Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasil92

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:30

@Loolotte
Ja die zag ik ook voordat ik aan een herder begon(nu nog steeds trouwens), maar ben toch voor een herder gegaan. Je moet idd wel consequent zijn en het karakter van een herder kennen en willen (zijn geweldig trainbaar, maar zijn niet altijd de makkelijkste honden)

@Kaus
Verschrikkelijk het :( daarom ben ik ook voor een kruising gegaan, ik durfde een volle Duitser gewoon niet aan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:30

Gelukkig zijn er zat volle Duitsers die dat totaal niet hebben. :)

Hier is de rust weer terug :') Winni niet meer loops, Tay is weer rustig en de hele hut loopt weer samen. Stomme is dat Tay op Tessa wil rijden als Winni dekrijp is (die zitten natuurlijk niet bij elkaar haha) en Tessa dan echt pissig wordt. Maar als Winni en Tessa samen lopen mag Winni wel op haar rijden. :')

Kaus; dat is toch juist vreselijk schattig? :+: Ik heb er serieus van gebaald dat mijn pups gewoon heel snel staande oren kregen en daarna niet meer zijn gaan hangen, die oren zijn vreselijk schattig als ze nog alle kanten opgaan.

Ik heb vreselijk veel lieve pupfoto's gezien, echt geweldig! Ik vind een Sheltie ook enorm leuk, maar houd het voorlopig bij de DH. :+ Hoewel een klein hondje erbij wel iets is wat ik leuk vind, maar goed, 3 honden is zat en de mogelijkheid dat er een pup blijft uit ons nest wil ik wel open houden.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:36

Kaus, hoe oud is hij nu? Je ziet namelijk vaak in de periode van het wisselen dat de oren alle kanten op gaan behalve de goede. Komt na bet wisselen meestal vanzelf weer goed.

Ik mag vanmiddag weer knuffelen en dan vrijdag ophalen. Het begont te korten.. *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 09:44

Yeah, dat betekend dat mijn Boellie schattig blijft! *\%/* Boellie hoort netjes gevouwen(rozen)oortjes te hebben. Ja.. uh.. Plan mislukt. Nu heeft ie staande oren, maar dus niet van die stevige maar gewoon flubbies. En dan is ie ze de laatste tijd regelmatig scheef aan het vouwen :+
Afbeelding

Hier zie je dat zijn rechtse oor een nieuw leven heeft.. :+
Afbeelding

Hier 1x gegaan voor een herplaatser(chick) en als ik eerlijk ben, de volgende worden waarschijnlijk allemaal pups. Wat hebben we in het begin een werk gehad aan haar zeg... -O- Ik ben natuurlijk hartstikke gek op haar. En ze gaat absoluut niet meer weg. Maar t is best een uitdaging geweest. En soms nog. Gelukkig is haar karakter geweldig. En snappen we elkaar inmiddels. maar de weg er naar toe was best pittig,,

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:50

Loolotte, spinones zijn echt zulke leuke honden! Zooo vriendelijk. :+:
Voor mij helaas niet het karakter wat bij mij past. Maar als het bij je past kan ik ze zeker aanraden, zulke goedzakken dat het zijn.
Even kijken of je deze foto kan zien:
Afbeelding

kiwitje ohh dat is echt fijn dat het gelijk zo goed ging met boellie. Ik hoop ook echt dat het met onze pup ook zo snel zo goed gaat.

Azmay wat leuk (en ook spannend) dat jij de bevalling en de pups allemaal zelf gaat doen. Poedels zijn ook zulke leuke slimme honden. Ik ben bneieuwd naar je pup!

Kaus wat een blij-ei hoofd van Dexter. :D
Die herders met karperruggen vind ik ook helemaal niks. Zo zonde. Gelukkig zie je ook steeds meer herders met iets normalere ruggen.
En balen van de oortjes als je net een shoot hebt staan! Ik vrees dat bij onze pup de oortjes niet gaan staan, al zou ik het wel graag willen :') Maar om zo lang met geplakte oren te lopen..

Ennasil92 wat is Loki prachtig. Die 4e foto met Loki en de pups op de achtergrond is zo lief.

XxDiandraxX ahh wat leuk, eindelijk je pup ophalen. En wat is ze prachtig gekleurd! Ik vind red merle toch wel een van de mooiste kleuren (en red tri)

Wat adviseren jullie met een pup in de auto vervoeren? En dan niet bij het ophalen, maar daarna. Ik moet namelijk vrij snel ook in mn eentje in de auto met de pup erbij. Op de bijrijders-stoel, op de achterbank?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 09:56

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:58

Ik heb 1 rampenpup gehad, echt verschrikkelijk. Daar was niks leuks aan, ja hij zelf, maar alles koste moeite en dan fijn alle mensen die roepen dat het aan jou ligt. Pup daarna precies hetzelfde gedaan en daar geen problemen mee gehad. (of andere problemen iig en niet zo erg haha)

Hier ook een kennel in de auto. Absoluut geen normale bench en ook niet los.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:01

Hier gaan ze in de kofferbak, bij de voeten van de bijrijder of in een tuig op de achterbank. Is nu een heel gedoe dat die tuigjes niet veilig zijn etc maar ga echt geen metalen bench in de achterbak (kunnen) proppen dus we doen het maar zo :')

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:01

ANWB test heb ik inderdaad ook gelezen. :D
Probleem is alleen dat wij op dit moment even niet de optie hebben om de kennel in de kofferbak te doen (lage kofferbak). Onze nieuwe auto komt zsm maar tot die tijd zoeken we dus een oplossing voor de huidige auto. Ik zoek een kennel welke dan op de achterbank geplaatst kan worden. Maar hoe maak je zoiets op de achterbank vast?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 10:03

absque_dubio schreef:
ANWB test heb ik inderdaad ook gelezen. :D
Probleem is alleen dat wij op dit moment even niet de optie hebben om de kennel in de kofferbak te doen (lage kofferbak). Onze nieuwe auto komt zsm maar tot die tijd zoeken we dus een oplossing voor de huidige auto. Ik zoek een kennel welke dan op de achterbank geplaatst kan worden. Maar hoe maak je zoiets op de achterbank vast?

Heb je echt goed gelezen? :P Hihi
''Testwinnaar Premium Kennel (Schmidt) kan zonder al te veel moeite op de achterbank worden aangebracht. Dankzij de meegeleverde montageset zet je deze bench met driepuntgordels vast. ''

https://www.anwb.nl/auto/tests/hond-mee ... nnel-bench

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:07

Die had ik inderdaad gezien. :j Ik klikte alleen vervolgens de tweede en derde kennel aan en kon niet vinden of die ook geschikt waren voor de achterbank. Is dan alleen de eerste daar geschikt voor?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 10:13

absque_dubio schreef:
Die had ik inderdaad gezien. :j Ik klikte alleen vervolgens de tweede en derde kennel aan en kon niet vinden of die ook geschikt waren voor de achterbank. Is dan alleen de eerste daar geschikt voor?

Ik denk alleen de eerste, Maar hier zie je het systeem. En ik denk dat als je een bench met een vergelijkbare vorm hebt en het systeem, dat je een heel eind komt.
http://www.dog-box.eu/index.cfm?rubrik=117

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:23

Dankje voor het opzoeken en meedenken!
Dat systeem ziet er heel fijn uit zo.
Pettube had ik ook van iemand doorgekregen, grappig systeem. Maar vind het niet zo'n fijn idee om een hond in de auto te hebben die alleen tegengehouden wordt door een stukje stof, om het even zo te zeggen.
Ik ben blij als de nieuwe auto er is en er gewoon een kennel in de kofferbak kan. Toch het fijnst.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 11:42

absque_dubio schreef:
Dankje voor het opzoeken en meedenken!
Dat systeem ziet er heel fijn uit zo.
Pettube had ik ook van iemand doorgekregen, grappig systeem. Maar vind het niet zo'n fijn idee om een hond in de auto te hebben die alleen tegengehouden wordt door een stukje stof, om het even zo te zeggen.
Ik ben blij als de nieuwe auto er is en er gewoon een kennel in de kofferbak kan. Toch het fijnst.

Ik was vooral zelf nieuwsgierig naar t systeem.
Ben ook best geschrokken van de crashtest van de ADAC. Van de filmpjes.

We hebben zelf nu dit. Nog niet helemaal naar wens. Maar dat roep ik al bijna 1jaar :')

Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:06

Dat is zeker waar Ennasil! We hebben nu een kruising DH in huis en die heeft genoeg karaktertrekjes van de herder waar ik dol op ben, maar ook een aantal waar ik wat minder goed mee overweg kan, haha.

Ooh maar Boellie is ook schattig <3

Wat zijn ze leuk met zn tweeën Absque! :D Ik heb er ook naar gekeken inderdaad (sta nu voor een Bracco op de wachtlijst), maar wilde toch wel echt een kortharige hond.

Hoe de hond hier mee gaat in de auto is me ook niet niet helemaal duidelijk :( ik zal op de computer zo eens kijken naar de kennel die op de achterbank kan, wellicht biedt dat de uitkomst.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:17

kiwiwitje waarom nog niet tevreden? Ziet er fijn stabiel en stevig uit!

Loolotte, Bracco is ook zoooo leuk! Bij wie sta je op de wachtlijst? Wij zijn ook wel eens mee geweest met een Spinone en Bracco wandeling. Ook wel eens geprobeerd een Bracco mee te nemen naar huis hihi. Hele leuke honden! Je ziet Spinone's en Bracco's nog niet veel helaas.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 12:20

Hij is ook heel fijn en stevig hoor. Alleen over de afmetingen ben ik t niet helemaal eens. Ding is een jaar geleden als “noodoplossing gemaakt. En het is de bedoeling dat we hem in afmeting aan gaan passen. Ze kunnen net niet lekker liggen. Beetje opgevouwen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 15:34

Zijn in de tuin aan t schuren. Dan ook de hondjes maar even pesten!(ze waren al stoffig en gaan zo gewoon braaf in bad!)

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:45

Kennel voor de auto hier ook lastig, want wil eigenlijk eind van het jaar een andere auto (moet nog even kijken wat haalbaar is). Maar wil ze iig in de kofferbak met misschien zo'n hondenrek op de hoofdsteunen zodat ze niet naar voren kan (kunnen). Of moet toevallig een kennel betaalbaar op de kop kunnen tikken.
Kim is creatief met stof en honden :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:03

Haha wat een hoofd dat ze maken: nee mama ik wil geen merle zijn :P

Wij vervoerden altijd via de kofferbak. Antislipmat in en zo'n rek dat ze niet over de achterzetel kunnen kruipen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:44

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:07

Heb gereageerd Zoe ;) Klinkt wel herkenbaar.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:20

Dankje :D ik zie wel niet zo’n groot probleem. Maar mijn moeder is zo’n persoon dat als iemand haar zelfzeker wat verteld ze dit ook geloofd en wil doen. Nu ik zelfzeker met een paar artikels over homeopathie begon is ze hier dus nu ook tevreden mee.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:40

Oeh dat de hangende oortjes eventueel komen door het tandenwisselen klinkt wel heel hoopvol. Daar kijk ik namelijk enorm naar uit. Weg met die scherpe puppytandjes _O-

Hier geen eigen auto, maar als de honden mee gaan in de auto van de ouders van mn vriend zitten ze in de achterbak. Daar zit dan zo'n hek tussen van de achterbak naar de voorbank. Nog nooit problemen mee gehad. Voor een eigen auto zou ik denk ik gaan voor een stevige kennel. Dat is voor mijn gevoel toch het veiligst. Voor zover ik weet zijn die tuigjes waarmee ze aan de riem zitten puur zodat de hond niet door de voorruit vliegt en iemand verwond. Zelf gaan ze er juist sneller dood mee...

Kiwi, ik vind die halve hangoortjes ook het leukst :D Maar dan moet het wel bij het ras passen. En een Kelpie hoort natuurlijk van die grote satellieten te hebben :Y)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:00

Hier is vanmiddag een fotografe langsgeweest om de pups op de foto te zetten.(ken haar van een fotomeeting vanuit Bokt en ze wou heel graag pups op de foto zetten)
Ik ben benieuwd naar het resultaat :D

Hier gaan de honden gewoon los achter in de auto. Ik heb een oud VW polotje en is een echte honden auto, de achterbanken liggen plat en de honden laten mij met rust als ik aan het rijden ben.