Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 15:07

@KimD ik vind het soms nu al weleens jammer als het weer gebeurd.
Al weet ik niet beter, want zo is ze altijd al geweest.
Ik wist al dat de tijd een uitdaging zou worden en elke fout kost ons teveel tijd.

Enige wat ze echt wil is worst, maar daar heb je niks aan tijdens wedstrijden.
Van de speeltjes is ze echt nooit geweest (ik heb er genoeg leggen, maar geen 1 waar ze echt helemaal gek van wordt)
Mocht er hier iemand zijn die een trainer kan aanbevelen die veel kennis van jachthonden heeft en hoe ze gefocust te krijgen dan hoor ik het graag.
Of andere tips zijn ook welkom!

JJ hopelijk kan je weer snel lekker rennen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 15:16

Natasja22 schreef:
@KimD ik vind het soms nu al weleens jammer als het weer gebeurd.
Al weet ik niet beter, want zo is ze altijd al geweest.
Ik wist al dat de tijd een uitdaging zou worden en elke fout kost ons teveel tijd.

Enige wat ze echt wil is worst, maar daar heb je niks aan tijdens wedstrijden.
Van de speeltjes is ze echt nooit geweest (ik heb er genoeg leggen, maar geen 1 waar ze echt helemaal gek van wordt)
Mocht er hier iemand zijn die een trainer kan aanbevelen die veel kennis van jachthonden heeft en hoe ze gefocust te krijgen dan hoor ik het graag.
Of andere tips zijn ook welkom!

JJ hopelijk kan je weer snel lekker rennen!

Dan zou ik toch met die worst gaan werken, voor de start en na de start, of eventueel een dummy met worst in?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:08

Ik ben dit topic een beetje uit het oog verloren.

Qua trainen heb ik er ook een die niet zo van de speel houd, bij haar leg ik een bakje met extra lekkere koekjes bij finish. Mijn andere is net andersom en wil geen koekjes maar wel dr speel.. :')

Hier loopt ook macey inmiddels derde graad. Is ze er helemaal aan toe? Nee nog niet. Maar nu lopen mijn honden altijd op dezelfde dag en dat is toch ook wel praktisch.
Ze doet super haar best maar vind de vele keuzes en mogelijkheden in een derde graad rondje nog lastig. Maar dat komt wel goed, we gaan gewoon lekker kilometers maken.

Shaya_

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 18:20

Ik ben toch steeds meer aan het denken om via de Raad ook te gaan lopen. Zoveel mensen die zeggen dat ik dat met Nero moet doen.

Maar zit simpelweg met mijn werk. Lang leve de zorg waar je 50% van de weekenden werkt.

Ga eens puzzelen om te kijken of het me lukt.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 18:56

Voordeel van het lopen bij de raad is dat daar veel meer wedstrijden worden georganiseerd dus vast wel een en ander te vinden wat in de agenda past.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 01:26

Heb me nu voor 2 wedstrijden ingeschreven. Ben benieuwd.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 21:09

Welke wedstrijden Shaya?
Pixy heeft vandaag haar U-tje op vp gelopen ( en een 2e plek). Nu mag ze er nog 1, dan moet ze over naar graad 2.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 23:11

Kaatsheuvel en Huijbergen.

Gefeliciteerd met Pixy!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 07:33

In Huijbergen zijn wij ook. Leuk!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:09

Shaya_ schreef:

Gefeliciteerd met Pixy!

Kaatsheuvel is de BCC wedstrijd toch? Huijbergen zijn wij ook, heel benieuwd naar die locatie!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 12:52

Fannetje al weer bijna naar graad 2 dat is best snel gegaan dan.

Shaya hopelijk kan je aan veel RvB wedstrijden meedoen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:19

Ja het is puzzelen tussen werk, gezin en ook wel beetje letten op de afstand.
Maar we gaan het gewoon proberen!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:19

KimD schreef:
Shaya_ schreef:

Gefeliciteerd met Pixy!

Kaatsheuvel is de BCC wedstrijd toch? Huijbergen zijn wij ook, heel benieuwd naar die locatie!

Klopt helemaal.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 17:12

Ik mag komend weekend met Blekz weer lopen na een lange vakantie :) lekker nog een weekendje naar Venlo.
Verder ben ik vooral druk met het opbouwen van Kaestra. Hopelijk heb ik haar voor de WAO selecties weer helemaal fit. Vooralsnog ziet het er goed uit. En natuurlijk het leren van toestellen aan Lumoz. Hij mag volgende maand z’n eerste keer debutanten starten. Ben heel benieuwd hoe hij er dan voor staat. De schutting heeft ie nog nooit gezien dus die doen we ws niet. Of ik moet echt de inspiratie vinden die te gaan trainen :+
We zijn nu vooral met de wip, palen en kattenloop bezig….

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 21:23

Leuk Machie, zien we je in Venlo.
En Lumoz alweer debutant, wat gaat dat toch snel.

Natasja, ja we zijn eind april ( koningsdag) graad 1 gestart en dan ook nog bijna 2 maanden geen wedstrijd gelopen, dus idd vlot gegaan. Volgens mij heb ik met Roetsj er toen een jaar over gedaan. Eens zien wanneer we over moeten.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 08:23

Ja de tijd gaat echt hard he!
Lumoz is volgende maand alweer 18 maanden. Ik denk dat we in november onze fci licentie zullen aanvragen. En dan maar ff zien wanneer hij graad 0 mag starten :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 09:23

Ik moet zeggen dat ik zo'n periode zonder wedstrijden ook heerlijk vond! Had ook echt zin in het weekend en was ook weer een gezellig weekend en we hebben genoten. Overwegend goed gelopen hoor, sowieso kuddo's voor Maze dat ze zich zo sterk wist te houden in de niet al te hond-vriendelijke rondjes van bepaalde keurmeesters. :+ Het eerste VP op zaterdag was by far wel mijn favoriet, wat een heerlijk parcours waar je kon blijven lopen en handelen. Uiteraard een DK maar we gingen niet voor de winst maar voor de uitdaging en trainingspuntjes. Dat is gelukt, dus tevreden! *\o/*

Daarnaast is het sowieso extra genieten van deze weekenden nu onze honden nog compleet zijn, we weten inmiddels dat Guinness lymfeklierkanker heeft en we hebben besloten alleen predinison te geven en niet aan de chemo of enzymspuiten te beginnen. Dus ieder weekend wat hij nog mee kan, kan zo zijn laatste zijn. Venlo zal sowieso zijn laatste buitenwedstrijd zijn met tuintje. Daarna begint het 'in de camper' seizoen en gaat hij de geplande weekenden eigenlijk niet meer mee.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 09:25

Fijn dat je zo lekker hebt gelopen maar klote bericht over Guinness :( Dat is echt niet fijn...

En die keurmeesters.... Ik zie daar dus echt tegenop met Lumoz straks. Er zijn echt te veel keurmeesters waarbij ik liever niet of helemaal niet met hem wil lopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 09:45

Machie schreef:
Fijn dat je zo lekker hebt gelopen maar klote bericht over Guinness :( Dat is echt niet fijn...

En die keurmeesters.... Ik zie daar dus echt tegenop met Lumoz straks. Er zijn echt te veel keurmeesters waarbij ik liever niet of helemaal niet met hem wil lopen.

Precies dat, ervaren honden sturen vaak zelf ook nog bij in lijnen, of laten zich makkelijker op een lijn zetten om het nog mooier te maken. Die jonge honden zijn een ander verhaal. Wat dat betreft ben ik héél blij met zo dicht op de grens wonen, daar zijn vaak de betere keurmeesters uitgenodigd. Ook niet alle parcoursen even mooi overigens, maar zelden zo'n vierkant of oneerlijke gedoe als hier. :+

Daarom zijn de populaire wedstrijden nu nóg populairder want daar komen over het algemeen ook de meer gewenste keurmeesters.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:18

In Arnhem bij een keurmeester gelopen en ik snap jullie opeens helemaal. Die mijd ik voorlopig ook. Was weinig moois van te maken.

Balen van de diagnose van guiness zeg.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 12:29

Wat sneu voor Guinness Kim, hopelijk kan hij op de pred nog een tijdje een leuk leven leiden.
En keurmeesters, ik heb ook zo mijn voorkeuren. Met Pixy zal ik ook mijn uitdagingen krijgen. Ik vind het vooral lastig met meerrings wedstrijden, dat er dan bijvoorbeeld 2 leuke en 1 mindere is en dat je dan de pech heb, juist bij die mindere te moeten lopen. Het is gewoon niet te voorspellen. Dit weekend mazzel, 2 rondjes bij de favoriete van de 2.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 14:11

Wat een kl*te bericht van Guinness Kim! Hopelijk mag hij nog een tijdje bij jullie blijven.

Keurmeesters zijn voor mij nog helemaal nieuw en zoekende. Maar zal vast ook pittig worden met mijn snelle hond en ik moet zelf nog zoveel leren qua timing en ook tegelijk vertrouwen in hem hebben.
Maar daar komen we dan nog wel achter.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:59

Hier ook echt voorkeur voor keurmeesters. Maar degene die ik niet tof vind keurt momenteel elke wedstrijd dus is haast niet te ontwijken tenzij je geen of heel weinig wedstrijden meer wil lopen.

Balen kim van guinness! Geniet nog extra hard zolang het kan.

Ik liep gisteren in venlo, elin heeft een hele mooi foutloos rondje gelopen, een mooie dk en een stout rondje.
Macey moet loops worden, dat was gisteren te merken. Ik kon er geen land mee bezeilen.. :') maar ik heb echt een zwak voor haar, ik kan best even brullen maar kan nooit echt boos worden op haar.. <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 16:20

XxDiandraxX schreef:
Hier ook echt voorkeur voor keurmeesters. Maar degene die ik niet tof vind keurt momenteel elke wedstrijd dus is haast niet te ontwijken tenzij je geen of heel weinig wedstrijden meer wil lopen.

Balen kim van guinness! Geniet nog extra hard zolang het kan.

Ik liep gisteren in venlo, elin heeft een hele mooi foutloos rondje gelopen, een mooie dk en een stout rondje.
Macey moet loops worden, dat was gisteren te merken. Ik kon er geen land mee bezeilen.. :') maar ik heb echt een zwak voor haar, ik kan best even brullen maar kan nooit echt boos worden op haar.. <3

Jij liep gisteren in Geldrop, dat weet ik vrijwel zeker. :+

Macey had inderdaad iets anders verkend dan dat jij aan het lopen was, ook dat weet ik zeker. := Ik snap niet dat precies die keurmeester overal wordt uitgenodigd, want de meeste mensen zijn er niet over te spreken... Het gezever is dat het merendeel van de goeie keurmeesters zelf actief zijn in de sport en dus graag zelf willen lopen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:26

Ja en dat laatste snap ik ook heel goed maar het is op deze manier bijna niet te ontwijken. En er zijn er nog een paar hoor waar ik geen fan van ben.

Macey zorgde wel dat ze gezien werd en ik maar proberen te roepen zonder stem.. :')