Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leo schreef:Wij hebben 80 en met onze grote Aussie pup dus op een gegeven moment het "probleem" dat hij zijn voorpoten er over legde en geen rust kon vinden. Dat was met een dakje opgelost maar als je dat niet wilt is 100 cm misschien een prettiger hoogte.
IMANDRA schreef:KimD zou jij dan de 1m of de 1,20m aanraden? Scheelt €40 zag ik. Wil inderdaad voorkomen dat daar iets mee gebeurd
KimD schreef:Leo schreef:Wij hebben 80 en met onze grote Aussie pup dus op een gegeven moment het "probleem" dat hij zijn voorpoten er over legde en geen rust kon vinden. Dat was met een dakje opgelost maar als je dat niet wilt is 100 cm misschien een prettiger hoogte.
Daar heb ik ergens nog een schrikbarend filmpje van, Harvey deed dit ook en schoof met zijn schouder tussen twee panelen in en kwam niet meer los. Ik zag het op de camera gebeuren en ben dus van het werk naar huis gereden, direct naar de DA en niks aan overgehouden godzijdank. Maar toen is de 80cm de deur uitgevlogen en sindsdien hebben we alleen nog maar de 1m & 1.20m.
Kiimm_ schreef:Ik ben op zoek naar een GPS tracker omdat als Cody schrikt of ergens bang voor is het op een lopen zet in plaats van dat die steun bij mij zoekt. Ik zag tractive maar wil eigenlijk geen abonnement. Iemand ervaring met GPS trackers en adviezen hierover?
noox schreef:Ik gebruik zo’n gekke marterknuffel zonder vulling van de intratuin als trekspeeltje nu, omdat die idd makkelijk in mijn zak past
Flux schreef:Noor is echt leuk!![]()
Ik heb een 80x80 cm ren en snap de bezwaren qua hoogte inderdaad wel. Nog geen problemen mee gehad maar eigenlijk zit ze er niet zo heel vaak meer in en zeker niet zonder supervisie. Ze kan op het moment zelf de rust niet zo meer vinden dus tegenwoordig heb ik haar vaker apart liggen in een bench dan de ren.
Die tractive klinkt super handig. Tot nu toe heb ik haar weinig los. Ik had bedacht dat veel vaker te gaan doen nu ze zo jong is maar iets houd me echt tegen. Ze is zo onverschrokken en trekt zovaak haar eigen plan. Toch te bang dat ze ver weg loopt denk ik. Samen met een andere hond durf ik het wel aan want daar blijft ze bij in de buurt.
Gister na een week ertussen weer puppytraining gehad. Man wat een draakAls ik dan die doozy labrapups op de cursus vergelijk met Ves dan heb ik echt de spawn of satan
Ze is zo op andere hondjes gefocust en heeft vooral commentaar op alles. Als ik dan niet toegeef (en dat doe ik ook niet) dan begint ze te jammeren uit frustratie
Dus vooral geoefend op afstand vergroten en rustig kijken ipv als een debiel rondrennen en blaffen. Zaten wel mooie stukjes tussen dus trots
Ook nog wat geoefend met onbekende objecten en ondergronden en aangezien dat soort dingen haar aan haar reet roesten kon ze daarmee wel even weer punten scoren
Goed afgesloten dus!
Ze heeft onwijs veel toy-drive en probeer nu daar wat meer mee te doen dan voertjes. Weet nog niet wat een juiste aanpak is though. Hebben mensen tips voor een trainings-speeltje? Ik heb nu een lange tug met schapenvacht wat ze fantastisch vind maar vind hem best wel onprettig om vast te houden als ze er niet aan mag trekken. Stop hem niet zo makkelijk weg zegmaar
Eelmo schreef:Flux, ik heb deze van Trixie:
[ Afbeelding ]
Kosten geen drol en passen makkelijk in mijn (kont)zak, je kan ze goed klein opvouwen. De duurdere tuggies hebben vergelijkbare uitvoeringen als het goed is