gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:53

Joan, jammer dat je je konijnen niet kunt houden!
Ik zou inderdaad eens op Bunnybunch of bij de opvang proberen, ik heb er al 4 :=

Super Eoweyn! :D

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:05

Joman schreef:
Meiden. Door omstandigheden moet ik verhuizen en kan ik mijn konijnen eigenlijk niet meer de ruimte geven die ze verdienen. Heeft een van jullie misschien interesse in een voedster en gecastreerde ram? Heel tam, en binnenhok krijg je er natuurlijk bij!

Ach wat jammer... Zou ze uiteraard heel graag willen overnemen, waar we hebben er al 3... Ren is groot genoeg voor 5, maar ik weet niet of dat wel zo geschikt is :) (3 voedsters en 2 ex-rammen).

Fijn dat het goed gegaan is Eoweyn!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:07

Dat is fijn Eowyn!

Sorry, hier ook eigenlijk al te veel nijntjes.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:55

Ik heb helaas ook geen plek!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:56

3 voedsters en 2 exrammen zou moeten kunnen, mits de karakters klikken :P

Ja, heel blij mee! Was zo nerveus

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:50

vandaag heb ik even lekker met mijn nijntjes gespeeld :) grote doos neergezet, veel krantensnippers erin natuurlijk. Ik dacht: nou, dat is echt leuk voor konijntjes om in te spelen! wat ze ermee deden: niks. alleen bijten in het karton. toen pakte ik maar een kratje en stopte daar stro in. nou, dat viel wel in de smaak! Ze vonden het geweldig :) verder nog wat clickertraining gedaan enzo. dat ging goed, ze herkennen de targetstick al helemaal en rennen er naartoe. Ik heb ook wat foto's gemaakt, die laat ik morgen wel even zien. Maar ik heb ook een vraag: ik zie altijd van dat schelpenzand voor vogels, echt van dat fijne zachte zand. Met anijsgeur. kan ik dat ook gebruiken voor mijn konijntjes? dan kan ik dat in een bak doen ofzoiets.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:56

Onvoorstelbaar dit. Ik had twee stressende konijnen verwacht, een avond vol ellende.

Ik heb twee ontspannen konijnen binnen, die languit in het hok liggen en alleen even opkijken als ik beweeg. Ze eten hooi, biks, groen, alsof er niets gebeurd is!
Ohja, en graven in de handdoek, gooien de bakjes om, want baasje toch! Ons hok is al zo klein nu en dan zet je het vol met BAKJES!
Ik kan wederom mijn DA ontzettend aanraden :)
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 27-11-15 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:57

Wat geweldig Eoweyn! :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:58

Ja, echt fantastisch dit!!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:06

Afbeelding

Afbeelding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:31

Ahhh wat fijn! Heerlijk dat alles goed is gegaan en ook zo fijn dat je zo goed op je DA kan vertrouwen he! Ik herken het. Ik heb ook zo'n vertrouwen in mijn DA voor de nijnen. Dat is echt goud waard hoor!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:32

Geweldig vind ik dat, en zo jammer dat hij er niet altijd is.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 08:36

Super nieuws eoweyn!

Hier even een dringende vraag!
Gisteren bij thuiskomst zag ik dat Sam en Lilly die zo heerlijk aan elkaar plakten, opeens ruzie hadden! Ik moest weg dus ze maar even apart gezet en de opvang om raad gevraagd .. Nu denkt zij dat lilly schijnzwanger is en daardoor territoriaal gedrag vertoont .. Het enige probleem is dat Sam er dan meteen tegenin gaat!

Ik heb ze nu even ter observatie binnen gezet in de gang, en wat ik kan zien is dat ze nu beide erg territoriaal zijn, ze ontlopen elkaar een beetje, zoeken elkaar dan weer op en als dat te lang duurt dag beginnen ze te vechten, dat duurt gelukkig weer niet lang en dan ontlopen ze elkaar weer, dus het gaat het meest van de tijd gewoon goed totdat ze te close worden ..

Nou is mijn vraag, moet ik ze nu toch samen laten zitten of kan ik ze beter even gescheiden houden tot dit gedrag van Lilly weer weg is .. Sam was doodongelukkig toen lilly niet bij hem was!

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven!

P.s. Kan het er ook mee te maken hebben dat Sam misschien toch niet in orde is en ze daarom dit gedrag vertoond?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:08

Even vervolg op m'n vorig bericht ..

Nu lijkt Sam opeens weer heel slecht te gaan, hij knarsetand steeds en heb net mijt oid ontdekt bij hem .. Ik ben echt ten einde raad hoor! :(
Volgens mij heeft de DA vandaag tot 12 uur spreekuur maar weet echt niet wat ik moet doen, heeft ie pijn en is het nog dierwaardig om hem WEER te gaan behandelen? Pfff :(

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:30

Ik denk eigenlijk eerder aan het feit dat Sam niet in orde is. Als Lily last heeft van haar hormonen merk je dit ook aan andere dingen, rijden, nesten bouwen, je merkt gewoon onrust.

Moeilijk.. Eet hij wel? Knarsetanden kan op pijn duiden maar ook boosheid. Ik zou wel even naar de DA gaan en kijken wat die zegt of kan vinden. Mijt doet geen pijn en valt te behandelen maar er zou meer aan de hand kunnen zijn gezien Lily's gedrag.

Hier een goede nacht achter de rug. Ik heb de pijnstilling gister op een stukje cracker gegeven, in de kooi gelegd want aanpakken/oppakken/aanraken is not done. Ze waren alert, hadden veel groen en ook wat hooi op vanochtend dus of ze hebben ieders braaf 2 stukjes op, of ze doen het gewoon heel goed zonder extra pijnstilling. Ilona, Fiona en Jillz ook, die hebben niets meer nodig gehad.
Zojuist op dezelfde manier pijnstilling gegeven, nieuw groen en nieuw hooi. Kooi lag gelukkig vol met keutels :D
Even kijken wanneer ze terug naar buiten gaan. Ik denk dat ik ze nu nog binnen hou, tot morgen. Buiten zijn ze echt meer op hun plek hoewel ze het heel goed doen hoor. Maar waarom zou ik ze binnen houden als het zo goed gaat

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:48

Thnx voor je snelle reacti, er is tussen 10 en 11 spreekuur dus ik ga er heen, m'n ma is al onderweg om even mee te gaan .. Ben zo bang dat ik hem daar moet laten!

Heb voor de zekerheid de keutels in een zakje gedaan ...

Hij eet wel gewoon ja, vannacht heeft ie niet veel gegeten maar brood of wortel eet ie.. Het is zo moeilijk he! Zit ook gewoon te janken terwijl ik dit typ, mijn lieve knappe Sam!

Ik hou jullie op de hoogte!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:51

_Tarzan schreef:
Thnx voor je snelle reacti, er is tussen 10 en 11 spreekuur dus ik ga er heen, m'n ma is al onderweg om even mee te gaan .. Ben zo bang dat ik hem daar moet laten!

Hij eet wel gewoon ja, vannacht heeft ie niet veel gegeten maar brood of wortel eet ie.. Het is zo moeilijk he! Zit ook gewoon te janken terwijl ik dit typ, mijn lieve knappe Sam!

Ik zal voor jullie duimen. En misschien een troost, maar als het dan einde verhaal zou zijn, hij heeft een mooi leven gehad.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:17

Sterkte meid, zal ook meeduimen!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:22

_Tarzan schreef:

Wat vervelend... Ik duim voor goed nieuws!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:52

En?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:04

Hij is niet meer ...
Ik heb de dierenarts gevraagd om een eerlijk advies te geven, hij zei al dat hij echt vel over been was en hem voldoen met medicijnen alleen maar rekken was ..

Bij het slaapspuitje was hij eigenlijk vrijwel meteen weg, voor mij een teken dat het de goede beslissing was, maar oh wat doet het pijn om je vriendje achter te moeten laten! :'( mijn allerliefste vriendje, mijn Sammetje :'(

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:07

Ahw.. Sterkte!!!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:18

Ach meid toch... Ergens was ik al bang voor zoiets. Nierfalen oid?
Ontzettend veel sterkte. Hij heeft een prachtig leven gehad met een vriendinnetje en een vreselijk liefdevol baasje. Dikke knuffel!

Misschien iets waar je niet direct aan denkt of dacht, maar geef Lily ook even de tijd om afscheid te nemen..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:33

Bah... Veel sterkte meid! Dikke knuf! :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:43

Dankjewel allemaal!

De dierenarts verwachte dat hij van binnen niet meer in orde was, nieren, lever enz. Hij kon hem wel nog iets geven maar hij zei ook Hoelang wil je het gaan rekken, en alles wat ik niet wil is dat hij pijn heeft, hij is nu vredig gegaan.

Lilly zit in zichzelf gekeerd in het hok, ik heb Sam daar gelaten en had Lilly ook niet meegenomen gezien de ruzie dus helaas heeft ze geen afscheid kunnen nemen, maar ik denk zoals het eruit ziet dat ze het weet! Ik geef haar gewoon even de tijd.

Pff wat kun je toch verdrietig zijn om zo'n klein beestje!