Hondenshows

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:24

Nouja en dat is het belangrijkste toch, dat ze het goed deed en dat ze ontspannen was :) Dan heb je al zoveel gewonnen :D

Ja Hans is echt leuk, heel fijne KM. Hij wil heel graag rasexamen doen voor de welsh maar de club wil maar geen examen organiseren -O- heel jammer, denk dat ie een aanwinst is voor het keurmeesterscorps..

Esplendido
Berichten: 3144
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:21

Succes vandaag voor degenen die vandaag naar de Winner gaan!

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:12

Pfoe lange dag maar hebben we er voor over..

Elin werd vanmorgen onder franse keurmeester (die willen liefst bobtails) 1ste jeugdteef en beste jeugd. Nu dus wachten op de erering.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:23

Ianthe schreef:
Pikkepor schreef:

Thanks!!! Door jouw post kreeg ik even het inzicht dat ik ook reserve mag worden, want we hebben al 4 punten, maar moest er enkel nog een na de 27 maanden halen.

De andere hond is nog geen nederlands kampioen >;)

Winner is ook dubbel cac he? Dus neem aan dat reserve dan sowieso een heel punt krijgt.


Dat klopt. Maar ik ga niet naar de winner :7

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:05

Proficiat!

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:17

Helaas geen plaatsing bij de jeugd (wat overigens ook een enorm grote groep was). Maar ben zo trots op haar!!

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:32

Heb je Neej niet gezien met Olly hahah, die showde hem daar even omdat de handler druk was.

Olly uitmuntend dus Bob en beide titels, jeugd winner en winner met een mooi rapportje. Stond ook in dat die een very happy dog was

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:07

Ianthe schreef:
Heb je Neej niet gezien met Olly hahah, die showde hem daar even omdat de handler druk was.

Olly uitmuntend dus Bob en beide titels, jeugd winner en winner met een mooi rapportje. Stond ook in dat die een very happy dog was


Dacht wel dat ik olly zag maar heb niet echt opgelet, was met elin bezig.. :Y)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:22

Ik heb jou ook niet geregistreerd hoor ;) Maar goed gedaan!

Mijn sokje is veteranenwinner geworden en reserve reu, tevreden mee want de KM had zaterdags al lopen strooien met ZG's en disks enzo en bij ons gaf ie zelfs 2 reuen in de kampioensklas een G (jawel, een G!) dus ik was al helemaal nerveus := Jeugdteefje "geshowd" wat voor het eerst op show was en die zelfs voor haar fokster niks wilde doen naar nog een 4 ZG wat ook echt prima was onder deze KM, kampioensteef naar een 3U en dan idd Olly van Ianthe in de eindkeuring jeugd. Ben er gewoon wat stijfjes van _O-

Nu ff bezig met een jaaroverzichtje voor Oll, hij heeft echt een heel héél mooie afscheidstournee gehouden :+:

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:06

Vandaag naar venray geweest en elin flikt het gewoon nog een keer.. O:) *\o/*

In een hele sterke groep met 5 jeugdteven werd ze 1ste, daarna ook nog beste teef en reserve BOB (tegen een kampioensreu).

Hiermee heeft ze haar jeugdkampioenschap binnen en ook gelijk 2 CAC's (1 als kado voor het kampioenschap en 1 voor beste teef).

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:45

Reserve BOB, BOS dus :+

Gefeliciteerd!

Ik ga morgen niet, geen zin :')

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:53

Ianthe schreef:
Reserve BOB, BOS dus :+

Gefeliciteerd!

Ik ga morgen niet, geen zin :')



Ow geen idee, wat is BOS dan? Tnks we zijn erg trots op haar!!

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:00

BOB is best of breed en BOS best of opposite sex.. dus jouw hond was de BOS!

Hoe oud is ze nu, al 15 maanden geweest of moet je nog wachten? Anders binnenkort proberen CACIB te halen, kan je ook daarmee starten. Groningen is Benelux winner in maart, ook leuke titel om te halen.

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:07

Ianthe schreef:
BOB is best of breed en BOS best of opposite sex.. dus jouw hond was de BOS!

Hoe oud is ze nu, al 15 maanden geweest of moet je nog wachten? Anders binnenkort proberen CACIB te halen, kan je ook daarmee starten. Groningen is Benelux winner in maart, ook leuke titel om te halen.


Ah dat wist ik niet. Weer wat geleerd, dank je!

Ze word woensdag pas 11 maanden.. Geloof dat de fokster dat wel wil gaan doen, ik vind iets op over dortmund..

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:15

Best of Opposite Sex. Dus de sexe die níet BOB werd ;) Super, gefeliciteerd, hartstikke leuk vanuit de jeugdklas en er waren er best wel wat he!

In Amerika of Engeland (ik weet t even niet meer :') ) heb je wel een soort reserve/runner up Best of Breed, want als de reu BOB wordt dan komt de reserve reu nog terug voor "reserve BOB". Maar hier noemen we de kampioen die géén BOB werd gewoon BOS :) Of "Beste teef" gewoon :P

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:18

Oh ik ben spuit elf _O-

Dortmund is een leuke show! Maar dan is de afweging of je in wilt schrijven voor de jeugdtitel of voor het IB.. Ik verzamel winnertitels dus ik zou dan juist in de jeugd inschrijven, en ergens een "gewone" show uitzoeken voro een IB... Ik heb vorig jaar Gent gedaan voor Jamie z'n eerste bijvoorbeeld..

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:22

Neej schreef:
Oh ik ben spuit elf _O-

Dortmund is een leuke show! Maar dan is de afweging of je in wilt schrijven voor de jeugdtitel of voor het IB.. Ik verzamel winnertitels dus ik zou dan juist in de jeugd inschrijven, en ergens een "gewone" show uitzoeken voro een IB... Ik heb vorig jaar Gent gedaan voor Jamie z'n eerste bijvoorbeeld..



Ik laat het uitzoeken en inschrijven voor shows aan de fokster over. Ik speel alleen voor taxichaffeur.. :')

Bedankt voor de uitleg!


Waren overigens twee jongste puppy's en een tussenklasse teef nog. Maar puppys doen niet mee voor beste teef (zoals ik begreep) en de tussenklasse teef had een ZG dus deed ook niet mee waardoor elin haar beste teef wel beetje kado heeft gekregen. Maar in de jeugd waren er 5 teefjes.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:40

Oh zo weinig volwassen honden maar? Naja lekker in je zak steken hoor :)

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 02:05

Naja Dortmund kan ze ook de volwassen winner titel krijgen daar, maar in Duitsland lopen er meestal wel hele goede. Is zo´n handler stel wat daar meestal is met hun aussie´s.

Ach ja Olly is altijd alleen, maar ben er ook trots op als die wint hoor. Ze moeten toch een U krijgen en een mooi rapportje. Olly heeft echt super rapportjes gehad, dus dan verdiend die het ook gewoon. :+

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 08:24

Mijn hond staat ook altijd alleen in de ring dus ik koop gewoon titels. Ik denk dat ik Groningen nog inschrijf. Dat is een Benelux winner toch?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:08

Volgens mij wel ja :j

Oll heeft ook wel een of twee "gekochte" titels hoor, z'n Kroatische titel was echt een krijgertje, in die zin dat ie 4 dagen alleen was in de ring. Maar ik ken meerdere gevallen van mensen die naar Split gegaan zijn voor die titel en dat de honden dan 3 dagen het CAC kregen en 1 dag wél een U maar zonder CAC (dat mag daar). Dus in die zin is het toch leuk dat hij 'm wel in 1 keer behaald heeft. België was bijna een krijgertje, er is daar minimale concurrentie dus hij heeft nooit echt helemaal alleen in de ring gestaan maar wát er dan bij 'm in de ring stond was meestal niks :P

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:36

Ik vind het niet echt kopen, veel keurmeesters kennen mijn ras amper, of volgend jaar zelfs keurmeesters uit landen waar mijn ras geeneens voorkomt of niet erkend is... dus heb elke keer ook kans dat die een zg krijgt. Plus als je hond lelijk is, kan je je titel ook niet kopen. Ik ben blij met de goede rapporten die hij krijgt, als ik zie dat ze kloppen verdiend die het ook. En natuurlijk ook al groeps selectie en plaatsing gehad, hopelijk volgen er nog meer;) Dat is met dit ras al helemaal niet makkelijk.

Esplendido
Berichten: 3144
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:49

Ik heb een ras waarvan er altijd heel veel meedoen. Laatst zelfs met 13 teefjes in een klasse. Leuk, maar dat maakt veel dingen ook wel wat lastiger.

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:21

Hier ook een ras met heel veel inschrijvingen. Sta geregeld met 6-8 in een klasse

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:53

Mijn vorige teefje had ook altijd concurrentie, gelukkig geen 13 in de klasse;p, maar dan had ze nog altijd beste jeugd en bijna altijd BOS of BOB. Maar schreef alleen in bij km´s waarvan ik wist dat ze haar type mooi vonden, ga niet bij een km inschrijven die op een totaal ander type valt. Zonde van mijn geld. Alleen groepen deed ze niet aan, dan had ze het wel gezien met showen :') Dat was erin en eruit. Olly vind de grote erering juist geweldig, lekker gaan!

Veel zeggen ook je moet een ras nemen die makkelijk groepen wint, maar daarvoor neem ik geen hond. Neem de hond die ik het leukste vind en kan ik ook niks aan doen dat die amper concurrentie heeft en geen populair ras is voor de keurmeesters. Vind het wel leuk om zo´n ras juist meer te laten zien en hopelijk gaat die dan opvallen.

Iemand die ik ken uit Zwitserland met mijn ras had een keer een keurmeester die nog nooit dit ras had gezien :') Maar hij was wel helemaal blij dat dit de eerste was die hij mocht keuren.