Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:08

Oei, ik hoop voor je dat het goed komt!

De python is zeker meer slang! Ik heb er over gelezen dat het moeilijke eters zijn en sneller in de stress schieten dan een korenslang, als beginners hebben ze ons dan ook de korenslang aangeraden.

En ik moet zeggen, ik vind ze prachtig om naar te kijken maar ik ben er toch nog niet zo gerust in. Ze is heel actief en vanaf we in het terrarium zijn om haar waterbak bv te verschonen of poep op te ruimen komt ze meestal kijken wat we aan het doen zijn. En dat vertrouw ik zo niet, dus als ik in de bak bezig ben, gaat ze eruit. <<), (i know, jullie denken vast, waarom neem je dan een slang in huis, maar mijn vriend heeft er geen probleem mee dus als hij haar verzorgt blijft ze gewoon in de bak, en ik zal ze wel leren vertrouwen := )

edit: is er al eens iemand gebeten hier trouwens door een slang of ander reptiel? De man van de reptielen winkel zei: je zal toch ooit eens gebeten worden als je slangen als dieren hebt... brrrr

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:12

Ik heb 2 jonge baardagaamen ( 1 gekocht met 2 mnd. Is nu +/- 4 mnd en 1 is 3 mnd).
Dit zijn voor mij ook de eerste reptielen , maar heb me al behoorlijk verdiept .

Wat wilde je weten ?

Leuke beestjes trouwens
Een slang bijt trouwens eerder als jenervous bent door de verhoogde hartslag ( weet niet meer hoe het precies zat , maar dan lijk je meer op een knaagdier iig)

Vervelend dat die temp. Niet mee werkt lw. Hopelijk is het makkelijk te verhelpen .

Anoniem

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:23

@Sharitje: Ik denk dat het anders was geweest als je met een kleintje was begonnen. Maar ik herken het wel hoor. Ik hou die van mij ook goed in de gaten. Maar laat hem dus wel zitten.

En las laatst op internet als je eenmaal bent gebeten door je slang, dan is de angst voor de volgende keer veel minder. Omdat je weet hoe het voelt. Maar als ik zo foto's bekijk van slangenbeten, valt het nog wel mee. Toen ik gebeten was door mijn kat bloedde het veel meer :+

Tegen mij zeiden ze als je goed in lees in het soort, is in principe elk soort wel geschikt als beginnersslang. Ben daarom ook voor een volwassen regius gegaan. Zodat ik weet dat het dier goed eet etc. En kweker woont 20 minuutjes rijden van mij vandaan. En die kan ik ter allertijde om raad vragen.

En dat hoop ik ook cherell0. Baal er behoorlijk van. Kon vannacht ook bijna niet slapen doordat de lamp aanstond :')

En als je angstig bent dan voelt het dier het idd aan.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:04

hier wel begonnen met een kleine baardagaam maar gelijk in een grote terrarium.
hij is nu 5 jaar jong. ze kunnen veel ouder worden. maar ja zie het wel.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:05

@ Cherello: Leuk, mannetje en meisje? Wij wouden er eigenlijk ook 2 maar afgeraden door man van reptielenwinkel... jammer want ik had het leuker gevonden om een koppeltje te hebben...
Hoe groot is je terra voor 2?

goh, ik heb vooral vragen over zijn eten. Dus we hebben hem sinds vorige week maandag (20/01), zijn bak is dus 1m - 50cm - 50cm. De man van de reptielenwinkel zei dat we nog geen krekeltjes mochten loslaten in zijn bak omdat hij nog te klein is en de bak te groot. krekels worden dan niet opgegeten en zouden 's nachts aan baardje kunnen beginnen knagen.

Dus: apart bakje, krekels in gedaan, zetten het bakje in terra, laten hem even kijken en zetten hem daar dan in. De eerste dagen heeft hij goed gegeten (+- 15 krekels per dag, in 2x gevoerd, 's ochtends en 's avonds). Dan heeft hij 2 dagen niets meer gegeten. Ik denk van de stress van hem steeds in het aparte bakje te zetten. Dus dat doen we niet meer... Sinds zaterdag geven hem dan ook eten uit de hand. Dan is er geen probleem en hij neemt de krekeltjes goed aan. (wel niet zo fijn, krekeltjes vissen met je vingers maar ik heb een pincet besteld ;-))

Deze morgen echter wou hij weer niet eten... hij heeft 2 krekeltjes op en geen interesse in meer, heb er wel nog een stuk of 4 bij hem in de bak gezet, indien niet op haal ik ze er wel uit deze avond.

Dus mijn vraag: hoeveel aten jouw baardjes toen ze ongeveer 5 weken waren? 2 keer per dag of meer? hoe gaf je ze te eten? Wanneer ben je groentjes beginnen geven? (of doe je dit nog niet?) en hoeveel moet een jong baardje nu eigenlijk eten per dag?
We zitten nu op krekels maat 4 (nog voor 1 dag krekels in) en hebben ook een bakje maat 5 reeds staan...
krekels worden eveneens bepoederd met vitamines (reptivit)

Besproeien doe ik hem 2x daags... drinken heb ik hem dan nog maar 1 keer zien doen in die week maar bij ontlasting ziek we wel dagelijks urine (wit en bruin "streepje"), hij ontlast 1x per dag.

sorry voor de lange tekst, maar ik wil het goed doen met mijn beestjes ;-)

@love-western: ik denk dat we misschien inderdaad beter voor een jonger/nog kleiner exemplaar waren gegaan, er zat ook een mooie kleine snow in de winkel, dan groei je er wat in mee hé, maar ik wen er wel aan... misschien moet ik inderdaad eens gebeten worden ;-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:12

Bij baardagamen word verschillend advies gegeven. Je hebt een groep die vinden dat ze alleen horen te zitten en een groep die vind dat ze samen kunnen. Maar ik weet wel dat je goed moet opletten dat ze niet te veel verschillen qua grootte.

En volgens mij is net als bij gekko's dat afwisselend voer beter is. Krekels kun je ook met een pincet voeren

Dit is een beet van een volwassen gut, die niet wou loslaten. Omdat hij dacht dat hij een muis vast had :')
http://www.slangenforum.com/download/file.php?id=18657

Toen ik gebeten werd door mijn kat, zat mijn hele jas eronder _O-
Terwijl dit een beet is van een netpython van 2.40
http://i432.photobucket.com/albums/qq48 ... gen536.jpg

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:17

mijn baardje was ook klein toen we hem kochten en ongeveer 20 krekels in de week. hij kreeg van mij wel groenten andyvie begon ik mee en stukjes paprika en zo maar wel fijn gesneden.
ik liet gewoon een bakje krekels vrij in de bak dan werd hij geprikkeld en af en toe pakte ik met pincet er een en gaf het aan hem. de krekels eten ook van de groente dat voorkom dus geknaag aan je baardje. zo kan hij zelf ook goed oefenen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:40

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er gewoon krekels bijlos laat ... Ik ken het gevaar dat de krekels knagen , maar gezien ik ook groente en fruit heb liggen komen ze niet aan de baardagaam ( en slapen doet hij boven in een tak waar de krekels niet komen . en die andere vraat alles wat in z'n buurt komt )

Rango at +/- 5 krekels per voerbeurt , die andere grijpt wat i te pakken krijgt en dat zie je ook wel :+

Je kunt ook het best wormen/larve meer voeren als krekels , krekels zit vrij weinig voeding in .
Wel vinden ze bij mij het jagen geweldig .

Groente en fruit eten ze nog maar weinig , ze hebben de eiwitten voorde groei nodig .

Als je sproeit drinken ze vaak het water wat op de kop valt . sproeien doe ik om de dag tenzij ze aan het vervellen zijn ( ze hebben ook een waterbak) . en af en toe +/- om de week gaan ze in een lauw badje .

Let op dat ze niet kunnen verzuipen in de waterbak , de jongen zijn niet bepaald snugger hierin .

Rango is als het goed is een bok(man) de andere moet ik nog kijken .
Indien het man en vrouw zijn moeten ze met 7 maand uit elkaar .
Mannen licht eraan hoe het ontwikkeld , zijn ze territoriaal moeten ze apart .

Ze zitten nu in 1 m x 75 h x 56 d ong. Straks gaan ze naar minimaal 150 ... Waarschijnlijk groter als ze samen blijven .

Oké zoals beloofd even snel kamer foto's gemaakt ( let niet op de puinzooi :o had geen tijd/zin om op te ruimen )
De kwaliteit is wel bagger .

Binnenkomst links> rechts bed, volière , volière , bureau .
http://i59.tinypic.com/2vae0m1.jpg

Bureau met cavia , slakkenbak ( hand voor het raam i.v.m. licht), hondenkussen
Met eronder voer etc en dozen .

http://i59.tinypic.com/143na4j.jpg

Onder naar boven , voer/waterbak , kast , baardjes terra & dubia bak ,krekel terra & TV , curver wormen/maaien er achter dvd's

http://i58.tinypic.com/33e1pxd.jpg

En bed met hond ( foto met planken er boven zijn zwaar mislukt)

http://i62.tinypic.com/iodlz6.jpg

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:41

O ja af en toe jaag ik de krekels wel uit schuil plaatsen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:43

Zo kun je toch geen tv kijken :oo

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:15

:D het is wel lastiger ja , als ik teveel onderuit zak zie ik niks meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:26

_O-

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:28

Ik heb een rattenslang en die is ook best actief, pluk haar er wel eens uit, maar die heeft zelfs nog nooit geprobeerd om te bijten. Zijn over het algemeen hele relaxte slangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:35

Die van mij is lekker rustig _O-

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:48

love_western schreef:
@Sharitje: Ik denk dat het anders was geweest als je met een kleintje was begonnen. Maar ik herken het wel hoor. Ik hou die van mij ook goed in de gaten. Maar laat hem dus wel zitten.

En las laatst op internet als je eenmaal bent gebeten door je slang, dan is de angst voor de volgende keer veel minder. Omdat je weet hoe het voelt. Maar als ik zo foto's bekijk van slangenbeten, valt het nog wel mee. Toen ik gebeten was door mijn kat bloedde het veel meer :+

Tegen mij zeiden ze als je goed in lees in het soort, is in principe elk soort wel geschikt als beginnersslang. Ben daarom ook voor een volwassen regius gegaan. Zodat ik weet dat het dier goed eet etc. En kweker woont 20 minuutjes rijden van mij vandaan. En die kan ik ter allertijde om raad vragen.

En dat hoop ik ook cherell0. Baal er behoorlijk van. Kon vannacht ook bijna niet slapen doordat de lamp aanstond :')

En als je angstig bent dan voelt het dier het idd aan.

Ja ik ben een keer gebeten door mijn Boa Constrictor, dat deed pijn :')
Maar ben nou niet echt bepaald minder bang geworden voor de volgende keer hoor -O- Heb nog foto's van die 'bijtwondjes :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:53

Hoe groot was je boa toen? En ben benieuwd naar de foto's :o

Ik hou mij gewoon voor dat het niet pijnlijker kan zijn dan die kattenbeet van vorig jaar. Kan goed tegen pijn, maar werd toen redelijk lichtjes in mijn hoofd. En 2 mooie rondjes als litteken over gehouden. Heb er trouwens ook nog een foto van _O-

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:12

Ik heb momenteel ook een baby baardagaam zitten. De eerste nakweek van ons koppel baardagamen (die overigens gewoon samen zitten, behalve in perioden dat de man wat te opdringerig wordt). Elke 'kenner' raad weer wat anders aan qua wat goed is of niet als samenstelling (mannen kunnen gaan vechten, man/vrouw kan de man de vrouw uitputten, en vrouwen zonder man schijnen soms legdrang te kunnen krijgen).

Oja, ik gooi zijn krekeltjes er ook gewoon bij in. Hij eet alleen liever buffalowormpjes. Groente en fruit bied ik vanaf het begin aan, maar heeft hij nog weinig interesse in. Ik sproei hem meestal elke dag, soms om de dag en hij drinkt dan altijd goed.
Voor de kleine baardagaam zijn we langzamerhand een nieuw baasje aan het zoeken. Wordt een beetje druk in het terra anders. We hadden expres al maar een paar eitjes uitgebroed omdat we er niet met teveel wilden komen te zitten. Twee zijn er uitgekomen, waarvan helaas de zwakste het niet gehaald heeft.
Inmiddels heeft moeders alweer nieuwe eitjes gelegd. Deze gaan we niet uitbroeden, aangezien ik een kleine van onszelf aan het uitbroeden ben, dus tegen de tijd dat de eieren evt uitkomen hebben wij het veel te druk met ons eigen jonkie, haha :+ . Misschien wil een liefhebber ze nog hebben, maar ik kan niet garanderen dat er wat inzit. Ze legt ook vaak onbevruchte legsels namelijk.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:04

cherell0 schreef:
Oké zoals beloofd even snel kamer foto's gemaakt ( let niet op de puinzooi :o had geen tijd/zin om op te ruimen )

:oo Sorry, maar dit is toch geen porem? (en dan heb ik het niet over de troep, maar over de hoeveelheid verblijven) Kun je zo nog wel genieten van je beestjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:11

GreaseMonkey schreef:
cherell0 schreef:

:oo Sorry, maar dit is toch geen porem? (en dan heb ik het niet over de troep, maar over de hoeveelheid verblijven) Kun je zo nog wel genieten van je beestjes?

Waarom zou dat niet kunnen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:20

@cherello: Haha, dacht al dat mijn kamer/huis erg was met beestjes, maar dit is beter :D :D

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:34

haha, wel een beetje vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:39

Na het zien van die foto's valt het bij ons ineens ook heel erg mee. :D

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:49

Dan ben ik heel benieuwd naar foto's van anderen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:55

Moet ik eerst mijn kamer beetje fatsoeneren _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:05

Ik heb hier natuurlijk de opvang, dus er staan zo'n 10-12 kooien in totaal en we wonen niet groot. Het lijkt mij echter, voor mezelf, niks om zo te moeten stapelen en overal lastig bij te kunnen. Dat heb ik wel eens als het echt druk is, en ben ik altijd snel zat. Maar als je er zelf maar tevreden mee bent. :) Er zijn ook genoeg mensen die het hier veel te vol zouden vinden denk ik.