Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:03

Wat leuk xxdiandraxx

Hier zal het nog even wachten zijn want de hond waar we voor ingeschreven stonden heeft de pups verloren op 3-4 weken. Jammer dus

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 09:32

Gefeliciteerd hoe vond je reu het

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 09:33

Fotsy schreef:
Wat leuk xxdiandraxx

Hier zal het nog even wachten zijn want de hond waar we voor ingeschreven stonden heeft de pups verloren op 3-4 weken. Jammer dus

Wat sneu, ja dan duurt het weer even waar gaat jou 2de vandaan komen en welke reu teef combi

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 09:58

Eind vorig jaar vroeg ik naar hulp bij het zoeken naar een naam voor onze Aussie pup.
Intussen is Donna al 18 weken en een grote, stevige pup aan het worden!

Afbeelding

Ze is wel drukker dan we oorspronkelijk verwacht hadden. En erg zelfstandig in vergelijking met onze vorige hond (een toller).

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:04

Keona van de fokker Some kind of magic uit België.
De combi weet ik nog niet, het wordt nu even afwachten. En dan willen we terug een teef dus kan zijn dat het zelfs niet meer voor dit jaar zal zijn. We zien wel geen haast.

WoW Donna is wel heel groot en zwaar voor een teef he Amai die is gegroeid

Ons bloom is nu wel heel kaal en lijkt dus meer op een bc nu
Ohja en de oortjes hebben na nu bijna twee jaar nog niks beslist welke kant ze nu op willen

Afbeelding

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:56

Mijn reu vind het maar raar maar inmiddels zijn de eerste spelbogen onderling gezien.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:36

Hadden zij elkaar nog nooit gezien dan?

Is het niet de gewoonte dat ze al eens kennismaken op voorhand?

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:07

Fotsy schreef:
Hadden zij elkaar nog nooit gezien dan?

Is het niet de gewoonte dat ze al eens kennismaken op voorhand?


Nee ze hadden elkaar nog nooit gezien maar dat komt wel goed.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:15

Gefeliciteerd Diandra! *\o/*

Wat jammer Fotsy :(

@Vaxa Woow ze lijkt wel heel groot! Wat weegt ze?

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:42

MadelonSunny schreef:
@Vaxa Woow ze lijkt wel heel groot! Wat weegt ze?

Heb ze net nog eens gewogen, 10,3kg!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:53

Vaxa schreef:
MadelonSunny schreef:
@Vaxa Woow ze lijkt wel heel groot! Wat weegt ze?

Heb ze net nog eens gewogen, 10,3kg!

Valt nog reuze mee. De onze nu 11weken weegt 8,2
Misschien heeft die gewoon enorm veel haar al

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:13

keona schreef:
Vaxa schreef:
Heb ze net nog eens gewogen, 10,3kg!

Valt nog reuze mee. De onze nu 11weken weegt 8,2
Misschien heeft die gewoon enorm veel haar al

Donna heeft idd gigantisch veel haar! Als het binnen warmer wordt dan 20 graden, begint ze ongemakkelijk te worden en wil ze alleen maar naar buiten :')
En als ze nat is, hebben we maar een halve pup meer over ;)

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:23

Hey !
Dit jaar zouden wij een aussie verwelkomen, misschien snel of misschien later. Te zien wat er geboren wordt. :D :D

Nu vroeg ik mij af: was de staart belangrijk voor jullie?
Weet niet exact waarom, elke hond heeft een staart, maar baal een beetje dat ze een staart zou hebben :P Heb mij dit maanden zo ingebeeld zonder. En eerlijk soms vind ik ze TE fluffy :P maar alle nesten die mijn interesse wekken zijn lange staarten. Of kans op NBT maar dan worden er alleen lange staarten geboren. Weet wel dat de staart da hond niet maakt en dus dat je daarom geen goede hond afwijst :)

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:22

Bij kenai wou ik perse lange staart, bij elin had ik nbt leuk gevonden maar die heeft ook een volledige staart.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:26

Ik vind het persoonlijk, het is een ras dat geboren word met en zonder. Dus dan vind ik best dat je het mooi mag Vinden. Als ik zonder staart wou zou ik daar ook heen zoeken en dan maar langer wachten. Ik weet dat wij met onze eerste aussie een heel pakket hadden met staart redmerle teef. Dus ik vind zeker niet gek als je dat wilt. Eerst vond ik zonder staart niks maar nu ik al tijdje in de aussie zit waardeer ik het ook steeds meer, op show zie je bv vaak dat zonder wint( ik zelf heb staarten), maar ik begrijp het wel ze willen een geblokt model zien en met staart lijkt dit vaak veel minder terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Dus gewoon opzoek gaan naar je ntb pup ik weet een nest waar ntb pups uit gaan komen bij intressen Pb me maar

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:58

ja dat wel maar heb begrepen dat het gen voor lange staart dominant is op die van nbt. en nbt x nbt mag niet dus je moet eigenlijk wel al veel kans hebben dat er een nbt uitkomt. Meeste nesten (ook nesten die ik zoizo niet zou nemen) zijn lang x lang. ken eigl maar 1 nestje waar er kans is. Vorig nest waar ik op wachte zat helemaal niets in. was kans op nbt maar allemaal lang en allemaal tricolor

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:10

Ik wilde eerst perse lange staart, maar vind nu zonder ook heel leuk!!
Alleen half ben ik niet zo’n fan van. Ik vind ook weinig nestjes zonder staart inderdaad..

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:56

xLaraaj schreef:
ja dat wel maar heb begrepen dat het gen voor lange staart dominant is op die van nbt. en nbt x nbt mag niet dus je moet eigenlijk wel al veel kans hebben dat er een nbt uitkomt. Meeste nesten (ook nesten die ik zoizo niet zou nemen) zijn lang x lang. ken eigl maar 1 nestje waar er kans is. Vorig nest waar ik op wachte zat helemaal niets in. was kans op nbt maar allemaal lang en allemaal tricolor

Als ze allemaal een lange staart in dat nest hebben , denk ik eerder dat een hond geen originele ntb is maar gecoupeerd

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:39

Ja dat is waar.maar hier hebben ze op getest Maar zelf met een natuurlijke is het gen voor lange staart dominant dus is een beetje kansspelen :P

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:19

Ja ik geloof niet dat als he met ntb x staart doet en je bv 8/9 pups hebt er geen een tussen zit met ntb. Ik geloof dan niet dat een van de ouders een ntb is, ik denk dan gecoupeerd maar goed ieder zijn idee

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:55

Die zonder staart hier is een stuk handiger qua lage tafels. En ik vind hem knapper. Maar die met staart is ook heel leuk hoor. En zo'n staart grijpt ook handig vast in noodsituaties :')

Degene waar onze honden vandaan komen heeft een aantal pups zonder staart nu. Ik gok wel dat ze docked zijn en niet nbt. Maar goed... ze zit tegenwoordig niet meer in Nederland dus daar mag het.
Ik heb er wat mixed feelings over. Die van ons is ook docked, maar wij zijn zn derde eigenaar en ik zou zelf niet kiezen voor een docked hond. Ergens vind ik het zielig. Nbt vind ik toch anders. Dat is "natuurlijk" en vind ik geen probleem.

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:04

En dat terwijl mijn hond met lange staart echt nog nooit iets van tafel heeft geveegd.

Elin haar moeder is ook docked (frankrijk) en haar vader is nbt. Elin en haar broertje waren beide met lange staart maar met twee pups is daar natuurlijk zoiezo niet veel over te zeggen.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:16

Ik vind ze eigenlijk beiden heel mooi en leuk. En idd eens je de aussie kent, maakt staart of niet eigenlijk nog weinig uit.
Onze fokster heeft er altijd zonder en met. Ze fokt ook bewust met nbt’s om het ras in ere te houden.

Weet je al wanneer de pups zouden geboren worden xlaaraj?

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:22

XxDiandraxX schreef:
En dat terwijl mijn hond met lange staart echt nog nooit iets van tafel heeft geveegd.

Mazzelaar :') .
Die met staart stoot wel eens iets om.
Maar die zonder staart pakt een grote knuffel in zijn bek en loopt dan alsnog te dicht langs de tafel.
_O-

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:21

Ik heb vandaag meegedaan aan een fotomeeting via bokt. Ik had mijn beide aussies mee, klein voorproefje gehad.. <3

Afbeelding