Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:58

Vanavond weer een heerlijk prive lesje gehad. We (ja, ik ook XD) deden het echt super!
Super trots op Jinn :)

In Dordrecht loop ik weer een FHN wedstrijd, ben bang dat het weer 1 latten festijn wordt maar we gaan het zien

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:23

Waarom zou het een lattenfestijn worden? Als hij ze nu niet tikt, waarom op wedstrijd dan wel?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:19

Machie schreef:
Waarom zou het een lattenfestijn worden? Als hij ze nu niet tikt, waarom op wedstrijd dan wel?

Ik denk dat ik onbewust veel te veel spanning bij me heb...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:32

Is er helemaal niks waardoor jij rustig blijft?

Machie, hoe was je training bij Roy?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:29

Ik heb geen idee wat. Ze hadden het over tabletten en druppels maar eigenlijk toch te gek voor woorden omdat te moeten gebruiken XD

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:23

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:38

Oh! Dat was zo'n leuk parcours! Ik heb toen zo vreselijk liggen balen dat ik ziek was. :oo

Ziet er goed uit, dat was echt een superfijn parcour omdat de zoveel diversiteit inzat. :j Ook nog de zilveren gelopen? Of alleen de oranje?

Toen ik me op woensdag enigszins menselijk voelde heb ik hem met Guinness gedaan. Wel in tig stukjes, want ik had de lucht niet voor meer dan 4 sprongen te rennen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:39

JesdaJinn schreef:
Ik heb geen idee wat. Ze hadden het over tabletten en druppels maar eigenlijk toch te gek voor woorden omdat te moeten gebruiken XD

Rescue druppels! :j Te gek voor worden, misschien, maar als het jou helpt om je zenuwen net iets meer onder controle te houden waardoor Jinn ook zijn beheersing en controle kan houden kan het een mooi hulpmiddel zijn.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:46

KimD schreef:
JesdaJinn schreef:

Rescue druppels! :j Te gek voor worden, misschien, maar als het jou helpt om je zenuwen net iets meer onder controle te houden waardoor Jinn ook zijn beheersing en controle kan houden kan het een mooi hulpmiddel zijn.

Ik heb dit nog thuis staan:
https://www.kruidvat.nl/medias/sys_mast ... 382878.jpg

Dat is net zo iets toch?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:49

KimD, hele filmpje kijken ;)
We hebben ook zilver gelopen. eerste rondje 1 domme fout van mij daarna liep Csiv m razend snel en foutloos uit. Staat op het filmpje dus :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:02

Machie schreef:
KimD, hele filmpje kijken ;)
We hebben ook zilver gelopen. eerste rondje 1 domme fout van mij daarna liep Csiv m razend snel en foutloos uit. Staat op het filmpje dus :+

Ik dacht bij mezelf "Huh?! Ik heb het hele filmpje toch gekeken"... Bleek dat hij is blijven hangen en ik heb natuurlijk weg geklikt omdat ik dacht dat die klaar was. :Y) Stom!

Ziet er echt goed uit! :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:03

JesdaJinn schreef:
KimD schreef:

Ik heb dit nog thuis staan:
https://www.kruidvat.nl/medias/sys_mast ... 382878.jpg

Dat is net zo iets toch?

Is inderdaad te vergelijken met elkaar. :D

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:28

Afbeelding

Hier ook trotse eigenaar van Lizzy (tricolor chocolate border collie)
Gaat super goed met onze andere border collie van 11 jaar :)

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:00

Wat een super mooi hondje Melanie! Hoe oud is ze nu? :)

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:28

maaaikkee schreef:
Wat een super mooi hondje Melanie! Hoe oud is ze nu? :)

Nu is ze 6 maanden, op de foto was ze 4 maanden!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:36

Hond erbij gekregen, Peli. Afgelopen zaterdag opgehaald. Ruim negen weken oud. Zal binnenkort een paar foto's posten.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:29

Bodhi is vandaag jarig! 5 jaar alweer!

Afbeelding

Hmm doet de foto het wel?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:40

Bij mij niet, maar dat is niet helemaal zeker, mijn internet verbinding is niet geweldig.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:17

Hmm ligt aan het onderhoud wat morgen gedaan gaat worden aan Bokt, vandaar dat de upload het niet (goed) doet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:21

Oh ja waar ook, had zelfs de dienstmededeling gelezen :+
Dan het plaatsen van Peli's foto's maar even uitstellen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:24

Nadat behendigheid een aantal maanden niet echt goed ging, gaat het nu gelukkig weer vrij goed :)
Vanwege relatiebreuk/huis kopen/verhuizing etc wou het dus totaal niet en ze is vrij snel te druk te krijgen in het parcours, dat kreeg ik er dus niet uit tijdens die maanden.

Vanaf gister geef ik geen mondelinge commando's meer maar alleen aanwijzingen met mijn hand, dat ging wonderbaarlijk goed! Alleen de paaltjes nog even aan werken dat het zonder riem kan (hoef alleen de riem vast te houden, de rest doet ze zelf).

Maar ik ben wel weer blij dat het weer goed gaat :)

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:43

Hier al een tijd niet gereageerd, heb wel steeds meegelezen hoor :P

Seni nog gefeliciteerd met Bodhi!

Kuggur leuk! Is dat van die combinatie die je toen al op het oog had maar niet wist of er genoeg pups zouden zijn?

Melanie welkom!

Danielle fijn dat het weer beter gaat. Klinkt ook als een drukke paar maanden.

Kim en Machie, leuk om de filmpjes te zien!

Hier een beetje een rare 2 weken achter de rug. Een van Swirl's broertjes kreeg meerdere epileptische aanvallen en daarna is zijn gedrag ook veranderd. Hij is nog uitgebreid onderzocht maar ze hebben niks kunnen vinden, en omdat hij echt niet zichzelf was en ook daarna nog meer aanvallen heeft gehad is hij afgelopen dinsdag ingeslapen. Vind het toch wel erg heftig, hij was nog geen 3 jaar.

Ondertussen is t frisbeeseizoen weer begonnen en afgelopen weekend eerste wedstrijd. Ik heb zelf niet meegedaan omdat ik mocht jureren, mijn vriend en Swirl deden wel mee en dat ging wel goed. Nog een paar goede tips gehad van andere trainers dus daar gaan we zeker wat mee doen.
Laatst bijgewerkt door TeSzZz op 23-03-17 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:51

hier ook even niet gereageerd. Daeva is loops geweest en heeft een maag en darmontsteking gehad. de gehoorzaamheidstrainingen lagen voor haar dus even stil. Kenai doet het al erg goed in de gehoorzaamheid, nu 4 maanden oud.
Bij de pre agility doen ze het beide erg goed. kenai is meer zelfstandig en denkt ook echt mee maar hij is wel iets trager voorlopig.
Daeva gebruikt haar verstand dan weer veel minder maar loopt veel sneller. terwijl kenai echt meedenkt over wat hij moet doen wacht daeva af tot ze een commando krijgt. ze moet ook echt iets vaak gedaan ehbben voordat dat commando er in zit. dordat kenai meer mee nadenkt is hij na 2/3 keer iets doen er echt mee weg.

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:27

Ik wil ook graag agility gaan doen en na verloop van tijd wedstrijden, weet iemand een goede club dichtbij weert (Limburg) dat dit aanbiedt? Met welke leeftijd zijn jullie begonnen met sla-om etc. (geen sprongen)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:21

Zijn er hier geen mensen die thuis paaltjes hebben?
Zoja, welke paaltjes hebben jullie?
Ik wil graag paaltjes kopen maar weet niet welke. Ben zelf bang dat wanneer ik die simpele prikpaaltjes van zooplus neem dat ze allemaal plat liggen wanneer Jinn er door is geweest.
Ik weet niet hoe stevig die staan en Jinn gaat vrij kort langs die paaltjes dus die krijgen wel wat te vorduren (?)