Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:47

Wij hebben 80 en met onze grote Aussie pup dus op een gegeven moment het "probleem" dat hij zijn voorpoten er over legde en geen rust kon vinden. Dat was met een dakje opgelost maar als je dat niet wilt is 100 cm misschien een prettiger hoogte.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:42

Leo schreef:
Wij hebben 80 en met onze grote Aussie pup dus op een gegeven moment het "probleem" dat hij zijn voorpoten er over legde en geen rust kon vinden. Dat was met een dakje opgelost maar als je dat niet wilt is 100 cm misschien een prettiger hoogte.

Daar heb ik ergens nog een schrikbarend filmpje van, Harvey deed dit ook en schoof met zijn schouder tussen twee panelen in en kwam niet meer los. Ik zag het op de camera gebeuren en ben dus van het werk naar huis gereden, direct naar de DA en niks aan overgehouden godzijdank. Maar toen is de 80cm de deur uitgevlogen en sindsdien hebben we alleen nog maar de 1m & 1.20m.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:45

KimD zou jij dan de 1m of de 1,20m aanraden? Scheelt €40 zag ik. Wil inderdaad voorkomen dat daar iets mee gebeurd :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:09

Brr heel eng. Wat een geluk dat je het zag! Wij waren ook bang voor zulke ongelukken, vandaar het dakje. Hele rustige pup in de ren/bench sindsdien.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:14

IMANDRA schreef:
KimD zou jij dan de 1m of de 1,20m aanraden? Scheelt €40 zag ik. Wil inderdaad voorkomen dat daar iets mee gebeurd :j

Wat jij zelf het prettigste vind lijkt me. Is ook afhankelijk van hoelang je de ren wilt gebruiken. Maar een paar maanden? Dan is één meter waarschijnlijk prima, wil je hem langer/ vaker gebruiken zou ik de 1.20 doen.

Die hekjes zijn reuze handig, ook voor andere doeleinden.

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:22

KimD schreef:
Leo schreef:

Daar heb ik ergens nog een schrikbarend filmpje van, Harvey deed dit ook en schoof met zijn schouder tussen twee panelen in en kwam niet meer los. Ik zag het op de camera gebeuren en ben dus van het werk naar huis gereden, direct naar de DA en niks aan overgehouden godzijdank. Maar toen is de 80cm de deur uitgevlogen en sindsdien hebben we alleen nog maar de 1m & 1.20m.

Ohnoo dat is schrikken...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:25

Het idee is wel om hem langer te gebruiken, dus dan gaan we denk ik wel voor de 1,20m. Thanks!

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 21:26

Effe heel wat bij gelezen. En prachtige foto's gezien.
Met Noor gaat het erg goed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 01:40

Ik ben op zoek naar een GPS tracker omdat als Cody schrikt of ergens bang voor is het op een lopen zet in plaats van dat die steun bij mij zoekt. Ik zag tractive maar wil eigenlijk geen abonnement. Iemand ervaring met GPS trackers en adviezen hierover? :o

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 03:15

Kiimm_ schreef:
Ik ben op zoek naar een GPS tracker omdat als Cody schrikt of ergens bang voor is het op een lopen zet in plaats van dat die steun bij mij zoekt. Ik zag tractive maar wil eigenlijk geen abonnement. Iemand ervaring met GPS trackers en adviezen hierover? :o

Kim, ondanks dat je zegt dat je Tractive niet wilt vanwege het abonnement zou ik je deze wel aanraden. Dit is echt een hele degelijke, hufterproof tracker. Hij zit als een huis en bij verlies krijg je een nieuwe opgestuurd. Het abonnement vind ik voor wat je krijgt enorm meevallen. I
De app is ook heel duidelijk en je kan ze goed volgen op de tracker. Je kent Jip wel een beetje inmiddels, die zit overal op, in, onder etc. En dat ding zit nog steeds goed zoals de eerste dag. Zelfs tijdens het stoeien met Max, wat er soms pittig aan toe gaat. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 06:44

Wat CC zegt inderdaad, alles zonder abbo werkt gewoon niet fatsoenlijk. En als je het echt niet wilt dan kun je een pet tag overwegen die mensen kunnen scannen als ze Cody vinden. Die heb ik mijn pupkopers cadeau gedaan. Op de tag staat een QR code en als mensen die scannen krijg je op je telefoon een melding waar en door wie. Maar dan moeten mensen hem dus eerst gevonden hebben.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 07:57

Ik sluit me bij beide dames hierboven aan. Ik zou Tractive ook zeker nog eens overwegen - zeker een hond in paniek kan echt al snel verder weg rennen als je denkt en op plekken terecht komen waar iemand 'm zo niet 1,2,3 vind als je in de natuur bent en dan is een echt betrouwbare tracker wel het meest efficiënt. (wel naar trouwens dat hij dit nog heeft zo, germ :()

Hier in ieder geval ook hele goede ervaring met tractive - gekocht voor onze vakantie in Frankrijk vorig jaar. De tractive is echt heel fatsoenlijk en vooral betrouwbaar en zeer secuur, waar de hond ook zit/gaat. Wat mij betreft de abbo kosten Echt waard gezien het goede werk wat deze tracker levert.

Arya zwemt ermee en loopt zoals je weet ook veel los in de natuur en t ding zit idd heel goed vast. Bij de jaar abonnementen krijg je idd ook de zekerheid erbij dat bij verlies je een nieuwe krijgt - maar ik ken persoonlijk niemand die ‘m al eens kwijt is geraakt. Makkelijk te bevestigen ook. App is zoals CC zegt heel fijn en duidelijk in gebruik.

Ik twijfel ook ten zeerste aan de betrouwbaarheid van de gratis trackers moet ik eerlijk zeggen. Daar hoor ik in verhouding toch vaker meer negatieve dingen over tov een abbo tracker zoals tractive.

Ik heb eventueel een korting voor je :)

Er loopt in BB een topic momenteel ook over trackers. Dat zou je ook nog eens kunnen doorlezen, daar komen eventueel nog wat andere opties voorbij.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:02

Noor is echt leuk! <3
Ik heb een 80x80 cm ren en snap de bezwaren qua hoogte inderdaad wel. Nog geen problemen mee gehad maar eigenlijk zit ze er niet zo heel vaak meer in en zeker niet zonder supervisie. Ze kan op het moment zelf de rust niet zo meer vinden dus tegenwoordig heb ik haar vaker apart liggen in een bench dan de ren.

Die tractive klinkt super handig. Tot nu toe heb ik haar weinig los. Ik had bedacht dat veel vaker te gaan doen nu ze zo jong is maar iets houd me echt tegen. Ze is zo onverschrokken en trekt zovaak haar eigen plan. Toch te bang dat ze ver weg loopt denk ik. Samen met een andere hond durf ik het wel aan want daar blijft ze bij in de buurt.

Gister na een week ertussen weer puppytraining gehad. Man wat een draak :') Als ik dan die doozy labrapups op de cursus vergelijk met Ves dan heb ik echt de spawn of satan :)) Ze is zo op andere hondjes gefocust en heeft vooral commentaar op alles. Als ik dan niet toegeef (en dat doe ik ook niet) dan begint ze te jammeren uit frustratie :(:) Dus vooral geoefend op afstand vergroten en rustig kijken ipv als een debiel rondrennen en blaffen. Zaten wel mooie stukjes tussen dus trots :j Ook nog wat geoefend met onbekende objecten en ondergronden en aangezien dat soort dingen haar aan haar reet roesten kon ze daarmee wel even weer punten scoren :j Goed afgesloten dus!

Ze heeft onwijs veel toy-drive en probeer nu daar wat meer mee te doen dan voertjes. Weet nog niet wat een juiste aanpak is though. Hebben mensen tips voor een trainings-speeltje? Ik heb nu een lange tug met schapenvacht wat ze fantastisch vind maar vind hem best wel onprettig om vast te houden als ze er niet aan mag trekken. Stop hem niet zo makkelijk weg zegmaar :o

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:46

Ik gebruik zo’n gekke marterknuffel zonder vulling van de intratuin als trekspeeltje nu, omdat die idd makkelijk in mijn zak past

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:30

noox schreef:
Ik gebruik zo’n gekke marterknuffel zonder vulling van de intratuin als trekspeeltje nu, omdat die idd makkelijk in mijn zak past

Daar is onze hond helemaal verzot op :') maar niet om trekspelletjes mee te doen, die dingen worden behandeld alsof het haar pups zijn :+ hier altijd een bal aan touw gebruikt voor de trainingen.

Noor groeit ook goed zo te zien! :D

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:43

Flux, ik heb deze van Trixie:
Afbeelding

Kosten geen drol en passen makkelijk in mijn (kont)zak, je kan ze goed klein opvouwen. De duurdere tuggies hebben vergelijkbare uitvoeringen als het goed is :j

De vullingloze intratuin knuffels doen het hier ook goed overigens.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:29

De keuze in tuggies is reuze maar ik zou vooral kijken naar wat Vesper leuk vind het niet naar wat jij handig vind of niet. De meeste honden hebben een voorkeur voor een bepaalde tuggie en zeker bij de kortharen is een goeie toy-drive bijzonder dus die moet je zeker levend houden. Hoe leuker ze de speel vind hoe beter die drive blijft. Je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Helsitar rok, daar kun je alles in kwijt. Ook zou ik haar leren dat jij met speel kunt doen wat je wilt ook al houd je deze vast en bent met haar bezig, jij bepaalt wanneer de beloning komt, niet de hond.

Een greep uit onze tuggies, vorige week kwam weer een lading nieuwe binnen. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In het filmpje heb ik de speel soms vast en soms niet en zelfs ook de rok om die ik bedoel. Zoals je ziet doet Maze er niks mee totdat ik daadwerkelijk beloon.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:52

Ooooh KimD love je tuggies én je crocs :D <3

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:26

Flux schreef:
Noor is echt leuk! <3
Ik heb een 80x80 cm ren en snap de bezwaren qua hoogte inderdaad wel. Nog geen problemen mee gehad maar eigenlijk zit ze er niet zo heel vaak meer in en zeker niet zonder supervisie. Ze kan op het moment zelf de rust niet zo meer vinden dus tegenwoordig heb ik haar vaker apart liggen in een bench dan de ren.

Die tractive klinkt super handig. Tot nu toe heb ik haar weinig los. Ik had bedacht dat veel vaker te gaan doen nu ze zo jong is maar iets houd me echt tegen. Ze is zo onverschrokken en trekt zovaak haar eigen plan. Toch te bang dat ze ver weg loopt denk ik. Samen met een andere hond durf ik het wel aan want daar blijft ze bij in de buurt.

Gister na een week ertussen weer puppytraining gehad. Man wat een draak :') Als ik dan die doozy labrapups op de cursus vergelijk met Ves dan heb ik echt de spawn of satan :)) Ze is zo op andere hondjes gefocust en heeft vooral commentaar op alles. Als ik dan niet toegeef (en dat doe ik ook niet) dan begint ze te jammeren uit frustratie :(:) Dus vooral geoefend op afstand vergroten en rustig kijken ipv als een debiel rondrennen en blaffen. Zaten wel mooie stukjes tussen dus trots :j Ook nog wat geoefend met onbekende objecten en ondergronden en aangezien dat soort dingen haar aan haar reet roesten kon ze daarmee wel even weer punten scoren :j Goed afgesloten dus!

Ze heeft onwijs veel toy-drive en probeer nu daar wat meer mee te doen dan voertjes. Weet nog niet wat een juiste aanpak is though. Hebben mensen tips voor een trainings-speeltje? Ik heb nu een lange tug met schapenvacht wat ze fantastisch vind maar vind hem best wel onprettig om vast te houden als ze er niet aan mag trekken. Stop hem niet zo makkelijk weg zegmaar :o

Herkenbaar hoor dat gedrag bij de puppycursus, Obi vond en vindt dat ook ontzettend moeilijk. Zeker de momenten dat er iets wordt uitgelegd en iedereen staat te luisteren, dan gaat Obi allerlei fratsen uithalen (janken, blaffen, rondjes om me heen rennen, op de riem kauwen etc). Zolang hij opdrachten krijgt doet hij het super maar hij heeft gewoon erg veel moeite om zijn rust te vinden op andere locaties, zeker met andere honden op hem heen.

Maar ik merk nu (hij is 8 maanden) dat dit beter begint te gaan! Hij is nog niet zo rustig als de collega-hondjes bij de cursus, maar hij zit nu in de 2e versnelling in plaats van de 6e :) En we hebben nu standaard een snuffelmat klaarliggen in een hoek van het veld dus als hij in overdrive gaat dan krijgt hij even een time-out bij de snuffelmat. Dat werkt voor hem heel goed om even te kalmeren en daarna weer verder te gaan.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:31

Bij Pinto strooi ik idd altijd wat voertjes neer als hij moet wachten en beloon hem als die ligt.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:27

Oh bedankt voor de adviezen allemaal! :D

Eelmo schreef:
Flux, ik heb deze van Trixie:
[ Afbeelding ]

Kosten geen drol en passen makkelijk in mijn (kont)zak, je kan ze goed klein opvouwen. De duurdere tuggies hebben vergelijkbare uitvoeringen als het goed is :j

Oh deze lijken echt chill, thanks. Zit ook een bungee in lijkt het. Top.

KimD, thanks voor je post. Vesper vindt op dit moment alles mooi waar ze in kan hangen. Ze trekt evengoed overal mee. Haar toy-drive wil ik zeker levend houden, had geen idee dat het niet zo veel voorkomt bij kortharen. Zo'n rok overweeg ik ook inderdaad. Mijn huidige tug is echter een meter lang en kan ik niet zo makkelijk vast houden als jij dat doet op je filmpje. Ik ben haar inderdaad aan het leren om de tug niet op eigen initatief te pakken. Dat gaat thuis al heel goed, op stimulerend terrein op dit moment precies nul :+ Ik heb ook een flamingotug waar een lege fles in kan (maar dan zonder fles) wat ze ook heel leuk vind maar die is net weer te klein om schadeloos vast te houden voor mij. Again, thuis prima, is ze super relaxed en raakt ze me nooit, maar op cursus vind ik het zelf niet leuk meer. Iets ertussenin qua lengte lijkt me voor beide partijen relaxter.

s1993, thanks voor je ervaringen! Ves is nog maar 3 maand oud dus ik verwacht ook geen perfectie nog. Snuffelmat is ook een goed idee. Ik strooi idd nu voertjes wat wel werkt, maar alleen op grotere afstanden ten opzichte van de andere hondjes anders laat ze ze liggen.

noox, precies ja. We hebben ook veel geoefend met relaxed kijken naar andere hondjes. En dan strooide ik ook wat voertjes inderdaad :j

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:47

Ja, hij is ook bungee! Er is ook een bal versie. Ook met elastiek/bungee. Ik had ze vooral gekocht om uit te kunnen proberen, aangezien ze niet zo duur zijn als de 'echte'. Maar de kwaliteit valt me reuze mee :j

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 17:33

Iemand al gegoogled op tuggie? Succes :D

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 17:41

Heb mezelf alvast een cadeautje gekocht. Moet voor m'n vriend nog even een goeie smoes verzinnen waarom deze echt alvast nodig is _/-\o_
Afbeelding

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 22:31

Little_Gift schreef:
Iemand al gegoogled op tuggie? Succes :D

Ja, ik. Ben maar gauw gestopt :o