Puppy erbij 2020

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NorwayFjord

Berichten: 3208
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:38

Hihi die slaapfoto's op de vorige pagina :D
Ohhh jakkie kiwi dat konijn met haar, ik kreeg al de bibbers toen ik ze op de website tegen kwam :+ M'n moeder heeft een konijnenbontje voor de katten, vind ik ook zo'n naar ding hahaha.
Cupcakes knappe Jip, goed hoor <3

Wij zijn vandaag wezen wandelen in een gebied waar ook Galloway koeien lopen, mooi gebied en we zijn de koeien ook tegengekomen (laatste foto) :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 16:31

haha ik vond t de eerste keer ook maar raar. maar de hondjes vinden t geweldig! Vacht is super goed voor de tanden en darmen :)

XxDiandraxX

Berichten: 4009
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:44

Hier krijgen ze ook van alles, met of zonder vacht.

Laats had ik buffeloren met vacht, vonden ze heerlijk en waren ze ook nog even zoet mee (half uur maar dat is hier echt heel lang).

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 16:45

Hier zijn ze ook met die runderoren met vlees ongeveer een half uur bezig. Ja das hier ook al redelijk wat qua tijd.. :+

Mooi foto's weer Norway! Leuk tuigje!

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:59

Hier ribbetjes waar ze het een half uur mee doet, al de rest (van wat ze mag) is max 5min :P

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:27

Hier ligt het kauwen even stil omdat hij niet lekker is geweest, maar met alles dat pezig is doet hij wel even over!
Ikzelf let niet op de herkomst van zijn brokken of kauwspul. Zelf eet ik geen vlees en vrijwel geen zuivel, heb eigenlijk geen behoefte aan het nog moeilijker en duurder maken. Maar ik vind het voor de hond wel makkelijker omdat het vaker "afval" is dat toch nog een bestemming krijgt.

Popo gaat helaas kotsen van runderoren met vacht, geen idee waarom. Hij heeft wel eens een hertenoor met vacht gehad en dat ging dan weer wel goed.

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 03:47

Mag het ook een volwassen hond erbij zijn in 2020, in plaats van een pup?

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 07:49

Uiteraard:D Met de hoeveelheid volwassen honden zijn we inmiddels een algemeen hondentopic denk ik.

Hier nog een update, gisteravond hadden we cursus en er waren veel afmeldingen dus we hadden maar een groepje van 3.
We hebben toen eerst wat gehporzaamheid gedaan en daarna gingen we met een persoon tegelijk het veld op om een basic agility parcoursje te oefenen om te zien of wij en de honden dat leuk vonden om te doen, super leuk!
De andere twee hondjes waren er niet zo super in geïnteresseerd maar Popo werd zó fanatiek ineens! Na 1x rustig door het parcours begeleiden moest ik al keihard rennen omdat hij het allemaal al zelf wilde doen :')
Goed, ik weet in ieder geval al zeker dat we na de gehoorzaamheid gaan doorstromen, geweldig om hem zo veel plezier te zien hebben en met hem bezig te zijn! Alleen moet ik nog even beter leren met hem te communiceren als hij bezig is :+

Anna79

Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 08:22

Welkom yabloko!
Hebben jullie al een hond of komt die nog?

Simoonzel; wat superleuk om te ontdekken dat Popo het zo leuk vindt! Talent in de dop denk ik! Ik wil ook eens een proefles doen, Mila mag altijd graag over dingen heen springen en door de tunnel vindt ze ook tof!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 08:51

Jahoor welkom!

Wat leuk dat popo t zo geweldig vond!

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:01

Nou dat konijnenoortje durf ik niet zo goed te geven :')
Toen die doos binnen kwam dacht ik ieuwwww!
Ik denk omdat het er te echt uit ziet ofzo _O-
Gaan ze niet spugen trouwens als ze haar eten?

De rest vinden ze tot nu toe lekker,althans elvin en guapa want parel die pakt veel niet eens aan die denkt hetzelfde als ik denk ik :')
Maar dan ga ik samen met haar zoeken wat ze wel wil want er zit genoeg in.
Vind het echt een leuk idee dat verrasssingspakket!

Verder ben ik op het moment echt heel slecht bezig....ik heb niet één keer geoefend met guapa voor de training van zaterdag :roll:
Heb gewoon niet veel tijd en als ik tijd heb heeft ze vaak net gegeten.
Dus vandaag mezelf even een schop onder mn kont geven.

Met parel gaat het godzijdank weer goed.
Pfff wat heb ik me klote gevoeld en gedacht de stekker eruit te strekken voor die arme hond.
Heel waarschijnlijk is het toch de blaasontsteking geweest waar ze zo ziek van was want die syptomen kwamen kort nadat ze al zo slecht was en sinds ze haar antibiotica krijgt gaat het beter.Ze heeft een herhalingskuur gehad voor 10 dagen omdat er nog rode bloedcellen in haar urine zaten dus maandag weer laten nakijken.
Wel staat ze ook op prednisolon maar dat ben ik nu aan het afbouwen en gaan we kijken hoe ze het doet op een kwart per 2 dagen.
En dat is dus het gene wat ik zo ontzettend moeilijk vind aan de keuze in laten slapen.
Ze was nu zo ellendig door waarschijnlijk alleen een blaasontsteking,stel dat ik haar had laten inslapen :oo
Pffff kinderen en huisdieren zijn leuk maar de zorgen die je erbij krijgt vind ik maar ruk.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 10:07

Haha nee haar is goed voor de tanden en darmen! :) De meeste vinden het echt heel lekker.

Wel even doorzetten met trainen. Das wel zo handig hahaha.

T is niet dat je t zomaar gedacht hebt he? En soms is het oplossen heel makkelijk, maar zijn ze er gewoon echt heel ziek van. En ze is niet meer de jongste natuurlijk!

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:09

Niks mis met een konijnenpoot op zijn tijd. Maar dat geluid brrrrrr.

Wij gaan morgen weer puppyknuffelen bij de fokker. Zo benieuwd hoe het is met onze (nog steeds naamloze!) dame.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:43

Die geluiden staan mij hier ook altijd wat tegen als ze kuikens enzo eten :=

Wij zijn bijna door onze voorraad heen dus redelijk wat besteld bij Kiwi. En daarnaast nog wat vers zoals kwartels, haring, verse konijnoren, vuile pens, kippennekken en zalmen. Hopen dat Dexter dit ook lekker vindt want die at tot nu toe alleen de kippennekken :roll:

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:48

Kiwi gave site hebben jullie. Ik ga zeker klant worden. Wat kan je aanraden voor kleine puppytandjes?

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:53

kiwiwitje schreef:
Haha nee haar is goed voor de tanden en darmen! :) De meeste vinden het echt heel lekker.

Wel even doorzetten met trainen. Das wel zo handig hahaha.

T is niet dat je t zomaar gedacht hebt he? En soms is het oplossen heel makkelijk, maar zijn ze er gewoon echt heel ziek van. En ze is niet meer de jongste natuurlijk!


Nee is ook zo en we hebben al zo ontzettend veel onderzoeken gehad dat je dus nu snel te moeilijk denkt en blijkt het indd zo iets simpels,hoop echt dat we het voorlopig nu weer even hebben gehad.

En goed voor hun tanden _O- dan geef ik hem wel een keer aan guapa want die andere 2 hebben ze amper haha.
Maar nog even moed verzamelen zeker nu ik lees over het geluid :')
Die gepofte kippen poten had ik nou weer minder moeite mee.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 12:08

Konijnen oren geven geen spannend geluid. De pootjes hoor je wel echt :P Dat vond ik ook wel bizar in t begin _O-

Thanks ! <3 Ik stuur je even een PB salsa!


Afbeelding
Ready to go! Goedgekeurd door Djessey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:44

Zwaai

Welkom aan de nieuwen!

Djessey is echt zo girly girl kiwi <3

Wat leuk dat Popo er zo plezier in had. Leuk vooruitzicht om samen te doen!

CB ik zal je nog even pb doen hoor. April lijkt me een goed idee! :)

Salsa alvast veel plezier morgen!

Ik lees lekker beetje mee met alle verhalen en heb zelf niet zoveel te vertellen :D heb wel een lieve hondenoppas gevonden inmiddels voor als ik ga werken. Heel fijn.

Kijk lijkt net alsof ze luisteren :P
Komt door Kiwi haar testzakje! #diebestelikmaarmeedevolgendekeer :D

Afbeelding


Flinke wandeling naar de hei gemaakt vanochtend. Word ik zo rustig en blij van zo ! <3
Afbeelding

Anoniem

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:45

Cinniz wat een zorgen kun je van ze hebben he... gelukkig dat ze zich nu beter voelt :(:)

Kaus wat heb je een mooie nieuwe ava!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 14:00

Djes is indd echt zo’n meisje meisje :')


Haha de trainers vallen in de smaak dis +:)+

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:03

Ben ik weer. Veel te veel om overal op te reageren, dus ik zal de laatste 2 pagina’s doen en dan zal ik vast wel weer een mega bij lees post hebben al hihi.

StonedRomy
Wat rot van Olivia en de terugval. Hoe gaat het nu?

kiwi
Ik zag het filmpje al ergens voorbij komen van Chick en de konijnenpoot > geweldig. Ik krijg zo de kriebels van kauw spul met vacht eraan hihi. Mijn man heeft nu al vaak kriebels van het ‘gewone’ spul wat we kopen, dus iets met vacht en wat nog meer herkenbaar is, zal er voorlopig nog niet komen buwhaha. En das een flink pakket haha. Djessey staat er ook heel trots bij te kijken, wat schattig!

CupCakes
Wat fijn dat jullie zo’n heerlijke les gehad hebben! Zo kan het per dag en week idd zo verschillen met hoe het gaat. Een les als die van eergisteren geeft dan weer even een heerlijke boost! Wij moeten maandag weer. Afgelopen maandag theorieles gehad dus ik ben eens benieuwd hoe het maandag gaat, 2 weken na de laatste les. En 54 cm al? Netjes!!! Ze groeien ook zo hard he, jeetje. Ik heb telkens het idee dat Jip nog helemaal niet zo lang bij jullie is, maar die tijd vliegt gewoon ontzettend hard voorbij. Ziet er trouwens wel uit als een fijne plek om te trainen! Hier doen vrijwel alle scholen gebruik maken van maneges en ik vind dat echt rot, grr.

Anna
Fijn dat Mila met de halti om gepoept heeft. Waar je idd al niet blij om kunt zijn he hihi.

NorwayFjord
Wat een prachtige plaatjes!!! Telkens als ik je foto’s zie denk ik; ik moet m’n Canon eens gaan meenemen naar buiten, maar vergeet het telkens. Doe nu alles met de telefoon en dat is kwalitatief toch net even wat minder haha. Dat tuigje is super tof! En staan die koeien los tussen de wandelpaden? Wat knap dat Mulan daar niet naartoe gaat dan?!

Simoonzel
O dat is wel een leuke wending van de normale les zeg. Wat leuk om te horen hoe enthousiast Popo ervan werd. Dat is zo te horen dus echt iets leuks waar jullie naartoe kunnen kijken, om daarmee verder te gaan. Als de hond al zo enthousiast is van zichzelf en je kunt dat straks in goede banen leiden, ben ik echt benieuwd hoe jullie het ervan af gaan brengen. Maar heerlijk gewoon als je je hond idd zoveel plezier ziet hebben. Wordt je zelf ook instant-vrolijk van haha!

Yabloko
Welkom! Wanneer komt er een hond bij?

cinniz
O hier hebben we dat ook wel eens, dat we eens een week wat minder bezig zijn met trainen. Het moet ook leuk blijven he hihi. Is het niet mogelijk om het eet moment iets te verschuiven bv en proberen een vast moment/wandeling in te plannen om te oefenen? Ik zeg maar wat :) En fijn dat het met parel weer beter gaat! Kan me voorstellen dat je denkt aan inslapen en dat je dan al snel moeilijk gaat denken omdat je er niet vanuit gaat dat het ‘maar’ iets simpels is. Hopen dat je nu even klaar bent d’r. Die zorgen zijn idd vreselijk pff. Dat is echt het nadeel van verantwoordelijk zijn voor kinderen en/of dieren. Die zorgen en verantwoordelijkheid wat ermee gepaard gaan zijn af en toe echt niet leuk nee.

Salsa
Leuk vooruitzicht! Heerlijk dat puppy knuffelen. Benieuwd welke naam jullie voor d’r uitzoeken straks.

suze
Jaa, we moeten idd elkaar even een pb’tje doen zodat we een datum hebben vaststaan hihi. Wat zitten ze er maar braaf bij zeg, toppertjes! Wat een heerlijke foto ook weer van de wandeling met paard lief erbij.

---

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder niet heel veel aandacht besteed aan de oorsprong van de snacks - oeps. Ik vind de kwaliteit van het spul wat kiwi verkoopt gewoon super, dus ben daar gewoon super blij mee haha. De brokken wat Arya heeft zijn met scharrel vlees bereidt, maar dat is gewoon een toevalligheid dat we nu een voer voeren van een fabrikant wat met het milieu bezig is. Er wordt ook zoveel % winst van een zak voer gedoneerd aan een goed doel, geloof iets met nieuwe bomen planten of zoiets. Op zich wel tof dat de voerfabrikant dat doet. De brokken komen ook in papieren zakken, dus ook daar hebben ze aan het milieu gedacht - heb daar tot nog toe geen las van ondervonden, dat de brokken achteruit gaan in kwaliteit ervan ofzo.

---

Wij hebben vanochtend een wandeling gedaan in Oud-Valkenburg (zijn deze week druk bezig met nieuwe plekjes opzoeken om te wandelen in het heuvelland). Dacht even een ‘makkelijk’ rondje te lopen, want op het oog zag het uit alsof ik daar even het veld in liep en dan rechts bos meepak en dan weer langs de grote weg terug zou komen. Was ook wel zo, maar het bos bleek toch meer hoogteverschillen te bevatten als vooraf verwacht dus dat viel echt zwaar tegen voor mij lichamelijk - zelfs op de hei lopen hier heeft me daar niet op voorbereid haha. We liepen 4km, wat eigenlijk iets te lang is nog voor d’r, maar ik kon op een gegeven moment niet meer terug nadat ik in de gaten had dat het rondje maar langer en langer werd omdat we dan ook alsnog een lang stuk terug moesten, waarin we 17 verdiepingen gelopen hebben volgens m’n stappenteller. Jezus. Maar aan m’n benen te voelen klopt dat wel ja hahaha. Welkom in Zuid-Limburg, lol. Hebben overall wel vrij relaxed kunnen wandelen. Af en toe kwamen we wandelaars en een paar honden tegen waarbij ze zich goed gedragen heeft - was wel meer kijkerig vandaag aan de riem maar het was natuurlijk voor haar ook een ‘zware’ wandeling waarin ze veel moest opletten op mij met lopen omdat ze op veel stukken veel rustiger moest lopen als ze gewend is omdat ik anders op m’n snufferd zou gaan met de modder en berg op/af, dus dat maakt haar mentaal ook moe natuurlijk. Het laatste stuk was langs een 80 weg met veel verkeer wat hard langs sjeest en dat vind ze ook spannend. Merkte dat haar emmertje wel vol was toen en ze op dat stuk ook de focus kwijt raakte (al bleef ze alsnog redelijk netjes met een losse lijn lopen) Erna nog even snel bij een kasteel waar we vlakbij geparkeerd stonden wat foto’s gemaakt en daar was het lekker rustig en toen werd zij ook weer relaxed, dus konden we de wandeling lekker positief afsluiten.

!FOTO SPAM COMING YOUR WAY!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet wat er met dit veld aan de hand was, maar ze zat alleen maar met d'r snufferd in de grond haha. Denk veel muizen en/of hazen holletjes.

Afbeelding

En ook nog even wat oefenen tussendoor; los volgen/naast

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 15:23

Prachtige foto's weer! :D

Ja met vacht hebben wel meer mensen moeite! Maar vind het heel leuk voor de honden. Het is echt weer iets anders. Iedere snack met vacht bied op de een of andere manier weer prikkels. En dat vind ik leuk om te zien

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:38

Cb guapa krijgt 3x per dag omdat ze ze hongerig bleef maar heb nu gewoon even net na de uitlaat even 10 met haar geoefend voordat ze haar eten kreeg en dat gaat goed.
En dan komt die gekke parel even interessant mee doen :') in de weg lopen dus.
Moet zeggen dat ik met die oude gebakjes nooit ‘bewust’ train.
Afbeelding
Let trouwens niet op parel die heb ik al weken niet meer geschoren en ze is een hairy hairles dus lijkt wel bijna een puff of een schurftie :x

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:53

Cursebreaker; Wat een heerlijke foto's weer. Fijn sfeertje.
En respect weer voor je bijleespost.

Kiwi: thanks voor je pb. Ik ga eens kijken tzt. Sowieso die minitrainers zijn denk ik fijn bij de cursus.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 15:55

Ach lekker behaard laten als dat kan :P Ook goed toch? :D


Graag gedaan Salsa.