[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:54

Goedenmiddag dames, ik meld me ook weer even. Sluierstaarten & maanvissen hebben inmiddels een nieuw huis gevonden in een groot aquarium. Bak draait erg goed! Waardes zijn ook netjes en mijn planten groeien als kool.

Van de week de gehele bak opnieuw ingericht en de achtererposter weggehaald nu zie je de witte muur erdoorheen, veel ruimtelijker. Alleen ben ik bang dat ik tijdens het verhuizen van de decoratie een neon tetra heb geplet. Daarvoor was hij er nu nog en nu heb ik er nog maar 5 i.p.v. 6 Y;(

Mijn bak staat alleen een beetje scheef heb ik het idee, kan dat kwaad? Scheelt echt maar een paar mm maar je ziet het nu het water wat lager staat.

Komen weer enorm mooie bakken voorbij! Dat aquascaping vind ik ook zo gaaf! :j

Mioux

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:57

zou wel oppassen als die scheef staat, dan gaat ook alles naar scheve kant leunen. Lijkt niks maar op ten duur kan dat best uitmaken ook met je kit randen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:01

Dan vanavond toch maar even met de waterpas aan de slag ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:02

Had het op me oude kast ook, heb geen fotos gemaakt maar die kast was ook niet goed meer door dat leunen.

Ik krijg straks me pakket, eerst nu snel me zoon halen hopelijk komt t pakket erna scheelt me sjouwen :P is rond 50 kg? mogen ze t mooi in de hal zetten whahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:02

Als je het niet vertrouwd kun je er een plaatje piepschuim onder leggen. Deze zijn los te koop bij de meeste bouwzaken. Je hebt ze al vanaf een halve cm dik.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:37

Mioux, wilde jij nou eventueel Grumpy overnemen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:59

Had even gekeken maar is bijna uur rijden, is mij net iets te ver :/ zit ook met me zoontje van 4, en dan is dat vrij lang.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:02

ben weer gearriveerd *\o/* pols blijkt zwaar gekneusd te zijn plus een verrekte pees -O- heb nu zo'n mooi zwart ding op mijn pols ( wit past niet bij mijn kleding :o? ) voor de rest heb ik niks bijzonders mee gemaakt eigenlijk :+

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:08

Ohja dat is wel ver ja. Jammer! Ik heb nu de ad op mp staan. Ben benieuwd....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:12

Toch gekneusd? wel balen de pijn is langer ermee, maar voordeel geen gips !

Ja uur is best wel ver, zeker met klein knulletje van 4. Anders had ik ruimte genoeg en werd Grumpy Happy :P

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:17

Mioux, kun je anders in pb vertellen waar je woont? Als ik er nog een keer kom toevallig kan ik hem misschien langsbrengen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:20

Mag ook wel zo hoor haha woon in voorthuizen tussen barneveld en putten kant beetje. staat 52 min vanaf mijn adres naar jouw woonplaats (huissen stond er in je profiel?)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:36

Nou wat zei ik? ik en pakketten...

krijg net bericht want had gevraagd naar de juiste code, want die werkte niet en ze waren nog niet geweest.

Slecht nieuws, hij staat in het depot in Rotterdam. Hij word nu doorgestuurd maar pas morgen afgeleverd.
Heel slecht dit maar ze zeiden vanmiddag dat het pakket afgeleverd zou worden. Blijkt dat die werknemer de zending niet nagekeken te hebben.

NOUUUUUUUUU -O- |(

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:43

Mioux dat is balen zeg , hopelijk komt hij morgen :(:)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:52

Ik hoop t wel :/ ik heb gewoon nooit geluk betreft pakketten :(

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:04

Ik voel me bijna schuldig om het te zeggen mioux maar mijn plantjes zijn geleverd! (Bij de buren want er was bij ons niemand thuis)
Die ga ik zo gelijk maar even ophalen als ik thuis kom.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:06

ah joh heel nie schuldig voelen ! ben t wel gewend inmiddels hahaha. En t komt ook wel, alleen altijd later als beloofd :P

Ik moet binnenkort ook plantjes hebben voor op t hout en stenen alleen die haal ik gewoon in de winkel hier verderop, zijn goede plantjes!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:12

Ik heb nu eens iets anders besteld dan dat ik normaal heb. Heb altijd snel groeiende planten, maar omdat dat hoge gras zo verdomd snel groeit nu maar planten die minder hard groeien (als het goed is haha)

Ook een mooie steen (die had ik nog niet!) En van die blokjes planten voeding die je naast de wortels doet. (Hoelang kan je deze bewaren trouwens?)

Dus mijn bak gaat nog een laatste verandering tegemoet! Kasteeltje en bootje gaan eruit en dan is mijn bak volledig natuurlijk ingericht :D
Ben benieuwd hoe het 'gras matje' gaat groeien!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:13

Pfff geen idee, volgens mij vrij lang, de ene bewaard t in de koelkast/schuur voor koel te bewaren de ander in de kast.

Hier ook heel benieuwd, ga ook enkele snel groeiende kopen voor achterin en mos en anubias voor op t hout.

Weet iemand of anubias eigenlijk snel groeit ? kan me niet meer herinneren wanneer ik die t laatst had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:20

Anubias is erg langzaam :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:22

Wat rot dat je pils gekneusd is, blijkt pijnlijker te zijn dan gebroken..

Ik heb gister samen met mijn kwikwis 2 zakken miniscuul zand gehaald, ga denk ik in het weekend ofs even opnieuw inrichten :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:23

Mijn anubias groeit best wel snel,maar heb kleikorrels tussen de wortels gezet :j

Ik heb die kleine,maar ook een grote en die heeft in 2 maand tijd al 3 nieuwe bladeren aan gemaakt.

Mijn pakketje is er ook,moet het alleen nog bij een winkel ophalen, bezorger is geweest netjes briefje in de brievenbus dat wegens grote drukte ik het dan maar moest gaan af halen.
Nou is ook prima, is toch vlak bij, ik had wat paardenspul besteld, antiklit enzo :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:24

Ja is ook voor op t hout, achtergrond komen snel groeiende planten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:33

Ik had altijd alleen maar waterpest en dat 'lange gras' (weet niet hoe het heet) wat ik er nu nog in heb. Ik heb nu natuurlijk nog doe kokosnoot met mos erop (dat overigens snel voller word). Hoe snoeien jullie dat mos eigenlijk? Mijn garnalen leven daar echt in namelijk.

Verder heb ik trouwens een blije gourami. Sinds het zand erin zit verstopt hij/zij zich steeds onder de kokosnoot. Hoe zie je het verschil bij man en vrouw eigenlijk bij dwerg gourami's? Weet iemand dat?

Afbeelding

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:26

Balen van je pols, hopelijk valt de pijn mee? :=

Ik heb vandaag al 3 plantjes over gezet naar mijn nieuw aquarium en je ziet ze nauwelijks staan :') Grappig. In mijn oude aquarium lag de top neer op het water en nu zitten ze nog niet op de helft

Heeft iemand van jullie trouwens een leuke, vrij natuurlijke inrichting? Rekeninghoudend met het feit dat ik enkel planten met klein blad kan hebben door de Pleco