[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:58

Joppe en Roek zijn prachtig.
Mooie koppies.
Zahra blijft mooi en wat een lange staart heeft ze.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:59

Haha, ja die staart komt op de grond :P Dat zegt wat met zulke lange stelten :P

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:10

Wie nog een leuke samojeed pup wil... Lizzy haar moeder is gister/eergister bevallen van 6 pups ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:23

Huh, nu al weer een nestje? Dat is wel heel snel achter elkaar, dacht dat het beter was om er 2 jaar tussen te laten zitten (en die eis er ook is voor veel fokkersverenigingen).

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:30

Lizzy haar nestje was een oepsnestje.. Vader en moeder hebben wel stamboom (nederlands en belgisch) maar wij hebben dus geen papieren er bij.
Tsja, het is inderdaad wel vroeg vind ik hoor, dus ben bang dat er wel meer zullen komen nu.... Lizzy is straks 8 maanden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:30

@ neon: nee de "regel" is een loopsheid tussen te laten en dat betekent dat je meestal een tussentijd van +/-1.5j hebt afhankelijk vh ras.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:32

De fokvereniging van de friese stabij heeft als regel dat er 12 maanden tussen moet zitten. En max 4 nestjes, geloof ik. De rasvereniging van de samojeed heeft overigens dezelfde regel. Dus het is zeker snel dat de moeder van Lizzy alweer een nestje krijgt. Of is Lizzy al een jaar? Nee toch?

Edit; ik typ wel erg langzaam. Antwoord staat er al. 8 maanden dus.
Laatst bijgewerkt door djinnie op 05-01-17 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:32

Bij de DP's is het een jaar volgens de rasvereniging, kregen nl. een tijd terug een bericht van een fokker die de dekking uitstelde omdat de teef 10 dagen te vroeg was.

Heb net live op Facebook de eerste pup geboren zien worden, zo bijzonder!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:34

Heel bijzonder, Boemklatsch. <3

Als wij op de wachtlijst komen van de fokker waar we morgen kennis gaan maken, krijgen we ook bericht als de teef gaat bevallen (en berichten na dekking, echo, etc) en kunnen we via de webcam live de bevalling volgen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:32

Wat gaaf van die bevalling <3 Altijd bijzonder inderdaad! :D

Vanavond voor het eerst ringtrainen, heb er zin in! Ben zo benieuwd :))

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:28

DanielleB schreef:
Lizzy haar nestje was een oepsnestje.. Vader en moeder hebben wel stamboom (nederlands en belgisch) maar wij hebben dus geen papieren er bij.
Tsja, het is inderdaad wel vroeg vind ik hoor, dus ben bang dat er wel meer zullen komen nu.... Lizzy is straks 8 maanden.

En over 6 a 8 maanden weer oeps nestje en 6 a 8 maanden later weer gepland....

Helaas zijn er nog steeds teveel fokker zo :( :(

Je kan het van te voren nooit weten maar deze wetenschap nu zou als ik interesse heb in het ras maken dat ik weg blijf bij die fokker!!! Ook als lizzy nest werkelijk oeps was. Ook dan neem je je verantwoordelijkheid en laat je er minimaal een jaar tussen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:14

Dierenfan daarom moet ik2 jaar wachten op een pup.
Teef was zomer 2015 gedekt en nu wordt ze zomer 2017 gedekt.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:51

Gelukkig is de spanning en stress hier niet voor niets geweest, we hebben een pup! :):) *\o/*
Het is een echt toverballen nest, het overgrote deel van DP's zijn black & tan en rood, in dit nest was er een kans dat er choco pups bij zouden zitten en tegen alle verwachtingen in zitten er ook blauwgrijze pups bij. Wij zijn voor een rode reu gegaan.
Afbeelding

Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:57

Oh wauw, wat een prachtig nest en mooie mama! Daar wil ik tezijnertijd wel meer foto's van zien! <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:42

mooie pups! wat vreemd dat je nu al een pup kiest... de karakters zijn toch nog niet zichtbaar??
Bij ons mogen we op 2 weken langsgaan, voorkeur opgeven en op 5/6 weken mogen we weer langs en keuze definitief maken

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:08

Mooi nest!

Balder is nu qua entingen klaar tot volgend jaar.
Hij is al mooi bijgekomen qua gewicht. Was eerst wat mager maar nu op 3.5 maand 8.2 kg

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:15

We mochten geslacht en kleur voorkeuren aangeven, er zijn van alle kleuren meerdere dus we weten later welke bij ons past en dus echt voor ons gaat zijn.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:23

Wij hebben Zahra ook bij de geboorte al gekozen. Wij wilden een teef, er waren er 2. Een Grizzle en een Sable. Onze voorkeur had de sable, dus aangegeven. Uiteraard hadden we voor de Grizzle gegaan als bleek dat karakter van de Sable niet had gepast. Maar er werd steeds meer duidelijk dat de sable juíst qua karakter ook bij ons paste. Dus kwam goed uit :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:31

dierenfan schreef:
En over 6 a 8 maanden weer oeps nestje en 6 a 8 maanden later weer gepland....

Inderdaad jammer dat nog steeds mensen in dat verhaal trappen...

Sjors vandaag voor het eerst weer aan het werk gezet na een paar hele drukke maanden. Nieuwe plek, maar hij werkte super! Blije hondenmama! *\o/* Nu weer lekker doorzetten, dan van het voorjaar ergens mee naar Duitsland voor een seminar en dan wil ik me niet schamen haha.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:00

Bij de fokker waar wij morgen gaan kijken, kiest de fokker welke pup bij de pupkopers past. Maar er zit ook weinig in om te kiezen qua kleur (zwart wit of zwart wit in deze combi). Vlekjes kunnen schelen, maar dat is bijzaak.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:14

Even een bijleespost van de voorbije 2 pagina's, heb wel alle verhalen gelezen van onder mijn steen :j

Balen zeg Djinnie dat je gezakt bent op de lijst.. :/ Kan wel snappen dat je daar een beetje moedeloos van wordt. Had overigens nog nooit over zo'n systeem gehoord voor dit topic. Denk niet dat dit gedaan wordt in BE? Ik hoop echt voor je dat het wat wordt bij die ene fokker, maar het klinkt wel goed!

Super spannend Zoe_97! :D Wel grote kans dat je een pupje hebt als je nr 3 bent. Ik duim ook dat ze vol is! Lastig ivm naam. Moet de naam beginnen met een bepaalde letter?

Kiko wordt een grote meid :) Wel spijtig ivm de cursus. Puppy dag met broertjes en zusjes is wel weer leuk. Ik ben alvast benieuwd naar foto's van die stippenbende. :))

Wat een schatje is die pip zeg <3 Dat biggetje is ook super cute! Wel opletten met de kraaloogjes uiteraard.

Limoen, wat een prachtige dame. Hele mooie foto ook.

Fijn dat Roek oud en nieuw heeft overleefd. Ik heb het topic van die pups gevolgd, ze zijn heel leuk aan het uitgroeien.

Knap dier is Joppe. Mooie foto!

'Grappig' dat het aantal nesten per jaar hier even ook ter sprake komt. Ik vind dat een teef max maar één nestje per jaar mag hebben. Zodat er genoeg tijd is om te recupereren. Deze discussie kwam ook aan bod op een FB pagina over de Corgi ivm een wetswijziging in Duitsland hierover.

Tigress, have fun bij het ringtrainen. Wou dat er ook zoiets in de buurt was hier :=

Boemklatsch, wat bijzonder dat je de bevalling zo kon volgen. Echt gaaf. De pups zijn dan ook prachtig. Is idd wel snel dat je kan kiezen, zeg. Bij ons heeft het wel redelijk lang geduurd, we konden wel ook al zeggen wat we ongeveer wouden. Origineel wouden we een blue merle reu, maar is dan uiteindelijk toch een teefje geworden :+

Zo, even een update over Ginny. Deze week verlaten haar broertjes en zusjes alweer het nest :\ Zaterdag gaat het laatste pupje weg. Gelukkig zijn ze nog lekker met z'n 3'tje om kattenkwaad uit te halen. Zie hier de 3 achterblijvertjes, terwijl ze vredig liggen te slapen.

Afbeelding

Haar flappers staan nog niet recht - haar 2 blue merle zusjes hadden al staande oortjes. Maar het heeft geen haast uiteraard. Gaat wel wennen worden als ze recht staan. Gelukkig kan je al een idee scheppen als ze neerliggen. :P

Afbeelding

Verder is ze blijkbaar het dikkertje van de nest. Is eens wat anders dan de kleinste pup. Kijk toch naar die kleine worstenpootjes.. Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat ze onze huidige Cardi Ophélia gaat overstijgen. Het gaat sowieso een stevige dame worden!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:14

Ringtraining gehad, was super! Natuurtalentje :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:18

Jackietje. De stamboeknaam geeft te fokker dus heb geen letter. Dit is mijn lijstje momenteel
Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:20

Och, kijk die flappers dan. Zo zoet, zoals ze daar liggen te slapen. <3

Ik had overigens ook nog nooit van dit systeem gehoord. Het is even wennen, maar ach ja, door de dekberichten in de gaten te houden, kan ik al kijken welke combi's ik een no of een potentiele go vindt, zodat ik goed kan reageren mochten we ooit gebeld worden. _O-

Leuk, ringtraining. Hebben we hier ook bij de hondenschool. Ben wel van plan daar aan mee te gaan doen, helpt misschien wat voor de shows.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:24

Zoe_97, bijzondere namen zeg. Persoonlijk vind ik dan 'Red' het leukste klinken uit die lijst. Wij hebben altijd gewacht tot de fokker de naam gegeven had - zelf wel al gebrainstormd uiteraard. En uiteindelijk vonden we de namen stiekem wel leuk en is het dus zo gebleven :P

Mijn ene Corgi noemt dus officieel ook Covventinea Ophélia en Ginny van Cardi Cottage (vermoed ik, van haar 'achternaam/kennelnaamcombi' ben ik niet zeker)

Trouwens, Djinnie, ik denk dat je gebruikersnaam stiekem zelf geïnspireerd is van hetzelfde karakter? (*wijst naar onderschrift*) Ginny Weasley :))