Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Art_Ificious schreef:Ik zou die boomstammen behouden.
Mijn konijnen zitten graag ergens bovenop of verstoppen zich graag. Graven heb ik ze werkelijk nog geen enkele keer zien doen. Ze zitten elke dag minimaal 8u in de ren en deze heeft geen bodem dus in principe kunnen ze zich eronder door graven. Maar ze doen het niet:+
MoppieFilou schreef:Ik vind je ren al heel leuk zo _San87_! Misschien nog wat extra schuilhuisjes, kartonnen dozen bv vallen hier heel erg in de smaak, maar heb ook een paar houten huisjes. De boomstammen zijn super leuk! En ik ga zelf ook een berg zand in de nieuwe ren leggen, met daar dan pvc buizen in.
Heb trouwens nog een vraagje voor jullie ivm die pvc buizen. In de bouwmarkten hier in de buurt vind ik enkel buizen met een diameter van 160 mm, groter niet. Zou dat passen denken jullie? Of moet ik toch verder zoeken?
Art_Ificious schreef:Om wat voor konijnen gaat het?
Die van mij kruipen zelfs nog onder hun schuilhokje (ik schat zo'n 5-6cm opening tussen grond en bodem schuilhokje). Waar het hoofd tussen kan kan lijf ook tussen
Die van mij hebben een pvc buis maar doen er niets mee.
_San87_ schreef:MoppieFilou schreef:Ik vind je ren al heel leuk zo _San87_! Misschien nog wat extra schuilhuisjes, kartonnen dozen bv vallen hier heel erg in de smaak, maar heb ook een paar houten huisjes. De boomstammen zijn super leuk! En ik ga zelf ook een berg zand in de nieuwe ren leggen, met daar dan pvc buizen in.
Heb trouwens nog een vraagje voor jullie ivm die pvc buizen. In de bouwmarkten hier in de buurt vind ik enkel buizen met een diameter van 160 mm, groter niet. Zou dat passen denken jullie? Of moet ik toch verder zoeken?
Kartonnen dozen en/of houten huisjes kunnen we zeker nog toevoegen. Achter het hok is ook nog een halve meter ruimte waar ze droog kunnen liggen/zitten en we hebben de klimop in een afdakje laten groeien, dat zal ik zodra de ren opgeknapt is op de foto zetten.
Zou je op internet pvc buizen kunnen bestellen? Wij hadden vroeger voor onze konijnen buizen van diameter 250 mm.
Lukasje schreef:@Moppiefilou: Bespoten zou ik niet geven, zelfs niet na afwassen.
@San87: ik zou het kippenhok wel erg goed ontsmetten en behandelen tegen bloedluis.
Hoe dan ook ga ik er met een emmer bleek door voor er ook maar wat nieuws in komt.
MoppieFilou schreef:Vraagje, ik zou graag wat fruitboomtakken voor de konijnen hebben, en hier in de buurt is een boomgaard waar ik na de snoei wel wat takken mag komen halen. Ik denk echter wel dat de bomen besproeid zijn. Is het genoeg om de takken dan goed af te spoelen of beter gewoon niet geven?