Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:10

Wat een knapperdjes komen er weer voorbij <3
Kimm fijn dat hij je zo goed aanvoelt, heel veel succes met wat er speelt en lekker genieten van de tijd met je maatje <3

Ik ga ook eens wat foto's uploaden en linkjes naar filmpjes plaatsen..
Woody groeit enorm! Ik ben geschrokken toen ik een foto van 1,5 week terug tegen kwam en hoe die nu bij de drinkbak stond.

Iemand tips voor Pup aan de auto laten wennen? Toen we hem meer naar huis hebben genomen heeft hij het heel goed gedaan in de auto lekker slapen. Als hij nu 5 minuten mee moet, dan poept/plast hij zichzelf onder ( we laten hem uit voor hij in de auto gaat). Dus hij lijkt toch ergens angst te hebben. Vandaag even geoefend met de auto, gezien hij morgen wegmoet voor de prikjes.

Ik heb hem in de bench gedaan en als hij rustig bleef brokjes/snoepjes gegeven, op gegeven moment achterklep dicht, rustig weer snoepjes/brokjes. Op den duur auto gestart en als hij rustig bleef weer brokjes/snoepjes. Dit ging tot zover goed.. Ik wilde hem niet nog meer triggeren dus niet meer gereden.

Filmpje wandeling 6-1
Filmpje van Woody met zijn kalfspees/kong

Afbeelding
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:17

meisie94 schreef:
Wat een knapperdjes komen er weer voorbij <3
Kimm fijn dat hij je zo goed aanvoelt, heel veel succes met wat er speelt en lekker genieten van de tijd met je maatje <3

Ik ga ook eens wat foto's uploaden en linkjes naar filmpjes plaatsen..
Woody groeit enorm! Ik ben geschrokken toen ik een foto van 1,5 week terug tegen kwam en hoe die nu bij de drinkbak stond.

Iemand tips voor Pup aan de auto laten wennen? Toen we hem meer naar huis hebben genomen heeft hij het heel goed gedaan in de auto lekker slapen. Als hij nu 5 minuten mee moet, dan poept/plast hij zichzelf onder ( we laten hem uit voor hij in de auto gaat). Dus hij lijkt toch ergens angst te hebben. Vandaag even geoefend met de auto, gezien hij morgen wegmoet voor de prikjes.

Ik heb hem in de bench gedaan en als hij rustig bleef brokjes/snoepjes gegeven, op gegeven moment achterklep dicht, rustig weer snoepjes/brokjes. Op den duur auto gestart en als hij rustig bleef weer brokjes/snoepjes. Dit ging tot zover goed.. Ik wilde hem niet nog meer triggeren dus niet meer gereden.

Filmpje wandeling 6-1
Filmpje van Woody met zijn kalfspees/kong

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Helpt dit wat? :)
https://youtu.be/M_4XpP3jdqM

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:38

Yes zeker! Dat lijkt ook wel op de manier zoals ik het nu met hem doe :D Top! Straks even afkijken!

Ohjaa misschien wel grappig.. Dit is dus de overeenkomst tussen Neyo en Woody.
Afbeelding

freetorun

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:22

Bedankt voor de lieve reacties!

Keetje wat is Woody gegroeid alweer! Gaat zo snel he als ze nog zo jong zijn <3

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:15

meisie94 schreef:
Yes zeker! Dat lijkt ook wel op de manier zoals ik het nu met hem doe :D Top! Straks even afkijken!

Ohjaa misschien wel grappig.. Dit is dus de overeenkomst tussen Neyo en Woody.
[ Afbeelding ]

Oh hou op zo fluffy <3 <3 <3

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:49

Nayomie, niet per se voor mij bedoeld maar bedankt voor de link! Ik kende deze man en de online hondenschool niet, ziet er fijn uit zeg, heb z’n website ook al flink doorgespit. Thanks.

Meiske, woody groeit inderdaad echt enorm :j

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:01

Lekker charmant :+
Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:22

Charming :+

Vraagje: wat voor mand of kussen oid raden jullie aan voor een golden pup, voor in de bench? Ik weet niet wat voor maat ik kiezen moet omdat ze redelijk snel groter groeien, en of ik een zachte donutmand wil omdat dat zo knus is, of een kussen in plastic bak ivm hygiene, of iets anders?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 09:28

woepsie90 schreef:

Vraagje: wat voor mand of kussen oid raden jullie aan voor een golden pup, voor in de bench? Ik weet niet wat voor maat ik kiezen moet omdat ze redelijk snel groter groeien, en of ik een zachte donutmand wil omdat dat zo knus is, of een kussen in plastic bak ivm hygiene, of iets anders?

Voor pups zeg ik; vetbed. Evt een grote knuffel erbij. Maar vetbed slopen ze niet zo makkelijk en is makkelijker wassen dan de meeste manden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:57

woepsie90 schreef:
Nayomie, niet per se voor mij bedoeld maar bedankt voor de link! Ik kende deze man en de online hondenschool niet, ziet er fijn uit zeg, heb z’n website ook al flink doorgespit. Thanks.

Meiske, woody groeit inderdaad echt enorm :j

Graag gedaan! Voor wij Zhiva kregen, hebben wij veel informatie en tips gewonnen bij hem en zijn video's. Of we direct goed gestart zijn, weet ik niet. Maar we hadden genoeg kennis om een beetje sturing te hebben bij de opvoeding. Naast dat zijn manier van trainen ons ook aanspreekt. :D Zijn webshop is trouwens ook prima, de sterke knuffels zijn daadwerkelijk sterk, zijn hier nog niet gesloopt.

Hahah, Kim, zou dat lekker liggen? :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:08

woepsie90 schreef:

Inderdaad een vetbed. Zo'n donutmand vind ik bij puppy's lastig. De een vind het heerlijk, de ander vindt het heerlijk om te slopen :+
Ik had voor onze golden meteen een grote bench en had er een rekje bij waarmee ik hem kleiner kon maken.

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:25

Ik zou ook zeggen een vetbed, ook omdat ze dan zelf niet in hun behoefte liggen mocht er een ongelukje gebeuren. Onze mister wil helemaal nergens op liggen die wil op de kale plaat liggen. Ik heb ook een grote bench waar hij volwassen in kan die ik verkleind heb. :)

Meneer is net bij de DA geweest, die 10min oefenen met de auto hebben nu al vruchten afgeworpen.. Heen en terug een rustige hond die géén behoeftes in de auto heeft gedaan *TROTS*.

Net checkup gehad, meneer is alweer 5,9kg ( maandag 28-12 was hij er 4,22kg). Alles is in orde en zijn entingen gehad, meneer vond het prima de koekjes waren lekkerder dus geen kick gegeven! Alleen de kennelhoestspray was niet fijn maar dat is niet gek, normaal krijgt een puppy niks in zijn neus haha :')

Wel vond meneer het vanochtend nodig om zijn poep op te eten :') >;)

@kimm heerlijk zo nonchalant! <3

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:49

Vetbed it is, bedankt allen :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:02

woepsie90 schreef:

Wij doen beide. Een vetbed en een donutmand en aan de voorkant van de ren / bench een puppypad. Mocht de pup haar behoefte willen doen maar krijgt ons niet wakker of wat dan ook kan ze er altijd voor kiezen om op de pad te gaan.

Ik vind donutmanden/ knuffelmanden altijd super fijn omdat ze de pup een geborgen gevoel geven.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:31

Wat een leuke foto's van iedereen weer - zowel de schattige puppies als de stoere volwassen honden (en Cody die er tussen in zit ;) ). Gisteren keek ik naar Beer en dacht ik ook: die is op een bepaalde manier ook gegroeid. Niet in hoogte of gewicht, maar ergens qua uitstraling en ook spiermassa.

Beer is helaas twee dagen geleden heel naar gevallen. Hij deed een beetje gek buiten, maakte een sprong en gleed daar de modder weg en kwam op zijn rug terecht. Nu heeft hij vaker zulke acties, maar nu bleef hij een fractie langer liggen dan normaal. Daarna was alles wel weer goed, al leek hij een beetje onder de indruk te zijn. Ik vind hem zelf nu een beetje stijfjes lopen bij het opstarten buiten de poort, maar na een meter of 10 is het weg. Binnen totaal niet stijf bij opstaan, en in de tuin ook niet. Hij loopt dus soepel van binnen, door de tuin naar de poort, maar zodra we daar buiten zijn loopt hij dus wat stijf. De valpartij was vlak bij de poort, dus misschien toch nog wat onder de indruk?

Er stond een fysio afspraak gepland voor deze maand, maar die gaat niet door. Nu is onze andere optie 1,5 uur rijden hier vandaan (kan echt weinig andere hondenfysio's vinden dichterbij), dus dat moet even goed worden ingepland.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:21

@Woepsie90, hoe vind jij de communicatie naar jou toe vanuit de fokker? Wat ik hoor van mijn collega vind ik maar een rare gang van zaken eerlijk gezegd. Als ik het goed begrijp met wat ze aan het plannen zijn zou je de pup theoretisch maar één keer zien voor het ophalen en dat de communicatie vrij stroef verloopt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:24

Net met gioia bij de hondenfysio geweest. Ze bleef niet goed lopen. Niet vloeiend en soms een heel klein beetje mank, maar na een stuk wandelen ging het beter.

Ze zat vast in het midden van de rug en voor de rest viel het heel erg mee. Gelukkig minder erg dan dat we dachten.
Dus het dramaqueentje mag na dit weekend weer lekker mee lange stukken wandelen **\O/**

Afbeelding

@oshaa: ik hoop dat je snel een afspraak krijgt!! Ik kon gelukkig heel snel terecht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:33

Dat is fijn!

Ik hoop heel hard dat de trimsalons weer open mogen, ik heb een zéér zéér zéér harige Sheltie die dringend moet gaan. Ze heeft er zelf geen problemen mee maar ik wel. :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:40

Wij hadden een soort bench matrasje + een ronde zachte mand in de bench liggen. In ons geval is het niet voorgekomen dat er echt ongelukken zijn gebeurd in die mand bv. maar ze sliep hier ook al de hele nacht door vanaf nacht 2 en overdag als ze met bench training/rust geven in de bench lag, had ze d'r plasje/poep ronde al gehad ook weer en gingen we meteen ook als ze wakker was. Ik maakte me er dus niet zo'n zorgen om dat die mand in de bench zo vies zou worden in ons geval. Ze heeft 1x diarree gehad in de bench vlak voor d'r loopsheid en toen hebben we idd hetgeen wat er toen in lag, een duur orthopedisch matras waar we op over zijn gegaan na de mand, wel weggegooid maar goed.. dat gebeurd ook niet elke maand natuurlijk dus so be it haha - en toen was ze al zindelijk, en gebeurde toch nog zoiets dus tja haha.

Nu hebben we een bench matje op de bodem liggen + het orthopedisch matras en een deken. De mand waar ze in lag toen ze jong was, gebruikt de kat nu en ligt bovenop de bench xD

Hier was Arya ook al erg groot voor die mand, en niet lang erna is die dan idd bovenop de bench gelegd voor Sansa.
Afbeelding

Oshaa
O wat naar zeg dat Beer zo vies is gevallen! Hopelijk kun je idd nog snel terecht bij een goede fysio/osteopaat en gaat het snel weer beter!

Kiimm
Ahh een roerige tijd voor je nu, dikke knuff. Lekker genieten van en met Cody <3

---

Hier even te druk in m'n hoofd om een goede bij lees post te maken, hoewel ik graag weer wil mee kletsen en reageren op iedereen. Zie wat mensen die ik nog niet zo goed ken met puppy's & updates; leuk allemaal *\o/*

Wij hebben gister een heerlijke wandeling gehad met de wolfhond vriendjes op de heide. Daar gaat Arya echt altijd heel goed mee, dus dat was echt even een fijne positieve wandeling. Mevrouw was ook goed moe aan het eind, wat wel te zien is aan de tong op foto 2 :') Ze heeft d'r buddy Buffy een beetje links laten liggen en was voornamelijk bezig met de 7mnd oude pup die mee was en die we nog niet konden. Die 2 lagen elkaar qua energie wel goed haha.

Afbeelding
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:58

Hier ligt de prinses op een traagschuim matras van 4cm met zo'n plas doek eromheen van baby's...
Daarop een vetbed en daarop staat de donut...
Afbeelding
Krijg je dit effect :D

Prinsesje heeft in een dode vis gerolt...

Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:09

Haha mooi :') En wat een leuk badjasje!

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:25

Wel echt een prinsesje haha! precies ernaast gaan liggen ook :P

Hoe staan jullie in hersenwerk bij een pup? Ik heb het idee dat Woody wel wat mentale moeheid kan gebruiken zo nu en dan, maar anderzijds zie ik mensen ook die aangeven beter pas na 6 maanden starten hiermee... En nu vooral op verrijking doen.

@cursebreaker zo te zien erg moe en ziet er gezellig uit! <3 heerlijk!
Die foto's in de bench met de poes erbij heerlijk!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:29

ohh altijd lekker Jeanine als ze ergens doorheen gaan rollen, brr.

meisie94
Imo kun je zeker al iets van brain games doen vanaf jonge leeftijd, maar dan bv opbouwend naar moeilijker werk en niet al gelijk met iets pittigers beginnen. Dus nu iets 'simpeler' beginnen zoals bv. snoepjes in een snuffelmat verstoppen e.d. Je wilt ze idd nog niet overweldigen en overvragen zeg maar. Bepaalde brain games zijn qua 'intelligentie level' wel iets waar je naartoe moet werken, anders is de kans groot dat er frusrtatie ontstaat aan beide kanten. Maar een snuffelmat of zo ergens snoepjes verstoppen of een voerbal gebruiken (daar heb je verschillende soorten in, wat makkelijkere en moeilijkere ook dus dan start je bv met een simpel balletje met een gat erin om snoepjes in te stoppen) is ook al hersenwerk wat je prima met een jonge pup kunt doen als je het niet elke dag meermaals gaat doen en gaat overvragen. Hersenwerk is niet alleen mentaal leuk om te doen, maar ook iets wat je Samen kunt doen met je pup (vooral ook als je kijkt naar de denk spellen in bord vorm). Je begeleid je hond in het spel en beloont (met stem) je hond en maakt je hond enthousiast. Je helpt je hond als ie ergens vastloopt enz. Het is imo echt een heel fijn iets om met een pup al mee te starten :j

Je kunt tzt ook eens kijken naar die Brain game borden waar je snoepjes in verstopt en dat ze dan een klepje open moeten doen, aan een touwtje moeten trekken of iets moeten schuiven met de snoet. Afhankelijk van het individu wanneer je met wat zou kunnen starten ook. Arya vond dat al van jonge leeftijd heel leuk en had het vaak snel door, dus daar ben ik ook wanneer ik dacht dat ze eraan toe was, doorgegaan met moeilijker 'werk' zeg maar.

Zoiets bv zijn wij mee begonnen naast een snuffelmat en voerbal:

https://www.petshop24.nl/product/trixie ... CYQAvD_BwE

https://petsplace.nl/trixie-dog-activit ... j0QAvD_BwE

Als je pup brok krijgt, zou je met 1 voerbeurt dus ook het voer kunnen aanbieden in een snuffel mat of voerbal, ter afwisseling en voor de leuk maar ook als mentale uitdaging. Bij bovenstaande denk werk 'borden' staat normaal ook erbij welk niveau het is. Ik zou met een pup dus idd dan met een niveau 1 denkspel starten en rustig aan beginnen zodat je ook even kunt kijken hoe je pup het allemaal vind - niet alle honden vinden denkwerk even leuk natuurlijk dus dat moet je even uitzoeken. Gelukkig zijn er veel verschillende vormen van mentaal bezig zijn met je hond op deze manier, dat er meestal voor ieder individu wel wat te vinden is, maar als ze het echt niks vinden wil je dat ook niet pushen natuurlijk. Ik vind het zelf ook erg leuk om met Arya bezig te zijn met braingames <3

Op Facebook vind je ook nog verschillende Brain games groepen, wat misschien nog interessant voor je is om te bezoeken :j

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:38

Thanks CB! :)

Ik heb hem inderdaad al kennis laten maken met de snuffelmat, maar ook de voerbal is erg interessant.. Vandaar dat ik inderdaad verder wilde kijken naar iets. Bij onze dierenwinkel hebben ze diverse spellen die je kunt ''huren'' voor €5 per week, als ie echt leuk vind kan je hem kopen en word je huurprijs in mindering gebracht. Gaan we morgen toch heen dus denk dat ik wel eens ga kijken voor iets. :)

Ik geef hem nu inderdaad buiten voerbeurten wat extra brok in bijvoorbeeld de mat. Zijn concentratie boog is nog te kort om daar voeding mee te doen momenteel :P

Ik zat zelf te denken aan 1 van deze : https://www.medpets.nl/nina-ottosson-do ... &var=14781

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:40

De Nina Ottosson producten vallen hier ook wel in de smaak ja.
En wat een fijn initiatief van je lokale dierenwinkel! Da's echt heel handig idd. Nu zijn de vaak nog wat beginnende en simpelere denkwerk spullen niet zo duur, maar de moeilijkere puzzels kunnen soms best prijzig zijn al. Ideaal als je idd dan zo kunt testen.

EDIT:
Wij hebben naast een voerbal ook deze voer roller nog van Kong. Deze is tov de gewone voerbal een grotere uitdaging, maar misschien voor een pup nog wat te veel - afhankelijk vh individu - ook al is het principe hetzelfde als de voerbal, maar het gaat een stuk lastiger om de voertjes eruit te krijgen, waar ze bij een voerbal al sneller eruit rollen. Arya was er laatst ook even behoorlijk gefrustreerd van en moest ik echt even uit het 'spel' halen omdat ze 'm in dr bek ging pakken en aan't grauwelen was omdat het niet lukte :') Dus dan moeten we even terug naar 0 en vanuit rust weer beginnen, stuk ongeduld :')

https://petsplace.nl/kong-spin-it-honde ... E#299=8949

De Kong Wobbler is ook erg leuk vind ik.
En je hebt ook veel verschillende varianten van snuffelmatten, dus ook daar kun je nog diversiteit mee aanbieden aan je hond.