:00 werken, dus vandaag en morgen moeten we even knallen!
Ilja, dat filmpje heb ik gisteren ook gezien, maar die zijn niet van mij. Het is wel een ontzettend leuk filmpje! Het filmpje met mijn cavia's wat al tijden rondgaat is de guinea pig olympics.